Skocz do zawartości

Shimano Vanquish ;)


tpe

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wszyscy będą świadomi jak smarować to zaczną produkować takie kołowrotki, które po 5 latach trzeba będzie wyrzucić na złom  :unsure: .

 

W dzisiejszym swiecie malo ktore malzenstwo zawarte po roku 2000 wytrzymuje 5 lat, a co dopiero kolowrotek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, ale wracając do smarowania.

Dziś już późno i nie zadzwonię, ale (hipotetyczne pytanie), gdybym zadzwonił do serwisu shimano i powiedziałbym, że kupiłem nowy kołowrotek i chcę go od razu nasmarować to: 1. Wyśmiano by mnie i powiedziano, żebym stosował się do instrukcji obsługi - przed wędkowaniem jedną kropelkę należy wkroplić,

2. Nasmarowano i straciłbym gwarancję,

3. Nasmarowano i gwarancję bym zachował?

Ciągle mi chodzi o tą gwarancję, szkoda jej. Zazwyczaj tak jest z różnorakim sprzętem, że jak coś ma się zepsuć to zepsuje się w pierwszym roku użytkowania, a potem to już będzie normalne zużycie materiału.

Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje. Generalnie z mechanizmami przekładni jest tak, że jak są bardzo ciasno spasowane, to dodawanie smaru w miejscach łączenia pracy poszczególnych części przekładni spowoduje zwiększenie oporów pracy - smar będzie wyciskany z ciasnych przestrzeni i to powoduje ten opór. Oliwka, olej na niewielką lepkość i w mechanizmach takich powoduje mniejsze opory pracy. To może dlatego inżynierowie Shimano zalecają mimo wszystko stosowanie tej oliwki.

Na razie pytań wystarczy ;)

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno w shimano powiedzą CI, że gwarancję utracisz :) .

Dodawanie smaru, no może nie tak jak towotu do kombajna, tylko cienko na kole napędowym z wormem, bo to najważniejsze punkty.Ja to robię patyczkiem(wykałaczką)-nanoszę cienko w każde zagłębienie zęba i wcale nmi nie wyciska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno w shimano powiedzą CI, że gwarancję utracisz :) .

Dodawanie smaru, no może nie tak jak towotu do kombajna, tylko cienko na kole napędowym z wormem, bo to najważniejsze punkty.Ja to robię patyczkiem(wykałaczką)-nanoszę cienko w każde zagłębienie zęba i wcale nmi nie wyciska :)

Jeśli "nie wyciska", to już masz luzy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz za duże,maja byc takie ze 'komar nie wsadzi" :D

Darek chłopaki w takim wieku że już nie wiedzą czy :P ...... wsadził :o  czy nie wsadził  :unsure:   :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Edytowane przez Karol Krause
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie B)  .......................................................przez len luz  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Czyli wszystko zgodnie z wiekiem :P ................ znaczy się przebiegiem  :lol:  :lol:  :lol: 

 

Aż się boje Waldek wysłać maszynek do Józka  :ph34r:  :lol:  :lol:  :lol: Wsadzi , nie wsadzi bóg wie czego się spodziewać z powrotem  :lol:  :lol:  :lol:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywscie ze wiem o czym piszę.Podaję trochę przez port strzykawką -kręcę korbką -znowu podaję smar- kręcę korbką -smar korbka tak podaję 1 ml smaru i gotowe.Port wali smar dokładnie na  obie przekładnie.Dodatkowo co pewien czas nawilżam smarem oś  szpuli

 

Czy ktoś pisał o ładowaniu smaru na full.My nie jesteśmy surowi technicznie aby nie wiedzieć o tak prostych rzeczach :D .

Próbowałeś smarować przez port, jesteś w stanie dobrze nasmarować przez niego przekładnię?Nie jestem do kończa przekonany czy wiesz o czym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywscie ze wiem o czym piszę.Podaję trochę przez port strzykawką -kręcę korbką -znowu podaję smar- kręcę korbką -smar korbka tak podaję 1 ml smaru i gotowe.Port wali smar dokładnie na  obie przekładnie.Dodatkowo co pewien czas nawilżam smarem oś  szpuli

No teraz to rozumiem :) .Pełna profeska :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z serwisem. Mówili zeby dać mu szanse na ułożenie sie w tym sezonie i polowic pod obciazeniem. W razie potrzeby 1, Max 2 krople oliwki zaaplikowac, ale nawet nie gdy nie bedzie problemów z pracą. Ewentualnie przed kolejnym sezonem oddać do nasmarowania, korekcji luzow itp.

Jeszcze niewiem jak zrobię, ale napewno dziś na sandacza z nim Rusze :)

Dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam, Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z serwisem. Mówili zeby dać mu szanse na ułożenie sie w tym sezonie i polowic pod obciazeniem. W razie potrzeby 1, Max 2 krople oliwki zaaplikowac, ale nawet nie gdy nie bedzie problemów z pracą. Ewentualnie przed kolejnym sezonem oddać do nasmarowania, korekcji luzow itp.

Jeszcze niewiem jak zrobię, ale napewno dziś na sandacza z nim Rusze :)

Dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam, Przemek

 

Jak dorosne chce pracowac w takim serwisie i dawac takie rady

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dorosne chce pracowac w takim serwisie i dawac takie rady

czyli innymi slowy... radź se pan i nam tyłka nie zawracaj... a jak po sezonie będzie nie halo to wyslij do serwisu - moze wtedy bedzie wiadomo co z nim poradzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do większego brata dołączył dziś mniejszy c3000, co ciekawe korpus rozmiaru 2500 ale rotor delikatnie mniejszy/odchudzony niż w modelach 2500, szczelina między rotorem i szpulą minimalistyczna i co rzadziej spotykane w małych modelach knob "T" , praca (na sucho) jeszcze lżejsza niż w 4000, masło pełnotłuste!

post-49385-0-07365700-1383600393_thumb.jpg

post-49385-0-00603400-1383600422_thumb.jpg

post-49385-0-68481900-1383600492_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbki T w rozmiarach C3000 są do 10 lat w Shimano stosowane, więc nie jest to novum...rotor w Vańku C3000 jest optycznie mniejszy, ale generalnie to ta sama rozmiarówka bo C3000 to to samo co 2500...aczkolwiek rotor w vańku jest nowego typu magnumlite i dlatego optycznie jest mniejszy i zgrabniejszy..Korbka C3000 jest całkowicie nieskładalna ( jak w Daiwach ) a w 4000 jest dłuższe ramię i jest ta korbka nie składana, ale "przegubowa w złączu...nie bardzo wiem po co bo to idiotyczne...ale taka jest...w C3000 jest ładniejsza bo w łączeniu jest fajna czarna srubka torx...a w 4000 nic nie ma...materiał na korbkach T w vańkach jest najwyższej jakości...to nie gumowate dziadostwo znane np. ze stelli FD, itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masło maślane tylko to szumienie przekładni...cholera nie da się tego znieść (szczególnie w zamkniętych pomieszczeniach jest straszne)  :mellow:

To nie przekładnia tylko oporówka którą trzeba potraktować kropelką radości;) jak Kuba zobaczyłem jak kręcisz z uchem w rotorze to nie wiedziałem o co chodzi hehe:) na szczęście w zamkniętych pomieszczeniach nie łowimy ryb :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...