psd27 Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 A są kołowrotki, które nie są ręcznie składane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elninorc Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Cześć Wszystkim Jerkbait-owcom,Ze względu na to że to mój pierwszy post na tym elitarnym forum chciałem się serdecznie przywitać i podzielić spostrzeżeniami !Drodzy koledzy i koleżanki zacznę od tego, że aby nasz TP FD 2020 na moim przykładzie 2500 S HG kupiony 23.03.2020 zbliżył się do Stelli to trzeba zaraz po wyjęci z czarnego pudełeczka pełnego niespodzianek i nowych rozwiązań zrobić tak (odpowiednia kolejność):Rozebrać na części pierwsze (no może bez łożysk przykręconych do połówek korpusu,umyć dokładnie wszystkie elementy i całą obudowę wewnątrz od nałożonego fabrycznie i rozbryzganego smaru fabrycznego i wysuszyć,dokładnie wyczyścić oporówkę na której na bank jest olej, oliwka i wysuszyć do SUCHA !sprawdzić łożyska a w szczególności to dolne pod pinionem - w które wtłoczył się nadmiar smaru nałożonego przy montażu (czyt. wymiana łożyska 5x8x2,5)dla chętnych majsterkowiczów wymieniamy tulejki podpierające worm shaft na (2x5x2,5 oraz 3x6x3 [tutaj wystarczą podkładki fabryczne] lub 3x6x2,5 [istnieje konieczność podkładania dodatkowych podkładek]) i sprawdzamy po skręceniu czy nic nie rzęzi,wszystkie elementy dokładnie smarujemy SMAREM pędzelkiem, równo i dokładnie, bez pośpiechu z uśmiechem na twarzy (pinion, przekładnie, elementy posuwu karetki, worm shaft, itp.), oliwimy tylko kropelką oleju zespół wału głównego instr. RD20576składamy kołowrotek do należytego stanu - wszystko dokładnie i czysto. W momencie skręcania mocowania górnego łożyska instr. FD18738 (oczywiście już wszystkie elementy w środku obudowy poskładane razem z pinionem) kręcimy korbką i słuchamy - ufff nie RZĘZI !!! inaczej rozkręcam i sprawdzamy po kolei łożyska i poprawność smarowania,montujemy suchą oporówkę i resztę elementów i GOTOWE Czas potrzebny do wykonania tego zabiegu 3-4h + odpowiednie narzędzia typu imbus 1mm lub maleńki płaski wkrętak do wykręcenia tej maleńkiej śrubeczki. Co nam to dało? Ano to, że w końcu cieszymy się bezszelestną, cichą i płynną pracą kołowrotka wartego +/- 1600 PLN ! Powiecie kpina tyle hajsu wydać i rozkładać wszystko na części ! Tak i nie - uczymy się jak kołowrotek jest zbudowany dla tych co nie wiedzą, a kpiną jest wciskanie gównianego smaru do kołowrotka klientom którzy płacą połową swojej miesięcznej pensji ! To co moim oczom się ukazało po rozkręceniu kołowrotka po 5 miesiącach użytkowania to CZARNA BREJA (reakcja chemiczna) - gęsta i lepka jak sok z piz... na wszystkich głównych elementach.I na koniec - czy wasz kołowrotek chodzi tak ? Miłego oglądania ! 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz79 Opublikowano 15 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 U mnie coś takiego występuje i chciałbym się tego pozbyć.Jest ktoś w Warszawie lub okolicy ,kto by to ogarną i ewentualnie za ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raven88 Opublikowano 16 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Jakub uważaj na wyznawców teorii niewidzialnego smaru i tych co mówią, że co Shimano złączyło wędkarz niech nie rozdziela:) A tak poważnie to dobra robota i dzięki za udostępnienie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 16 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Dalej twierdzę iż po ponownym posmarowaniu smar się rozejdzie i za jakiś czas szum powróci:) sens smarowania nowego młynka jest o tyle ważny, że możesz trafić jak w losowaniu kapkę smaru nie tam gdzie trzeba czyli nie na przekładni. Przerobiłem tego trochę więc wiem o czym piszę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 16 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Japońcy dobrze wiedzieli co