Skocz do zawartości
  • 0

Garmin Force - silniki dziobowe


szczuply_maciek

Pytanie

Zaczynają pojawiać się ciekawe wpisy w internecie o nadciągającej premierze dziobówki GARMINA :-)

 

http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=982384

 

https://www.facebook.com/1436876199894511/posts/2306672352914887/

 

https://fishingtackleretailer.com/bill-dance-slips-garmin-trolling-motor-debut-on-facebook-live/

 

Ciekawe co przyniesie lipcowy ICAST 2019 ??

Jeśli jest to prawda to skończy się problem integracji echosondy Garmina z dziobówkami innych firm.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Używam Garmin Force. Prawie wszystko w nim mi odpowiada; moc(24V), współpraca z ploterami Garmin, pilot, funkcje i możliwości. Ma kilka drobnych mankamentów ale jeden jest wybitnie wkurw...jący. 

Wymieniłem go za XI5, który był dość dobry a pod tym względem pobijał Force na głowę. Chodzi o dźwięk korekty obrotu głowicy.

Nagrałem kilka filmików, link do jednego:  

W Garmin pół roku temu stwierdzono że wszystko ok, ale niedawno znowu wróciłem do tematu i czekam na odpowiedź, bo bardziej chodzi nie o konstrukcję a oprogramowanie które tym steruje.

Więc jeżeli nie przeszkadza ci takie wycie, 1-2 razy na minutę, bierz. Swoją drogą nie znam w ogóle Minnkoty i nie wiem jak w nim jest z tym hałasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bo ja wiem, czy ten pilot w Garminach taki straszny. Osobiście uważam, że w skali jakości obecnie to jest najlepszy. Nowy pilot MK budzi u mnie mieszane uczucia. Uważam, że ergonomia jest wyraźnie gorsza od zwykłego i-pilota. W mojej skali Garmin ma teraz chyba najlepszy pilot, Mk druga, Motorguide to dla mnie tandeta. W MK można przynajmniej dokupić mikro. Co do dzwięku w MK to zależy, ale aż takich szybkich strzałów nie ma, chociaż na flaucie też potrafi kręcić. Wydaje się, że jest ciszej, ale z samego nagrania ciężko ocenić.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bo ja wiem, czy ten pilot w Garminach taki straszny. Osobiście uważam, że w skali jakości obecnie to jest najlepszy. Nowy pilot MK budzi u mnie mieszane uczucia. Uważam, że ergonomia jest wyraźnie gorsza od zwykłego i-pilota. W mojej skali Garmin ma teraz chyba najlepszy pilot, Mk druga, Motorguide to dla mnie tandeta. W MK można przynajmniej dokupić mikro. Co do dzwięku w MK to zależy, ale aż takich szybkich strzałów nie ma, chociaż na flaucie też potrafi kręcić. Wydaje się, że jest ciszej, ale z samego nagrania ciężko ocenić.

Paweł- mi lepiej ten advanced remote leży w ręce, nie wnerwia dotykowy ekran, który co chwila robił problem no i zasilanie bateryjne. A micro mam już także. Co do Forca- to dramat jak dla mnie procedura aktualizacji, tam pedał nawet m firmware- które trzeba wgrywać po wifi. Tworzenie kilku sieci WiFi po to, by wgrać soft jest jak dla mnie kłopotliwe. Ale o gustach się nie dyskutuje. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Używam Garmin Force. Prawie wszystko w nim mi odpowiada; moc(24V), współpraca z ploterami Garmin, pilot, funkcje i możliwości. Ma kilka drobnych mankamentów ale jeden jest wybitnie wkurw...jący.

Wymieniłem go za XI5, który był dość dobry a pod tym względem pobijał Force na głowę. Chodzi o dźwięk korekty obrotu głowicy.

Nagrałem kilka filmików, link do jednego: https://youtu.be/dLE2BOOCRDU

W Garmin pół roku temu stwierdzono że wszystko ok, ale niedawno znowu wróciłem do tematu i czekam na odpowiedź, bo bardziej chodzi nie o konstrukcję a oprogramowanie które tym steruje.

