Skocz do zawartości
  • 0

Romana do remontu - pomysły sugestie


TAJMIEN

Pytanie

Witam, Postanowiłem, że już nie będę pożyczał łódki i męczyl się z dmuchaniem pontonu i kupię sobie swoją krypę. Ponieważ główny kryterium wyboru jest potaniość wybór padł na starą Romanę, która kosztowała tyle co paliwo, żeby po nią pojechać. W tym miejscu pare fotek ..

http://img804.imageshack.us/img804/3856/obraz650.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/9263/obraz649.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/5333/obraz652m.jpg

 

Chciałbym żeby efekt końcowy wyglądał mniej więcej tak jak ta...

http://img859.imageshack.us/img859/3158/24127323301.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/8499/24127323303.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/8310/24127323307.jpg

 

Miejsce przy dziobie chciałbym przeznaczyć na zbiornik paliwa, najlepiej z wlewem u góry, żeby jadąć nad wodę móc bezpośrednio na stacji zatankować rónież łódeczkę, oraz dla lepszego wyważenia, mógłby tez tam pójść akumulator, a reszta przestrzeni na komore wypornościową i jakiś mały zamykany schowek na graty.

Owiewka mogłaby być prostsza i najlepiej żeby składała się ułatwiając jednocześnie przejście na dziób czy wędkowanie.

chciałbym dorobic sobie cos takiego jak na fotce wyremontowanej ala kabrio namiocik, żeby można było schować się przed deszczem czy przenocować na łódce. Porządany jest również układ ławek, który umożliwiałby przespanie sie na pokładzie.

 

Teraz pytanie o silnik jaki zastosować? Krótka stopa długa stopa? Czy ma to jakieś znaczenie. Fajnie by było żeby był sterowany teleflexem i manetką oraz miał rozrusznik elektryczny i ręczny. Jak to zrobić żeby było tanio i dobrze. przeglądsałem Allegro i moją uwage zwróciły Suzuki DT30, Mariner 40 ala Yamaha (waga 92 kg) oraz oryginalna Yamaha silniki dwusuwowe z dawkowaniem oleju gdyby jakimś cudem sie trafiła czterosuwowa Honda 30 km też bym sie zastanawiał.

Mój znajomy ma łódkę odkrytą podobną do romany i na hondzie bf20 w cztery osoby to idzie ze 30 km/h??

Moje pytanie brzmi co zrobić z pawężą żeby się nie rozleciała, jaki silnik będzie rozsądnym kompromisem do pływania turystyczno, wędkarskiego, czasem odrobina szaleństwa, jak ze spalaniem i trwałością silnika.

czy na silnik decydowac się już teraz czy po wyremontowaniu łodzi (gdyby był silnik to już można by przygotowac wszystko pod niego konkretnie)

 

Liczę tez bardzo na wasze porady dotyczące techniki sposobu i rodzaju zastosowanych środków do remontu tej łodzi tzn: jakie maty, jakie żywice, sklejki, grubości, jakie lakiery, jakie patenty zastosować, wszelkie cenne porady (dosłownie każde bo jestem zielony i nie mam o tym pojęcia)

 

Jak dokonac inspekcji podłogi czy konstrukcja wymaga wymiany, jak się ma dno pod podłogą??

Jak wykonac otwór techniczny na silnik za rufą (ta taką wanienkę) Tez chyba trzeba wiedziec jaki silnik będzie.

 

jak wykonać wzmocnienie i podwyższenie (ewentualnie ) pawęży?

Czy jest sens przedłużać łódź i podwyższać burtę? Jak to zrobic tanio i dobrze ?

Jak wykonać tanio i sensownie (czy jest sens?) Tą nakładkę na kadłub (burty) - widoczne na fotkach wyremontowanej łodzi? Zastanawiałem sie czy nie będzie najłatwiej tego w drewnie zrobić ale sie nie znam :(

jak wykonać sterówkę i instalacje elektryczną

 

Pytanie retoryczne? Nie ma sensu pakowac się w kabinę ? koszta, dużo pracy i zajmuje za duzo miejsca, namiocik wystarczy?

 

Najważniejsze od czego zacząć, po kolei..?

