gajosik Opublikowano 10 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2024 Vanford 500 o jest Vanford 500, reszta to mniemnologia. To nie jest żadna hybryda nasci itp. To inaczej możesz mieć przekładnię odkuwaną na zimno i przekładnię z plasteliny, na schemacie wyglądają tak samo, czy będą działać tak samo? Nie piszcie patrząc tylko na schemat że jest to to samo bo wprowadzacie ludzi w błąd. Projekt może być taki sam ale kołowrotek za 300 i za 900 nigdy nie będzie wykonany na tych samych materiałach w tej samej technologi. Idąc tym tokiem rozumowania zarówno Exist jak i Caldia byłby wykonane tak samo bo wyglądają podobnie na schemacie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 10 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2024 (edytowane) Vanford 500 o jest Vanford 500, reszta to mniemnologia. To nie jest żadna hybryda nasci itp. To inaczej możesz mieć przekładnię odkuwaną na zimno i przekładnię z plasteliny, na schemacie wyglądają tak samo, czy będą działać tak samo? Nie piszcie patrząc tylko na schemat że jest to to samo bo wprowadzacie ludzi w błąd. Projekt może być taki sam ale kołowrotek za 300 i za 900 nigdy nie będzie wykonany na tych samych materiałach w tej samej technologi. Idąc tym tokiem rozumowania zarówno Exist jak i Caldia byłby wykonane tak samo bo wyglądają podobnie na schemacie.Odsyłam do postu #321. Prosty przykład. Jeżeli fabryka produkuje przekładnie, która jest skatalogowana przez Shimano jako część numer 11772 to czym ta przekładnia o tym numerze katalogowym ma się różnic jeżeli jest stosowana w Vanfordzie i w Nasci? Przecież jak się zamawia część katalogową o takim numerze to nie ma różnicy czy zostanie ona zastosowana w Vanfordzie, Nasci czy nawet Sedonie. Jeżeli zamawiasz część korzystając z numeru katalogowego to nikt nie pyta czy to będzie do Vanforda, czy do Nasci. Schematu użyłem, żeby zobrazować o co mi chodzi, ale nie opieram tej wiedzy wyłącznie na schemacie. Niestety nie posiadam obecnie przekładni z Vanforda 500 i Nasci 500 oraz Spektrometru, żeby sprawdzić skład chemiczny przekładni i opublikować tutaj wyniki. Niezmiernie mi przykro z tego powodu. Na koniec mały rebusik dla Ciebie, z którym Cię zostawiam i nie musisz odpisywać. Który z kołowrotków to Nasci FC, a który to Vanford. A może schematy tych kołowrotków przedstawiają Nasci FB i Nasci FC? Powodzenia. Z resztą pozostań przy swoim i uważaj, że te części się różnią i Vanford 500 to zupełnie inny kołowrotek niż Nasci 500, a ja pozostanę przy swoim i ucinam temat, ponieważ udowadnianie czegokolwiek nie ma sensu. Starałem się merytorycznie na podstawie zagadnień technicznych i wiedzy przedstawić swój punkt widzenia i jeżeli ktoś będzie chciał to wyciągnie z tego wnioski, a jeżeli nie to dalej będzie się cieszył, że kupił Vanforda 500 za prawie klocka, który z Vanfordem ma tyle wspólnego co nic... Nie mój hajs, nie mój problem. Miałem jedynie zamiar pomóc i uświadomić tych mniej świadomych. Pozdrawiam i spokojnej niedzieli życzę. Edytowane 10 Marca 2024 przez WedkarzIncognito 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajosik Opublikowano 10 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2024 (edytowane) Dokładnie są to dwa różne kołowrotki i żadna nasza forumowa mniemnologia jeszcze nigdy nie była bardziej błyskotliwa niż projekt japończyka. Nie znam takiego przypadku i raczej go nie dożyję. Jest jakiś powód dla którego Vanford jest pozycjonowany znacznie wyżej i nie jest to scam czy chęć skoku na kasę. Vanford jest 3 razy droższym młynkiem i nie uwierzę nigdy że koncern pokroju Shimano pozwoliłby sobie na taki policzek szmatą po japońskiej twarzy żeby wypuszczać Nasci przemalowanego na Vanforda w lekko zmienionej skorupie. Jeżeli uważasz inaczej napisz do nich ze swoimi przemyśleniami, może fachowo wyłożą różnice, a tym czasem proszę nie piszcie takich rzeczy bo wprowadzacie ludzi w błąd. W mojej Skodzie również niektóre części mam ze znaczkiem audi (tak jest fabrycznie), czy to oznacza że właściciel audi przepłacił i ja mam takiej samej klasy auto co on? Wątpię... dla mnie koniec, mniemnologi nie uprawiam Edytowane 10 Marca 2024 przez gajosik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 Tak wiem, miałem to zakończyć, ale bardzo nie podoba mi się, że zarzucasz mi wprowadzanie kogoś w błąd. Wierzyć nie musisz, ale Vanford 500 to lżejsze, lekko ulepszone Nasci 500 w przebraniu i podaj chociaż jeden merytoryczny argument, żeby wyprowadzić mnie z rzekomego błędu, a nie zarzucaj