Artek Opublikowano 14 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 A miałeś,łowiłeś takim tppg 15?On takiego TP to w katalogu widział. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiernikTorunski Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Robi sie po woli mało przyjemnie .....Nie obrażajcie sie nawzajem i nie wyzywacie Niech każdy używa swojego sprzętu do czego ma ochotę i w jaki sposób chce Wracając do tematu TP20 Byłem przed targami w sklepie pokręciłem TP 4000PG potem pojechałem na targi i znowu pokręciłem nim, potem pokręciłem Stellą no i czuć różnice w kręceniu oraz cenie bezapelacyjnie Natomisat nadal siedzę i zastanawiam sie czy jest wart swojej ceny ten nowy TP 20 ???Czy moze coś w nim poprawić u swojego serwisanta by lepiej pracował ? To w końcu jest lepszy niż TP15 czy gorszy ?Macie sprzętu wiecej niż ja i macie tez wcześniejsze modele o których tu pisaliście ktore sprawują sie fantastycznie do dzis, to co mozna kupic ten nowy model czy raczej zaczekać jak bedą sie sprawować w użytkowaniu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peryskop Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 On takiego TP to w katalogu widział.Ta i to jeszcze u kolegi TP 4000PG 15 oram na trociach i słowa złego nie powiem. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 A może chodzi z tymi plackami żeby była na przekładni minimalna ilość smary i z czasem mogła się do smarować z tego placka .I tak praktycznie cały smar z przekładni zostanie wyciśnięty na boki ile by nie napaćkał .Nie chce mi się wierzyć .że Shimano robi to zle w topowych modelach swoich kołowrotków . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Robi sie po woli mało przyjemnie .....Nie obrażajcie sie nawzajem i nie wyzywacieNiech każdy używa swojego sprzętu do czego ma ochotę i w jaki sposób chce Wracając do tematu TP20 Byłem przed targami w sklepie pokręciłem TP 4000PG potem pojechałem na targi i znowu pokręciłem nim, potem pokręciłem Stellą no i czuć różnice w kręceniu oraz cenie bezapelacyjnie Natomisat nadal siedzę i zastanawiam sie czy jest wart swojej ceny ten nowy TP 20 ???Czy moze coś w nim poprawić u swojego serwisanta by lepiej pracował ?To w końcu jest lepszy niż TP15 czy gorszy ?Macie sprzętu wiecej niż ja i macie tez wcześniejsze modele o których tu pisaliście ktore sprawują sie fantastycznie do dzis, to co mozna kupic ten nowy model czy raczej zaczekać jak bedą sie sprawować w użytkowaniu ???Nikt nikogo nie obraża i nie wyzywa. Tylko najgorsze jest to, że zabierają głos ci co o takim sprzęcie nie mają pojęcia, nawet go w rękach nie mieli. Później piszą głupoty na forum, a ludzie to czytają. I tak rodzą się plotki.Napisz co w tym nowym TP Tobie nie pasuje, że chcesz go usprawniać u serwisanta? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz1000 Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Nikt nikogo nie obraża i nie wyzywa. Tylko najgorsze jest to, że zabierają głos ci co o takim sprzęcie nie mają pojęcia, nawet go w rękach nie mieli. Później piszą głupoty na forum, a ludzie to czytają. I tak rodzą się plotki.Napisz co w tym nowym TP Tobie nie pasuje, że chcesz go usprawniać u serwisanta? Przeciez jest napisane, ze ma ten tp 2020 chodzic jak stella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Nie mam zamiaru się mądrzyć i wkładać kija w mrowisko, ale serwisowo kilka kołowrotków przeszło przez moje ręce..Jakie mam spostrzeżenia w temacie?Od jakiegoś czasu kołowrotki shimano smarowane są chyba punktowo, pewny nie jestem ale chyba robi to automat aplikując smar na koło napędowe.W ilu punktach to robi nie wiem.Często przy pierwszym otwarciu po użytkowaniu widzę jaka jest ilość smaru.Jakoś nie zawsze jest bogato w środki smarne.Jak otwierałem nowe stradici to w większości była okrutna sahara i ten zaaplikowany smar przez automat to totalna porażka.Może te droższe kołowrotki są składane na innej linii technologicznej, więc jest bardzie bogato w smalec.Darku to zdjęcie co zamieściłeś koła TP z 15 roku i eksploatowany na bogato to wygląda jakby był po powtórnym smarowaniu.Zobacz na fotkę vańka i jego "ubogacenie" w środek smarny .To nie jest kołowrotek z dolnej półki...Oceńcie sami... 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) Robi sie po woli mało przyjemnie .....Nie obrażajcie sie nawzajem i nie wyzywacie Niech każdy używa swojego sprzętu do czego ma ochotę i w jaki sposób chce Wracając do tematu TP20 Byłem przed targami w sklepie pokręciłem TP 4000PG potem pojechałem na targi i znowu pokręciłem nim, potem pokręciłem Stellą no i czuć różnice w kręceniu oraz cenie bezapelacyjnie Natomisat nadal siedzę i zastanawiam sie czy jest wart swojej ceny ten nowy TP 20 ???Czy moze coś w nim poprawić u swojego serwisanta by lepiej pracował ? To w końcu jest lepszy niż TP15 czy gorszy ?Macie sprzętu wiecej niż ja i macie tez wcześniejsze modele o których tu pisaliście ktore sprawują sie fantastycznie do dzis, to co mozna kupic ten nowy model czy raczej zaczekać jak bedą sie sprawować w użytkowaniu ???Zasłonię Ci oczy i nie będziesz w stanie powiedzieć czy kręcisz Stellą cz TP FD. Minus TP FD jak dla mnie to jego waga. Miałem , dopasowywałem do swoich patyków i nie pasuje przez swoją zbyt niską wagę. Piszę o modelu 4000. Kupiłem kolejnego Sw :-) Edytowane 15 Marca 2020 przez przemo_w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Ale to nie jest mądrzenie się tylko stwierdzenie faktów, jak kołowrotek jest dobrze nasmarowany to po prostu to czuć podczas krecenia ale nie każdy to potrafi wyłapać ,aby się korba kręciła to już jest super ,jak już wcześniej napisałem każdy kołowrotek który rozebrałem bo stwierdziłem że istnieje taka potrzeba był "suchy"w środku ,po serwisie była znacząca poprawa .Jak komuś się trafi dobrze przesmarowany to niech nie twierdzi że wszystkie takie są ,i odwrotnie nie twierdzę że wszystkie są źle przesmarowane na podstawie tych które miałem okazję zweryfikować. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_bass Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Dla mnie TP się zatrzymał 2015!A dla mnie, w 2011 - JDM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Odnośnie tego bardzo losowego stanu smarowania.Pozwolę sobie na słowo komentarza.Nie sądzę by to było działanie celowe Shimano celem ograniczania żywotnością sprzętu czy inne tego typu działania.Moim zdaniem wpływ moga miec czynniki losowe. Zdarzenia, które mają miejsce w trakcie składania a przede wszystkim może po wyprodukowaniu kolowrotka.Czas magazynowania, temperatura magazynowania, droga jaka przebył między miejscem produkcji a Waszym fotelem.Spróbujcie kiedyś zostawić kołowrotek w samochodzie w upał, gdy w środku auta będzie 45/50 stopni. Kołowrotek taki właśnie grubo, sowicie nasmarowany. Kartony, kontenery trafiają do Europy w różny sposób. Część sprzętu odstoi w zamkniętym kontenerze parę tygodni w porcie. Czasem na pełnym słońcu. Ile może być stopni w takim kontenerze wtedy ? Przecież to nie jest towar specjalnego traktowania podczas transportu. Potem jest loteria. Komu jak co kręci. Jak jest sucho, to trzeba dołożyć i tyle. Nie wiem jak często Wam sie zdarza kupić dwa takie same kolowrotki naraz. Mi ostatnio często. Kupuję parami. Jeszcze nigdy oba, po wyjęciu z opakowan nie kręciły identycznie. Dla jasności : mowie o nowych stellach, kołowrotkach ze sklepu. Nieużywanych. Więc chyba nie ma prawd ogólnych w tej wielokrotnie roztrzasanej kwestii smarowania kołowrotkow.Jest kombinacja czynników losowych, nie do przewidzenia. Pozdrawiam i miłego krecenia 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 U naszych wędkarzy, nie wszystkich panuje przekonanie, że po zakupie nowego kołowrotka, przed pierwszym łowieniem, trzeba go rozebrać i przesmarować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 A później wygląda to tak. Bo wyczytają na jb że nowe trzeba smarować! 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 U naszych wędkarzy, nie wszystkich panuje przekonanie, że po zakupie nowego kołowrotka, przed pierwszym łowieniem, trzeba go rozebrać i przesmarować. Koniecznie i skasować luzy bo co to za łowienie beż ząbkowania przekładni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Kołowrotek, który opuścil fabrykę jest gotowy do swojej pracy, a nie do rozbierania i smarowania. Auto nowe z fabryki też jest gotowe do jazdy, a nie na serwis i zmiana filtrów i oleju. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Koniecznie i skasować luzy bo co to za łowienie beż ząbkowania przekładni .A potem płacz, bo jak to złożyć i jeszcze zostały 3 śrubki i 2 łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) Resized_20200115_141700.jpeg A później wygląda to tak. Bo wyczytają na jb że nowe trzeba smarować!I co ? Zle kręcił ? Edytowane 15 Marca 2020 przez Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 I co ? Zle kręcił ? Kręcił do przodu, tylko mu się towot do gumiaków dostawał. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 I co ? Zle kręcił ? Przestał kręcić :-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyloss Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) stawiam tezę, że te punktowe packi smaru służą do wyważenia koła Edytowane 15 Marca 2020 przez BazyL 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 stawiam tezę, że te punktowe packi smaru służą do wyważenia koła W koncu wiadomo o co chodzilo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar69 Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Resized_20200115_141700.jpeg A później wygląda to tak. Bo wyczytają na jb że nowe trzeba smarować!Przecież mądrzy po swojemu już dawno zauważyli tą "śrubkę" na obudowie (tzw. port smarowniczy !!!!) ... skoro ONA tam jest , no to trza tam coś wcisnąć ... i leją całe pojemniczki oliwki z zestawu lub wciskają tubkę smaru ..... i mamy ... albo zatarte przekładnie , bo oliwka wypłukała wszystko lub w chłodniejsze dni kołowrotek nagle przestaje kręcić bo smar tężeje , a napchane jest GO po brzegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Kołowrotek, który opuścil fabrykę jest gotowy do swojej pracy, a nie do rozbierania i smarowania. Auto nowe z fabryki też jest gotowe do jazdy, a nie na serwis i zmiana filtrów i oleju.Ale już w silnikach zaburtowych zalecane jest docieranie i wymiana oleju po nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar69 Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 albo sprzedają je "suche" ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 15 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Nie ma co porównywać pracy tego silnika z kręceniem kołowrotkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.