szczuply_maciek Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Zaczynają pojawiać się ciekawe wpisy w internecie o nadciągającej premierze dziobówki GARMINA :-) http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=982384 https://www.facebook.com/1436876199894511/posts/2306672352914887/ https://fishingtackleretailer.com/bill-dance-slips-garmin-trolling-motor-debut-on-facebook-live/ Ciekawe co przyniesie lipcowy ICAST 2019 ??Jeśli jest to prawda to skończy się problem integracji echosondy Garmina z dziobówkami innych firm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 24 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 (edytowane) Nie sądzę, żeby Garmin był w stanie zrobić jakikolwiek soft do sterowania prędkością obrotową. Po prostu w dziobówkach jest to włączenie obwodu silnika obracającego w lewo albo w prawo - zmiana biegunów, realizowana najczęściej przez przekaźnik. Żeby sobie sterować softem prędkością obrotową, to trzeba by mieć tam sterowanie PWM gdzie można regulować wypełnienie. Ale nikt tak nie robi. To już jest zmiana w HW i SW więc nie liczcie, że to się pojawi w najbliższej przyszłość. Trzeba zaakceptować jak jest albo szukać alternatywy. Reszta to bicie piany. Koń jakim jest każdy widzi. Edytowane 24 Września 2024 przez psulek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadio Opublikowano 24 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 Nie sądzę, żeby Garmin był w stanie zrobić jakikolwiek soft do sterowania prędkością obrotową. Po prostu w dziobówkach jest to włączenie obwodu silnika obracającego w lewo albo w prawo - zmiana biegunów, realizowana najczęściej przez przekaźnik. Żeby sobie sterować softem prędkością obrotową, to trzeba by mieć tam sterowanie PWM gdzie można regulować wypełnienie. Ale nikt tak nie robi. To już jest zmiana w HW i SW więc nie liczcie, że to się pojawi w najbliższej przyszłość. Trzeba zaakceptować jak jest albo szukać alternatywy. Reszta to bicie piany. Koń jakim jest każdy widzi. Nie jest tak jak piszesz. To nie tylko prawo-lewo. Każdy parametr pracy tego silnika jest zaprogramowany. Poobserwuj sobie jego pracę na kotwicy, na kursie, to będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 24 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 Praca na kursie czy kotwicy a pełny obrót to co innego. Jest coś takiego jak inercja i krótkie korekty będą się zachowywać inaczej niż stałe przyłożenie zasilania. Ale ok, ja już się nie odzywam, ja się w sumie nie znam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadio Opublikowano 24 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 Ja nie kumam Ciebie . . .Jeśli masz ten silnik i wypowiedz Rafała powinieneś zrozumieć po kilku postach . ( co innego gdybyś nie miał silnika ) . - to moja interpretacja .Ale jaka wada .. .. przed zakupem wiedziałem jak zachowuje się silnik /. .. i go kupiłem to nie mogę być niezadowolony . Jest to pewien minus o który wiedziałem jak się obraca i jaka jest głośność. A kupiłem garmina z innych względów ale nie o tym tutaj rozmawiamy . Mam wrażenie ze szukasz akceptacji swojej decyzji i chęci zmiany nie wiem czego ,softu od garmina / zmiany pracy przekładni . .. ? Jeśli garmin zrobi soft do prędkości obrotowej silnika podczas korekty obrotu to pięknie . Nie odniosłeś się do filmików i głośności Twoja jest taka sama ? Podaj mi, poproszę, miejsce w którym uzyskałem odpowiedź na moje pytanie. Czy to takie trudne? Ale jaka wada .. .. przed zakupem wiedziałem jak zachowuje się silnik /. .. i go kupiłem to nie mogę być niezadowolony . Jest to pewien minus o który wiedziałem jak się obraca i jaka jest głośność. A kupiłem garmina z innych względów ale nie o tym tutaj rozmawiamy . Mam wrażenie ze