Skocz do zawartości

Potęga Twin Powera XTR


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja też miałem styczność z tym cudkiem, może opisze całe zajście. Studiując wszyscy znajomi łowili ryby (takie studia) kiedyś wybieraliśmy się na morskie trocie a mi jakoś mój młynek nawalił. I poprosiłem kolegę żeby mi pożyczył coś bo mówi, że ma sporo różnych po ojcu i swoje. Tak więc mi przywiózł zapakowany w zamszową sakiewke otworzyłem i zakręciłem było to na holu akademika pamiętam jak dziś, wtedy za bardzo nie wiedziałem co to jest dopiero jak obejrzałem dokładnie to na boczku widniał napis TWIN POWER 3000 XTR, stan oceniłem na 9,5/10. Aż szkoda było mi go moczyć w morzu ale co miał łowić!!! Jak wróciłem z ciekawości zapytałem czy nie chce go sprzedać.. Jakieś 3 lata temu chciał ode mnie 300zł a ja głupi go nie kupiłem!! po prostu nie miałem kasy. Opowiedziałem tą historyjkę kiedyś naszemu forumowemu koledze odpowiedział mi tak: ..nie ważne jak ale pieniądze w takich sytuacjach muszą się znaleźć.!! :mellow: :mellow: :mellow:

Ja się dowiedziałem o tym już po fakcie jak młynek poszedł do ludzi i również nie mogłem przeboleć :D A i nawet na skrzynkę piwa dodatkowo bym znalazł, tym bardziej, że stan kołowrotka był właściwie fabryczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czyli reasumując różnice i podobieństwa:

 

1. Korpus i rotor z podobnych materiałów.

2. Korbka w XTR pojedyńcza a w X podwójna. W X z początku produkcji występowała pojedyńcza korbka.

3. Ilość łożysk: 5+1 XTR, 2+1 X

4. Przełożenie: 5:1 w XTR / 5,1:1 X4000 5,2:1 X3000

5. Wielkość koła napędowego ??? XTR 4000 / 34 mm X4000

 

 

Jakieś błędy, więcej różnic?

 

Bo jeśli tak jak napisałem to lepiej kupić nowego X-a z forum za 450,00 zł i dołożyć w prosty sposób 2 łożyska (będzie 4+1) niż dać 2-3 razy więcej za XTR-a.

Idę tą drogą i to już będzie trzeci X 4+1 w rodzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując różnice i podobieństwa:

 

1. Korpus i rotor z podobnych materiałów.

2. Korbka w XTR pojedyńcza a w X podwójna. W X z początku produkcji występowała pojedyńcza korbka.

3. Ilość łożysk: 5+1 XTR, 2+1 X

4. Przełożenie: 5:1 w XTR / 5,1:1 X4000 5,2:1 X3000

5. Wielkość koła napędowego ??? XTR 4000 / 34 mm X4000

 

 

Jakieś błędy, więcej różnic?

 

Bo jeśli tak jak napisałem to lepiej kupić nowego X-a z forum za 450,00 zł i dołożyć w prosty sposób 2 łożyska (będzie 4+1) niż dać 2-3 razy więcej za XTR-a.

Idę tą drogą i to już będzie trzeci X 4+1 w rodzinie.

Dokładnie jest tak jak kolega napisał.

Jedyna różnica to kolor kołowrotka i 2-3łożyska więcej (które można bez problemu włożyć w miejsce teflonowych tulei).

Wnętrze kołowrotka (cały mechanizm)i hamulec są identyczne w tych kołowrotkach.

A korba pojedyncza łożyskowana, czy podwójna? Są zwolennicy zarówno jednej jak i drugiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna różnica.

XTR był dostarczany ze szpulami z metalowym rantem a X miał tylko jedną szpulę z rantem albo nawet wszystkie bez.

 

I moim zdaniem w pojedyńczej korbce nie ma łożyska.

 

Panowie brać Super X-y póki są!!! Dokladamy 2-3 łożyska za 10,00 zł (niefirmowe) lub za 60-70 zł EZO i mamy XTR-a. Prawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt,

ale są to tylko kosmetyczne różnice.

Nie zauważyłem różnicy w długości rzutu, czy trwałości obu tych szpul. A twierdzenie że, metalowy rant jest lepszy do plecionki, czy do cieniutkich żyłek to delikatnie mówiąc lekkie naciąganie.

Fakt że szpula z metalowym rantem wygląda fajniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, dobrze podsumowałes róznice. Tak to wyglada.

