Skocz do zawartości

Przekop w porzo..


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jakiś czas temu rozważałem, czy nie wrzucić tego do naszego przekopowego wątku.

Ale odpuściłem, bo szybko zeszłoby na kwestie polityczne przez naszą niemożność do zrobienia dobrze i w zakładanych kosztach czegokolwiek :/

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jakiś czas temu rozważałem, czy nie wrzucić tego do naszego przekopowego wątku.

Ale odpuściłem, bo szybko zeszłoby na kwestie polityczne przez naszą niemożność do zrobienia dobrze i w zakładanych kosztach czegokolwiek :/

 

Masz ryczałt czy stałą stawkę za wpis?

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz może Sławku różnicę między tymi dwoma inwestycjami??

O ile u nich ma to jeszcze jakikolwiek sens i uzasadnienie, o tyle u nas to tylko niestety pokazanie że zrobimy i uj...

Portu w Elblągu nie będa przebudowywać (a jednym z głównych celów jak sie okazuje czysto propagandowych było własnie zapewnienie dostępu dla statków morskich i rozwój regionu), tak więc ten aspekt odpadł.  O bursztynie jakos ucichło i nikt sie nie chwali ile to go pozyskano, więc albo go tam nie ma, albo po cichutku "się rozszedł".

Już poszukuja wykonawcy do stałego utrzymania drogi wodnej w stanie nadającym sie do pływania, bo okazuje sie że jednak dużo szybciej będzie zasypywana niz się panom wydawało.

 

U nich przyniesie to wymierne korzyści, u nas będzie generować jedynie koszty...

Drobna różnica prawda??

No ale można zawsze pokazać że na tym zgniłym kapitalistycznym zachodzie robią tak samo... tyle że to "tak samo" to jak z odpowiedziami z Radia Erewań...

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Ty Marianie, przeciw Marianowi  :D 

Port w Elblągu - właściwie to cały Elbląg - świetnie prosperował do czasów powojennych, kiedy miał nieskrępowany dostęp do morza. Za naszego panowania nawet Zamech padł.. 

https://www.elblag.eu/images/kapsu%C5%82a_v2b.pdf

 

Kiedy otwiera się perspektywa przywrócenia tej świetności, natychmiast uruchamia się infantylne masy człowieków doszukujących się w tej nadzwyczaj oczywistej i prostej intencji, złodziejstwa, bursztynów, skarbów, tudzież ch.w.cze. oraz urojonych szkód eko -  w leninowskiej nomenklaturze uchodzących za pożytecznych idiotów. Aktywistów, których jedyną kompetencją jest być ślepo przeciw, co jest cechą charakterystyczną u wyszczepionych autoagresją und autodestrukcją  :(

 

Nie tylko Norwegowie lepiej widza własny interes, a i św. Greta milczy pochwalnie..       

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U nich przyniesie to wymierne korzyści, u nas będzie generować jedynie koszty...

Drobna różnica prawda??

No ale można zawsze pokazać że na tym zgniłym kapitalistycznym zachodzie robią tak samo... tyle że to "tak samo" to jak z odpowiedziami z Radia Erewań...

Tam u nich na zachodzie to nawet gówno ładnie pachnie. A u nas i fiołki jakieś takie śmierdzące. Edytowane przez OloPe
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Ty Marianie, przeciw Marianowi :D

Port w Elblągu - właściwie to cały Elbląg - świetnie prosperował do czasów powojennych, kiedy miał nieskrępowany dostęp do morza.

Tak gwoli ścisłości to szczyt przeładunkowy przedwojennego Elbląga to 1936 rok. Było to 500 tys. ton rocznie. Głównie ładunków o charakterze militarnym. Elbląg był wtedy miastem z silnym garnizonem. W 1937 oddano do użytku odcinek Berlinki łączący Elbląg z Królewcem.

Najwięcej ładunków przeładowano w 1997 roku. W III RP ????. Było to 640,7 tys. ton. Tzn. przypłynęło do nas 640,1 tys., a wypłynęło 0,6 tys. Przypłynął głównie syberyjski węgiel z Kaliningradu- 619,6 tys. ton ????????. Czyli potrafimy radzić sobie lepiej niż Niemcy ????.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po emocjach siatkarskich mała errata by zobrazować te oszałamiające liczby ????.

