Sławek Oppeln Bronikowski Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 https://www.gospodarkamorska.pl/wisla-ekonomia-i-ekologia-w-transporcie-58392 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy69 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 A o co chodzi? Transtort towarów Wisłą zaczoł się w XVw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goliatwielki Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Czemu akurat w XV? Transport towarów rzekami istnieje tak długo jak handel, czyli od zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy69 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Czemu akurat w XV? Transport towarów rzekami istnieje tak długo jak handel, czyli od zawsze Tak , zgadza się , ale tu chodzi o Wisłe i Polskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej W. Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Nie ma co sięgać pamięcią pięćset lat wstecz. Wystarczy cofnąć się do 1981 roku. Wtedy powstał wynalazek, który stał się natchnieniem dla kolejnych pokoleń innowatorów. Stanisław Bareja nakręcił "Misia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z.Milewski Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 To propagandówka marszałka województwa; "– Położenie naszego regionu, w którym krzyżują się dwie międzynarodowe drogi wodne, daje duże możliwości rozwoju w oparciu transport śródlądowy. Dlatego jako województwo jesteśmy szczególnie zainteresowani działaniami zmierzającymi do użeglownienia dolnej Wisły i uruchomienia jej potencjału gospodarczego, oczywiście przy poszanowaniu środowiska naturalnego. Ten rejs pokazuje możliwości, jakie się z tym wiążą – mówi marszałek Piotr Całbecki."A możliwości będą wtedy, kiedy cena transportu będzie niższa niż kołowego i kolejowego, dostawa będzie na czas i będą ładunki powrotne. Niech sobie towary płyną Wisłą, jak to i przed wiekami się działo, nic nie stoi na przeszkodzie, prócz wyżej wspomnianych warunków. A warunków brak, więc i transportów będzie mało albo wcale. Chcą pokazać, że "coś robią" i na tym się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon82 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Takie trochę "tiry na tory"- "pociągi na barki" ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej W. Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Myślę, że na tym się nie skończy. To nie o samo gadanie chodzi. Kieszeń podatnika jest bardzo głęboka, dopóki jej właściciel jest na tyle głupi, że nie zdaje sobie sprawy i nie interesuje się na co idą jego pieniądze. Nie ma wobec tego żadnych przeszkód, by wydać kupę "niczyjej" forsy na projekty, ekspertyzy, badania. A jeśli dotyczą one transportu środków opatrunkowych, to tylko wichrzyciel i bezduszny kołtun będzie się awanturował i zgłaszał veto. Co do kolei, to temat tabu i tak ma pozostać. Po co bić pianę o coś, co jest gotowe i nie wymaga nakładów finansowych, dodatkowo uderzając w lobby transportu drogowego i w decydentów od regulacji rzek? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goliatwielki Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Jestem ciekawy jaki rachunek ekonomiczny tej pięknie wyglądającej w TV propagandy. 6 kontenerów płynęło 1,5 doby, te same kontenery pociąg wiezie 2h. Barka dopłynęła do Chełmna...po czym przepakowali te 6 kontenerów na TIRy żeby dojechały do Torunia (miejsce docelowe). Bareja by tego nie wymyślił. To Wisła już nie płynie przez Toruń?Całbecki wsiada w Świeciu i płynie na drugą stronę rzeki do Chełmna, niczym Piłsudski na kasztance to jest kabaret za nasze podatki. Jeszcze mogli wstęgę przeciąć, przecież zawsze można dać jakąś wstęgę, by sobie Całbecki przeciął trzymając nożyczki razem z preziem Wód Polskich. Żeby to się ekonomicznie spinało to tych kontenerów by musiało być 60 na tej barce, ale każdy kto zna trochę dolną Wisłę ten wie, że taka barka nie ma szans na tym odcinku się poruszać. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Oppeln Bronikowski Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Eee.. O PKP, Orlenie i PL LOT też kiedyś marudzili. że są nierentowne. Nie łykać fejków jak pelikany.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woytec Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Masz, poczytaj, a później dyskutuj na podstawie faktów zawartych w raporcie. Ja chętnie poznam podobne opracowanie potwierdzające słuszność kanalizacji Wisły. https://straznicy.wwf.pl/wp-content/uploads/2020/02/%C5%BBegluga-czy-kolej_raport-WWF_2020_final1.pdf Eee.. O PKP, Orlenie i PL LOT też kiedyś marudzili. że są nierentowne. Nie łykać fejków jak pelikany.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek Oppeln Bronikowski Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Woytec oj Wojtek Wiesz przecież że Cię lubię. Jest tego całe mnóstwo od przed wojny, albo od czasów Prus Wschodnich, a może nawet od czasów Hanzy. Nie będę ciebie wyręczał! Ani dyskutował o fejkach od najmitów WWF. WWF od Gazpromu brała szmalec za mordę w kubeł o NS, i od innych nafciarzy, i diamenciarzy też.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.