komuś mniemanologii (a nie mniemnologi jak Ty to napisałeś) i wprowadzania innych w błąd, ponieważ jedyną osobą, która w tej dyskusji może kogokolwiek wprowadzać w błąd to jesteś wyłącznie Ty Pawle.Vanfordowi 500 bliżej do Nasci 500 niż do Vanforda 1000 i rzeczywistości w tej materii nie zakrzywisz. Vanford 500 i Nasci 500 to nie są jota w jotę dokładnie te same kołowortki (i nigdy tak nie napisałem), ponieważ są marginalnie różne, ale nie można napisać, że są to całkowicie różne kołowrotki, bo całkowicie różnymi kołowrotkami to jest np. Nasci C3000 i Vanford C3000 lub Vanford 500 i Vanford 1000.Tak Vanford jest pozycjonowany wyżej niż Nasci itp. Ale dotyczy to rozmiarów od 1000 w górę. Jego katalogowa pozycja wynika głównie z tego, że jest nieoficjalnym następcą Stradica Ci4+, a Stradic Ci4+ był wyżej niż Sedona, Nasci i Ultegra. Tylko ja wciąż nawiązuje wyłącznie do Vanforda w rozmiarze 500.Porównanie korpusu Vanforda 1000/C2000/2500 i po prawej korpus Vanforda 500.W kolejnym poście będzie kontynuacja tego zagadnienia, jakim jest Vanford 500, ponieważ w poście można zamieścić pliki o maksymalnym rozmiarze 2 MB. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) C.d.Porównanie korpusów kołowrotków w rozmiarze 500. Vanford/Nasci FC/Nasci FB.Vanford / Nasci FBVanford / Nasci FCŻeby tego było mało zajrzyjmy do wnętrzności Vanforda 500 i Nasci FB 500.Vanford 500Nasci 500 Vanford / Nasci FC / Nasci FB (oznaczenia jp)1. RD11172 / RD11172 / RD18699 ( - / Inna przekładnia na jdm w Nasci FC - 142TH / Nasci FB - 1000R)2. RD18698 / RD18698 / RD18698 ( - / 10QWG / 10QWG)3. RD18705 / RD18705 / RD18705 ( - / 10QWJ / 10QWJ)4. RD18704 / RD18704 / RD18704 ( - / 10QWF / 10QWF)5. RD12952 / RD12952 / RD12952 ( - / 104WG / 104WG)6. RD12969 / RD12969 / RD12969 ( - / 107FA / 107FA)7. RD12969 / RD12969 / RD8553 ( - / 107FA / 107FA)8. RD16379 / RD16379 / RD16379 ( - / 10QPH /10QPH)9. RD12945 / RD12945 / RD12945 ( - / 10D8Z / 10D8Z)10. RD18706/ RD18706 /RD18706 ( - / 10QWH / 10QWH)11. RD16107 / RD16107 / RD16107 ( - / 10FPW / 10FPW)Nie mam informacji na temat Vanforda 500 na rynek japoński, tym samym nie mogłem go porównać, ale to by wiele tłumaczyło, dlaczego coś takiego powstało i zostało wprowadzone na poszczególne rynki oprócz Japonii. Łatwo to przeanalizować i odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego Shimano nie wprowadziło w modelu Miravel, Ultegra i Stradic rozmiaru 500. Rynek tego nie wymagał i tym samym byłoby to nieopłacalne dla Shimano.Jeżeli dalej Panie kolego @gajosik będziesz twierdził, że wprowadzam innych w błąd to wytłumacz mi czym od strony technicznej te kołowrotki w rozmiarze 500 się różnią od siebie różnią i nie używaj papierowych argumentów pt. Vanford jest 3 razy droższy, ponieważ to niczego nie zmienia. Tym bardziej argumenty pt. Caldia i Exist mają podobne schematy i części w mojej Skodzie mają znaczki audi absolutnie do mnie nie trafiają, ponieważ podałem Ci jak na tacy, jakie podzespoły zostały wpakowane do Vanforda i Nasci w rozmiarze 500 i nie mówimy tu o podobieństwie, a o zastosowaniu dokładnie tych samych podzespołów. Nie wszystkich, bo choćby nawet oś szpuli w Nasci jest wykonana ze stali nierdzewnej, a w Vanfordzie (chyba) podobnie jak w Vanquishu dla zbicia wagi zastosowano aluminium."W mojej Skodzie również niektóre części mam ze znaczkiem audi (tak jest fabrycznie), czy to oznacza że właściciel audi przepłacił i ja mam takiej samej klasy auto co on? Wątpię..."Odpowiadając na Twoje pytanie.Właściciel Audi nie przepłacił. W tym przypadku wychodzi na to, że to Ty po prostu zapłaciłeś mniej. Jednak Twoje porównanie jest nietrafione, ponieważ analogia do sytuacji z Vanfordem jest odwrotna niż ta, którą Ty zasugerowałeś w pytaniu i w tej sytuacji to tańsza skoda może robić za Nasci, a droższe Audi robi za Vanforda.Pytanie powinno brzmieć: Czy warto byłoby zapłacić dwa razy więcej za Audi (Vanford), które ma "niektóre części" ze znaczkami skody (Nasci)? W tym przypadku analogicznie to nie Nasci (skoda) ma części z Vanforda (audi), tylko to Vanford (audi) posiada części z Nasci (skoda). Nasci FB rok prod. 2016/2018. Vanford rok prod. 2020. Nasci FC rok prod. 2021.