Port w Gdańsku przeładował w 2019 roku 52 154 tys. ton, Szczecin-Świnoujście to 32 175 tys. ton, a Gdynia to 23 965 tys. ton. Wnioski można wysnuć samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Ty Marianie, przeciw Marianowi  :D

Port w Elblągu - właściwie to cały Elbląg - świetnie prosperował do czasów powojennych, kiedy miał nieskrępowany dostęp do morza. Za naszego panowania nawet Zamech padł.. 

https://www.elblag.eu/images/kapsu%C5%82a_v2b.pdf

 

Kiedy otwiera się perspektywa przywrócenia tej świetności, natychmiast uruchamia się infantylne masy człowieków doszukujących się w tej nadzwyczaj oczywistej i prostej intencji, złodziejstwa, bursztynów, skarbów, tudzież ch.w.cze. oraz urojonych szkód eko -  w leninowskiej nomenklaturze uchodzących za pożytecznych idiotów. Aktywistów, których jedyną kompetencją jest być ślepo przeciw, co jest cechą charakterystyczną u wyszczepionych autoagresją und autodestrukcją  :(

 

Nie tylko Norwegowie lepiej widza własny interes, a i św. Greta milczy pochwalnie..       

Nie ma to jak pojechać socjotechniką, zakamuflowanymi inwektywami, oraz obrażaniem i podważaniem inteligencji oraz intencji adwersarzy.

Tak więc w kwestii przypomnienia.

Podstawowym i koronnym argumentem za powstaniem tej inwestycji były hasła i obietnice wyborcze rozbudowy portu w Elblągu, zrobienie z niego drugiej Gdyni niemalże i drugiego z glownych portów przeładunkowych dla transportu morskiego. Do tego miała powstać cała wymagana infrastruktura zarówno kolejowa jak i drogowa mająca to umożliwić.

Finansowanie miało nastapić własnie z wydobycia ton bursztynu na milionowe kwoty. Niemalże przekop miał się sam sfinansować. 

Wszelkie opinie o tym iż będzie zbyt płytko, że prady wodne będą tor wodny zasypywać, rządowi "eksperci" wysmiewali i odrzucali. Uderzono nawet w patriotyczną nutę że nie będzie nam tu ruski w twarz pluł.

Kto więc jest tym pozytecznym idiotą i dla kogo??

Które z obiecanych duzych okrętów floty bałtyckiej popłyną do Elbląga?? Które wogóle dopłyną?? Gdzie wpłyną i kto je rozładuje oraz czym?? Skoro nie będzie ani przebudowy/rozbudowy portu ni żadnych inwestycji w infrastrukturę??

Dlaczego też nie można pytać o owe bursztyny, skoro były one też głośno artykułowane w zapowiedziach tej inwestycji, a później dziwnym trafem sprawe wyciszano i utajniano??

Skoro węc panowie rządzący sami wycofali się z argumentów które podawali jako koronne dla powstania tej inwestycji, to chyba nie jest niczym złym pytanie o jej sens??

No chyba że zgodnie z Twoim ulubionym i cytowanym często Włodzimierzem Iliczem władza ludowa ma zawsze rację i nie należy jej zdania podważać ni pytać by  je zostać okrzykniętym wywrotowcem, wrogiem narodu i zostać skazanym na potepienie w oczach ludu pracującego ku chwale władzy.

 

Ps. Bo Mysza dopisał... No chyba że chodzi o import węgla z Rosji ;) ale wtedy nie ma potrzeby płynąc przez kanał bo jest prostsza i krótsza dotychczasowa trasa...

