Skocz do zawartości
  • 0

Montaż silnika dziobowego


lukaszkosciukiewicz

Pytanie

Pacjent Solar 360 Sport

Macie jakieś patenty na wypoziomowanie dziobu pod montaz silnika dziobowego ? W starym solarze niestety dziób jest ścięty pod kątem zarówno w stronę "wody" jak i na boki w stronę burt ponadto wzmocnienie dziobu jest wlaminowane tylko na linii knagi (niezbyt szeroką prostokątną deska).

Muszę jakoś sensownie to wszystko wzmocnić i zniwelować te krzywizny aby uzyskać plaska poziomą powierzchnię pod montaz motorguide xi3, oczywiście knagi pozbede się poprzez nawiercenie otworu rewizyjnego. Od producenta wiem że knaga jest skrecana ale niestety nie ma tam dostępu od przedniej bakisty.

6767afcbd6039e0bcddf444e4136f2a5.jpg312ffd9eff2e7df1530e0622985d11aa.jpg

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie wiem czy ingerowanie w podstawe do dobry pomysl, trzeba by ja mocno wyprofilowac od dolu żeby dobrze przylegala, poza tym moim zdaniem sam dziób wymaga jakiegoś wzmocnienia bo z laminatem tam jest cienko, tylko dosyć waski pasek na linii knagi jest wzmocniony sklejka a po bokach od knagi jest licho.

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Musisz w jakiś w sposób zrobić ze 3 dziury w laminacie aby w nich zamocować śruby rozmiar co najmniej 8 lub dokleić do laminatu cos w czym zamocujesz śruby. Reszta to pestka. Na tych śrubach będziesz mocowal płaską powierzchnię do której przymocujesz silnik. Jeśli chodzi o doklejenie czegoś to cos w stylu http://sternsaver.com/

Edytowane przez wuran
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć.

Ja polakierowaną sklejkę wodoodporną #10 o wymiarze podstawy silnika przykręciłem w pewnym dystansie od kadłuba łodzi, używając różnej wysokości podkładek z twardej gumy. średnica zewnętrzna 25 mm, otwór 7 mm. Wysokości od 8 do 30 mm dobrane tak, że po przykręceniu ze zdecydowanym ściskiem sklejka była poziomo. Do sklejki zamocowałem silnik. Efekt dodatkowy wyciszenie pracy silnika. To wszystko dotyczy powerdriva i Crescent 410. Działa bez zastrzeżeń.

Pozdrawiam.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć.

Ja polakierowaną sklejkę wodoodporną #10 o wymiarze podstawy silnika przykręciłem w pewnym dystansie od kadłuba łodzi, używając różnej wysokości podkładek z twardej gumy. średnica zewnętrzna 25 mm, otwór 7 mm. Wysokości od 8 do 30 mm dobrane tak, że po przykręceniu ze zdecydowanym ściskiem sklejka była poziomo. Do sklejki zamocowałem silnik. Efekt dodatkowy wyciszenie pracy silnika. To wszystko dotyczy powerdriva i Crescent 410. Działa bez zastrzeżeń.

Pozdrawiam.

Myślę że taka sklejka na dystansach to chyba najlepsze rozwiązanie, laminowanie to już trochę za dużo zabawy jak dla mnie,

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć.

Ja polakierowaną sklejkę wodoodporną #10 o wymiarze podstawy silnika przykręciłem w pewnym dystansie od kadłuba łodzi, używając różnej wysokości podkładek z twardej gumy. średnica zewnętrzna 25 mm, otwór 7 mm. Wysokości od 8 do 30 mm dobrane tak, że po przykręceniu ze zdecydowanym ściskiem sklejka była poziomo. Do sklejki zamocowałem silnik. Efekt dodatkowy wyciszenie pracy silnika. To wszystko dotyczy powerdriva i Crescent 410. Działa bez zastrzeżeń.

Pozdrawiam.

Podeślij jakieś foto ?

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 W aluminium trzymają bardzo dobrze, zawsze można je jeszcze później dociągnąć.  W laminacie możesz wkleić dodatkowo na epoksyd (wysmarować przed zaciśnięciem), powinno poprawić trzymanie. Ważne są momenty dokręcania, bo o ile w metalu producent podaje ile wytrzyma, o tyle dla laminatu danych brak.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Celowa jest znacznie tańsza, chce każdy element kupić osobno z mocowaniem do relingu. Czyli generalnie łapka jest tej samej wielkości niezależnie czy na kulce 1 czy 1,5 cala ?

 

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po to jest właśnie ta zaciskowa szczęka, aby można było dostosować do naprawdę dużego wachlarza średnic rurek.

Jak kupujesz kulę z obejmami to średnice mają znaczenie, tutaj nie.

Ja mam teraz na stałe przykręcone pod samą czapą silnika, po prostu odkręcam ramię i ono zostaje na pokładzie, a na silniku ciągle jest szczęka z kulą

Edytowane przez karkoszek
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...