Świetnym tego przykładem moży być Bentley, Rolls Royce i Lamborghini, które mają "niektóre części" ze znaczkami VW, BMW i Audi. Czy warto płacić ponad dużą bańkę za samochód, który posiada "niektóre części" z dużo tańszych samochodów? Czy warto płacić za Vanforda, który ma "niektóre części" od znacznie tańszego Nasci?Wszystko zależy od świadomości klienta. Jeżeli klient jest świadomy i mu to nie przeszkadza to, w czym problem? Jeżeli ktoś chce kupić Vanforda 500, którego jedyną wyróżniająca się cechą jest bardzo niska waga, to niech płaci 900 zł, ale jeżeli nie zależy mu na wadze, to ponad połowę tańsze Nasci 500 spiszę się podobnie, ponieważ podzespoły takie jak przekładnia, pinion itd. są takie same.Powtórzę ponownie. Mój post ma na celu uświadomić tych mniej świadomych czym jest tak naprawdę Vanford 500 i tyle. Żadnej mniemanologii nie mam zamiaru uprawiać, ponieważ posiłkuję się argumentami, które mają dowodzić, że Vanford 500 ma bardzo mało wspólnego z modelami w większych rozmiarach i tym samym dużo bliżej mu do Nasci 500.Pozdrawiam. Edytowane 11 Marca 2024 przez WedkarzIncognito 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajosik Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) A w sumie..... I tak cie nie przekonam i tak ???? Napisz o swoich obserwacjach do Shimano i podziel się z nami ich odpowiedzią. Daj znać jak odpiszą. Napisze jeszcze raz obrazowo to że moja skoda posiada części że znaczkiem audi nie znaczy że jest tej samej klasy autem. Edytowane 11 Marca 2024 przez gajosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaś Niezgódka Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 Niewiedza jest błogosławieństwem, a wiara potrafi przenosić góry .Po dziś dzień wiele osób które kupiły Exsenca są przekonane o tym, że mają kołowrotek lepszy od Vanquisha, bo przecież był droższy .W sumie to każdy niech wydaje swoje pieniądze jak chce i na co chce, takie jego zbójeckie prawo, ale rzeczowe informacje, poparte twardymi argumentami zawsze są w cenie, natomiast to czy ktoś zechce z nich skorzystać, to już inna bajka. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andżej Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) Kolega Incognito rzeczowo opisał temat, nawet numery katalogowe części podał, a co dostał w odpowiedzi? "A bo moja skoda ma części z Audi, więc to jak Audi". Będę niemiły, ale to już brzmi jak udawanie bystrego inaczej.Fakty vs celowe marnowanie czasu nietrafioną analogią. Analogia adekwatna:Skoda ma TEN sam silnik, co Audi, tę samą elektronikę i wyposażenie, ale inny wał napędowy (niespecjalnie znany z psucia się, ale potencjalnie mniej trwały) i trochę toporniejsze wspomaganie kierownicy (też nie ma powodów by sądzić, że będą z nim problemy). Karoseria ma ten sam kształt, ale w Audi użyto lżejszego stopu i zaoszczędzono 80kg. A, no i lakier ma inny kolor i Audi ma skórę na kierownicy, a Skoda nie. Poza tym porównanie z samochodem, skomplikowaną maszyną z masą funkcji i bajerów jest nieadekwatne z założenia. Kołowrotek prędzej można porównać do butów albo jakiegoś elektronarzędzia. Edytowane 11 Marca 2024 przez Andżej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) Oooo, dysputa jakich niewiele i dobrze się czytało, ale jednego stwierdzenia czy też jednego pytania zabrakło. Chodzi mi o materiał korpusu: ciekawe czy jest taki sam w obydwu modelach nasci, vanford czy może jednak bardzo się różni ? ... bo kiedyś jak skoda była skodą, a audi audi to różnica była kolosalna. Teraz to człowiekom z fałwu bez różnicy bo finalnie to i tak do fałwu kasa leci. Edytowane 11 Marca 2024 przez S.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andżej Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 Oooo, dysputa jakich niewiele i dobrze się czytało, ale jednego stwierdzenia czy też jednego pytania zabrakło. Chodzi mi o materiał korpusu: ciekawe czy jest taki sam w obydwu modelach nasci, vanford czy może jednak bardzo się różni ? ... bo kiedyś jak skoda była skodą, a audi audi to różnica była kolosalna. Teraz to człowiekom z fałwu bez różnicy bo finalnie to i tak do fałwu kasa leci.Vanford korpus ma z innego materiału i dlatego jest lżejszy, jeśli dobrze zrozumiałem, co tu pisano. No i miło, ale nie dziwię się, że niektórzy mają wyższe oczekiwania 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaś Niezgódka Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) Oczywiście Sławku że materiał korpusu jest inny, głównie z tego wynika różnica wagi i przepaść cenowa.Myślę że nie muszę Ci tłumaczyć jak dzisiaj działają duże korporacje "DUŻY ZYSK JAK NAJMNIEJSZYM KOSZTEM" . Oczywiście cały czas mowa jest o rozmiarze 500. Edytowane 11 Marca 2024 przez Adaś Niezgódka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 Edytowałem post bo trochę niefortunnie pytanie zadałem, a tu już