gacopyrz Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Witam ! Proszę o opinie nt. silników Yamaha 4 sów 4 KM, krótka stopaHonda 4 sów 5 KM, krótka stopa. Chodzi mi o opinie kolegów którzy takie silniki mają, bądź pływali na nich.Być może znajdą się tacy którzy mieli okazję porównać te silniki w rzeczywistości.Chodzi o kulturę i ciszę pracy.Czy 1 KM robi różnicę?Pozwalam sobie zamieścić identycznego posta w wątku o ZZ, bo to jak na razie moja ulubiona woda ... Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tomek_w Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Gumo ... ale właśnie tak się dzieje... kupujesz wedke za 100zł, jest ekstra , ale póżniej stwierdzasz że kijek za 200 jest lepszy ... tak dochodzisz do momentu gdy kupujesz sprzęt robiony na miare.... Co do silników , dokładnie jest taka droga jak napisałeś , wiem bo sam ją przechodzę ... i uważam , że największym nieporozumieniem był silnik jednotłokowy o mocy 4km.. ktoś napisał , że 1-2KM nie ma znaczenia , oczywiście , ale przy mocy od 20 w góre ... różnica między 4KM a 6KM jest ogromna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 klon Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Ja mam hondę o której piszesz - 5km 4sów.Silnik jest ok, troche głośny na max obrotach, ale który nie jest, za to w porównaniu z suzuki to..... nie ma porównania. @Staderus'ie mółbyś rozwinąć swoją opinię o suzuki. Wiem, że Jankesi z japońskich wybierają głównie tę markę. A i mnie chodziła ostatnio ona po głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 W sprawie suzuki mogę dorzucić swoje 3 grosze. Mam DT 5KM z 97' - dwusów. Przepływał już u mnie 1,5 sezonu i prawie 2 litry oleju (czyli ok. 200 litrów paliwa, co daje 350-400 godzin). Co ciekawe ma 2 cylindry, pracuje dość płynnie, cicho i przy ograniczonych wibracjach. Jak na razie nie mam się do czego przyczepić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Nigdy nie kupilem wedki za rownowartosc dzisiejszych 100zl...podobnie Wietieroka.Jak zwykle, trzeba podjac decyzje indywidualnie. Ja wybralem i to rozwiazanie mi sie sprawdzilo w warunkach, w jakich lowie.Nie do konca sprawdzilo sie na Sniardwach, jak i przypuszzcam, ze nie sprawdziloby sie na szkierach i fiordach.I odwrotnie, przypuszzcam ze silnik adekwatny na tego typu wody nie sprawdzilby mi sie wszedzie.Pozostaje potencjalnym nabywcom zyczyc trafnych wyborow.Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kuba Standera Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Te suzuki z którymi miałem do czynienia były z wypożyczalni - słabe, hałaśliwe, smrodliwe i wibratory xxxl.Ale to nieznaczy że nowy dobry (prawidłowo użytkowany) silnik taki będzie. Ja mam z nimi niezbyt miłe wspomnienia, dlatego sądze że takiego bym raczej nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gacopyrz Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Szanowni Koledzy ! Zdecydowałem o zakupie Hondy.Miałem okazję posłuchać jak pracuje Honda 5 KM i Yamaha 4KM.Niezaprzeczalnie Yamaha ciszej. Ale silnik kupuję by odczuć różnicę pomiędzy 2,3 KM a zakupem zatem w przypadku Hondy będzie to wyraźnie odczuwalne, dodatkowo Honda ma alternator 3 A co też się przydaje zwłaszcza przy pływaniu długoterminowym.Dziękuję za wszelkie opinie i porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Przy okazji przegladu silnika....Zajrzalem na Wybrzeze Gdynskie, gdzie jest chyba jeden z wiekszych sklepow tego typu w W-wie ale sam wlasciciel uwaza, ze zyja przede wszystkim z serwisu...Dowiedzialem sie ciekawej rzeczy, mianowicie jak ksztaltuje sie sprzedaz poszczegolnych marek silnikow zaburtowych w Polsce (wszystkie moce): Yamaha - prawie 40% rynku, Merkury ponad 20%, Johnson podobnie, na 4tym m-cu Honda.Jezeli wierzyc w mechanizmy wolnego rynku to jest to niezla wskazowka co kupic. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tornado Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Dodam swoje pięć groszy Yamacha jest najbardziej popularnym silnikiem na świecie jest to związane z atrakcyjna cena do jakości i wyborem wielu madeli.Podstawowym kryterium jakim ja bym się kierował to napewno ilośc cylindrów na dany silnik i moment obrotowy danych silników który decyduje o jego elastyczności, co mi z tego że silnik ma 6 koni z małej pojemności który mac osiąga na wyskich obrotach i w wąskim zakresie, taki silnik jest mało elastyczny i trwałość jego porównywalnie jest mniejsza. Amerykanie celowo jadą z pojemnością w góre aby osiągnąć jak najwiekszy moment obrotowy który daje bardzo dobry wspólczynnik mocy na dużym zakresie obrotów co nie jest bez znaczenia na przykład przy trolingu.Silniki małej pojemności i wysoko żyłowane bardzo często się przgrzewają właśnie na małych obrotach bo moc i moment obrotowy jest bardzo mały,a to jest zakres najczęściej stosowany.Przykładem niech będą silniki jakie amyrykanie stosują w swoich samochodach,Drugi przykład to sporty motorowodne gdzie Japończyków praktycznie nie widać.Flagowymi silnikami na świecie od dziesięcioleci były dwie marki mercury i evinrude,johnson jest takim bardziej ubogim bratem w stajni evinrude i bardziej przystępny cenowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Abborre Opublikowano 4 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 W sprawie suzuki mogę dorzucić swoje 3 grosze. Mam DT 5KM z 97' - dwusów. Przepływał już u mnie 1,5 sezonu i prawie 2 litry oleju (czyli ok. 200 litrów paliwa, co daje 350-400 godzin). Co ciekawe ma 2 cylindry, pracuje dość płynnie, cicho i przy ograniczonych wibracjach. Jak na razie nie mam się do czego przyczepić... Ja tez bylem bardzo zadowolony z mojego silnika SUZUKI, choc wcale nie byl cichy PozdrawiamMilosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 admin Opublikowano 5 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Widzisz Abbore czym Ci przyszło jeździć na stare lata - Saabem Trzeba było tą bryką przyjechać to zamiast łowić pod skałą byśmy sobie na motorze kannenbullary wcinali przegryzając Daimem. PozdrawiamRemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Porter Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Kuba pogadaj z chłopakami na Wisełce w przystani Sum ew.PTTK obok Pozdrawiam Porter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
gacopyrz
Witam !
Proszę o opinie nt. silników
Yamaha 4 sów 4 KM, krótka stopa
Honda 4 sów 5 KM, krótka stopa.
Chodzi mi o opinie kolegów którzy takie silniki mają, bądź pływali na nich.
Być może znajdą się tacy którzy mieli okazję porównać te silniki w rzeczywistości.
Chodzi o kulturę i ciszę pracy.
Czy 1 KM robi różnicę?
Pozwalam sobie zamieścić identycznego posta w wątku o ZZ, bo to jak na razie moja ulubiona woda ...
Z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.