Skocz do zawartości
  • 0

Honda vs. Yamaha


gacopyrz

Pytanie

Witam !

 

Proszę o opinie nt. silników

Yamaha 4 sów 4 KM, krótka stopa

Honda 4 sów 5 KM, krótka stopa.

 

Chodzi mi o opinie kolegów którzy takie silniki mają, bądź pływali na nich.

Być może znajdą się tacy którzy mieli okazję porównać te silniki w rzeczywistości.

Chodzi o kulturę i ciszę pracy.

Czy 1 KM robi różnicę?

Pozwalam sobie zamieścić identycznego posta w wątku o ZZ, bo to jak na razie moja ulubiona woda ...

 

Z góry dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Gumo ... ale właśnie tak się dzieje... kupujesz wedke za 100zł, jest ekstra , ale póżniej stwierdzasz że kijek za 200 jest lepszy ... tak dochodzisz do momentu gdy kupujesz sprzęt robiony na miare.... Co do silników , dokładnie jest taka droga jak napisałeś , wiem bo sam ją przechodzę ... i uważam , że największym nieporozumieniem był silnik jednotłokowy o mocy 4km.. ktoś napisał , że 1-2KM nie ma znaczenia , oczywiście , ale przy mocy od 20 w góre ... różnica między 4KM a 6KM jest ogromna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam hondę o której piszesz - 5km 4sów.

Silnik jest ok, troche głośny na max obrotach, ale który nie jest, za to w porównaniu z suzuki to..... nie ma porównania.

 

@Staderus'ie mółbyś rozwinąć swoją opinię o suzuki. Wiem, że Jankesi z japońskich wybierają głównie tę markę. A i mnie chodziła ostatnio ona po głowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W sprawie suzuki mogę dorzucić swoje 3 grosze. Mam DT 5KM z 97' - dwusów. Przepływał już u mnie 1,5 sezonu i prawie 2 litry oleju (czyli ok. 200 litrów paliwa, co daje 350-400 godzin). Co ciekawe ma 2 cylindry, pracuje dość płynnie, cicho i przy ograniczonych wibracjach. Jak na razie nie mam się do czego przyczepić...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nigdy nie kupilem wedki za rownowartosc dzisiejszych 100zl...podobnie Wietieroka.

Jak zwykle, trzeba podjac decyzje indywidualnie.

Ja wybralem i to rozwiazanie mi sie sprawdzilo w warunkach, w jakich lowie.

Nie do konca sprawdzilo sie na Sniardwach, jak i przypuszzcam, ze nie sprawdziloby sie na szkierach i fiordach.

I odwrotnie, przypuszzcam ze silnik adekwatny na tego typu wody nie sprawdzilby mi sie wszedzie.

Pozostaje potencjalnym nabywcom zyczyc trafnych wyborow.

Gumo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Te suzuki z którymi miałem do czynienia były z wypożyczalni - słabe, hałaśliwe, smrodliwe i wibratory xxxl.Ale to nieznaczy że nowy dobry (prawidłowo użytkowany) silnik taki będzie. Ja mam z nimi niezbyt miłe wspomnienia, dlatego sądze że takiego bym raczej nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Szanowni Koledzy !

 

Zdecydowałem o zakupie Hondy.

Miałem okazję posłuchać jak pracuje Honda 5 KM i Yamaha 4KM.

Niezaprzeczalnie Yamaha ciszej. Ale silnik kupuję by odczuć różnicę pomiędzy 2,3 KM a zakupem zatem w przypadku Hondy będzie to wyraźnie odczuwalne, dodatkowo Honda ma alternator 3 A co też się przydaje zwłaszcza przy pływaniu długoterminowym.

Dziękuję za wszelkie opinie i porady.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przy okazji przegladu silnika....

Zajrzalem na Wybrzeze Gdynskie, gdzie jest chyba jeden z wiekszych sklepow tego typu w W-wie ale sam wlasciciel uwaza, ze zyja przede wszystkim z serwisu...

Dowiedzialem sie ciekawej rzeczy, mianowicie jak ksztaltuje sie sprzedaz poszczegolnych marek silnikow zaburtowych w Polsce (wszystkie moce): Yamaha - prawie 40% rynku, Merkury ponad 20%, Johnson podobnie, na 4tym m-cu Honda.

Jezeli wierzyc w mechanizmy wolnego rynku to jest to niezla wskazowka co kupic.

 

Gumo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dodam swoje pięć groszy Yamacha jest najbardziej popularnym silnikiem na świecie jest to związane z atrakcyjna cena do jakości i wyborem wielu madeli.Podstawowym kryterium jakim ja bym się kierował to napewno ilośc cylindrów na dany silnik i moment obrotowy danych silników który decyduje o jego elastyczności, co mi z tego że silnik ma 6 koni z małej pojemności który mac osiąga na wyskich obrotach i w wąskim zakresie, taki silnik jest mało elastyczny i trwałość jego porównywalnie jest mniejsza. Amerykanie celowo jadą z pojemnością w góre aby osiągnąć jak najwiekszy moment obrotowy który daje bardzo dobry wspólczynnik mocy na dużym zakresie obrotów co nie jest bez znaczenia na przykład przy trolingu.Silniki małej pojemności i wysoko żyłowane bardzo często się przgrzewają właśnie na małych obrotach bo moc i moment obrotowy jest bardzo mały,a to jest zakres najczęściej stosowany.Przykładem niech będą silniki jakie amyrykanie stosują w swoich samochodach,Drugi przykład to sporty motorowodne gdzie Japończyków praktycznie nie widać.Flagowymi silnikami na świecie od dziesięcioleci były dwie marki mercury i evinrude,johnson jest takim bardziej ubogim bratem w stajni evinrude i bardziej przystępny cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W sprawie suzuki mogę dorzucić swoje 3 grosze. Mam DT 5KM z 97' - dwusów. Przepływał już u mnie 1,5 sezonu i prawie 2 litry oleju (czyli ok. 200 litrów paliwa, co daje 350-400 godzin). Co ciekawe ma 2 cylindry, pracuje dość płynnie, cicho i przy ograniczonych wibracjach. Jak na razie nie mam się do czego przyczepić...

 

 

 

 

Ja tez bylem bardzo zadowolony z mojego silnika SUZUKI, choc wcale nie byl cichy :mellow:

 

 

 

Pozdrawiam

Milosz

post-101-1348913472,9213_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...