odpowiedzi. Nie ma zatem co edytować to klepnę jeszcze jeden Tak konkretnie chodziło mi o sztywność korpusu bo faktem jest, że materiał na pewno inny. Lżejszy, sztywniejszy, odporniejszy, może dlatego droższy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajosik Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 Kolega Incognito rzeczowo opisał temat, nawet numery katalogowe części podał, a co dostał w odpowiedzi? "A bo moja skoda ma części z Audi, więc to jak Audi". Będę niemiły, ale to już brzmi jak udawanie bystrego inaczej.Fakty vs celowe marnowanie czasu nietrafioną analogią. Analogia adekwatna:Skoda ma TEN sam silnik, co Audi, tę samą elektronikę i wyposażenie, ale inny wał napędowy (niespecjalnie znany z psucia się, ale potencjalnie mniej trwały) i trochę toporniejsze wspomaganie kierownicy (też nie ma powodów by sądzić, że będą z nim problemy). Karoseria ma ten sam kształt, ale w Audi użyto lżejszego stopu i zaoszczędzono 80kg. A, no i lakier ma inny kolor i Audi ma skórę na kierownicy, a Skoda nie. Poza tym porównanie z samochodem, skomplikowaną maszyną z masą funkcji i bajerów jest nieadekwatne z założenia. Kołowrotek prędzej można porównać do butów albo jakiegoś elektronarzędzia.Bystry inaczej... ściągnijcie trochę cugle że słownictwem. Czy się to komuś podoba czy nie cena JEST w zdecydowanej większości wyznacznikiem jakość. Porównanie jest wybiórcze ignorowany jest proces produkcji, materiały, dokładność, kontrola jakości itp. Byłbym zdecydowanie bardziej powściągliwy przy nazywaniu czegokolwiek scamem. Teoria o tym że shiamno chce zrobić nas na kasę jest jak sposkowa teoria dziejów. Myślę że mają zdecydowanie skuteczniejsze medoty niż zarabianie na niszowym modelu zaniżając jego poziom. Jeżeli chcecie wierzyć że za 300zl kupice ten sam młynek co za 900 nie moja sprawa. Analogia do aut jak najbardziej trafiona bo skoda nigdy audi nie będzie czy się to komuś podoba czy nie bez względu ile wspólnych części będą dzielić razem włącznie z silnikiem. Jeżeli dalej uważacie ze to jest przekręt i scam naprawdę warto było by napisać bezpodnio do producenta w celu wyjaśnienia wątpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajosik Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 Niewiedza jest błogosławieństwem, a wiara potrafi przenosić góry .Po dziś dzień wiele osób które kupiły Exsenca są przekonane o tym, że mają kołowrotek lepszy od Vanquisha, bo przecież był droższy .W sumie to każdy niech wydaje swoje pieniądze jak chce i na co chce, takie jego zbójeckie prawo, ale rzeczowe informacje, poparte twardymi argumentami zawsze są w cenie, natomiast to czy ktoś zechce z nich skorzystać, to już inna bajka.Źle to rozumiesz, to jest inny kolowrotek a nie lepszy czy gorszy. Nawet w obrębie tego modelu masz różne serie bazujące na różnych modelach bazowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andżej Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) Bystry inaczej... ściągnijcie trochę cugle że słownictwem. Czy się to komuś podoba czy nie cena JEST w zdecydowanej większości wyznacznikiem jakość. Porównanie jest wybiórcze ignorowany jest proces produkcji, materiały, dokładność, kontrola jakości itp. Byłbym zdecydowanie bardziej powściągliwy przy nazywaniu czegokolwiek scamem. Teoria o tym że shiamno chce zrobić nas na kasę jest jak sposkowa teoria dziejów. Myślę że mają zdecydowanie skuteczniejsze medoty niż zarabianie na niszowym modelu zaniżając jego poziom. Jeżeli chcecie wierzyć że za 300zl kupice ten sam młynek co za 900 nie moja sprawa. Analogia do aut jak najbardziej trafiona bo skoda nigdy audi nie będzie czy się to komuś podoba czy nie bez względu ile wspólnych części będą dzielić razem włącznie z silnikiem. Jeżeli dalej uważacie ze to jest przekręt i scam naprawdę warto było by napisać bezpodnio do producenta w celu wyjaśnienia wątpliwość.Przede wszystkim UDAWANIE bystrego inaczej. To sprawdzona taktyka prowadzenie dyskusji przez zamęczenie oponenta. Polecam spojrzeć, jakiej długości teksty i ile rzeczowych argumentów podaje Incognito i czym są kontrowane.Dla ułatwienia podpowiem: okrągłymi formułkami i domysłami "na chłopski rozum". Dlaczego niby Shimano miałoby używać tych samych numerów katalogowych dla różnych części różnej jakości?Gdzie tu sens, gdzie logika? Nikt tak nie robi.W praktyce zwykle nawet NIE OPŁACA produkować tych samych drobnych części w 2 standardach, bo koszt takiej operacji przekracza ewentualne oszczędności.Korpus jeszcze można zrozumieć, zwłaszcza, gdy