Skocz do zawartości

Nowe Przelotki Fuji KR ! New Concept System Guide


mrWhite7

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Ciekawy wątek ;)

 

Mam w planach przezbrojenie starej dobrej wklejanki Robinson HS Power Jig 8-30g 2.7m w nowe przelotki.
Jest to lekka wędka o mocnym dolniku, która czułością nie ustępuje wielu monoblankom, i którą Marek Szymański określił kiedyś jako „kij który nie istnieje”, ponieważ pozwala miotać 3cm kleniowymi wobkami, a chwilę później założyć i z powodzeniem poprowadzić gumę na 30g główce. Sam nie wierzyłem, aż nie sprawdziłem i po wyholowaniu kilku ładnych ryb bardzo polubiłem ten kijek.

 

Myślę, że przelotki KR najlepiej się do tego celu nadają ze względu na niską wagę, wysokie i lekkie ramki oraz możliwość użycia małych przelotek o jednakowej wielkości ringów na całej długości od chokera po szczytówkę. Moje dotychczasowe próby były ze zwykłymi BYAG były bardzo zadowalające i myślę, ze z przelotkami KR można będzie osiągnąć jeszcze lepszy efekt.

 

Chciałbym zapytać, co sądzicie o zastosowaniu nastepujących przelotek:

 

3 startowe - 20H, 10H, 5.5M - alconite

1 szt belly guide - BKBAG – 4.0 alconite

4 sztuki BKTAG 4.0 – alconite

2 lub 3 sztuki tytanowych T-KTTG – Tortzite -  ring 3.0, ale o większym pierścieniu do wklejonej węglowej szczytóki, która ma bardzo małą średnicę.

Szczyt 1.6 SiC

 

Bardzo proszę o podzielenie się opinią -  co o tym sądzicie? Całkowicie mi nie zależy na różnicy w kolorach przelotek, a nie chcę zbroić całości w Torzite, bo po prostu szkoda mi na to pieniędzy.

 

Podzrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Ale, czy zastosowanie 6M nie konfliktuje tu nieco z koncepcją rapid choke?

Z tego co wyczytałem do tej pory Hamerykanie do dłużyszych patyków (nawet 10stóp) dodają po prostu więcej running guides, a gwałtowne zejście z 20H,10H,5.5H do 4.5KB działa jak należy.

 

Nie ukrywam, że chciałbym sprawdzić własnoręcznie jak działa ta koncepcja, a doświadczenia z Y 25,16,10,6 etc.już mam.

 

Z góry przepraszam za "teoretyzowanie", ale do tego moim zdaniem słuzy forum :)

 

Najwyżej cały komplet KR trafi na giełdę. pozdrawiam  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie mając żadnego doświadczenia w zbrojeniu kijów w systemie "KR" i niezrozumienia przeczytanych wcześniej informacji w wielu wątkach tego Forum proszę jeszcze raz o wyjaśnienie, podpowiedzi i nakierowanie mnie na właściwe linki z informacjami potrzebnymi do zrozumienia sensu, potrzeby, plusów i minusów takiego zbrojenia.

 

Podam przykład.

Mam kija 2.7m 5-20g który używam do łowienia pstrągów i innego sobie nie wyobrażam ze względu na stosowane przynęty (do 10cm) oraz grubość linki (czasami 0.28m). Do zastosowania przy połowach z brzegu pod szczupłego, bolka czy zandera też z pewnością się nadaje ale jego główne zastosowanie u mnie to "kij na pstrąga".

Łowię wyłącznie na żyłkę 0.23-0.28mm, latem kilka razy na 0.16mm. Młynki to Shimano 2500.

Proszę więc znawców i mistrzów tego typu zbrojenia blanków aby wyjaśnili mi w jaki set (wielkość i rozmieszczenie) przelotek uzbroić taki blank? Czy jest w ogóle sens zbrojenia w KR? Czy Fuji Concept jest porównywalnie dobry w stosunku do modnego teraz "Fuji KR System"? Czy coś zyskam? czy stracę (praca blanku, realne c.w.)?

