Skocz do zawartości

Stradic FC konserwacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym się zabrać za konserwację mojego kołowrotka Shimano Stradic FC ponieważ jego życie nad wodą jest ciężkie :mellow: a ja uwielbiam ten kołowrotek, ponieważ nigdy mnie nie zawiódł. Ponieważ jestem początkujący w tej dziedzinie mam parę pytań, dla niektórych pewnie śmiesznych. Oto one:

 

1. Rozumiem, że do konserwacji najlepiej jest rozebrać cały kołowrotek. Do przemycia części lepiej użyć benzyny ekstrakcyjnej czy innego środka? Czy trzeba wszystkie bebechy umyć, czy są takie elementy, których nie wolno np. łożyska?

 

2.Po umyciu i wyschnięciu części kołowrotka, które potraktować smarem, a które np. oliwką którą dostałem w komplecie?

 

3. Jakiego najlepiej użyć smaru? Gdzie można dostać taki smar?

 

4. Jak konserwować rolkę? Czy tam można użyć oliwki dołączonej do kołowrotka?

 

5. Co myślicie o smarze w spary. Czy taki smar można wstrzyknąć przez port smarowania?

 

6. W jaki sposób usunąć delikatny luz na koszu, bo przez okres używania lekki się zrobił?

 

Z góry dziękuje za pomoc :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Uzywam benzyny - rozpuszcza stare smary i czyści wszystko co ma czyścic. Po wyschnięciu element można smarować od nowa.

2) W zasadzie wszystko smarem oprócz rolki - choć niektórzy mieszają smar z oliwką i tym smarują rolkę. Sam smaruje rolkę tylko oliwka bo do elementu jest na tyle łatwy dostęp, że nie ma problemu, żeby robić to często.

3) Mobilith 460 - sprzedawali tu na forum, a jak nie to google przyjdzie Ci z pomocą. Jak przejrzysz moje wpisy to będziesz miał informacje gdzie NIE zamawiać :D teraz nie przypominam sobie nazwy firmy.

4) patrz punkt 2).

5) Port smarowania sobie odpuść. Jak chcesz zrobić to dobrze to do smarowania musisz cały kołowrotek rozebrać. Tak mi się wydaje, że port został stworzony dla leniwych amerykanów :D.

6) Podkładką - dostępne u frumowego kolegi Mefistofishing.

 

p.s znajdź sobie wątek o konserwacji kołowrotka - tam chyba jest wszystko :D

znalazłem za Ciebie... był kilka tematów niżej.

http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=12007&am p;start=0&

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czeka mnie całkowite rozłożenie kołowrotka. Dzięki temu będę miał pewność że wszystko dobrze umyję i zakonserwuję A konserwując rolkę oliwki dajesz dużo czy nie? Czy oliwkę wkraplasz bezpośrednio na łożysko?

Przeglądałem tego linka o którym myślisz, ale nie wiem jak dużo dać smaru. Nie chcę dać za dużo bo nie może być napchane , a nie chcę też dać za mało.

Czy na łożyska lepiej też użyć smaru czy w tym miejscu oliwki?

Wezmę do ręki schemat i jakoś dam radę. Stradic FC nie jest bardzo skomplikowany w budowie więc myślę że będzie ok.

 

Który smar lepiej wybrać

 

http://www.mefistofishing.pl/smar-do-przekladni-daiwa-molibd en-grease-p-280.html

 

http://allegro.pl/smar-mobilith-shc-460-czerwony-opak-380g-i 2430005401.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...