Skocz do zawartości

Multiplikator do przynęt powyżej 250-300 gramów.


godski

Rekomendowane odpowiedzi

Tu są średnice Lexy i Tranxów (jak nie chcesz słuchać, to zajrzyj w opis filmu):

a tu o Komodo:

https://www.bdoutdoors.com/forums/threads/okuma-komodo-ss-471p-first-look.636754/

 

i tu jeszcze coś o Komodo:

https://alantani.com/index.php?topic=17311.0

 

Wiem, inne przełożenia, ale średnice przekładni zmieniają tylko proporcje między pinionem a main gearem w zależności od przełożenia. Rozstaw kół napędowych i ich sumaryczna średnica pozostają takie same.

Edytowane przez radeqs
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu są średnice Lexy i Tranxów (jak nie chcesz słuchać, to zajrzyj w opis filmu):

a tu o Komodo:

https://www.bdoutdoors.com/forums/threads/okuma-komodo-ss-471p-first-look.636754/

 

i tu jeszcze coś o Komodo:

https://alantani.com/index.php?topic=17311.0

 

Wiem, inne przełożenia, ale średnice przekładni zmieniają tylko proporcje między pinionem a main gearem w zależności od przełożenia. Rozstaw kół napędowych i ich sumaryczna średnica pozostają takie same.

Dzięki, to już jestem praktycznie przekonany do Lexy 400 WN.

Pewnie w Lexie 400 WN jest ten sam rozmiar koła co w 400HD tyle że inny materiał.

 

Może się komuś przyda:

 

Shimano Tranx 400 5.8: 1 Gear ratio 44.1 MM DIameter gear

Abu Garcia Revo Toro Beast 50/51 4.9:1 Gear ratio 47.75 MM DIameter gear

Daiwa Lexa 400 HD HS 7.1:1 Gear ratio 53.35 MM DIameter gear

Daiwa Lexa 300 HD HS 7.1:1 Gear ratio 45.2 MM DIameter gear

Shimano Tranx 500 HG 6.6:1 Gear ratio 53.48 MM DIameter gear

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka bez rozmiaru nic nie da.

 

Tak się zastanawiam czy spora różnica w wadze pomiędzy Lexą 300 a 400 oznacza również różnicę w wielkości i mocy bebechów czy też wynika tylko z zastosowania większego korpusu i korby. Na razie skłaniam się ku Lexie WN400HL za około 1200 z opłatami tylko muszę wiedzieć jak z bebechami jest.

myślę, że lexa będzię dobrym wyborem:) pomyśl jednak raczej o wersji hd... skoro mają więcej miejsca w korpusie i dobre opinie to wnętrze też raczej powiększyli... tu masz nieco więcej: https://alantani.com/index.php?topic=14138.0

porównując z komodo lexa jest ładniejsza, średnica szpulki jest też podobna... nie ma sprzężonego wodzika, za to jest spora odległość od szpuli... dużą wadą lexy jest dostępność i wyższa cena... w okumie pasuje wymienić korbkę lub knoby (nie są łożyskowane i nie ma miejsca na łożyska!)... 

Edytowane przez czarny1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że lexa będzię dobrym wyborem:) pomyśl jednak raczej o wersji hd... skoro mają więcej miejsca w korpusie i dobre opinie to wnętrze też raczej powiększyli... tu masz nieco więcej: https://alantani.com/index.php?topic=14138.0

porównując z komodo lexa jest ładniejsza, średnica szpulki jest też podobna... nie ma sprzężonego wodzika, za to jest spora odległość od szpuli... dużą wadą lexy jest dostępność i wyższa cena... w okumie pasuje wymienić korbkę lub knoby (nie są łożyskowane i nie ma miejsca na łożyska!)... 

Brałbym HD ze względu na łożyska CRBB a nie stalową przekładnię - brązu nie zajeżdżę ale: 

- cięższy

- brak wersji HL na lewą, jest tylko HSL

 

Komodo 463 to jakieś 900 zł ale krajowy z gwarancją. Lexa 400WN z USA to 1250 z opłatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego jednak sugerowałbym pomacać Komodo. W Warszawie chyba nawet na miejscu masz możliwość pomacać w sklepie. Zsynchronizowany wodzik przy tej gramaturze przynęt raczej będzie zaletą niż wadą. Masła w Komodo może nie znajdziesz, ale taki urok przekładni z nierdzewki. Ten multiplikator nie będzie służył u Ciebie chyba do rzutów 30g przynętami ;)

PS. Ta wada w Lexie (w linku ze strony alantani.com) z tym otworem przy przycisku zwalniającym szpulę, przez który wnikała do środka woda jest już dawno naprawiona (jak zapewne powszechnie wiadomo).

 

 


Shimano Tranx 400 5.8: 1 Gear ratio 44.1 MM DIameter gear

Abu Garcia Revo Toro Beast 50/51 4.9:1 Gear ratio 47.75 MM DIameter gear

Daiwa Lexa 400 HD HS 7.1:1 Gear ratio 53.35 MM DIameter gear

Daiwa Lexa 300 HD HS 7.1:1 Gear ratio 45.2 MM DIameter gear

Shimano Tranx 500 HG 6.6:1 Gear ratio 53.48 MM DIameter gear

To jeszcze tak dla porządku: w Komodo 463 też około 54mm.