Pstrągi  łowi się od lutego do końca sierpnia więc wiadomo że mróz i zimno to standard (wielkość przelotek- zwłaszcza przy żyłce). Jaka pierwsza startówka?

Coś ktoś pisał o "pracy blanku. Sztywny i pracujący dołem. Jak to określić i czym bo "na ok" to wiadomo. "Pracujący" przy holu 40-taka czy przyłowu głowacicy (do 80cm)? Nic z tego nie rozumiem. Wiem że rozstaw przelotek wymusza obciążenie (pracę- ugięcie) blanku przy holu ale jak się do tego zabrać? Jeżeli mam "dosyć sztywny" (zakres  5-20g) na pstrągi to... ? Na pewno nie będę zmieniał na razie wędki i szukał czegoś (Grala) co może nie zdać egzaminu. Zostaję przy tym ale może wsadziłbym mu "nowe" przelotki żeby .... No właśnie, żeby co osiągnąć?

 

Piszcie komu się chce i kto chce pomóc i się wypowiedzieć na ten temat.

Kupić nowy przelotek to nie problem. Problemy zaczynają się gdy "to jednak nie to".

 

Dziękuję wszystkim z góry i będę dopisywał nurtujące mnie pytania i potrzebne dane aby rozjaśnić jakoś ten "nowy" i obcy dla mnie (pewnie nie tylko) temat.

 

Pozdrówko z nad Sanu.   ;)

A.P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooooo. Ja na pletke nie lowie pstrągów i nie mam takiego zamiaru- twitching. Do tego zamarzanie w Bieszczadach (do maja).

Dlatego pytam czy pod cienką żyłkę można (wypada, trzeba) uzbroić inaczej niż New Concept?

Boje się że gdy do kija "25g" wsadzę lżejsze przelotki to zrobi się z niego "karpiowy potwór". ;) Lubię szybkie kije do łowienia pstrągów i metod które stosuje i tylko takich używam, ale bez przesady. :)

Badyla tez nie zmienię bo ... jeżeli już to na GLX Loomisa.

 

Aaaaaa.

Jakaś różnica między KL a KR jest? Przy jakich parametrach blankow stosować to czy to?

Edytowane przez trout master
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooooo. Ja na pletke nie lowie pstrągów i nie mam takiego zamiaru- twitching. Do tego zamarzanie w Bieszczadach (do maja).

Dlatego pytam czy pod cienką żyłkę można (wypada, trzeba) uzbroić inaczej niż New Concept?

Boje się że gdy do kija "25g" wsadzę lżejsze przelotki to zrobi się z niego "karpiowy potwór". ;) Lubię szybkie kije do łowienia pstrągów i metod które stosuje i tylko takich używam, ale bez przesady. :)

Badyla tez nie zmienię bo ... jeżeli już to na GLX Loomisa.

 

Aaaaaa.

Jakaś różnica między KL a KR jest? Przy jakich parametrach blankow stosować to czy to?

Ani nie wypada ani nie trzeba, wszystko zależy jaki masz set przelotek obecnie założony, sam system Kr pozwoli na zmniejszenie masy kompletu, co wpłynie na zachowanie wędki, lzejsze przelotki, szybszy kijek, ale bez przesady, nie spodziewajmy sie zmiany z mod-fast na x-fast ;)

Sztywny a pracujący dołem,  kwestia wyczucia i interpretacji, ogólnie u mnie głębiej pracujący blank to taki który przy mocnym obciążeniu wchodzi w głęboka parabolę, sztywny to taki który pod mocnym obciążeniem zapracuje w 1/3 lub 1/2 długości.

Kijek u Ciebie pracuje w szerokim zakresie linek, o,16 zachowuje się zupełnie inaczej niż 0,28, jeśli kijek pracuje głebiej to ja bym postawił na 20h-10h-6L-5,5L i do końca poleciał 5

Różnica między KL a KL-H jest zasadnicza, tak dla uściślenia KR to system zbrojenia, ramka K jest niższa, zarówno od KL-H jak i analogicznych rozmiarów w ramce Y. Na Ramce KL inaczej ustawiamy stożek, nie ma tak szybkiej redukcji jak na KL-H, samo ustawienie jest bardzo podobne do Y-L.

