Skocz do zawartości
  • 0

Słabe chłodzenie silnika SUZUKI DF 2.5


puszek7

Pytanie

Witam serdecznie.

Stałem się nabywcą silnika czterosuwa SUZUKI DF 2.5

Jest on w całości chłodzony wodą.

Ale wydaje mi się, że z otworów wylotowych powinien lecieć ciągły strumień wody a u mnie poprostu rzuca tylko parą albo parska raz na jakiś czas.

Stary właściciel mówi, że one tak poprostu mają i w żaden sposób to nie przeszkadza.

 

Może ktoś z was ma taki lub też podobny silnik i jest mi w stanie pomóc w odpowiedzi czy rzeczywiście to normalna rzecz i nic mu nie grozi? A jeśli nie to czekam na pomoc.

 

Pozdrawiam

Przemek.

post-6355-1348917277,132_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

w moim df6 co chwile zatykal sie sikacz (doslownie po kilkuh plywania). wozilem spinacz by go przetykac itp glupoty.

Niedawno wzialem wiertarke i wiertelko minimalnie wieksze jak oryginalny otwor (niemal nie czulem, ze wierce) - teraz sika, ze z kilometra widac, ze chlodzenie dziala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Przemek w Twoim silniku jest wszystko o.k.

Mam  taki sam i kilka innych .

W starszym modelu DF2,5  woda chłodząca z silnika wpływa w kolumnę( a nie na zewnątrz ) , smaruje dodatkowo  i chłozi tulęjkę ślizgową pośrednią  wałka napędowego .Jest to zaleta a nie wada . W każdym razie rzecz przemyślana . Woda w kolumnie wypływa luzem i jest wydmuchiwana ze spalinami na zewnątrz dlatego przez te otworki jest wydmuchiwana tylko część tej wody . Gdyby tych bryzgów nie było wcale , to byłoby źle .

Jak będziesz miał problem , służę radą .

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam 

Tak , o termostacie wspominałeś . Pomyślałem jednak że rozwiązałeś problem sikacza . Ponieważ w Twoim silniku były tylko otworki kontrolne z przestrzeni kolumny . Czy po wyjęciu termostatu wypływ wody z tych otworków zwiększył się  ? Myślałem że dorabiałeś wypływ tak jak jest w nowszych modelach czyli nieco powyżej  tych otworków na lekkim małym wypłaszczeniu na kolumnie . Na ruskich filmikach widać to miejsce dość dokładnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie, zostawiłem to tak jak było. A wypływ może troszkę się zwiększył, ale nie znacznie.. I tak ten sikacz to tylko kontrolka chłodzenia. dzięki niej wiemy czy silnik ma przepływ wody i się chłodzi reszta wymiany wody zachodzi u nas w kolumnie więc nie dorabiałem tej kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jasne jasne. Auto i silnik zaburtowe, tak samo rozwiązane chłodzenie no no..Bardzo trafne porównanie. Uwierz mi w moim serwisie również zdarza mi się naprawiać silniki zaburtowe więc wiem z czym się to je :) Proponuje nie zaśmiecać wątku takimi wywodami... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

a ja proponuje podsunąc mysl wywalena termostatu konstruktorom Suzuki, z uzasadnieniem " w moim serwisie również zdarza mi się naprawiać silniki zaburtowe więc wiem z czym się to je"

proponuje nie mieszac ludziom w głowie, to ze czasem coś lizniesz nie powinno sie przekładac na przekonanie ze wiesz co robisz.

jesli pompa wody nie daje rade wytworzyc odpowiedniego przepływu wody i  współpracowac z termostatem to nie jest rozwiązaniem by termostat usunąc z układu.

podaje link do kontaktu  suzuki"

http://www.suzukimarine.com/

Edytowane przez evin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja posiadam stare 2.2 km suzuki z 87 roku. Chodził i chłodził bez zarzutu, aż mi przestał chłodzić. Wyczyściłem, sprawdziłem wirnik, chłodzenie jest...ale maszynka dlaej się grzeje na wysokich obrotach...jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem pojawi się nieszczelność to zostaje zaburzony stosunek paliwa do powietrza w mieszance. 

Spalanie takiej mieszanki daje wyższą temperaturę. (znajomy kiedyś po zubożeniu mieszanki i awarii z tym związanej podsumował "silnik musi coś spalać. Albo benzynę, albo zawory ")

Silnik pracuje na wyższych obrotach itp. Przytkanie dyszy w gaźniku też może spowodować zubożenie mieszanki. Dlatego warto go wyczyścić. 

Ja bym jeszcze odpalił w beczce ten silnik i dał mu popracować kilka godzin. Z tym że w beczce byłby roztwór płynu do płukania chłodnic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po dwóch latach odswieżę ten wątek i zadam pytanie:

- czy na przedstawionym filmiku silnik Suzuki 2,5 kM  posiada prawidłowe chłodzenie ?  

 

https://www.youtube.com/watch?v=ASPlJg4I_jI&index=1&list=PLJ8gOEcfkND1bNO4pZ4gajLtxRmjweZYP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...