zamki Opublikowano 27 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Ech mam 2500 XTR przyjdzie wyczyścić i opylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WhiteWillow Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Witam, ja też miałem styczność z tym cudkiem, może opisze całe zajście. Studiując wszyscy znajomi łowili ryby (takie studia) kiedyś wybieraliśmy się na morskie trocie a mi jakoś mój młynek nawalił. I poprosiłem kolegę żeby mi pożyczył coś bo mówi, że ma sporo różnych po ojcu i swoje. Tak więc mi przywiózł zapakowany w zamszową sakiewke otworzyłem i zakręciłem było to na holu akademika pamiętam jak dziś, wtedy za bardzo nie wiedziałem co to jest dopiero jak obejrzałem dokładnie to na boczku widniał napis TWIN POWER 3000 XTR, stan oceniłem na 9,5/10. Aż szkoda było mi go moczyć w morzu ale co miał łowić!!! Jak wróciłem z ciekawości zapytałem czy nie chce go sprzedać.. Jakieś 3 lata temu chciał ode mnie 300zł a ja głupi go nie kupiłem!! po prostu nie miałem kasy. Opowiedziałem tą historyjkę kiedyś naszemu forumowemu koledze odpowiedział mi tak: ..nie ważne jak ale pieniądze w takich sytuacjach muszą się znaleźć.!! Ja się dowiedziałem o tym już po fakcie jak młynek poszedł do ludzi i również nie mogłem przeboleć A i nawet na skrzynkę piwa dodatkowo bym znalazł, tym bardziej, że stan kołowrotka był właściwie fabryczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Czyli reasumując różnice i podobieństwa: 1. Korpus i rotor z podobnych materiałów.2. Korbka w XTR pojedyńcza a w X podwójna. W X z początku produkcji występowała pojedyńcza korbka.3. Ilość łożysk: 5+1 XTR, 2+1 X4. Przełożenie: 5:1 w XTR / 5,1:1 X4000 5,2:1 X30005. Wielkość koła napędowego ??? XTR 4000 / 34 mm X4000 Jakieś błędy, więcej różnic? Bo jeśli tak jak napisałem to lepiej kupić nowego X-a z forum za 450,00 zł i dołożyć w prosty sposób 2 łożyska (będzie 4+1) niż dać 2-3 razy więcej za XTR-a.Idę tą drogą i to już będzie trzeci X 4+1 w rodzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Czyli reasumując różnice i podobieństwa: 1. Korpus i rotor z podobnych materiałów.2. Korbka w XTR pojedyńcza a w X podwójna. W X z początku produkcji występowała pojedyńcza korbka.3. Ilość łożysk: 5+1 XTR, 2+1 X4. Przełożenie: 5:1 w XTR / 5,1:1 X4000 5,2:1 X30005. Wielkość koła napędowego ??? XTR 4000 / 34 mm X4000 Jakieś błędy, więcej różnic? Bo jeśli tak jak napisałem to lepiej kupić nowego X-a z forum za 450,00 zł i dołożyć w prosty sposób 2 łożyska (będzie 4+1) niż dać 2-3 razy więcej za XTR-a.Idę tą drogą i to już będzie trzeci X 4+1 w rodzinie. Dokładnie jest tak jak kolega napisał.Jedyna różnica to kolor kołowrotka i 2-3łożyska więcej (które można bez problemu włożyć w miejsce teflonowych tulei).Wnętrze kołowrotka (cały mechanizm)i hamulec są identyczne w tych kołowrotkach. A korba pojedyncza łożyskowana, czy podwójna? Są zwolennicy zarówno jednej jak i drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 I jeszcze jedna różnica.XTR był dostarczany ze szpulami z metalowym rantem a X miał tylko jedną szpulę z rantem albo nawet wszystkie bez. I moim zdaniem w pojedyńczej korbce nie ma łożyska. Panowie brać Super X-y póki są!!! Dokladamy 2-3 łożyska za 10,00 zł (niefirmowe) lub za 60-70 zł EZO i mamy XTR-a. Prawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Fakt,ale są to tylko kosmetyczne różnice.Nie zauważyłem różnicy w długości rzutu, czy trwałości obu tych szpul. A twierdzenie że, metalowy rant jest lepszy do plecionki, czy do cieniutkich żyłek to delikatnie mówiąc lekkie naciąganie.Fakt że szpula z metalowym rantem wygląda fajniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcel Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Andrzeju, dobrze podsumowałes róznice. Tak to wyglada.Natomiast - XTR na obudowie ma napisane 8 łozysk. Ja sie dopatrzyłem 5 kulkowych w srodku i 1 w korbie. ( Podsyłam zdjecie orginalnej poj. korbki, przed chwilą zrobione. Z ciekawości. ) 1 wałeczkowe. Niech bedzie mamy wiec 5+1+1 . W X na obudowie oznaczone 3 ,, bearingsy ,, w standardzie ( rolka, pod rotorem ) Dokladnie poszedłem Twoim torem. Dokładamy na prawą strone, lewą i pod piniona. Mamy 5 kulkowych i 1 wałeczkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Marcel, ty fanatyku X-ów - spać zamiast ferment tutaj na forum siać Oryginalny X 3 i 4 tysiące ma łożysko kulkowe pod rotorem i drugie w rolce. Plus oporowe. I nic więcej. Na korpusie ma napis 3 bearings bo wliczają w to łożycho oporowe. Mylę się???? Schemat pokazuje,że nie było podparcia korby z żadnej strony.Ostatnio rozkrecałem 2sztuki nietuningowanych X-ów 4000 i 2500 i były teflony po obu