na tym korpusie robimy cały marketing.Kto wie, może bebechy z Nasci są po prostu dobrej jakości i nie ma sensu kombinować? Inna sprawa, że by wykończył kołowrotek, wystarczy celowo wsadzić tam jeden element jakości podłej i myk, problem rozwiązany, Nasci rozleci się pierwsze za każdym niemal razem.Tylko w takim wypadku za co płaci klient? Za brak SABOTAŻU ze strony producenta? Taki wariant też nie brzmi zbyt korzystnie, czyż nie? Cena jest wyznaczana na podstawie tego, ile docelowy klient będzie skłonny zapłacić.Shimano ma rozpoznawalną markę i prestiż. Vanford kojarzy się klientom dobrze. Kołowrotek w rozmiarze 500 i tak nie będzie służył do holowania nie wiadomo czego.Dla SHimano liczy się, żeby Vanford 500 nie miał "wewnętrznej konkurencji".Jest lżejszy od Nasci?To teoretycznie nie ma problemu, nawet jak 100% bebechów będzie identycznych, bo jak ktoś chce "najlepsze malutkie SHimano do X złotych", to kupi produkt, szczególnie że coś takiego, jak rzetelna, obiektywna recenzja, to w wędkarskim świecie rzadkość. A ta dyskusja tylko udowadnia, że kupujący będzie BRONIŁ RĘKOMA I NOGAMI producenta, byle nie wyjść na frajera, nawet jeśli praktyki producenta budzą wątpliwości. Pragnę tu podkreślić - mi tam absolutnie wszystko jedno, czy Vanford to Nasci w lepszej obudowie, czy nie. Powyższe to tylko moje rozmyślania, a jaka jest prawda - nie wiem, ale zdecydowanie bardziej przekonuje mnie rzeczowy Incognito, niż jego pożal się borze (tucholski) oponenci. Analogia do aut jak najbardziej trafiona bo skoda nigdy audi nie będzie czy się to komuś podoba czy nie bez względu ile wspólnych części będą dzielić razem włącznie z silnikiem. No nie będzie, bo będą się różniły znaczkiem. To nie jest logiczny argument, tylko wspomniane "udawanie". I co, wymyślisz sobie, że "skodę gorzej składają" - ojej, argument niesamowicie kiepsko pasujący do kołowrotków, których poziom skomplikowania jest minimalny i cała procedura sprowadza się do włożenia kilku rzeczy na krzyż na swoje miejsce, co zresztą zapewne i tak robi automat w FABRYCE TEJ SAMEJ MARKI, czyli Shimano.Mam kilka kołowrotków produkcji chińskiej, kosztowały od 100 do 200zł. W żadnym nie było żadnego problemu z jakością montażu, więc jak widać poprawne złożenie nie stanowi specjalnego wyzwania w tej branży. DO tego jak wspomniałem, porównywanie banalnego kołowrotka z samochodem już samo w sobie jest totalną pomyłką i wskazuje na niemal zerowy wysiłek włożony w wymyślanie "analogii". Cudzysłów - bo to żadna analogia, tylko celowe męczenie rozmówcy. Edytowane 11 Marca 2024 przez Andżej 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajosik Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) Macie rację Edytowane 11 Marca 2024 przez gajosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 12 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2024 (edytowane) No to się nam dyskusja rozkręciła i dobrze. Miałem plany i rozmyślałem, żeby kontynuować temat Vanforda i jego bebechów porównując go do innych modeli z oferty Shimano, ale potrzebna jest na to chwila wolnego czasu W mojej ocenie niezależnie od poglądów na dany temat tworzenie merytorycznych postów jest przydatne i uważam również, że warto poruszać takie tematy jak ten o Vanfordzie 500, nawet jeżeli treść tych wywodów miałyby pozytywny wpływ na chociaż jedną osobę i pomoże jej to w podjęciu decyzji, który kołowrotek wybrać.Kontynuacja tematu Vanforda 500 jest uzasadniona tym, że byłem święcie przekonany, że większość osób zdaję sobie sprawę z takiego zabiegu, jakim jest montaż jednej i tej samej przekładni do nawet pięciu różnych modeli kołowrotka. Tak jak jeden silnik Vaga może być montowany do nawet pięciu różnych marek samochodów (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Cupra).Jak znajdę chwilę wolnego czasu, to może i poruszę temat Vanforda, Stradica FL i Ultegry FC, żeby rozjaśnić tym mniej świadomym co tam tak naprawdę siedzi w środku, a może zahaczę nawet o całą spinningową rodzinkę XR Jednak ten post piszę gównie z powodu sprostowania mojego wcześniejszego postu, w którym nazwałem Vanforda 500 scamem jakich mało. Oczywiście tak nie uważam, a słowo scam jest mocną nadinterpretacją marketingowych sztuczek Shimano i samo słowo scam zostało użyte wyłącznie w formie kolokwializmu. Piszę o tym, ponieważ scam to oszustwo, a ja absolutnie nie uważam, żeby Shimano dopuszczało się takich rzeczy wobec swoich klientów za sprawą Vanforda 500.O ile scam to za mocne słowo tak marketingowe sztuczki