-PYTOON- Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Ostatnio jak rozkręcałem jeden z multików Shimano odkryłem, że śruby trzymające pinion gear (te trzpienie metalowe ze sprężynkami, plastikiem i wałkiem napędowym szpuli)są poluzowane. Nic z nimi nie robiłem a jednak się poluzowały. Wcześniej przytrafiło mi się to w innym Shimano. Jak temu zaradzić?Czy taki środek jak ten coś pomoże, czy lepiej częściej rozkręcać multik i sprawdzać dokręcenie śrub? http://allegro.pl/loctite-222-10ml-najtaniej-na-allegro-i230 9263772.html Znacie te środki? Jeżeli można go zastosować to jaki konkretnie model polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Gama produktów loctite to dobre środki co prawda z tym nie miałem styczności a innymi do połączeń gwintowanych ,do połączeń tulejowanych ,używamy tych produktów na warsztacie i sprawdzają się w 100%.Myślę że podany przez Ciebie będzie dobry na odkręcające się śrubki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblerwz Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Ja stosuję niebieski Loctite, nie pamiętam symbolu. Odkręca się po podgrzaniu do około 80 stopni, dotknięcie śrubki grotem lutownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-PYTOON- Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/komplet na-lista-produktw-loctite-6520.htm?iname=Loctite+222&cou ntryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfin der&redDotUID=000001FDB7 Zamówiłem ten- ma najmniejszą siłę do zerwania. Nie chcę kombinować z temp, żeby nie uszkodzić niemetalowych elementów. Mam nadzieję, że będzie po problemie po zastosowaniu go w multikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Ciekawe informacje.Dotychczas nie bralem pod uwage tego typu rozwiazan przy moich kolowrotkowych zastosowaniach.Ale wyglada na to, ze skorzystam z umieszczonych tu informacji. DZIEKI! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 loctite produkuje zabezpieczenia czesci gwintowanych takie, ktore mozna rozlaczyc i takie, ktorych nie mozna rozlaczyc, te drugie funkcjonuja jak kleje a te pierwsze jak geste zele, z wlasnego doswiadczenia zalecam te drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-PYTOON- Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Pitt w takim razie jaki nabyłem - żel z uwagi na właściwości tixotropowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 6 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 221 i 222 powinny byc dobre ale ja bym najpierw wyprobowal obydwa gdzies z boku i dopiero pozniej sie zdecydowal czego bede uzywal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 8 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Ja stosuję niebieski Loctite, nie pamiętam symbolu. Odkręca się po podgrzaniu do około 80 stopni, dotknięcie śrubki grotem lutownicy. Wiatrówkowicze na potęgę używają Loctite’a, chyba głównie niebieskiego. Strzelectwo pneumatyczne to sport, gdzie sprzęt jest w ogromnym stopniu narażony na rozkręcanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-PYTOON- Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Połączyłem śrubę M6 z nakrętką na Loctite 222 i rano nie mogłem jej odkręcić palcami...W drugim przypadku dałem na gwint bez nakręcania nakrętki. Nie zadziałał w żaden sposób - środek musi mieć ograniczony dostęp do tlenu żeby zadziałać. Sam nie wiem, czy mimo zastosowania najsłabszego ze środków nie będzie on i tak za mocny do zastosować w multiku?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 12 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Shimano w swoich kołowrotkach stosuje takie niebieskie mazidło, które zapobiega odkręcaniu się śrub. Podczas konserwacji jednego ze stradicków miałem straszny problem, żeby odkręcić taką małą śrubeczkę i żadne podgrzewanie lutownicą, żadne gotowanie nie pomogło. Z pomocą przyszedł mi zakład mechaniki precyzyjnej. Pan wziął połączone elementy za kurtynę, słyszałem jak stęka i się męczy, po chwili wszedł spocony, ze skaleczoną ręką i powiedział, że mu się udało. Cała śrubka była umazana w tym niebieskim gównie. W pozostałych kołowrotkach ten sam element był tylko baaaaardzo delikatnie liźnięty tym niebieskim mazidłem i tak właśnie polecił bym postępować. To nie smar, nie musi być tego dużo. W zasadzie im mniej tym lepiej, a najlepiej to dać odrobinkę pod sam łeb śruby, żeby po całym gwincie się nie rozmazało, albo odwrotnie, ale nałożyć odrobinę na koniec otworu w który wchodzi śrubka. Jeżeli kiedyś będziemy to odkręcali to właściwie nie będzie już konieczności ponownego nakładania tego kleju bo on i tak już zastygł pomiędzy gwintami i doskonale trzyma po ponownym wkręceniu - takie są przynajmniej moje doświadczenia z elementami maźniętymi tym klejem. Serwisuje kołowrotki co roku i od kilku lat cały czas widzę że to niebieskie śrubek się trzyma.Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że możesz maznąć śrubki przed wkręceniem i poczekać aż klej wyschnie/przyschnie i dopiero wtedy wkręcać. Klej wypełni szczeliny między śrubką, a gniazdem i powinno trzymać jak żyda za serce.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.