stronach korby. A w XTR 5 w środku, jedno oporowe, jedno w pokrętle to 7. Może ósme w szpuli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcel Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Masz racje zagolopowałem sie. 2+1 seryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcel Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Dzieki Witku za podpowiedz. Cóż napisac, możę...,, co ślepemu, po okularach ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Widzę,że panowie słabo znają swoje XTR-y 3000/4000 maja 8 łożysk/8 bearings.1 w rolce2 na pinionie2 po obu stronach korbki(koła napędowego)1 oporowe2 w pokrętle korbki co łącznie razem daje liczbę 8. Dokładnie jest tak jak piszesz Pozostali Panowie, do rozbierania ( kołowrotków ) zabieramy się na trzeźwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Widzę,że panowie słabo znają swoje XTR-y 3000/4000 maja 8 łożysk/8 bearings.1 w rolce2 na pinionie2 po obu stronach korbki(koła napędowego)1 oporowe2 w pokrętle korbki co łącznie razem daje liczbę 8. Dokładnie jest tak jak piszesz Pozostali Panowie, do rozbierania ( kołowrotków ) zabieramy się na trzeźwo A mój super X 4000 ma 7 łożysk, bo korba adoptowana od shimano seido 4000(ma 1 łożysko).Czyli od XTR-a zasadniczo niczym się nie różni, tylko napisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stella Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Jozi nie 7 łożysk, a 11 szt. Pamiętasz jak pisali w starszych katalogach Shimano, że ich łożysko oporowe zastępuje 4 łożyska kulkowe, czyli w sumie daje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokkop Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ja tak stworzylem swojego twin power xtr , zamienilem naped w super x gtm na super x match i powstal xtr .Dolozylem tez 3 lozyska .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Teraz dopiero ceny X-ów skoczą w góre, jak paliwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 6 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 (edytowane) ... Edytowane 20 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chillout Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Za ile mażna kupić używany Shimano Twin Power xtr 4000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bujo Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Za ile mażna kupić używany Shimano Twin Power xtr 4000? Witam, 5-6 stowek na angielskim e-bayu. Ta opcje zdecydowanie polecam poniewaz kolowrotki sa uzywane do metod splawikowo-gruntowych i nawet po 10 latach mechanicznie sa dalej w stanie idealnym, jedynie resztki zanety trzeba zmyc z obudowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek184 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Jaki nawój linki ma taki 4000XTR? Chodzi mi o długość. Ktoś się orientuje? Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez Krzysiek184 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 13 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 No i mnie zadziwiła cena tej sztuki.Zastanawia mnie tylko jedno... Czemu Super X nie osiąga takich cen skoro wkońcu to ten sam młynek tylko w innej szacie.XTR ma 3 łożyska więcej, ale za to nie ma podwójnej korbki. Podejrzewam, że większość Super X-ów będących w posiadaniu kolegów z forum ma obsadzone te łożyska, a mimo to cena nadal bez porównania do TP. Cene tłumacze sobie jedynie dostępnością obu modeli na naszym rynku. A może by zaczął skupywać Super X-y, dokładać łożysk i malować je na szaro, napisy też są do ogarnięcia Własnie dostałem XTR-a 4000 w swoje łapy. Cud maszynka. Na sucho 30 obrotów. Lepiej od moich Stelek i TP.Tylko na nim widnieje napis 8 BEARINGS - czyli ma 7 łożysk + oporowe. A Super X4000 - 2 (rolka + pinion) + oporowe. Czyli brakuje 5-ciu... , a nie 3-ech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 13 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 ...gdyż ponieważ XTR w porównaniu z X-em ma dodatkowe łożyska na pinionie u dołu, 2 podpierające koło napędowe i 2łożyska pod knobem rączki...W X-ową rączke raczej ciężko wsadzić łożyska. W pozostałe miejsca, jak najbardziej ;-)Napisałem Andrzeju o 3 łożyskach więcej w XTR-e nie uwzględniając tych z rączki, moje przeoczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kokosz Opublikowano 13 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Nie kojarzę, żeby moje kurdupelki - "tysiączka" i 2500 miały łożyska na pinionie od spodu. Aż muszę sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 14 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Mój post i Andrzeja tyczył się modeli 3000 i 4000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.