Skocz do zawartości

Potęga Twin Powera XTR


Rekomendowane odpowiedzi

łożesz :huh: toć ja stelkę '98 ,stelkę '95 kupiłem taniej,co prawda bez dodatku stan idealny,raptem bardzo dobry minus.Kuźwa.Nie ma ktoś opylić TP XTR w stanie idealnym ...hmm ,w normalnej cenie,drugie tyle można zarobić na alledrogo :lol: szok normalnie,ponoć stelle są drogie,a tu to cena i stelki i tournamenta prawie się kłania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legendy nie można przeliczyć na pieniądze. Może za 10 lat Tournament nieużywany ZiA osiągnie cenę średniej klasy samochodu...

Kurczę, jak to wiedzę to stwierdzam, że chyba było błędem puszczenie jakieś 3 lata temu Twina XT 4000 w stanie bdb z zapasową szpulką za 350 PLN, bo wydął mi się starym gratem :D Kupiłem wtedy chyba nowego Stradica FI (dokładając drugie tyle :wacko: któren to zdechł po zanurzeniu na 0,5 sek podczas upadku w trakcie brodzenia, mimo tego że nie kręciłem nim dalej (miałem zapasowy młynek), przesuszyłem i przesmarowałem. Twin by pewnie do dziś cieszył się dobrym zdrowiem, a razie co obecnie mozna by go pchnąć za 3 razy tyle.

Tak czy owak XTR to był baaardzo udany model. Jakieś 600 dałbym w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie zadziwiła cena tej sztuki.

Zastanawia mnie tylko jedno... Czemu Super X nie osiąga takich cen skoro wkońcu to ten sam młynek tylko w innej szacie.

XTR ma 3 łożyska więcej, ale za to nie ma podwójnej korbki. Podejrzewam, że większość Super X-ów będących w posiadaniu kolegów z forum ma obsadzone te łożyska, a mimo to cena nadal bez porównania do TP. Cene tłumacze sobie jedynie dostępnością obu modeli na naszym rynku.

 

A może by zaczął skupywać Super X-y, dokładać łożysk i malować je na szaro, napisy też są do ogarnięcia :lol:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie zadziwiła cena tej sztuki.

Zastanawia mnie tylko jedno... Czemu Super X nie osiąga takich cen skoro wkońcu to ten sam młynek tylko w innej szacie.

XTR ma 3 łożyska więcej, ale za to nie ma podwójnej korbki. Podejrzewam, że większość Super X-ów będących w posiadaniu kolegów z forum ma obsadzone te łożyska, a mimo to cena nadal bez porównania do TP. Cene tłumacze sobie jedynie dostępnością obu modeli na naszym rynku.

 

A może by zaczął skupywać Super X-y, dokładać łożysk i malować je na szaro, napisy też są do ogarnięcia :lol:

Ja ztuningowałem superX 4000 dokładając mu łożyska tam gdzie ma XTR, nawet korbę mam pojedynczą od seido 4000 bo jest wygodniejsza w użyciu.Tylko by go jeszcze wypadało przemalować :lol: :lol: :lol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko jedno... Czemu Super X nie osiąga takich cen skoro wkońcu to ten sam młynek tylko w innej szacie. XTR ma 3 łożyska więcej, ale za to nie ma podwójnej korbki. Podejrzewam, że większość Super X-ów będących w posiadaniu kolegów z forum ma obsadzone te łożyska, a mimo to cena nadal bez porównania do TP. Cene tłumacze sobie jedynie dostępnością obu modeli na naszym rynku.

 

Absolutnie nie!

