Jozi Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Oglądałem tą 2000 w sklepie w Tarnowie i stwierdziłem, że pod lekkie kogutki itp rzeczy lepszym będzie TP 2500 niż ten penio.Pokręciłem i ta szpula mi nie pasiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 No właśnie Ale da się to napewno jakoś usztywnić, spasować. 3000 jest spasowany w okolicach szpuli tą tulejką - jak na foto. Czekam na propozycje/rady. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 30 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 co tu radzic zalatw taka tulejke i spasuj do 2000, moge to cos da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nizdęb Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 U mnie po pewnym wypadzie na ryby też zaczęło coś lekko pukać. Wystarczyło porządnie dokręcić śrubę w tym miejscu. Kręci idealnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 W 2000 inaczej to wygląda, śrubka którą przedstawiasz jest dokręcona. Co mam zrobić, żeby nie było tych stuków,puków? Jedynie wytoczenie tulejki wchodzi w grę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nizdęb Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 W 2000 inaczej to wygląda, śrubka którą przedstawiasz jest dokręcona. Co mam zrobić, żeby nie było tych stuków,puków? Jedynie wytoczenie tulejki wchodzi w grę? Domyślam się że sprawdziłeś dokładnie ale u mnie wystarczyło dociągnąć dosłownie pół obrotu, albo nawet nie tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Oczywiście poleciałem po śrubokręt i próbowałem... Jest full Cofnij strony wstecz zobacz jak 2000 wygląda - nie ma tej tulejki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 A ja tak czytam i czytam, i nadal nie wiem gdzie Panu stuka... Bo tak na mój gust, to raczej postukiwania z okolic wodzika swe źródło biorą,a jedyną przewiną szpulki jest to, że "swoje waży".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 W obydwu modelach rozmiaru 2000 po ściągnięciu szpuli nie ma puków, stuków, po nałożeniu występują. Wodzik... zielony jestem. O ile w multiku wiem co to jest to w zwykłym młunku... To okolice rolki i kabłąka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 W środku... "Elemencik" odpowiedzialny za ruch szpulki "góra-dół"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Rozumiem. I co może z nim być nie tak? Zakładałem, że to brak tulejki ( obserwując, wyłapując różnice między 2000 a 3000 ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 (edytowane) Maciek. Brak tuleki nie może, przynajmniej teoretycznie, mieć wpływu na pracę młynka. W końcu to projekt taki a nie, że Ty zgubiłeś tulejkę. Weź też pod uwagę, że niewiele kołowrotków ma podobne rozwiązanie.PSPisałem Ci wcześniej o swoich doświadczeniach, z innego co prawda młynka ale dzisiaj @Zorro wspomniał o tym samym. Tam nie poszukasz przyczyn? Edytowane 1 Grudnia 2012 przez popper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Wiem. Zrób eksperyment. Zdejmij szpulkę, w jej miejscu przyklej taśmą jaki ołowiany ciężarek (tak z 50-60 gramów) i pokręć. Powinno stukać tak jak ze szpulką.A co konkretnie może być nie tak, to cholera wie, trza rozbierać i badać "łocami". Pamiętam, że kiedyś ktoś wrzucał zdjęcia bebechów Battla, to akurat ten wodzik i "jego ząbatka", to takie chamskie, nieobrobione odlewy były, że "każdy inny"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Boję się rozkręcać, ostatnio rozkręcone DAM'y sprzed hmmm 8-śmiu lat skończyły jako śmieci. Czy Penn ma to samo co Shimano np. Catana? Ząb musi wejść w drugi odpowiedni ząb? Czy tam już "jak kto woli". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedors Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Witam.Spróbuję pomóc. 1. Czy stukanie jest cykliczne, czy cyknięcie jest zawsze w tym samym momencie obrotu rotora?2. Czy stukanie pojawia się na minimalnej i maksymalnej amplitudzie ruchu szpuli? Mam pewne domysły, ale poczekam na odpowiedź.Pozdrawiam,fedors 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Dokładnie tak. Gdy szpula jest na dole w obu modelach jest lekkie kliknięcie, gdy jest max na górze jest głośniejsze kliknięcie/puknięcie. Więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Wobler, nie musisz rozkręcac młynka aby ciężarek zamiast szpulki przygotować. Najlepiej taki który wagowo szpuli odpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DamianeQ Opublikowano 1 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 W obydwu modelach rozmiaru 2000 po ściągnięciu szpuli nie ma puków, stuków, po nałożeniu występują. Wodzik... zielony jestem. O ile w multiku wiem co to jest to w zwykłym młunku... To okolice rolki i kabłąka? Mam tak samo w swoim 4000. Przy każdym obrocie korbką w tym samym miejscu słychać i czuć małe stuknięcie. Po zdjęciu szpuli tego niema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Prawdopodobnie niedoróbka w wodziku posuwu szpuli. Na jakiś czas pomoże naładowanie smaru do tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
000kamyk000 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Ja niestety również mam to samo /rozmiar 2000/ ale tylko ze szpulą bez gumki. Do tej pory myślałem, że to wada konstrukcyjna samej szpuli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedors Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Dokładnie tak. Gdy szpula jest na dole w obu modelach jest lekkie kliknięcie, gdy jest max na górze jest głośniejsze kliknięcie/puknięcie. Więc? Witam. Z dużym prawdopodobieństwem jest to metaliczny stuk mimośrodu z crosswind gear o crosswind block. Pojawia się jedynie ze szpulą ponieważ siła odśrodkowa ze szpulą na osi jest dużo większa niż samej osi bez szpuli i jest maksymalna w czasie zwrotu kierunku ruchu szpuli. Być może widać już lekką eksploatację elementów crosswind block. Jednym z prostych i skutecznych sposobów pozbycia się tych stuków jest "napakowanie" smaru do wnętrza, wyżłobienia w elemencie crosswind block. Na jakiś czas to działa. Jeśli stuki się pojawiają, to znaczy, że właśnie to miejsce lekko się wysuszyło i trzeba je dosmarować i zmniejszyć tarcie tam powstające (im więcej tarcia tym dużo szybsza eksploatacja). Proszę napisać, czy się udało.Zwracam uwagę na stosowanie oryginalnych smarów producenta, nie kombinowanie z innymi lubryfikatorami, oliwkami itd.. Często zła lubryfikacja doprowadza do przyspieszenia eksploatacji.Pozdrawiam,fedors. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokoko83 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 wielka proźba o załączenie zdjęcia rolki prowadzącej żyłkę, najlepiej w modelu 3000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogut Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wobler129 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Fakt po obciążeniu ośki bez szpuli też puka. Więc na co dokładnie stawiacie? Mazidła nie żałowali. To używany: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zdejmujesz tą małą zebatkę na samym dole i ten element przykręcony do ośki widoczną na zdjeciu śrubą. Rowek w tym górnym elemencie napełnić smarem. Na pewien czas pomoże. Jeśli te elementy posuwu są niedokładnie wykonane to nic nie pomoże na dłuższą metę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.