Skocz do zawartości

Żarówki H7 Led warto ?


tofik

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsza rzecz to stan odbłyśników w reflektorze. Jak są zmatowiałe to żadne żarówki nie pomogą. Sam miałem kiedyś problem w Avensis. Ten model jest z tego znany. W Wielkopolsce w miejscowości Turew jest specjalistyczny zakład regeneracji reflektorów. Można do nich wysłać zdemontowane lampy ale ja pojechałem osobiście. W godzinke zdemontowali lampy, zmienili odbłyśniki i złożyli wszystko do kupy. Dopiero wtedy lampy zaczęły świecić nawet na zwykłych żarówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę ryzykował bezpieczeństwa innych dla swojej wygody. Z drugiej strony patrząc...wszystkie te nowe fury na firmowych led-ach tez nieźle oślepiają...a tam wszystkim komputery sterują...

Szacun za podejscie!

 

Jak nieraz jadę po ciemku to się zastanawiam jak te niektóre nowe samochody są dopuszczone do ruchu. Za kilka lat pewnie i u mnie przyjdzie pora zmiany samochodu i pewnie kupię juz z takimi nowymi hiper turbo światlami. I wiele innych ludzi też zamieni samochody na nowsze. I co, bedziemy się wszyscy tak legalnie oslepiać?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pawas - dzięki za radę, nawet nie pomyślałem że ktoś się takim czymś zajmuje. Do tego dojdą żarówki które podał Tomasz Es i mam nadzieję że będzie git.[emoji3]

Różnica jest bardzo duża. Tylko żywotność żarówek znacznie mniejsza(kumpel mówił że spaliły się po roku ale on jeździ codziennie i nie ma świateł do jazdy dziennej) ... A ja mam dodatkowo światła do jazdy dziennej więc może chwile poświęca

 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tomasz eS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weżcie jeszcze pod uwagę że w tej chwili diagnosta na SKP ma prawo dać negatywa nawet za zwykłą nie świecącą postojówkę.Przepisy przeglądowe są u nas w tej chwili dość restrykcyjne.Fakt że włożone do zwykłej lampy cudeńka zamiast standardowych H7 55W będą prawdopodobnie oślepiać innych użytkowników dróg jest na tyle oczywisty i wkurwiający że proponuje spojrzeć na to nie tylko ze swojego punktu widzenia.Nie jesteśmy na drodze sami.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówek na inne niż standardowe halogeny kończy się dość często w ten sposób, że jedzie nocą auto i jeden reflektor świeci inaczej niż drugi, bo padła jedna z tych super i nie było zapasowej :)

Biorąc wszystkie czynniki pod uwagę, najlepszym i wystarczającym rozwiązaniem jest standardowy halogen. Warunek, jak tu już wspomniano - musi być sprawny reflektor. I tutaj nie warto oszczędzać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówek na inne niż standardowe halogeny kończy się dość często w ten sposób, że jedzie nocą auto i jeden reflektor świeci inaczej niż drugi, bo padła jedna z tych super i nie było zapasowej :)

Biorąc wszystkie czynniki pod uwagę, najlepszym i wystarczającym rozwiązaniem jest standardowy halogen. Warunek, jak tu już wspomniano - musi być sprawny reflektor. I tutaj nie warto oszczędzać.

 

Dokładnie, a wspomniana wcześniej regeneracja reflektora nie zawsze daje tyle ile oczekiwaliśmy. Efekt raczej nie będzie taki jak po zakupieniu nowego reflektora. Przynajmniej u mnie tak było. 

 

Tendencja jednak jest taka, że w nowych autach, nie zważając na innych użytkowników drogi,  montuje się zawsze oślepiające ledy. Tak jak ktoś napisał, za 10 lat będziemy się wszyscy nawzajem oślepiać na drogach w imię zysków przemysłu motoryzacyjnego i żarówkowego ( którego lobbing jest mocno niedoceniany, to oni wymyślili celowe postarzanie produktu :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, a wspomniana wcześniej regeneracja reflektora nie zawsze daje tyle ile oczekiwaliśmy. Efekt raczej nie będzie taki jak po zakupieniu nowego reflektora. Przynajmniej u mnie tak było. 