Edytowane przez venom_666
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzycie na tą inwestycję tylko jednostronnie, otóż każdy średnio mądry wie, że to się gospodarczo Państwu nie zwróci. I nie o to tu chodzi. Otóż przekop otworzy nową super drogę dla ruchu turystycznego. Już teraz w marinach w Elblągu i okolicach jest około 500 nowych chętnych na trzymanie łodzi. Są armatorzy którzy chcą uruchomić statki Frombork-przekop-Gdańsk. To będzie strzał w 10 dla turystki nad zalewem wiślanym i zatoką gdańską. Takie gdybanie czy sie zwróci czy nie to nadal tylko gdybanie. Jak Kowalski ma domek razem z 2 sąsiadami 1,5km od drogi, to miasto ma mu drogi nie zbudować? Ta droga dla 3 rodzin się nigdy nie zwróci.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Już teraz w marinach w Elblągu i okolicach jest około 500 nowych chętnych 

 

Policz 499. Moi znajomi postawili łódkę by łowić sandacze i okonie, nie zamierzają wypływać na otwarte morze  :D .

 

Co zaś się tyczy Kowalskiego z domkiem i drogi zbudowanej przez miasto. To skoro nasze państwo buduje przekop plus kanał dla 499 łódek, to poproszę by zbudowali mi pod domem na Omulwi przystań dla mojej pychówki  :rolleyes:  . Obiecuję, że raz do roku przewiozę dzieciaki z sąsiedztwa po rzece. Za FREE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysha, ty albo udajesz <...>, albo ... . Napisałem, już teraz !, a przekop może za rok, na martwej jedna marina ma 800 oczekujących. Wielu Szwedów dzwoni z pytaniami o zaplecze turystyczne. Wszystko zobaczymy za 3 do 4 lat, wzmożony ruch turystyczny, odbudowany ruch gospodarczy, dla statków do 5 tys ton. Elbląg nigdy nie będzie portem oceanicznym, ale spokojnie może obsługiwać ruch gospodarczy na bałtyku i być może, wróci do niego rybactwo zalewowo zatokowe.
Zainteresowanie Ukraińców białą flotą z Elbląga o czymś świadczy. Ty za to jesteś jak indianin w ameryce! Świat nie jest zbudowany tylko na matematyce, są jeszcze inne nauki. Wolę przekop niż 2 mld dotacji dla TVP i około już milarda dla grzyba z pod Torunia.

 

Opanuj swoje chamskie odzywki

Edytowane przez Jano
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udaję. Jestem  :D  :D  :D .

 

Zobaczysz, zobaczysz. Szwedzi się zwalą całymi tabunami. Nad piękny zalew o średniej głębokości poniżej 3 metrów i kolorze szczawiowej z jajkiem  :D .

 

Port w Elblągu miał jako takie znaczenie za czasów Ligi Hanzeatyckiej. Później przegrywał z Gdańskiem i przede wszystkim z naturą. Plany przekopu były zawsze związane z polityką. Stefan Batory chciał kopać bo walczył z Gdańskiem. Fryderyk II z Polską. Gdy Batory i Prusacy mieli dostęp do Gdańska to im wywiało z głowy przekopy. Kolega Sławek pisał o tym jak to świetnie funkcjonował port w Elblągu przed wojną. Wyżej napisałem, że maksymalny przeładunek roczny wyniósł wtedy 500 tys. ton (1936). Gdynia w 1938 roku przeładowywała 7 800 tys. ton, a Gdańsk 7 100 tys. ton. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a ja się zastanawiam jak przekop wpłynie na Zalew Wiślany jako na łowisko ? Proponowałbym żeby chwilę o tym porozmawiać - wszak jesteśmy na forum wędkarskim ;)  Myślę o dwóch aspektach głownie:

 

1. jakości wody w Zalewie - tutaj chyba jest szansa że wpływ będzie korzystny, jak się wytworzy jakaś cyrkulacja to może  w lato woda w zalewie przestanie przypominać zupę ?