szukasz akceptacji swojej decyzji i chęci zmiany nie wiem czego ,softu od garmina / zmiany pracy przekładni . .. ? Przecież na to masz odpowiedź w ostatnim komentarzu. Nie odniosłeś się do filmików i głośności Twoja jest taka sama ?Wyje podobnie, u mnie wydaje się że głośniej. Poza tym widać że u Ciebie hamuje łagodnie a u mnie gwałtownie i ma luzy na głowicy widoczne na filmie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fxd Opublikowano 25 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2024 Reklamacja uznana wiec czekaj na nowy i tyle ;-) Zobaczysz co przyjdzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jaroufo Opublikowano 30 Grudnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2024 Witam.Która dziobówka Garmina będzie odpowiednia do Sempera 440 + Tohatsu 30km ???Mam w sumie Haswinga, ale ostatnio nabyłem ploter GPSMAP, a Mikołaj przyniósł Quatix 7x solar + LVS34.Myślę, żeby to wszystko zintegrować i stąd decyzja nad zmianą dziobówki...Co polecicie ???Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 okonek2u Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Witam.Która dziobówka Garmina będzie odpowiednia do Sempera 440 + Tohatsu 30km ???Mam w sumie Haswinga, ale ostatnio nabyłem ploter GPSMAP, a Mikołaj przyniósł Quatix 7x solar + LVS34.Myślę, żeby to wszystko zintegrować i stąd decyzja nad zmianą dziobówki...Co polecicie ???PozdrawiamDo tej łódki kup sobie jakąś minn kota, nie ma sensu pakować się w silnik za 17-18 tyś do tej łodzi, ponieważ oba Force, zarówno Kraken jak i jego straszy kolega są za duże do tej jednostki.No chyba, że zaczekasz do końca marca, bo ma się pokazać coś nowego do mniejszych jednostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Pełna zgoda z przedmówcą - Forsiak na tej łajbie oszaleje z próby opanowania pkt gps i jest zdecydowanie za mocny moim zdaniem.Łajba 5m+ o wadze 600kg+ to absolutne minimum. Montowałem Force u klientów na mniejszych łodziach, bo bardzo chcieli i po sezonie albo w trakcie telefon: miałes rację. Nie masz jakiegoś klienta?Albo Minnkota albo jeszcze Motorguide albo nie kombinuj z tym co masz. Jak zmienisz na Garmina, to nie będzie dobra zmiana i nie dlatego, że to złe silniki, bo to bardzo dobre silniki, tylko moim zdaniem nie potrzebujesz takiego.To trochę jak Francuzi, którzy wsadzili do Clio 3.0 V6. Nie umiałem tym jeździć, bo zwyczajnie było za mocne... I nawet na torze nie nie ogarniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Incza Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Witam.Która dziobówka Garmina będzie odpowiednia do Sempera 440 + Tohatsu 30km ???Mam w sumie Haswinga, ale ostatnio nabyłem ploter GPSMAP, a Mikołaj przyniósł Quatix 7x solar + LVS34.Myślę, żeby to wszystko zintegrować i stąd decyzja nad zmianą dziobówki...Co polecicie ???PozdrawiamProponuję kupno Krakena. Zintegrujesz sobie z echo i będzie git.Odnośnie mocy tych silników mam na pokładzie od 3 lat Forca przy Sylla 370 i pisanie że jest za silny mija się z prawdą. Na flaucie szaleje jak każda dziobówka. Kraken ma lepszą kulturę pracy niż Force i będziesz zadowolony. Podepnij go pod 24 v i będziesz miał moc 80 co jest wystarczające i dużo tansze. Do tego będziesz mógł sobie podłączyć gls10. Edytowane 9 Stycznia przez Incza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) Na flaucie szaleje jak każda dziobówka. Kraken ma lepszą kulturę pracy niż Force i będziesz zadowolony. Podepnij go pod 24 v i będziesz miał moc 80 co jest wystarczające i dużo tansze. Do tego będziesz mógł sobie podłączyć gls10. Widzisz kolego, absolutnie nie każda dziobówka na flaucie szaleje. I to jest punkt charakterystyczny dla Garmina.Pierwsze modele Force nie trzymały punktu GPS, zrobili przerwę