Skocz do zawartości

"Kasowanie" / usuwanie luzów w kołowrotkach


fedx

Rekomendowane odpowiedzi

Adam to jaki konkretnie wymiar tej podkładki ma być ?

https://allegro.pl/oferta/podkladka-dystansowa-6x12x0-5-din988-10szt-11302941700

 

W środku ma być 6mm. na zewnątrz jak naj mniej, żeby nie blokowała zewnętrznej bieżni łożyska.

Co do grubości, to trzeba kombinować tak by mikro luzik pozostał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Czujnik można zamontować w prostej tulei. Musi ona posiadać gwint umożliwiający wkręcenie zamiast dekielka po przeciwnej stronie korbki i przelotowy otwór pod czujnik. Końcówka czujnika po zamontowaniu musi się dać oprzeć o wałek koła napędowego przekładni. Banalna rzecz po warunkiem, że ktoś ma ochotę się tym zainteresować i  zająć. Czujnik w tulejce można zablokować śrubką wkręcaną z boku tulei.

Takim prostym patentem sprawdza się początek tłoczenia w rotacyjnych pompach wtryskowych starszych diesli.

Podejrzewam, że w większości kołowrotków luz przy poruszaniu korbką w kierunku osiowym będzie mierzony w dziesiątych milimetra, a czasem pewnie więcej. Skręcanie obudowy nie powinno mieć znaczenia. Chyba, że ktoś potraktuje temat jak aptekarz :)

 

Samochodowy adapter do czujnika dla orientacji wygląda tak:

https://allegro.pl/oferta/adapter-czujnika-zegarowego-do-ustawiania-zaplonu-12843976217

 

Do kołowrotka się pewnie nie nadaje z powodu innego rozmiaru gwintu.

Edytowane przez Pluszszcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego.

Na prostym przykładzie tp sw i na max skręconych dwóch śrub z przodu obudowy.

Dowlają je na maxa, robi się jajo trzymające górne łożysko piniona. Jak tak je doj....esz to i luz na przekładni się zmniejszy. O ile to ja w oku miernika nie mam. Ale na tyle się zmniejsza że po jakimś czasie napęd zaczyna terkotać.

W strszych daiwach to za mocnym skręceniem od razu im kuku robili.

Wiesz jaki jest najlepszy klucz dynamometryczny do młynków jak ktoś w łapach nie ma czucia?

Jak mi to Łukasz kiedyś powiedział. Obrób sobie śrubkręt w rączce. Jak w rączce przepuści to starczy :-)

Działa to wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś sprawdził na poważnie, że otwór pod łożysko zmienił kształt po mocnym dokręceniu obudowy? Czy to tylko domysły? Mam mieć nadzieję, że jakieś odkształcenia występują dopiero po naprawdę mocnym dokręceniu śrubek, bo inaczej psu na budę te shimanowskie plastikowe korpusy. Nawiasem mówiąc, wychodzi że ten elemencik na trzy śrubki zabezpieczający łożysko lepiej jednak mieć metalowy niż plastikowy, żeby nieco usztywniał to miejsce.

A co trzeba zrobić jak rączka we wkrętaku się obrobi za bardzo? Trza mieć chyba straszny ścisk w łapie żeby czymś takim śrubkę dokręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ogarniety kto miał do czynienia z tym młynkiem ci to powie. Ja mam w domu ze 3 połówki obudowy po takich serwisach.

 

A p. Leśniak to o tym pisał po pierwszym kontakcie z tym młynkiem.

Ot wkręcasz przez połówkę z Xt7 normalną śrubę w stopkę z alu. Prawa połowka jest cholernie twarda ( są moje fotki na jb z prób łamania jej młotkiem i kombinerkami).

Uwierz mi na slowo że alu korpusy potrafią tak doje ...ć że je wichrują i ciężko potem napęd ustawić. Nie jeden taki młynek dostałem.

Z daiwami r4 było podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i są jeszcze zje...ne monocoque od Daiwa gdzie dokręcasz specjalnym kluczem dekielek, który też poprzez dokręcenie dociska przekładnie pomimo podkładek na kole zębatym i do tego ma bardzo drobny gwint który łatwo uszkodzić.

Edytowane przez tetsu
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...