 

Tendencja jednak jest taka, że w nowych autach, nie zważając na innych użytkowników drogi,  montuje się zawsze oślepiające ledy. Tak jak ktoś napisał, za 10 lat będziemy się wszyscy nawzajem oślepiać na drogach w imię zysków przemysłu motoryzacyjnego i żarówkowego ( którego lobbing jest mocno niedoceniany, to oni wymyślili celowe postarzanie produktu :)

 

Ledy nie zawsze oślepiają. Xenony bardziej. A najbardziej - każde źle ustawione ...

Obawa, że nie da się ustawić? Skoro to zamiennik to się da.

Obawa przed policją??? Chyba nic łatwiejszego niż wyłapać takich z nieprawidłowymi żarówkami. Trzeźwość trzeba sprawdzać, Złe żarówki widać z daleka. Więc sądzę, że jest ciche przyzwolenie na takie typy oświetlenia.

 

Pomaga przy nocnej jeździe stosowanie żółtych okularów, lub nakładek na tradycyjne okulary. Polecam. Widać nadal dobrze, a oślepianie jest mocno wyeliminowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam OSRAM Żarówki H7 Night Breaker Laser +150%

Różnica odczuwalna.

 

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Również polecam. Używam takich od 3 lat. Napisałbym nawet, że różnica jest nie tyle odczuwalna co kolosalna. Zwykłe pierwsze lepsze z brzegu żarówki za kilkanaście PLN w porównaniu z w/w Osramami to tak jak by sobie wstawić w reflektory świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak mam coś z oczami chłopaki ???? Bo ani w okularach Welley X nie widzę lepiej czy wiecej ani tez stosując te wspomniane Osramy +150% nie wyłapalem jakiejś kolosalnej róznicy. Nie twierdze, ze swiecą gorzej czy nawet tak samo, ale mi znaczaco widzenia nie poprawily. Róznica zauważalna jest gdy właczam dlugie ????

 

Taki zaklad regeneracji lamp mam 300 m od domu. Nigdy nie korzystalem, choć zastanawialem się. Koszt to chyba 300-400 zł (tylko nie wiem czy za sztuke czy za komplet) i kilka godzin roboty.

Jesienią znajomy lakiernik zrobił mi tylko polerkę lamp to mam wrażenie że jest troche lepiej a napewno samochód wyglada z 10 lat mlodziej ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli klosz nie jest ekstremalnie matowy to polerka cudów nie zdziała. Jak ktoś napisał na pewno optycznie auto zyska. Odbłyśnik to co innego. W przypadku częstego przepalania się żarówek po latach może być okopcony. Czasem nawet tego nie widać np przy reflektorach soczewkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli widać zmatowienie, to już jest moment żeby coś z tym robić bo światło jest wyraźnie rozpraszane. Przy ekstremalnie matowych kloszach skuteczność świateł jest naprawdę słaba. Szklane reflektory, to było jednak coś. Odporne i jeszcze przebieg można było z nich odczytać :) :)

Tylko się nie psuły i nie starzały. Nie zarobisz na takiej technologii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się nie psuły i nie starzały. Nie zarobisz na takiej technologii :)

No niestety takie czasy mamy. Jak byłem w tym zakładzie regeneracji reflektorów to gość pokazał mi klosze z paroletnich BMW. Nie matowieja ale za to robi się w strukturze plastiku ładna mikro pajęczynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko się nie psuły i nie starzały. Nie zarobisz na takiej technologii :)

 

Szklane też się psuły i starzały, ale zdecydowanie wolniej.

O rezygnacji z lamp szklanych zadecydowały inne czynniki, tj. koszty produkcji, waga lamp szklanych i najważniejsze, większa plastyczność tworzywa sztucznego nad szkłem. Co zatem idzie kształt współczesnych lamp jest praktycznie nieograniczony. Szklane klosze były zdecydowanie mniej ,,wydziwiane".

