Skocz do zawartości
  • 0

Romana do remontu - pomysły sugestie


TAJMIEN

Pytanie

Witam, Postanowiłem, że już nie będę pożyczał łódki i męczyl się z dmuchaniem pontonu i kupię sobie swoją krypę. Ponieważ główny kryterium wyboru jest potaniość wybór padł na starą Romanę, która kosztowała tyle co paliwo, żeby po nią pojechać. W tym miejscu pare fotek ..

http://img804.imageshack.us/img804/3856/obraz650.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/9263/obraz649.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/5333/obraz652m.jpg

 

Chciałbym żeby efekt końcowy wyglądał mniej więcej tak jak ta...

http://img859.imageshack.us/img859/3158/24127323301.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/8499/24127323303.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/8310/24127323307.jpg

 

Miejsce przy dziobie chciałbym przeznaczyć na zbiornik paliwa, najlepiej z wlewem u góry, żeby jadąć nad wodę móc bezpośrednio na stacji zatankować rónież łódeczkę, oraz dla lepszego wyważenia, mógłby tez tam pójść akumulator, a reszta przestrzeni na komore wypornościową i jakiś mały zamykany schowek na graty.

Owiewka mogłaby być prostsza i najlepiej żeby składała się ułatwiając jednocześnie przejście na dziób czy wędkowanie.

chciałbym dorobic sobie cos takiego jak na fotce wyremontowanej ala kabrio namiocik, żeby można było schować się przed deszczem czy przenocować na łódce. Porządany jest również układ ławek, który umożliwiałby przespanie sie na pokładzie.

 

Teraz pytanie o silnik jaki zastosować? Krótka stopa długa stopa? Czy ma to jakieś znaczenie. Fajnie by było żeby był sterowany teleflexem i manetką oraz miał rozrusznik elektryczny i ręczny. Jak to zrobić żeby było tanio i dobrze. przeglądsałem Allegro i moją uwage zwróciły Suzuki DT30, Mariner 40 ala Yamaha (waga 92 kg) oraz oryginalna Yamaha silniki dwusuwowe z dawkowaniem oleju gdyby jakimś cudem sie trafiła czterosuwowa Honda 30 km też bym sie zastanawiał.

Mój znajomy ma łódkę odkrytą podobną do romany i na hondzie bf20 w cztery osoby to idzie ze 30 km/h??

Moje pytanie brzmi co zrobić z pawężą żeby się nie rozleciała, jaki silnik będzie rozsądnym kompromisem do pływania turystyczno, wędkarskiego, czasem odrobina szaleństwa, jak ze spalaniem i trwałością silnika.

czy na silnik decydowac się już teraz czy po wyremontowaniu łodzi (gdyby był silnik to już można by przygotowac wszystko pod niego konkretnie)

 

Liczę tez bardzo na wasze porady dotyczące techniki sposobu i rodzaju zastosowanych środków do remontu tej łodzi tzn: jakie maty, jakie żywice, sklejki, grubości, jakie lakiery, jakie patenty zastosować, wszelkie cenne porady (dosłownie każde bo jestem zielony i nie mam o tym pojęcia)

 

Jak dokonac inspekcji podłogi czy konstrukcja wymaga wymiany, jak się ma dno pod podłogą??

Jak wykonac otwór techniczny na silnik za rufą (ta taką wanienkę) Tez chyba trzeba wiedziec jaki silnik będzie.

 

jak wykonać wzmocnienie i podwyższenie (ewentualnie ) pawęży?

Czy jest sens przedłużać łódź i podwyższać burtę? Jak to zrobic tanio i dobrze ?

Jak wykonać tanio i sensownie (czy jest sens?) Tą nakładkę na kadłub (burty) - widoczne na fotkach wyremontowanej łodzi? Zastanawiałem sie czy nie będzie najłatwiej tego w drewnie zrobić ale sie nie znam :(

jak wykonać sterówkę i instalacje elektryczną

 

Pytanie retoryczne? Nie ma sensu pakowac się w kabinę ? koszta, dużo pracy i zajmuje za duzo miejsca, namiocik wystarczy?

 

Najważniejsze od czego zacząć, po kolei..?

 

Krypa stoi i czeka na remont, ja będę miał czas za 2 tygodnie wiec znbieram informacje i pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Fishnen,moja jest w identycznym stanie.Mam.juz gotowe wręgi do wzmocnienia pokładu i mam już wstępnie wzmocnioną płytę do wklejenia w pawęż.

 

Ponadto środek łodzi został przelaminowany matą a dno (w kilu ) zostało wzmocnione.Teraz jestem na etapie projektowania podłogi i szukania finalnego pomysłu na odbudowę ranty burty.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gotowy do pracy, łódka na wózku, jak nie pada wyjeżdża na plac i szlifuje, pada to czeka pod dachem.

A tu ponoć planeta płonie. Co za czasy?

Ta łódka, to od kilku lat tylko zmienia miejsce postoju.

To chyba najlepiej obfotografowany wrak w Polsce. Jak nie na świecie ????????????

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Fishnen,moja jest w identycznym stanie.Mam.już gotowe wręgi do wzmocnienia pokładu i mam już wstępnie wzmocnioną płytę do wklejenia w pawęż.

 

Ponadto środek łodzi został przelaminowany matą a dno (w kilu ) zostało wzmocnione.Teraz jestem na etapie projektowania podłogi i szukania finalnego pomysłu na odbudowę ranty burty.