są na porządku dziennym ogromnych korporacji i jedną z nich według mnie jest opis katalogowy Vanforda.Jeżeli weźmiemy sobie katalogi Shimano i przyjrzymy się opisom, to zastanawiające jest, dlaczego osoby odpowiedzialne za stworzenie katalogu (są to zapewne osoby z działu marketingowego) pominęły tak bardzo istotne informacje na temat technologii, a właściwie ich brak w Vanfordzie o rozmiarze 500. Przypadek, czy zamierzony cel takiego działania?W katalogu Shimano 22/23 w opisie Nasci wyraźnie widoczna jest informacja na temat braku zastosowania poszczególnych technologii w rozmiarze 500, czego nie można uświadczyć w opisie Vanforda. Nawet w Saharze zostały zamieszczone takie informacje o rozmiarze 500, ale no kurcze w Vanfordzie już nie. Co za pech.Edit. zamieszczam dodatkowo obraz, ponieważ zmniejszenie obrazu skutkuje pogorszeniem jego rozdzielczości.Opis katalogowy Vanforda powinien zawierać informacje o braku zastosowania technologii w rozmiarze 500, a są nimi:- Micromodule II (zębatki napędzające posuw szpuli, który jest na wormie, a nie na mimośrodzie tak jak ma to miejsce w rozmiarze 500).- X-Ship (obustronnie łożyskowany pinion).- Silent Drive (według mnie marketingowa magia rzekomo powodująca wyciszenie pracy kołowrotka).- X-Protect (uszczelnienie).Gdyby zostały wprowadzone poprawki w opisie katalogowym, czyli zostałaby nałożona nad te kafelki z technologiami kreska z napisem "z wyłączeniem modelu 500" i wyglądałby to mniej więcej tak jak ten opis po prawej (oraz ten dodatkowy), to według mnie wiele by to zmieniło w postrzeganiu Vanforda jako normalnego Vanforda, tyle że w mniejszym opakowaniu.Dodatkowy obraz w lepszej rozdzielczości.Może zabrakło tuszu, żeby zamieścić tak istotne informacje w katalogu fizycznym? Może komuś nie chciało się edytować opisu w katalogu elektronicznym? Nie wiem, może... Jednak nadmienię tylko, że edycja katalogu elektronicznego to kwestia paru minutek (szczególnie dla osoby, która go tworzy). Warto nadmienić też, że takie katalogi stanowią w pewnym stopniu kompendium wiedzy i informacji, z którego będą korzystać m.in. sklepy, a dodatkowo te sklepy, które prowadzą sprzedaż internetową przeważnie posiłkują się katalogami podczas tworzenia ofert i będą tym samym powielać informacje nie do końca mające odzwierciedlenie w rzeczywistości i następstwem tego będzie nieświadome (lub świadome, nie mam pojęcia) wprowadzanie potencjalnych klientów w błąd. PRZYPOMINAM, ŻE TREŚCI TE DOTYCZĄ OCZYWIŚCIE VANFORDA WYŁĄCZNIE W ROZMIARZE 500.Przykłady treści ofert Vandorda 500 z paru pierwszych lepszych sklepów internetowych.Ostatni opis zawiera informację w różnicy między rozmiarem 500 a innymi i dotyczy to uszczelnienia X-protect.Nie mam zamiaru obwiniać sklepów, że kopiują do opisów informacje katalogowe, ponieważ jestem w pełni świadomy, że tworzenie ofert jest na swój sposób czasochłonne i weryfikowanie każdej pojedynczej rzeczy diametralnie spowolniłoby proces tworzenia takich ofert, a to może przełożyć się na niższą sprzedać i tak dalej i tak dalej.Nie mam problemu do sklepów, czego do końca nie mogę powiedzieć o ludziach z Shimano odpowiedzialnych za tworzenie katalogów/marketing itp. Bo jest to według mnie słabe niezależnie od przyczyny. Osoby odpowiedzialne za marketing powinny coś z tym zrobić, ale jak można zauważyć Vanford na rynku jest od 2020 roku, a w katalogach nawet z 2023 nie naniesiono poprawek w opisie...Fakty są takie. Klient, który bazuje jedynie na opisach katalogowych/sklepowych, gdy kupi takiego Vanforda w rozmiarze 500 to może być on święcie przekonany, że jego Van500 to taki standardowy Vanford, ale w mniejszym opakowaniu. Szczerze? To jak taki klient może inaczej myśleć skoro opisy jasno wskazują, że różnice między 500 a pozostałymi nie wstępują, więc takich różnic po prostu nie ma.No cóż... Moim zdaniem niezależnie od przyczyny takie działania ze strony Shimano są słabe i bardzo ciężko mi uwierzyć w to, że Shimano nie ma pojęcia o takiej sytuacji. Mogę tylko zapytać ponownie. Czy taki katalogowy zabieg dotyczący Vanforda 500 to faktycznie przypadek, czy zamierzony efekt, który można potocznie nazwać marketingową sztuczką? Ja tam swoje przypuszczenia mam, ale niech to pozostanie w sferze przypuszczeń.Pozdrawiam. Edytowane 12 Marca 2024 przez WedkarzIncognito 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajosik Opublikowano 12 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2024 (edytowane) Panowie my się nie rozumiemy.W moim pierwszym poście napisałem