Nie porównuj TP i Super z tamtej serii (1998) z obecną linia tylnohamulcowców, bo poza tym że jest to straszna potwarz dla tych starszych to jeszcze nie ma tu podobieństwa konstrukcyjnego. XTR to kręcioł z METALOWYM KORPUSEM, całkowicie innymi bebechami (i jakościowo i konstrukcyjnie, o czym świadczy inne przełożenie itp) i daleko lepszą jakością spasowania/wykończenia. Można powiedzieć, że rzeczywiscie XTR to konstrukcyjnie i jakościowo prawdziwy Twin z tylnym hamulcem. To naprawdę najlepszy kołowrotek z tylnym hamulcem kiedykolwiek produkowany. Teraz w tylnohamulcowych malezyjskich zabawkach z prawdziwych dobrej jakości konstrukcji pozostały jedynie dumnie brzmiące nazwy: Twin Power, Aspire, Biomaster, Stradic i Super. Niestety z tymi młynkami poza nazwą nie mają one absolutnie nic wspólnego!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko jedno... Czemu Super X nie osiąga takich cen skoro wkońcu to ten sam młynek tylko w innej szacie. XTR ma 3 łożyska więcej, ale za to nie ma podwójnej korbki. Podejrzewam, że większość Super X-ów będących w posiadaniu kolegów z forum ma obsadzone te łożyska, a mimo to cena nadal bez porównania do TP. Cene tłumacze sobie jedynie dostępnością obu modeli na naszym rynku.

 

Absolutnie nie!

Nie porównuj TP i Super z tamtej serii (1998) z obecną linia tylnohamulcowców, bo poza tym że jest to straszna potwarz dla tych starszych to jeszcze nie ma tu podobieństwa konstrukcyjnego. XTR to kręcioł z METALOWYM KORPUSEM, całkowicie innymi bebechami (i jakościowo i konstrukcyjnie, o czym świadczy inne przełożenie itp) i daleko lepszą jakością spasowania/wykończenia. Można powiedzieć, że rzeczywiscie XTR to konstrukcyjnie i jakościowo prawdziwy Twin z tylnym hamulcem. To naprawdę najlepszy kołowrotek z tylnym hamulcem kiedykolwiek produkowany. Teraz w tylnohamulcowych malezyjskich zabawkach z prawdziwych dobrej jakości konstrukcji pozostały jedynie dumnie brzmiące nazwy: Twin Power, Aspire, Biomaster, Stradic i Super. Niestety z tymi młynkami poza nazwą nie mają one absolutnie nic wspólnego!!!

 

 

Kolego, pisząc o Super X-ie mam na myśli kręćki produkowane do 2002roku made in Japan. Skoro jesteś biegły w tym temacie to powinieneś to wiedzieć... I z tego co namacalnie wiem, to bebeszki i korpus są te same, z tych samych komponentów... Prócz wcześniej wspomnianych przezemnie różnicach w ilości łożysk, koloru i napisów.

Dla porównania...

XTR...

http://www.pergetes.hu/letoltheto_anyagok/twin_power_3000xtr .pdf

 

Super X...

http://www.pergetes.hu/letoltheto_anyagok/superx_3000gt.pdf

 

Te same numery części mówią same za siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego :mellow:

wiem co to super, super x i xtr. w ciągu ostatnich 20 lat młynków shimano głownie z lat wzlotów, ale też i późniejszego okresu błędów i wypaczeń miałem lekko licząc kilkadziesiąt :mellow: a i czytałem o temacie co nieco :lol:

 

Xtr był młynkiem flagowym, znacznie droższym od super x i stradica x. Korpus z całą pewnością był metalowy, a na schemacie ma inne oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przed sobą reklamę sklepiku z WŚ 2002 i tak gwoli ścisłości to XTR miał rotor i korpus z lekkich stopów aluminium i magnezu - cokolwiek by to miało znaczyć, natomiast super X GT i GTM ze stopów aluminium i XT 7. No i różna liczba łożysk. Porównanie mas i cen macie tutaj:

http://www.milo-team.de/shimano.htm

 

A tak po polskiemu tu gdy XTR 3000 kosztował 799 zł to Super X 3000 GT - 502 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego :mellow:

wiem co to super, super x i xtr. w ciągu ostatnich 20 lat młynków shimano głownie z lat wzlotów, ale też i późniejszego okresu błędów i wypaczeń miałem lekko licząc kilkadziesiąt :mellow: a i czytałem o temacie co nieco :lol:

 

Xtr był młynkiem flagowym, znacznie droższym od super x i stradica x. Korpus z całą pewnością był metalowy, a na schemacie ma inne oznaczenia.

