Skocz do zawartości

Mazda cx-5 II


huligan77

Rekomendowane odpowiedzi

Piękne auto. Ja jednak będę polecał 2.5 litra. Jeżeli potrzebujesz informacji z salonu, coś sprawdzić lub wybrać nowe auto z salonu to zapraszam na priv.

K.

 

Jesli moge zapytac, oczywiscie poza wieksza moca, to jest jakis inny powod dla ktorego polecasz 2.5L? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Madzia to również polecam 2.5 PB a tym bardziej do takiej dużej kasty jak CX5

Słabsze jednostki nie jadą a nawet 2.5PB mimo dużej pojemność dupy nie urywa swoim osiągami.

Silniki są ekonomiczne i bezawaryjnie ale myślę że dowiesz się więcej na forum Mazdy niż na wędkarskim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kwinto.

Oczywiście mówię głównie o dynamice przy takim aucie jak cx 5. Spalanie przy 2.0 i 2.5 jest praktycznie identyczne a dynamika jednak zauważalnie lepsza przy większym silniku(oczywiście i tak zawsze za mało) . Dodatkowo, ale to może tylko moje odczucie 2.5 brzmi lepiej ????

Jednak znam wielu użytkowników 2 literówek w cx 5 którzy sobie chwalą ten silnik. Ja mam 2 litry w 6 i manualu. Dla mnie wystarcza w zupełności ale wiadomo najszybszy nie jestem, ale już nie muszę ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kwinto.

Oczywiście mówię głównie o dynamice przy takim aucie jak cx 5. Spalanie przy 2.0 i 2.5 jest praktycznie identyczne a dynamika jednak zauważalnie lepsza przy większym silniku(oczywiście i tak zawsze za mało) . Dodatkowo, ale to może tylko moje odczucie 2.5 brzmi lepiej ????

Jednak znam wielu użytkowników 2 literówek w cx 5 którzy sobie chwalą ten silnik. Ja mam 2 litry w 6 i manualu. Dla mnie wystarcza w zupełności ale wiadomo najszybszy nie jestem, ale już nie muszę ????

Krzysztof a miałeś do czynienia z dieslem 2,2 175KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dieslem miałem przyjemność jeździć w odmianie 184 KM aut AWD w cx5 oraz 6 kombi. W dieslu jak to dieslu moment obrotowy robi swoje. Auto jedzie od 2 tys obrotów, jest zawsze chętne do przyśpieszeń. Oba auta testowałem w trasie, cx 5 za Wrocław z Warszawy a 6 nad Czorsztyn z wawy. Niestety nie udało nam się zejść poniżej 9 że spalaniem, raczej byliśmy bliżej 10. Jednak prędkości ponad autostradowe robią swoje i mają duży wpływ na spalanie. Myślę że 2.5 litrów benzyna mimo że chyba lekko wolniejsza wcale nie spali więcej, a odpaleniu auta rano będzie przyjemniejsze dla ucha.

Na naszym rynku sprzedaż diesli w Mazdzie stanowi zaledwie kilka procent. I chyba kierunek benzynowy jest słuszny jeżeli ktoś wybiera Mazde a napewno gdy kupuje auto na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 mazdy. Mazdę 3 2.5l wersja sport kupiona jako nowa w USA rocznik 2010 ( ma u mnie dożywocie :-) ). Firmową 6 rocznik 2016. Generalnie polecam. Rada jedna zabezpieczenie antykorozyjne podwozia z marszu tzw. baranek. Koszt około 1tyś. Co do kradzieży to fakt. Moim zdaniem najlepsze i najtańsze to bearlock.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę się motoryzacja interesuje ale tylu mądrych rzeczy co od kolegi Ptaka dawno się nie dowiedziałem, począwszy od baranka ????, przez filozofię tworzenia auta, po rdzewiejace Mazdy.

Zatem informuje oficjalnie za Mazda Polska że w autach po 2012 roku korozja dotyczy ok 0.5 (pół) procenta aut.

Dodam tylko od Siebie że nie widziałem na żywo zardzewiałej Mazdy i nigdy żaden klient nie wymienił rdzy jako argumentu przeciwko zakupowi kolejnej Mazdy.