robią, usuwając jedną prowadnicę posuwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Właśnie rozdziewiczyłem swojego TP pg i nie jestem nim jak narazie zachwycony. Porównując go do stelli FJ czy tez TP SW w rozmiarze 4000 to pracuje zdecydowanie gorzej. Sama przekładnia pracuje płynnie, jednak przy większym oporze np jednostajne zwijanie gumy ważącej około 40g czuć prace wodzika w postaci wyczuwalnego na korbie dosyć wyraźnie stukania W skrajnych położeniach szpuli. Nie wiem czy jest to spowodowane jedną prowadnicą mniej czy może zbyt gęstym smarem. Połowie nim trochę i zobaczę czy się „ułoży”... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huligan77 Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Właśnie rozdziewiczyłem swojego TP pg i nie jestem nim jak narazie zachwycony. Porównując go do stelli FJ czy tez TP SW w rozmiarze 4000 to pracuje zdecydowanie gorzej. Sama przekładnia pracuje płynnie, jednak przy większym oporze np jednostajne zwijanie gumy ważącej około 40g czuć prace wodzika w postaci wyczuwalnego na korbie dosyć wyraźnie stukania W skrajnych położeniach szpuli. Nie wiem czy jest to spowodowane jedną prowadnicą mniej czy może zbyt gęstym smarem. Połowie nim trochę i zobaczę czy się „ułoży”...A nie pisałem Ci żebyś kupił 15????????? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elninorc Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Sprawa wydaje się być dość prosta.Zbyt duży luz ma worm shaft. I rozwiązania są dwa albo oddasz na gwarancję albo sam go rozbebeszysz.I teraz tak albo wymienisz tulejki na łożyska tak jak pisałem wcześniej albo wyregulujesz to podkładkami. Podkładki dodasz na tulejce za tym plastikiem co odkręcasz gwiazdką i tą blokadą skręconą śrubką. Sprawa jest dość skomplikowana bo grubość podkładek musisz sam oszacować. Każdy będzie miał inny "luz".Albo kup łożysko odpowiednie do wymiarów tulejki + łożysko o pół rozmiaru grubsze i najwyżej nie dasz podkładki fabrycznej tylko jedną (a masz dwie). Nie jest to drogi zabieg. A łożyska masz na alledrogo. A do 4000 PG masz manual na ruskich filmikach na YT akurat do tego modelu.Dla niedowiarków - możecie wyciągnąć jedną podkładkę podpierającą tą plastikową tulejkę i pokręcić korbką. Objaw ten sam występuję nawet bez obciążenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Dokładnie @Sławek77 mówiłeś żebym brał 15 sam nie będę się bawił w regulacje worma jak narazie. Robiłem takie zabiegi w emblemie wezmę go jeszcze pare razy na ryby po sezonie wyślę do shimano niech regulują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Sprawa jest o tyle nie do konca prosta.Ze polowa obudowy tego kolowrotka zbudowana jest z wysokowytrzymalosciowego plastiku / tworzywa.Taka obudowa skutecznie tlumi szumy, szmery i inne odglosy pracy bebechow.Jednak material tego typu jako rama nosna pracujacych mechanizmow o dosc wysokiej precyzji spasowania ma tez plusy ujemne, czyli minusy Milego krecenia zycze ! 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huligan77 Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Dokładnie @Sławek77 mówiłeś żebym brał 15 sam nie będę się bawił w regulacje worma jak narazie. Robiłem takie zabiegi w emblemie wezmę go jeszcze pare razy na ryby po sezonie wyślę do shimano niech regulująMój 15 wersja Hg po kilku latach użytkowania chodzi jak nowy???