 

2. pogłowie sandacza i okonia - spotkałem się z takimi stwierdzeniami (od razu zaznaczę że nie wiem czy prawdziwymi) że największe sandacze w Zalewie są po "ruskiej stronie" no bo tam jest połączenie z Bałtykiem, zresztą podobno Rosjanie gęsto siatami to obstawiają. Ciekawe jaki będzie tutaj wpływ przepustu

 

- spotkaliście się z jakimiś wiarygodnymi opracowaniami / opiniami ichtiologów na w/w zagadnienia ? Tak żeby uniknąć gdybania i dźwignąć nieco poziom merytoryczny

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Friko, niestety za bardzo to nie poprawi, na przekopie będą 2 śluzy, więc nie będzie stałego przejścia wody. Co do zalewu, to nasza część jest obecnie znacznie płytsza od rosyjskiej i tam jest więcej dużysz ryb przez cały rok. Nasza część to ogromne tarlisko. Co do sieci u ruskich, to mi się wydaje że jest ich znacznie mniej niż u nas. Prowadzą lepszą gospodarkę, a mają też dostęp do ryb z głebi Rosji. Ogólnie wędkarsko Rosja jest na wyższym poziomie zasobności wód niż Polska. Sama cieśnina piławska i wszystkie szlaki wodne są pozbawione sieci, zresztą na cieśninie to sieć stalowa by się nie utrzymała taki tam jest często prąd wody. To że Ruscy nam wyłapują ryby, to brednie marketingowe rybaków. U nas rybak ma zezwolenie na 1km sieci, rozstawia 3 i tak jest ze wszystkim, tam nie ma takiej opcji. Obecnie w zalewie jest w pip sandacza i okonia, brak dużych leszczy jeszcze, a co najdziwniejsze, jest najwięcej węgorza od lat.

Edytowane przez Matteoo
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i tu zgodzę się w 99 procentach z kolegą @Matteoo. Wlewy poprzez przekop wg. mnie będą pomijalne. Jakiś problem będą mogły stanowić osady denne poruszane przy pogłębianiu. Może to powodować zamulenie ikry. Istnieje jakieś niebezpieczeństwo awarii na statkach i wycieków, ale skoro uważam że z ruchem będzie słabo to i to nie powinno stanowić problemu.

Co do Rosjan i ich gospodarki na wodach to po kilku wizytach w ich kraju mam inne zdanie. Rabunek to podstawa sukcesu. Ale mieszkańcy obwodu kalingradzkiego uważają się za „europejskich Rosjan” to może tu jest inaczej.

 

Z punktu wędkarza mi ta inwestycja nie przeszkadza . Mi ona nie klei się ekonomicznie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasi bracia Rosjanie też nie są zadowoleni! Wiadomo było, że tunel w Norwegii wywoła natychmiastową reakcję przeciwników przekopu przez wiślaną mierzeję - bo chyba nigdzie na świecie nie wyhodowano tylu zielonych Khmerów co u nas.. 

Marian - oceniam Twoje kontrargumenty na osiem  gwiazdek.. na sto..  :)

 

Inwestycja jest mocno spóźniona, ale konieczna. Tak jak via Baltica albo via Carpathia..

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam od razu już w tytule ukierunkowałeś dyskusję i nadales jej kierunek. Nie dziw się więc...

Ja zresztą tylko zadałem pytania, jak widzę niezbyt wygodne bo nie odpowiedziałeś na żadne z nich...

Twoja odpowiedź można więc ocenić również na 8 gwiazdek... Na tysiąc możliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a ja się zastanawiam jak przekop wpłynie na Zalew Wiślany jako na łowisko ? (...)

 

(...) spotkaliście się z jakimiś wiarygodnymi opracowaniami / opiniami ichtiologów na w/w zagadnienia ? Tak żeby uniknąć gdybania i dźwignąć nieco poziom merytoryczny

W internecie powinien być dostępny Raport OOŚ dla tej inwestycji. Można oczywiście dyskutować o jego rzetelności, ale jest to oficjalny dokument na podstawie którego wydano decyzję o środowiskowych warunkach budowy i ekspozycji przekopu. Edytowane przez hi tower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, widzę że masz informacje z pierwszej ręki. Tam zdaje się jakąś wyspa będzie też sypana na zalewie , prawda ? Ona będzie z piaskowa czy np. piaszczysto kamienna ? Będzie można przy niej łowić ?

Wyspa ma mieć podobno około 100ha, ma być legowiskiem dla ptaków. Cała wyspa otoczona będzie opaską kamienną. Kamień zbierany jest od kilku tygodni na terminalu w Elblągu. Wątpię, żeby ktoś zabronił obok wędkować, a może to być naprawdę ciekawe miejsce.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...