Skocz do zawartości
  • 0

Garmin Force - silniki dziobowe


szczuply_maciek

Pytanie

Zaczynają pojawiać się ciekawe wpisy w internecie o nadciągającej premierze dziobówki GARMINA :-)

 

http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=982384

 

https://www.facebook.com/1436876199894511/posts/2306672352914887/

 

https://fishingtackleretailer.com/bill-dance-slips-garmin-trolling-motor-debut-on-facebook-live/

 

Ciekawe co przyniesie lipcowy ICAST 2019 ??

Jeśli jest to prawda to skończy się problem integracji echosondy Garmina z dziobówkami innych firm.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Podążając za obecną modą, to obok kilku ekranów na łódce trzeba by mieć jeszcze dwa silniki dziobowe i by było cacy. 45 lb na flautę, a 80+ lb na wichurę i nurt :)

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Dlaczego modą . . ?  Echo ułatwia ale nie lowi . .. dziobówka ułatwia i to nie wiem jak .. a przy garminie  : 

- ustalasz sobie trasę na ploterze ei silnik prowadzi tam gdzie chcesz 

- ustawiasz sobie prędkość co przy vercie jest IDEALNE !!! 

- kotwica nic nie rzucasz na dno a stoisz w miejscu . 

- stojac na kotwicy klikajac strzalki przesuwasz sie o 1m  w kazdym kierunku  ( dla mnie extra fukcja) ,

 

Wiec nie moda a wygoda  ;-) 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dlaczego modą . . ?  Echo ułatwia ale nie lowi . .. dziobówka ułatwia i to nie wiem jak .. a przy garminie  : 

- ustalasz sobie trasę na ploterze ei silnik prowadzi tam gdzie chcesz 

- ustawiasz sobie prędkość co przy vercie jest IDEALNE !!! 

- kotwica nic nie rzucasz na dno a stoisz w miejscu . 

- stojac na kotwicy klikajac strzalki przesuwasz sie o 1m  w kazdym kierunku  ( dla mnie extra fukcja) ,

 

Wiec nie moda a wygoda  ;-) 

No akurat to standardowe funkcje w większości dziobówek minnkoty czy motorgajda/lowrance. Problem jest gdzie indziej- nadmiar mocy Garminów posadzonych na zbyt małych łodziach, brak kalibracji silnika itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak a’propos Garmina, bo mam i uzytkuje od roku Krakena Force na Finvalu 475 evo i po tym jak się nauczyłem go kalibrować i ustawiać na wszystkie możliwe, a raczej potrzebne mi sposoby, dalej uważam, ze do mojej łodzi jest za mocny.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez kruz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Brat uzywa garmina force 36v i niestety funkcja kotwicy to nieporozumienie.... Przed aktualizacją to co ten silnik robił na flaucie to dramat. Przestrzelanie, trzeszczenie tego zajebanego kabla. Szału można było dostac. Przy wietrze było ok.

Po aktualizacji poprawiło się na flaucie(już tak nie trzeszczy i trzyma jakoś GPS) ale silnik zaczął myszkować lewo-prawo gdy stoi na kotwicy przy wietrze[emoji1751][emoji43]‍[emoji94].

Inną kwestią jest beznadziejne sterowanie pilotem[emoji1751]. Pedal działa 100razy lepiej. Łódka finval 505

 

 

Będę montował u siebie na dniach nowego Questa zobaczymy jak będzie działał[emoji1696]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Brat uzywa garmina force 36v i niestety funkcja kotwicy to nieporozumienie.... Przed aktualizacją to co ten silnik robił na flaucie to dramat. Przestrzelanie, trzeszczenie tego zajebanego kabla. Szału można było dostac. Przy wietrze było ok.

Po aktualizacji poprawiło się na flaucie(już tak nie trzeszczy i trzyma jakoś GPS) ale silnik zaczął myszkować lewo-prawo gdy stoi na kotwicy przy wietrze[emoji1751][emoji43]‍[emoji94].

Inną kwestią jest beznadziejne sterowanie pilotem[emoji1751]. Pedal działa 100razy lepiej. Łódka finval 505

 

 

Będę montował u siebie na dniach nowego Questa zobaczymy jak będzie działał[emoji1696]

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Niedawno na FB przeczytałem pean na cześć Krakena, może powinien zmienić na niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A tego w Krakenie nie było?

O obrotach wstecznych słyszałem ale tego nie sprawdzałem. GPS- nie wiem. Słuchy o hybrydzie chodziły od dość dawna, tj. połączeniu tego, co najlepsze z obu urządzeń. Przydałby się 12v Krakenik, skądinąd. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W tym nowym silniku możliwe jest używanie biegu wstecznego w trybie manualnym, GPS z dziobówki jest używany przy funkcji Go To z ekranu. Wbudowany przetwornik GT56 ma zatem dużo lepszą użyteczność Czyli to, co trzeba jest. I bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na pewno są już użytkownicy Force Pro po testach. Czy moglibyście koledzy wrzucić jakieś nagrania(z dźwiękiem) z pracy tego silnika. Chodzi mi przede wszystkim o funkcję kotwicy(na flaucie) i głośność obrotu, ale nie tylko.

