Adaś Niezgódka Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Adam to jaki konkretnie wymiar tej podkładki ma być ?https://allegro.pl/oferta/podkladka-dystansowa-6x12x0-5-din988-10szt-11302941700 W środku ma być 6mm. na zewnątrz jak naj mniej, żeby nie blokowała zewnętrznej bieżni łożyska.Co do grubości, to trzeba kombinować tak by mikro luzik pozostał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Chodziło mi o średnicę zewnętrzną bo pewnie coś dałoby się dokupić ... I obyłoby się bez szlifowania. Co do grubości to kumam o co kaman. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaś Niezgódka Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 W rozmiarze 4000 dolne łożysko piniona ma średnicę zewnętrzną 10mm, więc przydała by się podkładka 6x8x0,1/0,3/0,5 itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaś Niezgódka Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Zapomniało mi się , jednak są gotowce.Na przykład z 19 Vanquish FB 4000;część nr. 18358Ta podkładka będzie pasować do starszych generacji, tylko cena już nie tak niska i nie wiem czy są dostępne rożne grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgol Opublikowano 16 Maja 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2022 Panowie tpfd 4000 2020 jaki nr katalogowy ma ten"pręcik" i gdzie można go zamówić w miarę szybko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 16 Maja 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2022 Najszybciej to chyba u Mefisto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 17 Maja 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2022 Panowie tpfd 4000 2020 jaki nr katalogowy ma ten"pręcik" i gdzie można go zamówić w miarę szybko.Rd 18978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GroPerch Opublikowano 2 Marca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) Jak najlepiej zniwelować luz na knobie kołowrotka? (Daiwa LT) Edytowane 2 Marca 2023 przez GroPerch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W.z.M Opublikowano 21 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2024 WitamW jaki sposób można by było zmierzyć luz przekładni przy pomocy czujnika zegarowego? Widziałem na youtube u Rumuńskiego serwisanta jak takowego używa tylko nie wiem jak to dokładnie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 22 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2024 Trzeba by napisać co dokładnie jest niejasne. Pomiar czujnikiem zegarowym jakoś specjalnie skomplikowany nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W.z.M Opublikowano 23 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 Trzeba by napisać co dokładnie jest niejasne. Pomiar czujnikiem zegarowym jakoś specjalnie skomplikowany nie jest.Nie wiem jak taki pomiar przeprowadzić prawidłowo aby nie przekłamać wyniku, do czego przymocować i jak taki czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 23 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 Musisz mieć specjalną przystawkę.Tylko co chcesz osiągnąć?Na zegarze wyjdą ci wartości nieosiągalne do kasowania podkładkami bo nie ma takich cienkich a dwa to wystarczy że mocnej lub lżej skręcisz obudowę i pomiar psu w dupę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 23 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 (edytowane) Czujnik można zamontować w prostej tulei. Musi ona posiadać gwint umożliwiający wkręcenie zamiast dekielka po przeciwnej stronie korbki i przelotowy otwór pod czujnik. Końcówka czujnika po zamontowaniu musi się dać oprzeć o wałek koła napędowego przekładni. Banalna rzecz po warunkiem, że ktoś ma ochotę się tym zainteresować i zająć. Czujnik w tulejce można zablokować śrubką wkręcaną z boku tulei.Takim prostym patentem sprawdza się początek tłoczenia w rotacyjnych pompach wtryskowych starszych diesli.Podejrzewam, że w większości kołowrotków luz przy poruszaniu korbką w kierunku osiowym będzie mierzony w dziesiątych milimetra, a czasem pewnie więcej. Skręcanie obudowy nie powinno mieć znaczenia. Chyba, że ktoś potraktuje temat jak aptekarz Samochodowy adapter do czujnika dla orientacji wygląda tak:https://allegro.pl/oferta/adapter-czujnika-zegarowego-do-ustawiania-zaplonu-12843976217 Do kołowrotka się pewnie nie nadaje z powodu innego rozmiaru gwintu. Edytowane 23 Października 2024 przez Pluszszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 23 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 Nie powinno mieć? Piszesz bo sprawdziłeś czy tak Ci się wydaje?Bo ja wiem że ma wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 23 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 23 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2024 Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego.Na prostym przykładzie tp sw i na max skręconych dwóch śrub z przodu obudowy.Dowlają je na maxa, robi się jajo trzymające górne łożysko piniona. Jak tak je doj....esz to i luz na przekładni się zmniejszy. O ile to ja w oku miernika nie mam. Ale na tyle się zmniejsza że po jakimś czasie napęd zaczyna terkotać.W strszych daiwach to za mocnym skręceniem od razu im kuku robili.Wiesz jaki jest najlepszy klucz dynamometryczny do młynków jak ktoś w łapach nie ma czucia?Jak mi to Łukasz kiedyś powiedział. Obrób sobie śrubkręt w rączce. Jak w rączce przepuści to starczy :-)Działa to wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 24 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2024 Ktoś sprawdził na poważnie, że otwór pod łożysko zmienił kształt po mocnym dokręceniu obudowy? Czy to tylko domysły? Mam mieć nadzieję, że jakieś odkształcenia występują dopiero po naprawdę mocnym dokręceniu śrubek, bo inaczej psu na budę te shimanowskie plastikowe korpusy. Nawiasem mówiąc, wychodzi że ten elemencik na trzy śrubki zabezpieczający łożysko lepiej jednak mieć metalowy niż plastikowy, żeby nieco usztywniał to miejsce.A co trzeba zrobić jak rączka we wkrętaku się obrobi za bardzo? Trza mieć chyba straszny ścisk w łapie żeby czymś takim śrubkę dokręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2024 Każdy ogarniety kto miał do czynienia z tym młynkiem ci to powie. Ja mam w domu ze 3 połówki obudowy po takich serwisach. A p. Leśniak to o tym pisał po pierwszym kontakcie z tym młynkiem.Ot wkręcasz przez połówkę z Xt7 normalną śrubę w stopkę z alu. Prawa połowka jest cholernie twarda ( są moje fotki na jb z prób łamania jej młotkiem i kombinerkami).Uwierz mi na slowo że alu korpusy potrafią tak doje ...ć że je wichrują i ciężko potem napęd ustawić. Nie jeden taki młynek dostałem.Z daiwami r4 było podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 24 Października 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2024 (edytowane) No i są jeszcze zje...ne monocoque od Daiwa gdzie dokręcasz specjalnym kluczem dekielek, który też poprzez dokręcenie dociska przekładnie pomimo podkładek na kole zębatym i do tego ma bardzo drobny gwint który łatwo uszkodzić. Edytowane 24 Października 2024 przez tetsu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzoza Opublikowano 7 Listopada 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 Po dokładniejszych oględzina w zasadzie nowego Legalisa 2023 (kilka razy nad wodą) okazuje się, że oba łozyska głównej przekładni mają straszny luz w gniazdach. Jak taki luz skasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObraFM Opublikowano 8 Listopada 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 Ktoś sprawdził na poważnie, że otwór pod łożysko zmienił kształt po mocnym dokręceniu obudowy? ...Ja tak: w starszym Legalisie i jakimś "chińczyku".W dodatku obydwa full metal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.