Ramka KL reklamowana była jako "antysplątaniowa", ale to marketing.

Co daje...ja używam KL w sytuacji gdy zależy mi na wyciągnięciu max mocy z blanku, niższa ramka szybciej zmusza blank do pracy, nie ma ogólnej zasady, taki blank- takie przelotki, zbrojąc w dwa różne systemy można uzyskać wedki o innej charakterystyce.

Jeśli wedka na którą łowisz spełnia Twoje oczekiwania, to nie wiem czy jet sens na siłę zmieniać przelotki, chyba że dla eksperymentu.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ramka KL reklamowana była jako "antysplątaniowa", ale to marketing.

Co daje...ja używam KL w sytuacji gdy zależy mi na wyciągnięciu max mocy z blanku, niższa ramka szybciej zmusza blank do pracy, nie ma ogólnej zasady, taki blank- takie przelotki, zbrojąc w dwa różne systemy można uzyskać wedki o innej charakterystyce.

Jeśli wedka na którą łowisz spełnia Twoje oczekiwania, to nie wiem czy jet sens na siłę zmieniać przelotki, chyba że dla eksperymentu."

Dzięki.

O taką odpowiedź mi chodziło.

Dla moich potrzeb kij na pstrągi ma mieć "miękka szczytówkę" (ma pracować) tylko po to żeby ryby nie spadały (GLX Loomisa jest wzorem). Dół ma być sztywny aby nie latał jak galareta (spiny z muchówki) przy "szarpaniu"- prowadzeniu przynęt.

Właściwości rzutowe spełnia Concept (25- 5.5 szczyt).

O dziwo stare, ciężkie i oryginalnie rozmieszczone przelotki powodowały prace kija niżej niż to co mam teraz, z czego nie byłem w ogóle zadowolony. Do tego dochodziło plątanie zylki wokół kija pomiędzy wejściówką a młynkiem. Zwłaszcza o hook keeper.

 

Podsumowując, można uzyskać dość szybki i z "powerem" kijek stosując Torcite czy lżejszy set przelotek na blanku lżejszym, cieńszym i sprawiającym wrażenie delikatniejszego który i tak spełni nasze wymagania. Super!!!!!

 

Pzdr.

Edytowane przez trout master
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze pytanko w temacie w którym jeszcze niewiele łapię. 

Dając do kija który wymieniłem wyżej (2.70m 5-25g) set KR 20H/ 10H/ 6M/ 5.5L  i do końca 4.5 mam dawać jakąś z szeroką stopką czyli Belly (KB)??? Czy zawsze się je daje i w jakim celu? Miejsce w którym ma się ją zastosować czy przejść na KT też nie jest jeszcze dla  mnie znane (jak i gdzie wypada).

Czym one się różnią od normalnych KT oprócz szerszej stopki? 

 

Czy KL jest lepsza od KLH do szybkich patyków? Czy wręcz przeciwnie, powinny być przy pracujących dołem blankach?

 

Przepraszam za głupie pytania ale uczę się i próbuję wszystko w tym nowym (dla mnie) systemie zrozumieć.   :mellow:  :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KB daję do krótkich kijków tak do 7"  gdy schodzę szybko ze stożkiem , dłuższa stopka lepsze podparcie  - krótki  kąt przy zejściu stożka = większe siły

przy łagodnym zejściu nie jest konieczne dawanie KB , można schodzić w KT - łagodny stożek = mniejsze siły przy łagodnym stożku

 

co do KT i KH Hubertus  wyjaśnił Tobie w poście wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co te "szybsze" czy "łagodniejsze" stożki dają? Do czego i który się stosuje?

 

Przykład:

- chcesz uzyskać prace jedynie szczytu czy 1/3 dług. wędki to dajesz stozek krótki- szybszy,

- chcesz uruchomić dolnik (akcja blanku moderate) dajesz łagodniejszy.