 

Jeśli chodzi o LED-y w zwykłych lampach homologowanych pod żarówki halogenowe, to jest to zabronione.

Zostaje nam wymiana zwykłej żarówki na tą,, mocniejszą ". A jeśli reflektor jest jest już mocno zużyty to tylko regeneracja lub wymiana na nowy.

Jeszcze jedno, są modele samochódów które już fabrycznie słabo świecą, po prostu dzisiaj priorytetem jest wygląd samochodu i jego lamp, a nie jakość oświetlenia.

Ta zasada dotyczy też fabrycznych lamp typu LED . Są auta (zazwyczaj luksusowe, supersportowe) które mają rewelacyjne oświetlenie LED. Są też małe miejskie samochody których LED-y świecą gorzej niż inne modele wyposażone w lampy halogenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj pytanie. 

Jak to się dzieje, że żarówki led nie mają homologacji, ale fabrycznie montowane taką mają?

Samochód z takimi światłami homologacji nie powinien dostać.

Czy może dostają "coś" ci co homologację wydają?????

eRKa, taki pojazd przechodzi cały proces "homologacyjny" i te żarówki przyporządkowane są właśnie do tej lampy lub wręcz zespolone z lampą.

Aby je kupić (wymienić) należy udać się do serwisu gdzie wymienia się żarówki lub całe lampy. :wacko:

To się nazywa tzw "monopol". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są auta (zazwyczaj luksusowe, supersportowe) które mają rewelacyjne oświetlenie LED. 

 

Technologia trafiła już pod strzechy i jak ktoś ma ochotę zobaczyć co potrafią takie światła to polecam przejechać się w nocy którymś z nowszych VW wyposażonym w Led IQ Light. Możliwości tych świateł naprawdę robią wrażenie, szczególnie aktywne "wygaszanie" przestrzeni w której znajdują się zbliżające z naprzeciwka pojazdy. Nie lubię jeździć w nocy ale te światła naprawdę to ułatwiają. W mojej subiektywnej ocenie, żadne - najbardziej wypasione żarówki nie mogą równać się z nowoczesnymi, porządnymi światłami wcale nie luksusowych samochodów. 

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, oświetlenie Led jest już ogólnie dostępne. Tylko nie gwarantuje to, że każdy model samochodu wyposażony w takie światła będzie świecił super w nocy. Są takie auta których lampy tak świecą, lecz są też takie których lampy świecą zupełnie przeciętnie (zazwyczaj te tańsze). Największym problemem jest trwałość takich lamp. To co pisze producent często ma się nijak do żeczywistości. Naprawa takich lamp jest bardzo trudna a wymiana kosztowna (kilka - kilkanaście tyś. za komplet).

Jeszcze raz piszę.

Każda lampa przechodzi testy z określonym typem żarówki (H4, H7, itp) , i z takim może być tylko używana. Po pomyślnych testach,, dostaje" homologację. Reflektor do którego założymy inną żarówkę np. typu Led. nie gwarantuje nam że będzie spełniał normy oświetlenia, a co za tym idzie i bezpieczeństwa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno żarówki (jakie by nie były) jak i odbłyśniki (jakie by nie były) mają swoją geometrię.

I tak, jeżeli włożymy takie H7 LED, które granicę światło-cienia mają na tragicznym poziomie, czasami niemal zerowym, do odbłyśnika stosowanego z tradycyjną żarówką to nie ma prawa to działać. Piszę z praktyki.

Samochody z fabrycznymi LEDami to chyba w 100% lampy na soczewkach. W soczewce mamy osłonę, która sprawia, że geometria światła żarówki nadal jest ważna dla prawidłowego oświetlenia ale już granica światło-cienia w zasadzie nie ma znaczenia bo przysłona ją wymusza.

W skrócie: masz soczewki to śmiało pakuj LEDy. Pomijam tu oczywiście kwestie prawne.

Masz standardowe odbłyśniki? STOP LEDom. Absolutnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...