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Mam 15 3000 HGM od bodajże 3 sezonów i śmiga również jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 (edytowane) Potwierdzam. Wół roboczy 4000Pg rocznik 2015, od dwóch sezonów targa gumy 50 g. bez pierdnięcia. Kultura pracy bez zmian. Edytowane 26 Września 2020 przez Kadet 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 26 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 Ileż to było wpisów i plucia na 15stki a teraz ....ohy i ahy he he.Za dwa lata model FD będzie uwielbiany a na nowy znów bedzie plute :-) 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 27 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 W TP 2020 pozmieniali kilka rzeczy na lepsze, ale za to pożałowali celowo pewnie jednej prowadnicy posuwu, która wpływa na trwałość kołowrotka, więc ohy, ahy pozostawiam dla 15 stki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saitt Opublikowano 27 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 W TP 2020 pozmieniali kilka rzeczy na lepsze, ale za to pożałowali celowo pewnie jednej prowadnicy posuwu, która wpływa na trwałość kołowrotka, więc ohy, ahy pozostawiam dla 15 stki.Pożałowali też full metal body... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 27 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 (edytowane) Ja to jakis forumowo-wybrakowany chyba jestem, albo mam niewiarygodne szczescie.Moja przygode z Shimano powtornie zaczalem od TP XD,- po przesmarowaniu wszystkie dzwieki ulecialy z niego i to natychmiast u wiekszosci kolegow jakos nie..Potem byl Exence,- stalo sie podobnie, choc jako, ze podobno ma twardsza przekladnie, podobno SW,- mialo to trwac troszke dluzej i tak faktycznie bylo,- teraz slychac tylko swist korby W tym roku kupilem TP 2020 FD oprocz kilku wypadow tuz po zakupie gdzie faktycznie jakies tam odgosy dochodzily z niego, potem odstawilem go. Teraz nadszedl u mnie czas na tego typu krecioly, wiec od miesiaca jezdze tylko z nim na ryby. Fakt, w sumie to lowilem nim 12-15 razy ale malo co jaki dziek z niego teraz dochodzi a kreci bardzo plynnie, pewnie po zimowym smarowaanku bedzie z nim jak z XD....Mozliwe tez, ze jestem gluchy albo wiatry jakie u mnie teraz wieja zagluszaja to co kolowrotek chce mi o swoich bolaczkach powiedziec Edytowane 27 Września 2020 przez Rheinangler 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psd27 Opublikowano 27 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Arku, a może po prostu masz ryby w łowisku i skupiasz się nad wodą na tym, co jest sednem wędkarstwa? ???? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar69 Opublikowano 27 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 ludzie.... po to ktoś wymyślił różne kołowrotki , a w nich jakies tam modele ( z górnej, średniej i niskiej półki) ....Przecież gdyby TP miał chodzić tak dobrze jakby się niektórym marzyło , to nikt by nie wprowadzał Stelli ....Gdzieś te granice muszą być i w pracy tak jak i w cenie ... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam976 Opublikowano 4 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Kręciołek TP4000PG przy otwieraniu kabłąk obciera o rant szpili w wyższym położeniu szpuli. Można to jakoś wyregulować, bo za jakiś czas zniszczy się rant szpili. Kołowrotek za 1,5 k a takie rzeczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
19john92 Opublikowano 4 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Jak dla mnie kabłąk jest ucięty, wystarczy lekka deformacja i już może ocierać. Podobne sytuacje występowały w stelli FJ. Mój TP Pg jak i stella FJ sa wolne od tej przypadłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_Olsztyn Opublikowano 4 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Kupiłeś jako nowy ze sklepu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mdah Opublikowano 4 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Dokręć hamulec, problem powinien ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam976 Opublikowano 5 Października 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Kręciołek TP4000PG przy otwieraniu kabłąk obciera o rant szpili w wyższym położeniu szpuli. Można to jakoś wyregulować, bo za jakiś czas zniszczy się rant szpili. Kołowrotek za 1,5 k a takie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.