Więc jeżeli nie przeszkadza ci takie wycie, 1-2 razy na minutę, bierz. Swoją drogą nie znam w ogóle Minnkoty i nie wiem jak w nim jest z tym hałasem.

To fakt na flaucie obracanie głowicy i trzeszczenie skręcającego sie przewodu jest mega wkurwiające....

Ja zauważyłem jeszcze jeden mega irytujący problem a mianowicie funkcja kotwicy.

Jedziesz sobie powoli 1km/h naciskasz kotwice a silnik jak debil odwraca się w miejscu i pcha cie 10m do tyłu choć od momentu na ciśnięcia guzika przejechałeś może 2m. Silnik robi taki kocioł w wodzie że ryba którą namierzyłeś znika z prędkością światła[emoji1751]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To fakt na flaucie obracanie głowicy i trzeszczenie skręcającego sie przewodu jest mega wkurwiające....

Ja zauważyłem jeszcze jeden mega irytujący problem a mianowicie funkcja kotwicy.

Jedziesz sobie powoli 1km/h naciskasz kotwice a silnik jak debil odwraca się w miejscu i pcha cie 10m do tyłu choć od momentu na ciśnięcia guzika przejechałeś może 2m. Silnik robi taki kocioł w wodzie że ryba którą namierzyłeś znika z prędkością światła[emoji1751]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

ale podobne zachowania ma mg i mk . ja przed miejscem kotwicy wylaczam silnik i kotwicze gdy lodz ma znikoma predkosc- to nieweluje takie zachowania czesciowo ( uzywam mk)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też maksymalnie zwalniam przed włączeniem kotwicy, żeby nie było tego harmidru.

Akurat na trzeszczenie przewodów mam sposób; pryśnij lekko obudowę o którą przewody się skręcają jakimś teflonem. Pomaga.

Piszcie i dzwońcie z tym wyciem obrotu do Garmina. Im więcej będzie zgłoszeń, tym może inżynierowie coś z tym zrobią. Wrzucajcie też filmiki z tą pracą na YT.

Pani Małgorzata z Garmina jest bardzo pomocna i może przesłać takie uwagi do techników w Stanach.

Zaproponowałem żeby dodać w ustawieniach możliwość stopniowania dynamiki korekty obrotu silnika, tak samo jak Anchor Gain i Navigation Gain.

Nie wiem czy ktoś się nad tym pochyli ale jak się nie będzie próbować.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ale podobne zachowania ma mg i mk . ja przed miejscem kotwicy wylaczam silnik i kotwicze gdy lodz ma znikoma predkosc- to nieweluje takie zachowania czesciowo ( uzywam mk)

Adaś ja mam świadomość tego że każdy silnik tak ma ale w garmin force to jest przegięcie pały. Nawet przy wytraconej prędkości obraca się i cofa za dużo moim zdaniem.

Terrova której używałem też tak robiła ale cofnięcie było nieznaczne a tutaj jest dramat.

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Adaś ja mam świadomość tego że każdy silnik tak ma ale w garmin force to jest przegięcie pały. Nawet przy wytraconej prędkości obraca się i cofa za dużo moim zdaniem.

Terrova której używałem też tak robiła ale cofnięcie było nieznaczne a tutaj jest dramat.

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Oczywiście zmniejszyłeś Anchor Gain na małe wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W tym roku byłem z kolegami w Szwecji na trzech bardzo podobnych łodziach Finvala. Każdy miał inną dziobówkę więc była okazja zrobić parę głupkowatych "testów" podczas kiedy ryby nie brały. Głównie chodziło nam o korekty na kotwicy. 

Ja mam Force Kraken, była też Terrova i Xi5 - oba 12v. Najlepiej zdecydowanie, czy to fala czy flauta, trzymał Xi5, Terrova nieco bardziej nerwowo, natomiast Kraken zachowuje się jakby się naćpał jakiejś amfetaminy. 

Próbowałem go kalibrować ale nic to nie dało. Może jest za mocny do łodzi, bo regularnie skakał o około metr albo i więcej w każdą stronę. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy do łódki z tworzywa, waga około 80kg dlugość 440cm garmin force 24v nie będzie zbyt mocny i wielki? Czy lepiej pójść po xi5?