 

Czy zupełnie odwrotnie? :(

 

Patrząc na kije najlepszych rod builderow z naszego forum widzę że zazwyczaj każdy kij ma "choker" ok 1/3 długości blanku od szczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......... chmy , patrząc na ilość rodzajów przelotek oraz ich w każdym z systemów różnorodność co do wielkości , wysokości itd....,  to chyba w każdym systemie ( y, k, kl, kr ...) dobierając odpowiednio rozmiary i wysokość zbudować dowolny stożek  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co te "szybsze" czy "łagodniejsze" stożki dają? Do czego i który się stosuje?

 

Przykład:

- chcesz uzyskać prace jedynie szczytu czy 1/3 dług. wędki to dajesz stozek krótki- szybszy,

- chcesz uruchomić dolnik (akcja blanku moderate) dajesz łagodniejszy.

 

Czy zupełnie odwrotnie? :(

 

Patrząc na kije najlepszych rod builderow z naszego forum widzę że zazwyczaj każdy kij ma "choker" ok 1/3 długości blanku od szczytu.

Ogólnie całe założenie jest błędne. Rodzaj przelotek i ich rozstawienie dobiera się tak ,żeby nie zaburzyć naturalnego ugięcia blanku. 

Wychodzi na to ,że te przykłady  które podajesz to jest dokładnie to czego nie wolno robić dobierając przelotki.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie całe założenie jest błędne. Rodzaj przelotek i ich rozstawienie dobiera się tak ,żeby nie zaburzyć naturalnego ugięcia blanku. 

Wychodzi na to ,że te przykłady  które podajesz to jest dokładnie to czego nie wolno robić dobierając przelotki.

Rafał.

 

Dziękuje za twoje zdanie, zupełnie inne jakiego się spodziewałem. "Naturalne ugięcie blanku". Świetnie to określiłeś.

Napisz mi jeszcze tylko czym i w jaki sposób ustalić to naturalne ugięcie. Jak i gdzie przyłożyć siłę (obciążenie) aby blank pokazał to co kryje. Masz na to jakiś sposób? Jeżeli tak i nie jest to twoja tajemnica to proszę i wskazówki.

Chętnie bym się czegoś dowiedział i nauczył bo jak na razie to tylko obserwuje i kojarzę gotowe wyroby najlepszych (tylko wg mnie, może mylnie) polskich zbrojmistrzów wędek.

 

Dziękuje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymocuj obciążenie do końca szczytówki (tak jak byś montował "bata") , określ wcześniej kręgosłup .

Następnie po prostu podnosząc to obciążenie za pomocą blanku będziesz widział jak on się zachowuje , zaobserwujesz

post-47757-0-60286500-1399305658_thumb.jpg
post-47757-0-03466400-1399305248_thumb.jpg
post-47757-0-77036700-1399305227_thumb.jpg
post-47757-0-20130900-1399305203_thumb.jpg
post-47757-0-31061800-1399305150_thumb.jpg

"naturalne ugięcie blanku" nieskażone / usztywnione itd...

Możesz też w czasie tej próby obracać blankiem i w ten sposób zobaczysz różnice w pracy blanku na "miękkiej" oraz "sztywnej" stronie.

Edytowane przez miramar69
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, zaczynam już coś widzieć nie tylko oczyma wyobraźni.

Rzeczywiście blank pracujący dołem może mieć dłuższy stożek aby nie zakłócić jego naturalnej pracy. Szybszy blank może mieć krótszy bo i tak jedynie szczyt zapracuje.

Co do różnic w zbrojeniu po (czy naprzeciw) kręgosłupa to temat znam. Do dalszych rzutów i lepszego zacięcia lepiej uzbroić blank na sztywniejsze stronie, tracąc asa miękkości przy holu. C.w. gotowego kija przy takim uzbrojeniu zejdzie niżej. Dotyczy to zarówno spinow jaki fly rods.

 

Czyli podsumowując to prezentowane przez Ciebie ugięcie linka prowadzona przelotkami powinna tworzyć ten sam (lub najbardziej zbliżony) łuk co ugięty blank?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...