 

Krypa stoi i czeka na remont, ja będę miał czas za 2 tygodnie wiec znbieram informacje i pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Musimy chyba jeszcze raz się spotkać,wałek trzeba doćisnąć do formy [lmaty] i mocno rolować ja nakładam 4 warstwy na raz i nie mam ani jednego pęcheżyka a po rolce metalowej jest jak z pod prasy. :P

To spotkanie trzeba by w warunkach praktycznych przeprowadzić.

Generalnie nie mam problemu już z tym laminowaniem, ale napewno lepiej by mi szło matą 300 gr niż 450, więcej warstw ale łatwiejsza praca i dokładniejsza.

Z tymi warstwami to poprostu nie zdążył bym położyc aż 4 warstw bo założenie moje bylo takie że ciąłem mate na pasy około 60 cm szerokości i kładłem od dna po brzeg burty mate takimi właśnie pasami zachodzącymi na siebie na szerokość około 5 cm. (szersze kawałki bardzo źle układały się na krzywiznach kadłuba) Po położeniu jednego pasa kładłem następny zachodzący na niego ok 5 cm obok i nastepny aż pokryłem całą łódź dlatego zanim doszedłem z powrotem do pierwszego pasa ten już był związany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam przerabiał ktoś temat rozdzielenia pokładu,tzn mam łódź dwuplqszczowa typ Romana. chciałbym ją rozdzielić na pół, żeby od środka położyć dodatkowa warstwę włóka i żywicy . może ktoś pomóc doradzić może jakieś zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam przerabiał ktoś temat rozdzielenia pokładu,tzn mam łódź dwuplqszczowa typ Romana. chciałbym ją rozdzielić na pół, żeby od środka położyć dodatkowa warstwę włóka i żywicy . może ktoś pomóc doradzić może jakieś zdjęcia

Pisz na priv. Wyremontowałem nie jedną romanę, obecnie kończę dwie. Obie konstrukcje stoczniowe. Nie zawsze romany były dwupłaszczowe, zresztą z reguły tylko podłoga była w dwóch płaszczach. Sens rozcinania jest wtedy, gdy część z dnem jest w świetnym stanie, a Ty chcesz sobie zbudować nowy, ergonomiczny, pokład.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wnętrze po laminowaniu, starannym, pomalowane podkładem i epoksydą. To spokojnie starczy. Topcot ma dużo wyższe wymagania, ale na drugiej która stoi obok, dno wewnątrz jest walnięte topcotem, żeby nie piło wody. Na zewnątrz poliestrowa i oczywiście antyporostowa i tyle. Licząc 15 minut na założenie odbojnicy, oczywiście po jej nagrzaniu, to przy tej łódce pracy dla 1 osoby było na max 20 godzin. Dodam tylko, że ranty burt praktycznie nieistniały, ktoś je podpierał listwami i to zajęło najwięcej czasu na ich odbudowanie. Dziś są tak twarde, że ciężko było wywiercić otwory pod knagi.

Edytowane przez Matteoo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

[quote name="Fishnen"

 

Tytuł mówi wszystko.

 

Kolego @Fishnen, czy możesz zacząć umieszczać swoje nowe idee w istniejących tematycznych wątkach - dedykowanych do tego - nie robiąc bałaganu na forum?

Czy tak trudno znaleźć istniejący temat?

Jeżeli jest z tym kłopot, poproszę o priva - sprawdzę i pomogę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest opcja, że się mylę, ale chyba wiele osób chciałoby mieć zapiski z łódek typu romana w jednym brulionie (wątku), a nie w kilku zeszytach także ma to sens ... Może ukryty  ;) ale ma :D

Bardzo dobra myśl aby wszystko związane z remontami itp. było w jednym temacie (wątku) sam też jestem na etapie remontu choć idzie to jak krew z nosa bo czasu brakuje ale mam nadzieje że końcowy efekt będzie zadowalający.

Edytowane przez KRZYCHU SZ-EK
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bardzo dobra myśl aby wszystko związane z remontami itp. było w jednym temacie (wątku) sam też jestem na etapie remontu choć idzie to jak krew z nosa bo czasu brakuje ale mam nadzieje że końcowy efekt będzie zadowalający.

 

Taki temat też istnieje: https://jerkbait.pl/topic/74254-naprawa-remont-konserwacja-%C5%82%C3%B3dki/page-4

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Krzysiek fajnie to wygląda. Z czego zrobiłeś zabudowę/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...