w produkcji, naprawili i teraz jest aż za bardzo.W porównaniu do Minnkoty to Garmin szaleje, a w porównaniu do Motorguide to jeszcze bardziej szaleje.To bardzo dobre silniki, ale do dużych i ciężkich łodek. Twoja Skyla i tak spełnia częśc tego warunku, bo stosunek długości do masy ma abstrakcyjnie zaburzony - jest ciężka i niesterowna. I waży dwa razy tyle co Semper 440.Oczywiście jak kolega @jaroufo będzie chciał to sobie założy Krakena, bo to jego wybór. My mu tylko podpowiadamy, że to zły pomysł. Ty mówisz że dobry, to Tobie też odpowiem - nie, to zły pomysł bo Skyla 370 w porównaniu do Sempera 440 XT to dwa swiaty wagowe, zanurzeniowe, sterownościowe itd.I dla jasności - nie mam nic do Garmina i jego silników - sam używam na swojej jednostce Sam pomysł na 24v popieram Edytowane 9 Stycznia przez Dano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia A z ciekawości zapytam , cóż ma zmiejszenie napięcia/mocy do sterowności /gps i szaleństw przy flaucie? Jak dla mnie to będzie się różnić osiągami v max i i złych warunkach . Przecież prędkość śruby jest „dawkowana” do potrzeb w danej chwili a nie od razu pełna moc na śrubę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia To już odpowiadam. Moc minimalna jest proporcjonalna do maksymalnej. I czasami to minimum przy mocniejszym silniku to już za dużo i mamy przestrzeliwanie punktu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia A z ciekawości zapytam , cóż ma zmiejszenie napięcia/mocy do sterowności /gps i szaleństw przy flaucie? Jak dla mnie to będzie się różnić osiągami v max i i złych warunkach . Przecież prędkość śruby jest „dawkowana” do potrzeb w danej chwili a nie od razu pełna moc na śrubę ?No teoretycznie tak jest, a pratyka pokazuje że w łódce z głębokim V, dziobówka np Force, na flaucie przy 24 voltach koryguje kurs zbyt intensywnie. Przy całkowitym zmniejszeniu czułości też.No i zaledwie wystarczy tylko "pstrykając" prądem, śruba zrobi na tyle duży obrót że łódka zostanie "bujnięta" poza docelowy punkt GPS. Zatem silnik obraca się i znowu kontruje, to co sam zrobił.Silnik 24V jast na tyle "silny" że nawet najmniejsze ruszenie śruby, jakie może zrobić jest zbyt dużym w tym momencieŁódka sie przestawia, a silnik koryguje sam to co zepsuł, bo ma za dużo siły/mocy.Zdarzało mi się, że musiałem wyłączyć na chwilę silnik, żeby go uspokoić. 12 v nie ma tyle siły, zeby zrobić wariactwo na taką skalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Incza Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia A z ciekawości zapytam , cóż ma zmiejszenie napięcia/mocy do sterowności /gps i szaleństw przy flaucie? Jak dla mnie to będzie się różnić osiągami v max i i złych warunkach . Przecież prędkość śruby jest „dawkowana” do potrzeb w danej chwili a nie od razu pełna moc na śrubę ? ???? To nie jest zmniejszenie mocy tylko zaproponowanie takiego akumulatora, który ogarnie również gls10. Przy 36 v moc wynosi 100....I nic więcej do tego nie podepniesz.Nie odnosiłem się do GPS itp....Przy okazji przy kupnie przez kolegę nowego echa i lvs 34 kupno silnika innej firmy niż garmin traci sens bo nie ma możliwości zintegrowania całości.I ostatnia rzecz to była porada dla kolegi którą o nią prosił ...a nie do Ciebie Ty już swoje zdanie wyraziłeś...więc uszanuj moje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia (edytowane) To nie jest zmniejszenie mocy tylko zaproponowanie takiego akumulatora, który ogarnie również gls10. Przy 36 v moc wynosi 100....I nic więcej do tego nie podepniesz.Nie odnosiłem się do GPS itp....Przy okazji przy kupnie przez kolegę nowego echa i lvs 34 kupno silnika innej firmy niż garmin traci sens bo nie ma możliwości zintegrowania całości.I ostatnia rzecz to była