 

 

Drogi Kolego :mellow:

Skoro wiesz co to Super X i XTR, to po co przytaczasz młynki produkowane w Malezji jak obecnie produkowany model Super, skoro o nim wogóle nie wspomniałem...??? Ale nie o tym temat...

Fakt, oznaczenia ze schematu mówią, że rotor był wykonany z czegoś innego, moje niedopatrzenie Embarassed

 

@bronzo, fajne zestawienie... :D różnica mas jak piszesz wynika zapewne z komponentów użytych do produkcji rotora i korpusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie nasz forumowy kolega ucieszy,cos kiedys pisał ze kupił kilka szt po promocji ,a teraz kazdy widzi jak pieknie sie sprzedał.

Tak tez było kiedys na all... z TPFA 4000,kilka szt wisiało za 800zł i nie bardzo byli chetni,az ktos dał w licytacje i poszło za 1300zł.(magia internetu).

Czasem,sie udaje,ale ceny jakie potrafia ludzie wołać,to masakra,

>sustain 2500 za 1250zł :huh:

>daiwa ss 3500 za 1200 :huh:

>abu C4 za 800zł.

No to chyba sie sprzedającym sufit na głowę walnął,a tym co to kupią to...nie wiem jak to nazwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego

Skoro wiesz co to Super X i XTR, to po co przytaczasz młynki produkowane w Malezji jak obecnie produkowany model Super, skoro o nim wogóle nie wspomniałem...??? Ale nie o tym temat...

 

O tych obecnych kręćkach to była taka dygresja dotycząca raczej dewaluacji samej nazwy. XTR był młynkiem wartym od biedy nazwy twin power. Obecnie np. Stradic i Stradic GT to dwa różne światy. Może trochę mijamy temat, więc porzućmy ten wątek.

 

Co do różnicy w określeniu katalogowym rodzajów stopów, to radzę podchodzić do nich jak do pozostałego marketingowego bełkotu w katalogach Shimano z bardzo dużym przymrużeniem oka. Przede wszystkim widać, ze tłumaczył z lingłidżu ktoś, kto kija czy kołowrotka nie tylko w rękach nie trzymał, ale być może nawet na oczy nie widział.

 

TP miał korpus istotnie metalowy, natomiast w super było to w oryginale hybrid aluminium body, co w praktyce oznaczało jak obecnie wykonanie z alu tylko części korpusu. Mam poza tym wątpliwości czy w tamtym czasie było to dalej, jak pisano XT-7. Oznaczałoby to pewien rodzaj grafitu, natomiast bebesząc te maszyny określiłbym to raczej mianem szeroko rozumianego plastiku, czyli jakiegoś tam polimeru.

 

ps. Gorgol: jak ktoś uznał, ze warto, to mamy zadowolonego kupującego i sprzedającego jeszcze bardziej. I o to chodzi

Warto czasem zarzucić japońskie stronki i obcenić, ile japońcyki sa w stanie wybulić za części tuningowe typu kolorowy uchwyt korbki do daiwy czy shimano. zawrót głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panow , a ja ma. Az 5 nowek !! Niemiecka dtstrybucja Rok produkcji 2000 !! !! 2x super x 3000 M ,2x super x 3000 gtm , super x 3000 HS plus nowka 95 rocznik biomaster xt L 3000 !! wystawialem za grosze i nikt sie nie skusil . Ach poczekam za 10 lat i podobnie sprzedam jak Pan z allegro . Tak zartem mowiac hege . Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieccy wedkarze tez powiedzieli ze bebechy maja identyczne . Roznica jest w ilosci lozyskach . Moje super x 3000 M maja przelozenie 5.1 , .gdy uda mi sie od dziadka wyciagnac xtr to rozbebesze xtr i super x . Nastepnie porobie fotki szczegolowe i zamiesze w watku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena powaląca. Trafil sie napalony jegomosc...

