Skocz do zawartości

Lakiery samochodowe


Rekomendowane odpowiedzi

marka lakierów nie ma chyba znaczenia.....idziesz do mieszalni oglądasz kolornik i wybierasz....firmy mogą się różnić perłami czy metalikami nieznacznie....reszta kolorów to standard...a w mieszalni zrobią Ci co chcesz...na miejscu oceniasz kolor i ewentualnie mogą Ci zmienić odcień....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, z mieszalni to ja już trochę lakierów mam ale zakładając ten wątek chodziło mi głównie o kolory które przydają się przy malowaniu woblerów np różne zielenie , pomarańcze itp.A w takich barwach raczej mało jest aut a co za tym idzie na wzornikach kolorów prawie ich nie ma.Ja używam lakierów jednej firmy,nie pamiętam już jakiej i ta właśnie firma nie posiada tych kolorów.Sprawdzę sikkensa.Może jeszcze jakieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek powiem tylko że ja używałem/używam tylko kolorów z palety firmy Motip Dupli i w zasadzie mają wszystko czego potrzebuję.

Może jakaś inna firma ma jeszcze szerszą paletę barw ale u mnie na wiosce w szerokim asortymencie był tylko Dupli.

Mają fajną oliwkę o symb.FSO POLONEZ 113 Rosso racing metalic-chyba że chodziło Ci o inną oliwkę.

Fakt że w palecie kolorów samochodowych nie ma wszystkich jaskrawych kolorów,(pomarańczy i zieleni)ale można poszukać w lakierach motocyklowych bo tam są naprawdę wyszukane barwy.

 

Pozdrawiam Tomi B).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy się dobrze rozumiemy....w palecie lakeirów samochodowych każdej firmy jest duuużo odcieni...nie wiem 500-1500 rodzaji....nie mówie tu o jakiś gotowych kolorach tylko o wyborze z kolornika....kazda firma która produkuje lakiery samochodowe ma kilkadziesiąt razy więcej kolorów niż mozna zobaczyć na samochodach...jeżeli to jest dla Ciebie za mało to zejdz na ziemię bo większego wyboru nie znajdziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

nie chciałem zakladać nowego tematu więc pozwoliłem się podpiąć :D

 

kupiłem aerograf i niestety mam jeszcze problem z rozcieńczaniem farb, ale mam tez sporo sprayów i psikam nimi do aero. Są idealnie rozcieńczone tylko kłopotliwe jest co chwilę psikać do zbiorniczka w aero gdyż ciśnienie w puszce rozpyla farbę wszędzie wokoło:) i tu moje pytanie:

 

chciałbym przelać farbę z puszki (spraya) do małego pojemniczka i boję sie czy ona mi nie wyschnie. czy możę któryś z kolegów już tak kombinował?

 

pytanie drugie czy farby w mieszalni maja konsystencję dobrą do aerografu czy je tez trzeba rozcieńczać

z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem tak z czarną farbą motipa. Przelałem ją do słoiczka, nie wiedzieć czemu farba buzowała i pompowała wieczko tak, że po otwarciu był syk jak po otwarciu wody gazowanej. Farba powoli odparowywała i było jej mniej, aż w końcu wyschła, a słoik był na bank szczelny, tak było u mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozcieńczać cały słoik. Natomiast pewnie i tak moment przed malowaniem warto sprawdzić czy nie odparował i ewentualnie dodać krople , dwie rozcieńczalnika. Poniewz mają tendencję do osiadania pigmentu na dnie wrzuć ze dwie kulki łożyskowe i przed użyciem solidnie zamieszaj. Tak się dzieje nie tylko z Pactrą a z prawie każdą farbką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor farby na samochód to baza, a jest ich trochę i podstawowe kolory, dodawane wagowo wg. receptury, aby uzyskać kolor marki, modelu i rocznika. Mieszalnie bazują na recepturach dotyczących samochodów, bo przecież to sprzedają. I bez znaczenia, jakiej firmy Glasurit, Standox, PPG,… kolor będzie ten sam. Mają też paletę RAL, ale ona jest uboga. Sądzę, że Was interesuje NCS, a to już większość mieć powinna (lepiej go oglądać na wachlarzu niż monitorze).

Dobry „mieszalnik” mający nie tylko doświadczenie zrobi każdy kolor, np. beż i wiele innych, można zrobić na absolutnie różnych składnikach, a kolor będzie ten sam.

A w zasadzie wystarczy dobry podkład i kilka podstawowych kolorów i mogą być ciekawe, często różne efekty (zależnie od kolejności nakładania farb - pistoletem).

Dygresja, malarz obrazów, aby namalować złoto używa bieli, żółci, czerwieni, błękitu i czerni, (tu niema żadnych metalików) a widzisz złoto.

 

Spray to tragedia, nie masz wpływu na film, ciśnienie, gęstość farby i jest droga (już rozcieńczona).

 

Farbę akrylową wodną można przechowywać rozcieńczoną, ale wodą destylowaną z dodatkiem paru kropli spirytusu, bo z czasem pojawi się pleśń. Przed użyciem długo mieszać, gdyż różnie osiada pigment (różnice wagowe ziaren). Zdarza się, że niektóre zbrylają się i trudno je rozbić, w efekcie malujesz innym kolorem. Nie przesadzać z rozcieńczaniem, gdyż trudno wrócić i podobnie zachowuje się pigment w warstwie. Dyspersje wodne schną wolno, więc boki woblera mogą się różnić chyba, że szczupak nie będzie wybredny.

Pigment opada w każdej farbie od wodnych po chemoutwardzalne, szybciej wraz ze wzrostem rozcieńczenia. Korzystniej jest zlać nie zużytą rozcieńczoną (nigdy z utwardzaczem), niż rozcieńczać całość.

 

Niektóre nośniki jedno składnikowe sieciują wykorzystując wilgoć z powietrza, wystarczy krótki kontakt, np. Hartzlak, naczynie może być szczelne, ale reakcja ruszyła.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...