Skocz do zawartości
  • 0

Montaż silnika dziobowego


lukaszkosciukiewicz

Pytanie

Pacjent Solar 360 Sport

Macie jakieś patenty na wypoziomowanie dziobu pod montaz silnika dziobowego ? W starym solarze niestety dziób jest ścięty pod kątem zarówno w stronę "wody" jak i na boki w stronę burt ponadto wzmocnienie dziobu jest wlaminowane tylko na linii knagi (niezbyt szeroką prostokątną deska).

Muszę jakoś sensownie to wszystko wzmocnić i zniwelować te krzywizny aby uzyskać plaska poziomą powierzchnię pod montaz motorguide xi3, oczywiście knagi pozbede się poprzez nawiercenie otworu rewizyjnego. Od producenta wiem że knaga jest skrecana ale niestety nie ma tam dostępu od przedniej bakisty.

6767afcbd6039e0bcddf444e4136f2a5.jpg312ffd9eff2e7df1530e0622985d11aa.jpg

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

3mm?, hmm trochę cienko, ja robiłem z 8mm kwasówki i podparłem to na czterech pieńkach przykręcając to do kadłubu śrubami M8. Blachę ciąłem na wymiar podstawy szybkiego montażu, jest masywnie i jest dobrze.baddb77e756a6e9e92d6c53f19f155d6.jpg4fd788ba6a2e6db518160af90f7ea9a4.jpg9ea1e6b75ad6573e081cc03035eaec13.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210402/

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mariusz1976
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mnie niestety nie stać na dziobówkę używam elektryka którego przekładam na zbudowanej pawęży na profilu łodzi w razie potrzeby gdy pływam na spalinie jako "dziobówki" lub na tylnej pawęży do elektryka gdy jestem na strefie ciszy. Pomysł na pawęż że szkicu wykonanego na kolanie, na mojej łodzi nie da się sensownie nic na froncie przymontować a chciałem mieć dziób wolny pod możliwą windę kotwiczną.

pozdr.9bf3f87472976bbc7b4d70c1050161f4.jpg1038cdcc1c9fa5ebd995610738824a07.jpg8253c0c89ff8f2a9f5aa223eae139767.jpg

 

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

3mm?, hmm trochę cienko, ja robiłem z 8mm kwasówki i podparłem to na czterech pieńkach przykręcając to do kadłubu śrubami M8. Blachę ciąłem na wymiar podstawy szybkiego montażu, jest masywnie i jest dobrze.baddb77e756a6e9e92d6c53f19f155d6.jpg4fd788ba6a2e6db518160af90f7ea9a4.jpg9ea1e6b75ad6573e081cc03035eaec13.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210402/

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Wyszlo git, 3mm w zupelnosci wystarczy. Poza sama kwasowka, dodatkowo konstrukcje usztywnia samo mocowanie silnika, a dziub zostal dodatkowo wzmocniony laminatem. Srodek ciezkosci silnika obciaza poklad lodzi, nie mocowanie, czy wkrety. Dodatkowo element z kwasowki przylega na plasko do pokladu i mocowany jest na 4 wkrety M8 i 4 sruby M8 z nakretkami i podkladkami + sikaflex na szczelnie. Otwory fazowane, sruby nie beda wystawaly. Ciezar i ewentualne obciazenia wynikajace z pracy silnika beda sie rowno rozkladaly, a cala konstrukacja nie wazy 2kg.cc7a958323baa60e9a88e845b6767326.jpg8708c350886d2bbcf75f7c60a47b0261.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja bym jeszcze "wypionowal" rozłożony silnik i będzie 10/10[emoji16]choć i tak mega dobra robota

Masz propozycje jak to zrobic:)? Czy bardzo taki kat jak jest obecnie, wplywa na efektywnosc dzialania? Wstepnie myslalem w czesci od pokladu dodac podkladki miedzy silnikiem MG a podstawa szybkiego montazu.

 

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam takie pytanko, czy któryś z kolegów spotkał się z nadmiernym rozładowywaniem się baterii w pilocie mg xi3, od początku sezonu zmieniłem już dwa komplety. Średnio co czwarty wyjazd na ryby. Wygląda mi to trochę nie naturalnie.

Czy wykonuje się kalibracji silnika w stosunku do łodzi ?.

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam takie pytanko, czy któryś z kolegów spotkał się z nadmiernym rozładowywaniem się baterii w pilocie mg xi3, od początku sezonu zmieniłem już dwa komplety. Średnio co czwarty wyjazd na ryby. Wygląda mi to trochę nie naturalnie.

Czy wykonuje się kalibracji silnika w stosunku do łodzi ?.

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

1. Nie

2. Tak: M112, M111

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mariusz, masz instrukcję- to sprawdź .Tak, wciśnięte M+ 1,1,1,  M+ 1,1,2 

M111- ustawiasz kompas silnika w osi podłużnej łodzi

M112 wykonujesz obrót łodzią na głównym silniku tak, by wykreślić te 390 stopni - w ten sposób "uczysz" kompas silnika

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mariusz, masz instrukcję- to sprawdź .Tak, wciśnięte M+ 1,1,1,  M+ 1,1,2 

M111- ustawiasz kompas silnika w osi podłużnej łodzi

M112 wykonujesz obrót łodzią na głównym silniku tak, by wykreślić te 390 stopni - w ten sposób "uczysz" kompas silnika

a nie jest czasem odwrorotnie?

 

M+1,1,2 to ustawienie silnika w osi podluznej lodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Siemka wszystkim. Dziś i ja stoję przed montażem swojej dziobówki i mam do was pytanie. Czy ktoś z was stosował jako podkład pod podstawę, deskę z polipropylenu? Widzę że macie swoje podstawy ze sklejki i kwasówki, a ja chciałbym swoją zrobić z deski o grubości 2cm i zastanawiam się czy wytrzyma. Mam mało miejsca a chciałbym zostawić przednią bakistę by bo zdjęciu silnika który będzie też na podstawce można było z niej skorzystać i schować jakieś linki itp.

post-75338-0-94766700-1647364762_thumb.jpg

post-75338-0-56096300-1647364771_thumb.jpg

post-75338-0-51235600-1647364777_thumb.jpg

post-75338-0-82486400-1647364791_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Montował ktoś Motorguide xi3 na łodzi Silver 405?

Kombinuje jak zamontować dziobówkę nie pozbawiając się przy tym dziobowej rolki kotwicznej i dostępu do bakisty na dziobie.

Chciałbym również na kablu zasilającym zamontować szybkozłączkę i poprowadzić go przez jedną bakistę do drugiej w której docelowo będzie akumulator.

Macie jakieś patenty, bądź pomysły jak wykonać takie przejście z górnej dziobowej bakisty niższej na pokładzie?

Na etapie produkcji łodzi producent wykonał mi przejście z bakisty rufowej do dziobowej, bo miałem zamiar powiesić elektryka na pawęży, a teraz plany się zmieniły i mam dylemat jak zamontować silnik na dziobie:)

post-68345-0-43366300-1647375372_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...