Skocz do zawartości

daiwa tournament Z 2500 i A ,luz rotora


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Hej potrzebuje pomocy. Po złożeniu turka po smarowaniu pojawił się problem- bardzo ciężko chodzi po dokręceniu rotora, jęśli poluzuje nakrętkę rotora to chodzi lepiej jeno sie na boki kolebie rotor:), na sucho obracając pinionem bez rotora  wszystko ok. gdzie szukać przyczyny- składałem zgodnie ze schematem ze 3 razy -bez poprawy..

Edytowane przez Zebon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ponownie odkopuję temat. Ostatno zakupiłem turka X 2500 iA "w świetnym stanie wizualnym i technicznym". Co do stanu wizualnego to nie mam zastrzeżeń, natomiast co do stanu technicznego to wszystko ok poza tym iż rotor rusza się w kierunku góra-dół w sposób zauważalny (ale raczej nie jest to 0,5mm). Dodatkowo podczas tego ruchu wyczuwam minimalne drgniecie korbki. Sprzedający twierdzi iż ten typ tak ma, ale ja nie za bardzo chcę w to wierzyć i mam do Was pytania:

- czy faktycznie ten typ tak ma?

- czy te luzy będą się w przyszłości pogłębiać i skrócić żywotnosć kołowrotka?

- czy powinno się je skasować?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę strzelam bo nie bardzo pamiętam ale ten luz to można by chyba usunąć dając podkładkę na oporówkę, tak robiłem w swoich dwóch daiwach. W emblemie sporo latało od nowości i nic się nie pogłębiło.Tak jak pisałem wcześniej chyba tym zabiegiem to zniwelowałem. Wczoraj smarowałem morethana i steeza i też chodzi góra-dół ale minimalnie.

 

http://www.sl-planets.co.jp/download/00055246.pdf

 przykładowa daiwa

między element 40 i 41 można dać podkładkę ja miałem tak od nowości w TD i Ignisie (stare modele) i dałem w turku X i Emblemie i pomogło tylko nie pamiętam czy to była ta dolegliwość bo to ze 3-4 lata temu było

Edytowane przez Andru77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być luz bo inaczej rotor nie będzie się obracał. Minimalny, możliwie najmniejszy. Nie w okolicach 0,5mm. Strzelałbym raczej okolice 0,1mm czyli wyczuwalny i/ale ledwie widoczny.

Podczas przesuwania rotora po osi obrotu minimalnie drgnie korbka. To są luzy które pozwalają na obrót kół zębatych. Też jak najmniej ale muszą być bo inaczej zablokujesz kołowrotek lub sprawisz że "ciężko" pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie luzu powinno być tyle ile wynosi luz osiowy łożyska na pinionie, choć często samo osadzenie łożyska w korpusie ma też luz przez co sie on powiększa... Dodanie czy ujęcie podkładki przy dobrym łożysku i osadzeniu nie powinno luzu zmienić... 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji smarowania certatki rozebrałem emblema i faktycznie mam tam dołożoną podkładkę. Po jej wyrzuceniu i skręceniu kołowrotek dostał większego luzu. Dołożenie podkładki nie spowodowało że zaczął ciężej chodzić. Kiedyś pisali, że dawali podkładki by zmniejszyć ten luz w innym miejscu ale po takim zabiegu właśnie ciężej chodził a luz się zmniejszał. Im mniejszy luz tym ciężej chodził kołowrotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...