Będzie. Znam wiele przypadków wciśnięcia tego silnika na zbyt mały i lekki kadłub a potem lamenty ludzi na privach, że dziobówka chce ich wyrzucić do wody na kotwicy......

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy do łódki z tworzywa, waga około 80kg dlugość 440cm garmin force 24v nie będzie zbyt mocny i wielki? Czy lepiej pójść po xi5?

 

 

Będzie. Znam wiele przypadków wciśnięcia tego silnika na zbyt mały i lekki kadłub a potem lamenty ludzi na privach, że dziobówka chce ich wyrzucić do wody na kotwicy......

Jaka bedzie minimalna waga i dlugosc lodki dla tego silnika?

200kg 4,5m plus zabutrowy 30HP wystarczy? Czy tez bedzie wesole miasteczko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Heyka mam pytanie. Kupiłem dwa lata temu dziobówkę garmina force i mam problem bo jest mega głośna. Chodzi o stan na kotwicy gdy kręci w prawo i w lewo i rzezi okrutnie. Mam porównanie z innymi i nie wiem czy moja dziobówka jest zepsuta czy tak poprostu hałasują garmina?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Sebka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Heyka mam pytanie. Kupiłem dwa lata temu dziobówkę garmina force i mam problem bo jest mega głośna. Chodzi o stan na kotwicy gdy kręci w prawo i w lewo i rzezi okrutnie. Mam porównanie z innymi i nie wiem czy moja dziobówka jest zepsuta czy tak poprostu hałasują garmina?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Poczytaj tutaj:  https://jerkbait.pl/topic/127869-garmin-force-silniki-dziobowe/?p=3217105

Wycie tego silnika to jakieś szaleństwo. A w Garmin twierdzą że działa prawidłowo. Tak jest zaprojektowany.

Użytkownicy powinni zasypać serwis Garmin zgłoszeniami.

Niektórzy piszą że inne też są głośne. Miałem XI5 to mam porównanie jak silnik może być cichy.

Nagrania tego jazgotu:

A tutaj dochodzi jeszcze klekotanie przy zatrzymywaniu:

Jakie ryby nie będą od tego rabanu uciekać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ponoć garmin kraken jest cichy wie ktoś coś ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie jest. Z tego co niechcący przesłali na Yt "niezależni" testerzy z USA jęczy tak samo głośno. Żaden z nich nawet się nie zająknie na temat tego wycia. Mówią że jest cichy i mają PRAWIE rację, ale prawie ma zasadnicze znaczenie, bo faktycznie jest cichy poza tą korektą obrotu. Dodatkowo gdzieś wyczytałem że jego długość powoduje że jest problem z wyciąganiem tego z wody.

Jeden z "Niezależnych" testerów kiedy napisałem że XI5 był cichy w porównaniu do Force ,odpisał że " nigdy by go nie kupił:  https://youtu.be/_ZT_o7uWorQ?si=vN22VaTNnQ3PM-qZ

I tyle z ich obiektywizmu.

W Polsce też jest jakieś dziwne milczenie na ten temat. Nie znalazłem na Yt żadnego filmu na którym ktoś krytykowałby tą wadę. Garmin pod ochroną.

Nie chodzi mi o totalną krytykę Garmina(bo mam trochę ich sprzętu i zasadniczo nie narzekam) ale na tyle skuteczną żeby zmobilizować producenta do rozwiązania problemu, który wg mnie jest prosty do rozwiązania za pomocą modyfikacji oprogramowania.

Bez zmian konstrukcyjnych. Chociaż zapewne lepszy dobór napędu obrotu też mógłby to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie koniecznie, ja mam Force'a na Tangiri 420 z silniiem 30km i działa bez zarzutu

 

 

Odnośnie właśnie tego wycia Force. Napiszesz coś na ten temat? Używałeś innych silników? Jeżeli tak, masz porównanie, jeżeli nie, jest to do akceptacji? Wiem, że niektórzy po wydaniu takich pieniędzy będą zachwalać, a przynajmniej milczeć, ale ja, jak widzisz, też wydałem i przedstawiam fakty takie jakie są 

Edytowane przez Ardoro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...