 

Maglowalismy xtr na forum zimą. :mellow: Panowie jestem szczeliwym posiadaczem i X ( 2002r - tunning do 5 łozysk kulk. ) i xtr (2000r - 6 łozysk kulk)na DH i procz podparcia wieksza iloscia łozysk ja nie widze zadnej roznicy. 3 kulkowe w X oraz 6 kulkowych w TP. Przelozenie to samo. Maszynka prawie doskonała...a napewno tylnochamulcowa. Jutro sprawdze magnesen jaka ma obudowe. :mellow: Belkot marketingowy widac był w zaleznosci o odpowiedzialnego za tlumaczenie ??? Na to wychodzi??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena powaląca. Trafil sie napalony jegomosc...

 

Maglowalismy xtr na forum zimą. :mellow: Panowie jestem szczeliwym posiadaczem i X ( 2002 ) i xtr (2000)na DH i procz podparcia wieksza iloscia łozysk ja nie widze zadnej roznicy. Przelozenie to samo. Maszynka prawie doskonała...a napewno tylnochamulcowa. Jutro sprawdze magnesen jaka ma obudowe. :mellow: Belkot marketingowy widac był w zaleznosci o odpowiedzialnego za tlumaczenie ??? Na to wychodzi??

 

 

Czyli różnica między nimi to nie aż takie wielkie halo :lol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,może po kolei. Seria Twin Power XTR jak i Super x miała korpusy tzw. hybrydowe tzn. ,,flaki,, czyli cały mechanizm pracował w graficie a stopki we wszystkich w/w modelach były metalowe czyt. aluminiowe.

Podstawową i moim zdaniem NAJISTOTNIEJSZĄ zaletą XTR-było to,że pinion podparty był DWOMA łożyskami po obu jego stronach,przełożenie 5:1,stosunkowo duże koło napędowe co dawało w sumie potężną moc temu młynkowi. Mowa tutaj o modelach 3000/4000.

Bez cienia przesady-to najlepszy na świecie kołowrotek tylno hamulcowy B)

 

Zgadzam się. Dodam tylko,że rotor we wspomnianych modelach był grafitowy.

Koło przekładni model 4000 XTR - 34 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też miałem styczność z tym cudkiem, może opisze całe zajście. Studiując wszyscy znajomi łowili ryby (takie studia) kiedyś wybieraliśmy się na morskie trocie a mi jakoś mój młynek nawalił. I poprosiłem kolegę żeby mi pożyczył coś bo mówi, że ma sporo różnych po ojcu i swoje. Tak więc mi przywiózł zapakowany w zamszową sakiewke otworzyłem i zakręciłem było to na holu akademika pamiętam jak dziś, wtedy za bardzo nie wiedziałem co to jest dopiero jak obejrzałem dokładnie to na boczku widniał napis TWIN POWER 3000 XTR, stan oceniłem na 9,5/10. Aż szkoda było mi go moczyć w morzu ale co miał łowić!!! Jak wróciłem z ciekawości zapytałem czy nie chce go sprzedać.. Jakieś 3 lata temu chciał ode mnie 300zł a ja głupi go nie kupiłem!! po prostu nie miałem kasy. Opowiedziałem tą historyjkę kiedyś naszemu forumowemu koledze odpowiedział mi tak: ..nie ważne jak ale pieniądze w takich sytuacjach muszą się znaleźć.!! :mellow: :mellow: :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...