Skocz do zawartości
  • 0

Kłopoty z producentami sprzętu w Chrl


pablom

Pytanie

Byłem dziś w sklepie na Kruczej nabyć kilka brzytkich kaczątek i sprzedawca pokazał mi pismo wędkarskie ( nie pamiętam tytułu), był tam ciekawy tekst jak to firma DAM zrobiła partie kręciołków w Chrl. Niestety sprzęt ten nadawał się do sprzedaży na bazarze, więc DAM nieprzyjął parti. Chinole wystawili to w necie za grosze i biedny DAM firmuje badziew który został przez kogoś nabyty i jest ogólnie dostępny :( :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

pablom@ napisałeś trochę mało precyzyjnie. napisałeś

-firma DAM zrobiła partie kręciołków w Chrl.-

Ogólnie można napisać tak. Przeciesz DAM widział co robi w tych Chinach.

Jeżeli jednak zlecili wykonanie kołowrotków w Chinach to nic szczególnego. Od prahistorii zawsze tylko zlecał więc nic się nie stało. Dowodzi to lenistwa zleceniodwcy. Inni zamawiają u nich produkt, ostateczną kontrolę wykonują u siebie i dopiero umieszczają sygnaturę.

Myślę, że problem jest inny. pablom@ ty miałeś w świadomości cudowny obraz t.z.

f.DAM. I przez ten artykuł zaczęła ci się walić wizja o cudownej firmie. Ale nie martw się. Lepiej późno niż wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Thymallus jeśli chodzi o firme DAM, mało mnie ona interesuje ( choć musze przyznać że mam sentymeny do mojego pierwszego koowrotka spiningowego, właśnie tej firmy, który mimo upływu kilkunastu lat chodzi bez żadnych większych usterek. Tylko raz musiałem wymienić sprężyne kabłąka). Chodzi mi natomiast o sam fakt. To że DAM zrobił błąd, jeśli chodzi o kontrole jakości, tu nie będe się sprzeczał. Ale jeśli chiński producent może bez żadnych konsekwencji sprzedawać produkt renomowanej firmy, przy blasku jupiterów, to już coś nie jest w porządku.

Pisząc ten post chciałem zwrócić tylko uwage przed jakimi niespdziankami mogą stanąć producenci sprzętu wędkarskiego i ich nabywcy. :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jesli kogoś to interesuje pismo nazywa się Tackle Trade World. Jest darmowo rozsyłane do wszystkich zainteresowanych ludzi z branży na świecie. Myslę, że koledzy moderatorzy powinni sobie zaprenumerować. Jest tam DUŻO ciekawostek o rynku i sprzęcie.

Afera z DAM dotyczy 12.000 szt kołowrotków które zostały odesłane bo nie spełniały norm technicznych. Teraz Chinole ogłaszają że mają je w dobrej cenie. Dyskusja polega na tym czy uda im się to gdzieś sprzedać. Firma DAM jak każda szanująca się ma zastrzeżony znak i nazwę w większości krajów na wiecie (również w Chinach) i teoretycznie to sięnie powinno udać.

 

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

a wystarczyło zamiast w chinach postawić taką fabrykę kołowrotkow np. pod Poznaniem :mellow: Z niemiec panowie z firmy DAM mieliby blisko, autostrada zarówno na zachód jak i wschód :( a i z tandetnymi produktami problemu by nie było. W końcu wielkopolska solidność nie pozwoliłaby, żeby jakies buble opuszczały fabrykę. Tak powinni postąpić tez inni producenci, ABU, Daiwa czy Shimano. Wyobrażcie sobie taki antares DC7 z napisem made in Poland i z zakładów Łucznik w Radomiu, to byłby hicior!!

pozd Jerzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oczywiście macie rację. Chociasz odwoływanie się do t.z. renomowanej firmy jest daleko idącym nadużyciem. Nam w latach 90 wmówiono jaki to jest hit ten DAM i to dziś pokutuje. Jako ciekawostkę mogę napisać, że chińczycy produkują dosłowne kopie kilku luksusowych samochodów światowych marek jak n.p. Mitsubishi i zmienili tylko nazwę modelu. ( dla przypomnienia Mitsubishi w latach 30-40 ubiegłego wieku zbudowała prawie całą Cesarską Flotę Pacyfiku) Porównanie z jakimś plastikowym kołowrotkiem jest zupełnie inną skalą, a i tak mają twórców pierwowzorów w głębokim poszanowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oczywiście macie rację. Chociasz odwoływanie się do t.z. renomowanej firmy jest daleko idącym nadużyciem. Nam w latach 90 wmówiono jaki to jest hit ten DAM i to dziś pokutuje. Jako ciekawostkę mogę napisać, że chińczycy produkują dosłowne kopie kilku luksusowych samochodów światowych marek jak n.p. Mitsubishi i zmienili tylko nazwę modelu. ( dla przypomnienia Mitsubishi w latach 30-40 ubiegłego wieku zbudowała prawie całą Cesarską Flotę Pacyfiku) Porównanie z jakimś plastikowym kołowrotkiem jest zupełnie inną skalą, a i tak mają twórców pierwowzorów w głębokim poszanowaniu.

Dlatego pisząc renomowana wziołem to w cudzysłów :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pablom no niewiem. pracowałem kilka razy z ludzmi z kongresówki i jakoś robota szła im wolniej :lol: :lol: :lol: Tu pod poznaniem jeszcze pamietaja co znaczy pojęcie ordnung :lol: :lol: pozatym jak taki japoński inzynier stwierdzi, ze na jeden kołowrotek przypada 1 kg aluminium to wykorzystaja w 100%!! nic odpadów nie zostanie bo to nie oszczedne :o :o :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

... Jeżeli jednak zlecili wykonanie kołowrotków w Chinach to nic szczególnego. Od prahistorii zawsze tylko zlecał więc nic się nie stało ...

jak zwykle udowodniles, ze slabo sie znasz na 'prahistorii' <_<

 

ps. dla tych, co im drzewko na piornik roslo, jak DAM produkowal sprzet wedkarski swiatowej klasy http://www.altes-angelgeraet.de

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...