że jeżeli wygląda tak samo nie znaczy że jest tym samym. Późniejszych moich porównań nikt nie zrozumiał.Ja nie chce nikogo obrażać od bystrych inaczej itpTam również jasno napisałem że taki zabieg mógł być poprostu optymalny dla tego modelu. Dokładając do tego jednak materiały między innymi na korpusu, precyzja wykonania, czy nawet kontrolę jakości powoduje to finalnie cenę taka a nie inną.I niestety nawet jak coś wygląda tak samo nie zawsze tym jest.Mi zwyczajnie odechciało się już pisania długich postów, jak ktoś nierozumie trudno. Nie naprawie świata.Personalnie nic do was nie mam. Jednak w niektórych osądach trzeba troszkę szerzej spojrzeć i może nie tak definitywnie wydawać werdykt. Tym bardziej że jerkbait jest jednak bardzo opiniotwórczy. A druga sprawa to że gdybyś od razy napisał w jednym poście wszystko to co później zbijało tylko moje wypowiedzi wyglądało by to zupełnie inaczej. A idealnie wręcz by było bez tego definitywnego przekreślenia vanforda. Co więcej dalej zachęcam do napisania wiadomości jeżeli macie chęci bezpośrednio do Shimano JAPAN, raz niech wiedzą że ktoś czuwa poza nimi nad jakością, dwa może opiszą i wyjaśnią całość różnic które być może i Ty i ja pominęliśmy a mają wpływ na cenę finalną. Edytowane 12 Marca 2024 przez gajosik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FidoAngel Opublikowano 13 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2024 (edytowane) Ciekawe co by powiedzieli obrońcy idei Shaimano "Vanford 500" gdyby wypuszczono taka Stellę? Nazwa: Stella, obudowa:Stella, bebechy w 80% Nasci. 20% to części super wyselekcjonowane, specjalne do Stellek, żeby nie było.... No i jednak nie prawdą jest, co widać na przykładzie Vanforda 500, że nie da się z Vanforda, rozmiar 1000 i większe, zrobić Vanquisha czy nawet Stellę dokładając łożysk Ps. też mam pisać do Shimano Japan? Może by coś skapło za pomysł? Edytowane 13 Marca 2024 przez strary 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 13 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2024 A łówcie sobie dalej Vanfordem 2500 do 7g i 4000 do 14g. Cała ta dyskusja, to zawracanie głowy, wróżenie z fusów, wymyślanie teoryjek. Jakoś tak się dziwnie składa, że Vanfordy są używane za różnymi oceanami do morskiego łowienia - woda słona, jak cholera, ryby z motorkiem w dupie, przynęty róóóżne i wcale nie wagi piórkowej. I jakoś im to działa i się nie sypie szybciutko ... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jajakub Opublikowano 13 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2024 (edytowane) Nie od dziś wiadomo że zajmowanie się pierdułami jest odwrotnie proporcjonalne do ilości łowionych ryb Edytowane 13 Marca 2024 przez jajakub 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 13 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2024 Nie od dziś wiadomo że zajmowanie się pierdułami jest odwrotnie proporcjonalne do ilości łowionych rybA przynajmniej do ilości wyjść nad wodę 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WedkarzIncognito Opublikowano 17 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2024 (edytowane) Panowie my się nie rozumiemy. W moim pierwszym poście napisałem że jeżeli wygląda tak samo nie znaczy że jest tym samym. Późniejszych moich porównań nikt nie zrozumiał. Ja nie chce nikogo obrażać od bystrych inaczej itp Tam również jasno napisałem że taki zabieg mógł być poprostu optymalny dla tego modelu. Dokładając do tego jednak materiały między innymi na korpusu, precyzja wykonania, czy nawet kontrolę jakości powoduje to finalnie cenę taka a nie inną. I niestety nawet jak coś wygląda tak samo nie zawsze tym jest. Mi zwyczajnie odechciało się już pisania długich postów, jak ktoś nierozumie trudno. Nie naprawie świata. Personalnie nic do was nie mam. Jednak w niektórych osądach trzeba troszkę szerzej spojrzeć i może nie tak definitywnie wydawać werdykt. Tym bardziej że jerkbait jest jednak bardzo opiniotwórczy. A druga sprawa to że gdybyś od razy napisał w jednym poście wszystko to co później zbijało tylko moje wypowiedzi wyglądało by to zupełnie inaczej. A idealnie wręcz by było bez tego definitywnego przekreślenia vanforda. Co więcej dalej zachęcam do napisania wiadomości jeżeli macie chęci bezpośrednio do Shimano JAPAN, raz niech wiedzą że ktoś czuwa poza nimi nad jakością, dwa może opiszą i wyjaśnią całość różnic które być może i Ty i ja pominęliśmy a mają wpływ na cenę finalną.Dobre sobie. Precyzja wykonania i kontrole? Przecież Vanford to