JacekL Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 witam, czy ktoś z bardziej doświadczonych użytkowników jest w stanie podpowiedzieć jakimi rodzajami lakieru były malowane omotki na starych wędkach np. firmy hardy? na omotkach widać że jest mało lakieru, oczywiści zdaje sobie sprawę że epoksydowanie omotek jest trwalsze i może lepsze ale chciałbym wykonać podobne malowanie omotek. dla przykładu wklejam link: http://www.inthenetuk.com/pages/VintageRods_Hardy_Coarse_Gla ss_Carbon.aspZakładam nowy wątek dotyczący lakierowania omotek choć jeśli był już taki temat to proszę o przeniesienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 20 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Podobny efekt możesz próbować uzyskać poprzez rozcieńczanie żywicy. Czy da radę aż tak nie wiem. Można też spróbować rozcieńczając jednoskładnikowymi uretanowymi lakierami, ale to tylko pomysł. Możesz też sięgnąć po jeden z produktów: Lumiseal lub Permagloss. Dają bardzo cienkie warstwy i po 2-3 (w zależności od nici) efekt jest podobny do tego na zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiat Opublikowano 21 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Do klejonek i szklaków używa się lakierów okrętowych/jachtowych - spar varnish. Poszukaj trochę na amerykańskich forach - informacji jest dużo.kwiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekL Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 próbowałem z lakierem olejno żywicznym rozcieńczanym terpentyną, daje ładny efekt lecz jest bardzo nietrwały, lakier okrętowy levis jest trudny ponieważ czasem daje zacieki, trzeba koniecznie suszyć na suszarce, spróbuję z poliuretanem, lub z jedną warstwą żywicy na omotkę jedwabną, dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiat Opublikowano 23 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 z tego co się orientuję - okrętowym lakieruje się bardzo cienko i dużo warstw - czasochłonne ale efekt dobrykwiat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rhyacophila Opublikowano 23 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Jecek, Klasycznie używano dobrej jakości oleju tungowego. Wspominany już przeze mnie na tym forum Garrison, w swoim Master Guide (wydanym po raz pierwszy w 1977roku)opisuje kilka specyfików, w tym: Super Val Spar produkowany przez Valentine Co., 61 Spar Varnish od Pratt & Lambert Różni klasyczni wytwórcy mięli swoje (różne) upodobania. Pinky Gillum był mistrzem nakładania pędzlem, Garry preferował metodę zanurzania. Popularny był również olej lniany po odpowiedniej obróbce. Jak wyglądał proces u hardiego, tego nie wiem - choć zapewne można to sprawdzić. Warto pamiętać, że klasycznie lakierowano blank i omotki tym samym specyfikiem - najpierw kilka warstw na omotkę, następnie po utwardzeniu omotek lakierowano cały zestaw. Po utwardzeniu usuwa się nadmiar lakieru z przelotek. ps. Kwiat, większość wytwórców do lakierowania klejonek używa poliuretanów. Uważa się, że jest to najlepsza i długotrwała ochrona wędki. Pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.