Widzę że praca wre, ja jeszcze jestem przy szlifowaniu środka łódki, a tu znowu zapowiadają deszcze,

nawet teraz jak to piszę za oknem pada deszcz a raczej leje. Warsztat jest za mały i nie ma odpowiedniej

wentylacji, po prostu 5 minut szlifowania i poruszasz się w pyle z laminatu, wchodzi wszędzie.

Jak jesteś spocony przykleja się do skóry, nieważne, na powietrzu wygląda to inaczej, nie jest tak uciążliwe.

Jeśli chodzi o laminowanie też muszą zacząć od dna, a raczej od dziurę w dnie, (widać je na zdjęciu).

Nad burtami i rantem będę myślał później, zwłaszcza że zamierzam je podwyższyć, zwłaszcza w części

dziobowej gdzie będzie kabina. Już pisałem że tej łódce nie zamierzam przywracać pierwotnego wyglądu,

że będzie to całkiem inna łódka z wykorzystaniem kadłuba łódki Romana.       

post-59871-0-49323900-1754249710_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak wiem,do dostania w większości sklepów z osprzętem do pływania czy żeglaskich,tyle że są piekielnie drogie,nawet na Ali cenią się ponad 100 zł za średni wymiar.

 

Napisał ci Kszysztof skąd bierze "a mam takich dwóch co robią".

Zapytaj się ile kosztują i jakie mają wymiary?

​Przy okazji i ja może skorzystam.

Narazie mam inne problemy, jak i w którym miejscu zrobić przedłużenie łódki Romana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To i ja się pochwalę, kolejna uratowana Romana. Mój szkutnik i jego wiedza, farby z wyprzedaży, więc nie kaprysiliśmy w kolorach. Romana wyciągnięta z pola, ogólnie z mocno zniszczonymi mocowaniami odbojnicy. Przeszła remont w kilka dni. Będzie jak coś na sprzedaż, mam jeszcze dwie, a tamte mają dożywocie.

post-61989-0-57682300-1754372098_thumb.jpg

post-61989-0-47076100-1754372108_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To i ja się pochwalę, kolejna uratowana Romana. Mój szkutnik i jego wiedza, farby z wyprzedaży, więc nie kaprysiliśmy w kolorach. Romana wyciągnięta z pola, ogólnie z mocno zniszczonymi mocowaniami odbojnicy. Przeszła remont w kilka dni. Będzie jak coś na sprzedaż, mam jeszcze dwie, a tamte mają dożywocie.

 

Ładna,(na 5 stronie takie same zdjęcia) tylko czym się chwalisz, sam nie zrobiłeś, oddałeś do fachowca.

A tak nawiasem to ile wołasz za nią?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ładna,(na 5 stronie takie same zdjęcia) tylko czym się chwalisz, sam nie zrobiłeś, oddałeś do fachowca.

A tak nawiasem to ile wołasz za nią?

To nie do końca prawda, praktycznie tą robiłem sam, mój szkutnik tylko nadzorował. Co do ceny, czekam na propozycję, jak jesteś zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Postawienie Romany na wózek to był dobry pomysł, deszcz przestał padać i praca wre.

Jutro też zapowiadają deszcz, może nie przez cały dzień, szkoda bo mogę na prace przy 

tej łódce poświęcić 2 max 3 godziny i to nie każdego dnia, dziś udało mi się wyczyścić 

lewą burtę,jutro jeśli deszcz nie przeszkodzi będzie szlifowana prawa burta. 

post-59871-0-12980000-1754419060_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Teraz jestem na etapie projektowania podłogi i szukania finalnego pomysłu na odbudowę ranty burty.

Podsunę Ci jeden patentów jaki wykorzystałem ponad 10 lat temu przy małej Romanie. 

Zastosowałem rurki PVC elektryczne o średnicy około 40mm, przykleiłam  je klejem do

burty i zalaminowałam do połowy. Co prawda był później problem żeby je wyciągnąć bo

skleiły się z laminatem.

Robiąc rant półokrągły zaoszczędzisz na odbojnicy.  

post-59871-0-20862600-1754421095_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

O! O! Tylko zamiast rurki - elastyczny kątownik. A maty na przyszły kołnierz, kryjące rant, kładziemy od wewnątrz kadłuba. I na maksymalnie gruby kołnierz  nakładamy porządną, gumową odbojnicę..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najgorsze prace przy remontach starych łajb z laminatu w warunkach amatorskich to szlifowanie laminatu,

zwłaszcza środka kadłuba, ten pył włazi wszędzie, pod ubranie, pod maski, pokrywa okulary, piszą szczerze

jest bardzo upierdliwy. Zresztą kto to robił to wie, a kto tego jeszcze nie robił to się sam przekona.

Cały kadłub w środku z grubsza przeszlifowany, trochę większej poprawki wymaga same dno, tam gdzie 

była podłoga. 

post-59871-0-74943400-1754500958_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Podsunę Ci jeden patentów jaki wykorzystałem ponad 10 lat temu przy małej Romanie. 

Zastosowałem rurki PVC elektryczne o średnicy około 40mm, przykleiłam  je klejem do

burty i zalaminowałam do połowy. Co prawda był później problem żeby je wyciągnąć bo

skleiły się z laminatem.

Robiąc rant półokrągły zaoszczędzisz na odbojnicy.  

Znajomy robiąc jakieś inne rzeczy z żywicy - jak potrzebował własnie półokrągły kształt to też stosuje rurki - tylko owija je folią przez użyciem. I później rozcina folie, wyciąga łatwo rurkę i usuwa nadmiar foli. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...