Czy wycie korekty obrotu z położeń skrajnych zostało poprawione, czyli wyciszone ew. tempo zostało zwolnione?

Wiem że na pewno rzadziej się obraca dzięki obrotom wstecznym.

Czy został wyeliminowany luz w przekładni i nie ma klekotania przy zatrzymywaniu obrotu?

Nawiasem, dzisiaj pływałem. Przy prędkościach do 0,5-0,6 km/h, często Force głupieje i albo nie reaguje na zmianę położenia albo płynie gdzie chce. Kalibracja nic nie daje. Pomaga wyłączenie i włączenie śruby.

Jak z tymi problemami jest w Force Pro?

Najbardziej miarodajna byłaby opinia kogoś kto zmienił Force na Force Pro.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na pewno są już użytkownicy Force Pro po testach. Czy moglibyście koledzy wrzucić jakieś nagrania(z dźwiękiem) z pracy tego silnika. Chodzi mi przede wszystkim o funkcję kotwicy(na flaucie) i głośność obrotu, ale nie tylko.

Czy wycie korekty obrotu z położeń skrajnych zostało poprawione, czyli wyciszone ew. tempo zostało zwolnione?

Wiem że na pewno rzadziej się obraca dzięki obrotom wstecznym.

Czy został wyeliminowany luz w przekładni i nie ma klekotania przy zatrzymywaniu obrotu?

Nawiasem, dzisiaj pływałem. Przy prędkościach do 0,5-0,6 km/h, często Force głupieje i albo nie reaguje na zmianę położenia albo płynie gdzie chce. Kalibracja nic nie daje. Pomaga wyłączenie i włączenie śruby.

Jak z tymi problemami jest w Force Pro?

Najbardziej miarodajna byłaby opinia kogoś kto zmienił Force na Force Pro.

Pro to to samo co Kraken( na obudowie przekłdni jest wręcz kraken w force pro )  w sensie przekładni, więc i użytkownicy krakena mogą spokojnie tu napisać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pro to to samo co Kraken( na obudowie przekłdni jest wręcz kraken w force pro )  w sensie przekładni, więc i użytkownicy krakena mogą spokojnie tu napisać 

Zależy co jest wspólnego. Wspólne są zapewne napęd obrotu, silnik śruby napędowej i soft.

Jednak w konstrukcji są różnice. Pomijam te mało istotne jak większa średnica linki zwalniającej czy podświetlana strzałka.

Zauważyłem na nagraniach, że np. że sprężyny gazowe są chyba mocniejsze. Silnik zamiast przytrzymywać, trzeba dociskać w dół do pozycji roboczej.

Do tej pory, recenzje na Youtube są tak samo "obiektywne" jak były dla Force. Masa paplaniny, zero dźwięków pracy silnika, i jeden wniosek "rewelacja".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zależy co jest wspólnego. Wspólne są zapewne napęd obrotu, silnik śruby napędowej i soft.

 

to tak ale najwięcej zastrzeżeń było właśnie do modułu przekładni i hałasów z nią związanych oraz ogólnej awaryjności pierwszych serii Force. Kraken jest dużo cichszy a po zmianie softu dostał tak samo bieg wsteczny jak Force Pro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam serdecznie.

Chciałbym po kilku latach przesiąść się z Trabanta, być może do Mercedesa, czyli z Haswinga Caymana :D Na Force’a PRO bądź Krakena.

Dysponuje łodzią aluminiową Gelex 440. Całość zestawu na wodzie waży ok 500-600kg.

Nigdy nie miałem styczności z silnikami Garmina, więc chciałbym zapytać czy obsłużą one tę masę silnika?

Przez komplet ploterów Garmina nie chciałbym pchać się np. w Terrovę, która by mi na pewno w zupełności wystarczyła.

Chciałbym również zapytać o model, na który się zdecydować. Wstępnie myślałem nad Forc pierwszej generacji, ale widziałem, że jest sporo reklamacji oraz jest już leciwym silnikiem.

Ogólnie rzecz biorąc: Force PRO czy Kraken?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ogólnie rzecz biorąc: Force PRO czy Kraken?

 

To dokładnie te same silniki jeśli chodzi o elektronikę, GPS, pędnik. Różni je tylko system składania. Osobiście brałbym Krakena- mniejszy klamot na burcie leżący w pozycji złożonej- transportowej. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To dokładnie te same silniki jeśli chodzi o elektronikę, GPS, pędnik. Różni je tylko system składania. Osobiście brałbym Krakena- mniejszy klamot na burcie leżący w pozycji złożonej- transportowej.

 

Dzień dobry Panie Maćku w ten poniedziałkowy poranek. :)

 

A jak kwestia z pierwszą wersją Force’a? Nie powiem, że finansowo o wiele korzystniej to wygląda, ale jeżeli miałby być spory przeskok pomiędzy na przykład Krakenem, to oczywiście jak najbardziej byłbym skłonny dołożyć.

Tak jak wspomniałem, przesiadam się z Caymana. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...