porada dla kolegi którą o nią prosił ...a nie do CiebieTy już swoje zdanie wyraziłeś...więc uszanuj moje....wstawi sobie przetwornice 36/24v lub 12v i podepnie co chce , to nie jest problem ani duze pieniadze Edytowane 9 Stycznia przez siarq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Okonek@123 Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Ja mam force przy rf420 gpx z Yamaha 40 i przy flaucie jest dramat, cały czas się kręci bo nie może znaleźć pozycji,jak jest trochę fali to działa bardzo dobrze, praktycznie nie rusza łodzią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadio Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia W Force najbardziej wk...ce jest wycie silnika korekty obrotu. Nie ma to nic wspólnego z GPS i pozycjonowaniem. Taka technologia. Wiem to od Garmin. A co do pozycjonowania, koledzy bzdury piszą bo pozycję utrzymuje względnie dobrze, nawet jeżeli robi często korekty(to chyba dobrze koledzy "fachowcy"). Poziomy ustawienia Anchor gain działają dość dobrze. Ogólnie silnik polecałbym, ale z uwagą że na flaucie, czy np. w zastoisku między główkami, kiedy przekracza 360 st. Dźwięki będą jak przy robocie CNC w hali fabrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadio Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia No teoretycznie tak jest, a pratyka pokazuje że w łódce z głębokim V, dziobówka np Force, na flaucie przy 24 voltach koryguje kurs zbyt intensywnie. Przy całkowitym zmniejszeniu czułości też.No i zaledwie wystarczy tylko "pstrykając" prądem, śruba zrobi na tyle duży obrót że łódka zostanie "bujnięta" poza docelowy punkt GPS. Zatem silnik obraca się i znowu kontruje, to co sam zrobił.Silnik 24V jast na tyle "silny" że nawet najmniejsze ruszenie śruby, jakie może zrobić jest zbyt dużym w tym momencieŁódka sie przestawia, a silnik koryguje sam to co zepsuł, bo ma za dużo siły/mocy.Zdarzało mi się, że musiałem wyłączyć na chwilę silnik, żeby go uspokoić. 12 v nie ma tyle siły, zeby zrobić wariactwo na taką skalęBzdury piszesz. Chyba że pływasz łódką która waży 400 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia Jak silnik jest za mocny i nie da się już skręcić responsywności, to przy 24v może tak być. Nie ma co wypierać faktów. Próbuje dociągną, ale i tak i leci poza wyznaczony punkt a później kontra i zabawa od nowa. 55lb też może mieć kłopoty, ale po wykastrowaniu na boat scale (piszę w kontekście MK), to działa to o wiele lepiej. Coś za coś - z drugiej strony na 24V/36V mocy raczej nie zabraknie. 36V to już chyba tylko na duże krypy z nadbudówką. Osobiście mam 24V bo sytuacje z flautą są dosyć rzadki (choć jak wieje pod prąd to wkurza maksymalnie). 55lb do łódki ~650kg z załogą radziło sobie nader dobrze, jedynie szkoda jej było na szybszym uciągu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Bzdury piszesz. Chyba że pływasz łódką która waży 400 kg. pusta skorupa to 480 kg, spalina 178kg itd, 4 aku, echosondy itd...Ale nie będe z tobą dyskutował, bo teorie mnie nie interesują, za to praktyka i owszem. Kolego @jaroufo Kup Krakena czy Force jeśli bardziej Ci się podoba i korzystaj.Miej tylko swiadomość tego, co się może stać w pewnych warunkach pogodowych i wybieraj świadomie.W 2024 roku, przy około 200 dniach na wodzie, bezwietrznych miałem może 10 łącznie. Edytowane 10 Stycznia przez Dano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jaroufo Opublikowano 14 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Dziękuję za porady Panowie.Na pewno chcę Garmina, więc pozostaje mi poczekać do marca i zobaczyć co wyjdzie od nich...Na szczęście do sezonu daleko, nawet jak kupię w marcu...Wybór jak na razie to KRAKEN 63" Do tej łódki kup sobie jakąś minn kota, nie ma sensu pakować się w silnik za 17-18 tyś do tej łodzi, ponieważ oba Force, zarówno Kraken jak i jego straszy kolega są za duże do tej jednostki.No chyba, że zaczekasz do końca marca, bo ma się pokazać coś nowego do mniejszych jednostek. Rafale może masz jakieś linki do tej nowości ???Cena 17ooozł, ale z przetwornikiem GT56. Czyli minus 2ooozł na przetwornik, który i tak trzeba kupić, to zostaje 15ooo-16oooWidzę też, że jest możliwość zamontowania Live na tym silniku, tylko potrzebne akcesoria. Może już ktoś montował tak i wie co z czym trzeba zjeść... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jaroufo Opublikowano 14 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia A nie wiem, czy nie pogonię tego Sempera i nie będzie jakiegoś aluminium...Więc i waga łódki będzie większa... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fxd Opublikowano 22 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) DANO i RAFAL ma święta racje . .. Rafał widział jak 410 cm z 40 KM ( waga jednostki ze wszystkim koło 400-450kg) . NA flaucie bujało mną jak nie wiem co . Silnik odpalił sie na chwile i przestrzelił punkt i wracał . Kręcił co chwile na szybkim biegu masakra była . Jak jest wiatr / nurt trzyma idealnie . Lecz można przedobrzyć ... i to nie sa żarty . BO kupisz i nie bedziesz w 100% zadowolony . Lecz na moje plusy i minusy no to więcej było plusów wiec kupiłem a i tak wiedziałem ze będę zmieniał łajbę lecz prawie 2 sezony przepływane i jakieś wnioski można wyciągnąć. Edytowane 22 Stycznia przez KsZegoSZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 22 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Podążając za obecną modą, to obok kilku ekranów na łódce trzeba by mieć jeszcze dwa silniki dziobowe i by było cacy. 45 lb na flautę, a 80+ lb na wichurę i nurt Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Koza11 Opublikowano 22 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia Podążając za obecną modą, to obok kilku ekranów na łódce trzeba by mieć jeszcze dwa silniki dziobowe i by było cacy. 45 lb na flautę, a 80+ lb na wichurę i nurt Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu TapatalkaZnam takich, co planowali użyć jednej dziobówki z rufy a drugiej z dziobu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
szczuply_maciek
Zaczynają pojawiać się ciekawe wpisy w internecie o nadciągającej premierze dziobówki GARMINA :-)
http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=982384
https://www.facebook.com/1436876199894511/posts/2306672352914887/
https://fishingtackleretailer.com/bill-dance-slips-garmin-trolling-motor-debut-on-facebook-live/
Ciekawe co przyniesie lipcowy ICAST 2019 ??
Jeśli jest to prawda to skończy się problem integracji echosondy Garmina z dziobówkami innych firm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
30
23
19
15
Popularne dni
8 Sty
21
15 Cze
13
9 Lip
11
17 Wrz
10
Top użytkownicy dla tego pytania
Koza11 30 odpowiedzi
Arkadio 23 odpowiedzi
psulek 19 odpowiedzi
fxd 15 odpowiedzi
Popularne dni
8 Sty 2024
21 odpowiedzi
15 Cze 2020
13 odpowiedzi
9 Lip 2019
11 odpowiedzi
17 Wrz 2024
10 odpowiedzi
Popularne posty
kruz
Zgadza się to co piszesz. Wprawdzie ja mam Krakena Force a nie Force od tego roku, łącznie jakieś 3 tygodnie już był na rybach i ja nie widzę w stosunku do Ulterry, którą miałem wcześniej żadnych abso
psulek
Tak, jest licznik na stronie od dłuższego czasu i został dzień. Dostawcy prawie nie trzymają dziobówek na stanie. Gdzieś na YT widziałem filmik z targów z silnikiem za mleczną szybą, żeby nie było wid
okonek2u
Na stronie Garmina jest praktycznie wszystko czego potrzebujesz jeżeli chodzi o wiedzę na ten temat ????
221 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.