Natomiast - XTR na obudowie ma napisane 8 łozysk. Ja sie dopatrzyłem 5 kulkowych w srodku i 1 w korbie. ( Podsyłam zdjecie orginalnej poj. korbki, przed chwilą zrobione. Z ciekawości. ) 1 wałeczkowe. Niech bedzie mamy wiec 5+1+1 :wacko: .

 

W X na obudowie oznaczone 3 ,, bearingsy ,, w standardzie ( rolka, pod rotorem ) Dokladnie poszedłem Twoim torem. Dokładamy na prawą strone, lewą i pod piniona. Mamy 5 kulkowych i 1 wałeczkowe.

 

 

 

 

 

 

post-458-1348917665,4318_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcel, ty fanatyku X-ów - spać zamiast ferment tutaj na forum siać :lol:

 

Oryginalny X 3 i 4 tysiące ma łożysko kulkowe pod rotorem i drugie w rolce. Plus oporowe. I nic więcej. Na korpusie ma napis 3 bearings bo wliczają w to łożycho oporowe.

Mylę się???? Schemat pokazuje,że nie było podparcia korby z żadnej strony.

Ostatnio rozkrecałem 2sztuki nietuningowanych X-ów 4000 i 2500 i były teflony po obu stronach korby.

 

A w XTR 5 w środku, jedno oporowe, jedno w pokrętle to 7. Może ósme w szpuli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że panowie słabo znają swoje XTR-y

3000/4000 maja 8 łożysk/8 bearings.

1 w rolce

2 na pinionie

2 po obu stronach korbki(koła napędowego)

1 oporowe

2 w pokrętle korbki co łącznie razem daje liczbę 8.

 

Dokładnie jest tak jak piszesz :D

 

Pozostali Panowie, do rozbierania ( kołowrotków ) zabieramy się na trzeźwo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że panowie słabo znają swoje XTR-y

3000/4000 maja 8 łożysk/8 bearings.

1 w rolce

2 na pinionie

2 po obu stronach korbki(koła napędowego)

1 oporowe

2 w pokrętle korbki co łącznie razem daje liczbę 8.

 

Dokładnie jest tak jak piszesz :D

 

Pozostali Panowie, do rozbierania ( kołowrotków ) zabieramy się na trzeźwo :lol:

A mój super X 4000 ma 7 łożysk, bo korba adoptowana od shimano seido 4000(ma 1 łożysko).

Czyli od XTR-a zasadniczo niczym się nie różni, tylko napisem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Za ile mażna kupić używany Shimano Twin Power xtr 4000?

 

Witam,

 

5-6 stowek na angielskim e-bayu. Ta opcje zdecydowanie polecam poniewaz kolowrotki sa uzywane do metod splawikowo-gruntowych i nawet po 10 latach mechanicznie sa dalej w stanie idealnym, jedynie resztki zanety trzeba zmyc z obudowy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i mnie zadziwiła cena tej sztuki.

Zastanawia mnie tylko jedno... Czemu Super X nie osiąga takich cen skoro wkońcu to ten sam młynek tylko w innej szacie.

XTR ma 3 łożyska więcej, ale za to nie ma podwójnej korbki. Podejrzewam, że większość Super X-ów będących w posiadaniu kolegów z forum ma obsadzone te łożyska, a mimo to cena nadal bez porównania do TP. Cene tłumacze sobie jedynie dostępnością obu modeli na naszym rynku.

 

A może by zaczął skupywać Super X-y, dokładać łożysk i malować je na szaro, napisy też są do ogarnięcia laugh.png

Własnie dostałem XTR-a 4000 w swoje łapy. Cud maszynka. Na sucho 30 obrotów. Lepiej od moich Stelek i TP.

Tylko na nim widnieje napis 8 BEARINGS - czyli ma 7 łożysk + oporowe. A Super X4000 - 2 (rolka + pinion) + oporowe. Czyli brakuje 5-ciu... , a nie 3-ech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...gdyż ponieważ XTR w porównaniu z X-em ma dodatkowe łożyska na pinionie u dołu, 2 podpierające koło napędowe i 2łożyska pod knobem rączki...

W X-ową rączke raczej ciężko wsadzić łożyska. W pozostałe miejsca, jak najbardziej ;-)

Napisałem Andrzeju o 3 łożyskach więcej w XTR-e nie uwzględniając tych z rączki, moje przeoczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...