Ogólnie rzecz ujmując wydaje mi się że problem rdzy nie występuje na większości jak nie wszystkich bez wypadkowych autach sprzedawanych w naszym kraju bez względu na markę i cenę. Mam Chevroleta Aveo z 2010 roku i auto ma absolutnie gołe blachy bez żadnego zabezpieczenie a ruda pojawiła się w małym stopniu tylko na elementach zawieszenia. Zrobiona profilaktycznie konserwacja podwozia i blach w tamtym roku, prawdziwa konserwacja a nie jakieś baranki, wstrzykiwanie w progi, maskę i każdy newralgiczny element auta.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jeżyna. Znawca ze mnie motoryzacji zerowy. Typowy użytkownik. Rady uzyskane od serwisu Gołebiębiwewski. https://www.mazda.warszawa.pl/ gdzie obydwa moje auta od lat są serwisowane. Numerami VIN obydwu aut służę ma priv.

Auto w USA kupione w https://www.rileymazda.com/ generalnie nie lubię gdy ktoś mi wciska wciskanie kitu. Panie Jeżyna zapraszam na jazdę testową Mazda 3 2.5l niby tylko 173hp ( to nie jest mps ta ma 273 hp ) a zwłaszcza zapraszam na sesję muzyczną w wykonaniu firmy Bose która to specjalnie dla tego modelu zaprojektowała system muzyczny. Dla Mazdy rynek UE nie jest rynkiem prime. Rynkiem prime prócz niej samej jest USA. Tam też soli nie sypią.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o jednym ty o drugim. Cieszę się że jesteś fanem Mazdy. Ja również mimo że nie nie jestem właścicielem Mazdy (nie stać mnie jeszcze) jestem fanem tej marki.

Jednak mam możliwość jeżdżenia i nie są to 3 km po parkingu każdym nowym autem marki i każda taka jazda jest dla mnie przyjemnością. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kristofer232 ja uważam że jako narzędzie do pracy ( u mnie w pracy są spore przebiegi ) jest to marka jak najbardziej godna polecenia ( serwis aut tylko w autoryzowanym serwisie ). Mimo tylu tyś. przejechanych km. ( obydwoma autami ) nigdy nie stałem na poboczu czekając na lawetę. Nadmienię iż w mojej firmie jeżdżą nie tylko mazdy. Są Volvo S40. Fordy, Skody. Tam to już przeróżnie było. Z mazdami do tej pory nigdy. Z stąd moja opinia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jeżyna. Znawca ze mnie motoryzacji zerowy. Typowy użytkownik. Rady uzyskane od serwisu Gołebiębiwewski. https://www.mazda.warszawa.pl/ gdzie obydwa moje auta od lat są serwisowane. Numerami VIN obydwu aut służę ma priv.

Auto w USA kupione w https://www.rileymazda.com/ generalnie nie lubię gdy ktoś mi wciska wciskanie kitu. Panie Jeżyna zapraszam na jazdę testową Mazda 3 2.5l niby tylko 173hp ( to nie jest mps ta ma 273 hp ) a zwłaszcza zapraszam na sesję muzyczną w wykonaniu firmy Bose która to specjalnie dla tego modelu zaprojektowała system muzyczny. Dla Mazdy rynek UE nie jest rynkiem prime. Rynkiem prime prócz niej samej jest USA. Tam też soli nie sypią.

 

Adas, tak gwoli scislosci to w USA sol sypia i to bardzo duzo. Moze nie wszedzie ale napewno w stanie New Jersey. Odkad tam mieszkam (1989) to kazdej zimy po opadach sniegu przy odsniezaniu sa sypane ogromne ilosci soli. Zeby jednak byc szczerym to nie slyszalem tam o problemach Mazd z korozja choc przyznaje szczerze, ze ta marka az tak bardzo sie nie interesuje. Byc moze w Europie jest to czesciej spotykany problem niz w USA. Jesli tak, to nie mam najmniejszego pojecia skad to wynika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwinto w USA byłem 3 razy. ( boję się latać ;). W CT. Tak jak pisałem nic nie wiem o autach. Mają jeździć i tyle. O soli to są opinie zasięgnięte z netu i z opinii serwisu gdzie moje mazdy są serwisowane. Fakt faktem przy moim ostatnim pobycie w USA ( 2017) widziałem na drogach mnóstwo mazd. Zdecydowanie więcej niż w czasie poprzednich moim pobytów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...