Malezyjczyk, więc o jakiej precyzji wykonania i kontrolach mowa Kontrola i precyzja wykonania, która obecnie powoduje zabawę w zagaduj zgadula jak spasowany kołowrotek uda nam się wylosować? Przecież bardzo dużo osób zadaję sobie sprawę, jak w rzeczywistości wygląda loteria z kołowrotkami Shimano podczas kupna. Oczywiście jakaś kontrola jest, ale czy jest ona aż tak różniąca się od pozostałych Malezyjczyków? Nie wydaje mi się, ale może się mylę. Co innego Made In Japan. Nie przekreślam Vanforda jako całość, ponieważ rozmiary od 1000 w górę to ultralekkie maszynki mające swoje grono zwolenników i z tym nie będę dyskutował, ale nikt mi nie powie, że Vanford 500 to jest ta sama technologia itd. co większe rozmiary, ponieważ tak nie jest. Dlatego właśnie rozłożyłem temat rozmiaru 500 na czynniki pierwsze i posłużyłem się dostępnymi dla każdego informacjami w internecie i nie tylko, żeby każdy, kto przeczyta tę lekturę mógł sobie wyciągnąć wnioski we własnym zakresie i ocenić, czym jest Vanford 500.Ja mam swoje zdanie na temat Vanforda 500 i go nie zmienię. Każdy oczywiście ma prawo do swojego zdania na temat tej zabawki i fajnie, niech tak pozostanie. Zgadzam się w 100% ze zdaniem cyt. "w niektórych osądach trzeba troszkę szerzej spojrzeć". Dlatego właśnie rozbiłem na części pierwsze temat Vanforda 500 i posłużyłem się rzeczowymi argumentami, które w mojej ocenie trudno podważyć.Powtórzę to jeszcze raz. Te posty i cały ten temat Vanforda 500 miał, ma i będzie miał na celu uświadomić tych mniej świadomych, czym tak naprawdę jest Van500, ponieważ jego rzeczywista forma różni się diametralnie od formy przedstawianej w katalogu oraz ofertach sklepowych. Będąc śmiertelnie poważnym, to ja bardzo chętnie bym zadał komuś z Shimano pytanie na temat Vanforda 500, ale problem polega na tym, że pozyskanie jakichkolwiek informacji odbywa się za pośrednictwem sklepów, przedstawicieli handlowych lub facebooka i odpowiedzią z ich strony będzie zapewne wyklepana marketingowa formułka...Mimo sceptycznego podejścia do próby uzyskania odpowiedzi na temat Van500 podejmę się tego i w wolnej chwili spróbuję dowiedzieć się czegoś u źródła.Edit. Na stronie Shimano jako oficjalny partner został wskazany m.in sklep Miętus. Zatem może zapytam miętusów.Na fb nie ma możliwości korespondowania z Shimano, ale na instagramie już tak więc wiadomość została wysłana Ciekawe co by powiedzieli obrońcy idei Shaimano "Vanford 500" gdyby wypuszczono taka Stellę? Nazwa: Stella, obudowa:Stella, bebechy w 80% Nasci. 20% to części super wyselekcjonowane, specjalne do Stellek, żeby nie było.... No i jednak nie prawdą jest, co widać na przykładzie Vanforda 500, że nie da się z Vanforda, rozmiar 1000 i większe, zrobić Vanquisha czy nawet Stellę dokładając łożysk Ps. też mam pisać do Shimano Japan? Może by coś skapło za pomysł?W obudowę z magnezu w rozmiarze 500 wpakować bebechy z Nasci i w katalogu nie dać wzmianki o niezastosowaniu 70% technologii ze Stelli. Wrzucić to do sprzedaży i krzyknąć za to z 500 ojro. Pierwsi w kolejce do tego wynalazku zapewne ustawiliby się fanboje Shimano Nie od dziś wiadomo że zajmowanie się pierdułami jest odwrotnie proporcjonalne do ilości łowionych rybDla kogoś może być to pierdoła, a dla kogoś innego mogą to być przydatne informacje A przynajmniej do ilości wyjść nad wodę Nie każdy ma tyle wolnego czasu, a nawet jak już uda się zorganizować trochę wolnego czasu, to nie ma możliwości, żeby spędzić go nad wodą, bo w moim przypadku dzień jest jeszcze ja za krótki Do tego wszystkiego dochodzi zakaz spinningu do 30 kwietnia (na wodach, na których łowię) i w taki oto sposób staję się przez cztery miesiące spinningowym abstynentem. Ale są też plusy takiej abstynencji, ponieważ w tym okresie nakładam na siebie bardzo dużo obowiązków zawodowych, które w przyszłości mają zaowocować większą ilością wolnego czasu Pozdrawiam i spokojnej niedzieli życzę. Edytowane 17 Marca 2024 przez WedkarzIncognito 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MefistoFishing Opublikowano 9 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2024 Za kilka miesięcy będzie nowy Vanford ..zdecydowanie ładniejszy niż poprzedni...i co najważniejsze w sprzedaży w PL będą wersje z podwójną korbka a także hybrydy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valo Opublikowano 9 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2024 Napisz jakie zestawienie kolorów, czwrn i czerwony czy coś świeższego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.