Edytowane przez radeqs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melek ładuje lexa 300ka te swoje klocki od 300do700, używał tranxa ale cks wadliwego trafił.

I dla niego top w jego zestawie to CC 401.

Sam mam ten sam dylemat co kupić do 300g przynet.

Myslalem nad lexa, comodo, tatula 300 no i CC401.

Sam mam Lexę 300  i rzucam czasem 300 gramów. Daje radę ale czuć że to nie ta wielkość i moc. 250-300 tak, wyżej to już przymus.

Tranx 300/400 to już oczko mniejszy i słabszy sprzęt o czym może świadczyć waga, wielkość ramy oraz średnica koła napędowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę w końcu pomęczyłem lexe 300HD HS przed świętami (nie miałem wcześnie zbyt wielu okazji) i wrażenia są superanckie, ta liga jakościowa co tranx, a machała tylko babyshadem melka i obrotówkami co ważą ponad 100g +50g dopału, no i trochę zaczynam żałować że nie wziąłem 400, tak dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godski a Shimano CC 401 ? Nie ta średnica szpuli ?

Po pierwsze nie przepadam za multi Shimano (SVS) a po drugie to okrąglak a do tego złoty i drogi jak cholera. Jeszcze ten micromoduł (brrrrr.)- ciekawe ile posłuży.

Może by się sprawdziła Calcutta 401, ale pewnie słabo bo to to samo co 301 tylko szpulka głębsza i inne przełożenie. 

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam blisko podjechałem pomacać nowe revo toro 61 a właściwie w drugi raz bo za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi czy ma luzy jak na filmie wcześniejszym z modelem 51. A że chciałem go kupić ostatnio to warto było jeszcze raz sprawdzić.Ruszałem tą korbką tył przód, później palcem trzymając szpulę, chwilę się pobawiłem i nie zauważyłem najmniejszego luzu. Jak dla mnie jest elegancko jak w revo beast 41. Komodo nie mieli bo też mnie męczy żeby chociaż pokrecić na sucho.Ale to dopiero plany na wakacje także jeszcze czas na zakupy. Póki co abu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam blisko podjechałem pomacać nowe revo toro 61 a właściwie w drugi raz bo za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi czy ma luzy jak na filmie wcześniejszym z modelem 51. A że chciałem go kupić ostatnio to warto było jeszcze raz sprawdzić.Ruszałem tą korbką tył przód, później palcem trzymając szpulę, chwilę się pobawiłem i nie zauważyłem najmniejszego luzu. Jak dla mnie jest elegancko jak w revo beast 41. Komodo nie mieli bo też mnie męczy żeby chociaż pokrecić na sucho.Ale to dopiero plany na wakacje także jeszcze czas na zakupy. Póki co abu

Widocznie to loteria. Byłem w CW Warszawa i pokręciłem sobie Revo Toro Beast 61 z wolniejszym przełożeniem, model z pojedynczą korbą i niestety posiadał co najmniej taki luz jak ten model z filmiku na Youtube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co oglądałem był również z pojedynczą korbą i wolnym przełożeniem. Zero jakiegokolwiek luzu. Musiałbym poprosić sprzedawcę aby wyciągnął wszystkie toro z magazynu i pokolei każdego sprawdzić, może wtedy wyciągnąłby jakieś wnioski. Nie wiem ile osób na świecie łowi tym multikiem no jest dość świerzy na rynku, ale patrząc na YouTube to sporo,nie sądzę żeby łowili multiplikatorem który ma luzy lub może w każdej chwili się rozpaść. Mimo wszystko warto jak widać samemu sprawdzić w dobie plastiku i jednorazowych przedmiotów głównie z Chin.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś używa albo miał do czynienia z BANAX NOMURA LEXIMA CAMION 406L TD?

Na sucho duża rama (waga 453 gramy) i mocny hamulec.

Tylko ta cena, strach na próbę kupować, a na Ali nie mogę znaleźć odpowiednika.

 

https://allegro.pl/oferta/kolowrotek-nomura-lexima-camion-406l-td-9762524712?reco_id=a4734661-5809-11eb-8a65-b02628d00ec0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u mnie na 4szt revo toro beast jest identyczny jak na filmiku, chyba ten typ tak ma... Kolega wcześniej pisał, że nie ma żadnego luzu i tu chyba szerlokiem nie będę jak zaryzykuję stwierdzenie, (ale zaznaczam ,że nie mam porównania) , że chodzi po prostu o generację... ja mam wszystkie 2giej gen. te w czarno niebieskiej obudowie... A najprawdopodobniej te nowsze w "ubarwieniu" revo 41 czyli szare nie mają żadnego luzu... ale to musi ktoś tutaj potwierdzić bądź zaprzeczyć. U mnie na 4szt modelu T2 luz jest taki jak na filmie, choć nie wpływa to w żaden sposób na użytkowanie multika, bardziej "wkurza" bo jak kolega Godski wcześniej wspomniał w revo naclach takiego luzu nie ma, w beast41, których posiadam 2szt również nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam inaczej, ewidentnie model który oglądałem nie miał ani grama luzu.Za chwilę pójdzie opinia którą do końca będą wszyscy powtarzać, że to be,bo ktoś gdzieś tam napisał.Jak będę miał chwilę to podjadę i poproszę sprzedawcę o pokazanie chociaż 5-6 modeli żeby móc wyciągać jakieś wnioski. Narazie to zwykłe gdybanie i wróżenie z fusów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...