Skocz do zawartości

Tuning kołowrotka Shimano Stradic FL 3000


gucek6

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiary łożysk fabrycznych w C3000 FL (według oznaczeń Shimano):

 

13269 (knob i rolka) - 4x7x2,5 - zamiennik EZO S-MR 74 ZZ

13829 (pinion dół) - 5x8x2,5 - zamiennik EZO S-MR 85 ZZ

19998 (pinion góra i koło napędu) - 7x13x4 - zamiennik EZO S-MR 137 ZZ

12969 (koło napędu z drugiej strony) - 7x11x3 - zamiennik EZO S-MR 117 ZZ

 

Łożyska w zamian za tulejki:

 

EZO S-MR 117 ZZ (7x11x3) - na oś pod szpulę

EZO S-MR 52 ZZ (2x5x2,5) - worm góra

EZO S-MR 63 ZZ (3x6x2,5) - worm dół

Knob i rolka takie jak fabryczne.

 

Wkrętaki torx potrzebne do rozbiórki:

 

T2 - wymiana tulejki na osi (po zdjęciu  3 szt. podkładek)

T6 - osłona "dupki" oraz rotor do konserwacji mechanizmu kabłąka.

T8 - śrubka przy rączce oraz rotor do konserwacji mechanizmu kabłąka.

Pozostałe śrubki krzyżakiem lub płaskim, śrubę rotora kluczem płaskim lub oczkowym 12.

 

W moim kołowrotku wymieniłem tulejki na łożyska tylko w knobie oraz na osi pod szpulę i wystarczy według mnie. Może kiedyś rolką się zajmę, na dziś nie ma potrzeby.

Konserwacja po roku używania, sucho w środku, jedynie biała jakby wazelina na śrubce pod osłoną dupki kołowrotka.

 

Dodałem torx T6 i T8 do rozbiórki rotora.

Rotorem się nie zajmowałem i oby nigdy smile.png

Największym " idiotyzmem" jest łożysko oporowe. 

GRATULACJE DLA SHIMANO

Serio, żeby wymienić łożysko piniona trzeba odkręcić oporówkę.

Nie jest ona w żaden sposób zabezpieczona przed "rozwaleniem", żadnej śrubki zabezpieczającej.

Nie można sobie zdjąć i po prostu założyć.

Co najgorsze identycznie jest w Stelli 

 

Na zdrowie przy zdejmowaniu i zakładaniu łożyska oporowego sad.png

 

Ps.

Jeszcze dodam, że wymiana łożysk na pinionie 2 szt. i na przekładni 2 szt. z shimanowskich na EZO zdecydowanie robi różnicę.

Edytowane przez martom
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z podkładkami pod dolne łożysko worma? Jedni piszą, że trzeba jedną z czarnych podkładek wyciągnąć, wymieniając teflon na łożysko. A na ostatnim załączonym filmiku japońskim gość pakuje tam dodatkowe podkładki jeszcze…

 

Edytowane przez Niedzielny
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba z pięć ich tam zmieścił. :)  Tylko nie wiadomo jakiej grubości były. W zasadzie daje się tyle (w tym jedna sprężynująca), ile potrzeba. Żeby pozostawić jakiś minimalny luz worma. Nakleił się gwintów, nasmarował gdzie się dało, naoliwił łożysk, ale ta prawie Stella dalej mu szumi. :D Na jego miejscu bym sprawdził, czy przypadkiem pinion nie ma luzów z powodu kiepskich gniazd łożysk i same łożyska (górne i dolne) piniona.

Edytowane przez jachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podepnę się pod temat aby nie mnożyć wątków. Czy jest technicznie wykonalne wsadzenie przekładni PG z Twin Powera do Stradica FL 4000?

Nie pytam o sens ekonomiczny takiego zabiegu:)

Z TP 20 możesz podmieniać we wszystkie strony. Wymiarowo są identyczne. Różnią się kolorem

anodowania.

Ze Stelli FJ też pasuje.

3 elementy będziesz potrzebował do zmiany przełożenia.

Koło, pinion i małą zębatkę od posuwu.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wyregulowałem luz na minimalny(dodałem jedna podkładke 4x6 0,1 mm, podczas kręcenia gdy szpula idzie do góry słychać pykanie worma, bez szpuli nie pyka. Smaru dałem delikatnie a na wodzik oliwka. Wrócę chyba do teflonowych tulejek????

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem luz, dałem taki jak przy tulejach, minimalny, bez luzu. Przy każdym ustawieniu worm pykał, wróciłam do tulejek, nie pyka. Nie mam pojęcia dlaczego tak... Dałem sobie spokój z tym tuningiem. Jak to mówią stradic nigdy Stellą nie będzie????

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowałem luz, dałem taki jak przy tulejach, minimalny, bez luzu. Przy każdym ustawieniu worm pykał, wróciłam do tulejek, nie pyka. Nie mam pojęcia dlaczego tak... Dałem sobie spokój z tym tuningiem. Jak to mówią stradic nigdy Stellą nie będzie????

Jaki wymiar łożyska dałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przekładnia pewnie z lepszych materiałów itd.. i tutaj jak dla mnie spoko, ale ten hamulec to już nie jestem pewien czy bym wymieniał. Choć może się mylę i płynność pracy zaskakuje i są to dwa światy. Jaka wielkość młynka to jakiś mały do UL czy większa maszynka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec na filcu jest bardziej precyzyjny niż carbon. Stradic fl 4000 tam są oryginalnie podkładki carbonowe które podczas ścierania miesza się ze smarem i robi się z tego straszny ulep. Nie bez powodu w 4000 FM już podkładki są filcowe. Zostaw tak jak jest bo skoro chcesz wpakować carbony to twój Stradic musi być poniżej rozmiaru 4000 co przy konstrukcji 2000/2500 to nie ma sensu.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...