Skocz do zawartości

Penn Battle (kolejne generacje)


Kostek86

Rekomendowane odpowiedzi

W 2000 inaczej to wygląda, śrubka którą przedstawiasz jest dokręcona.

 

Co mam zrobić, żeby nie było tych stuków,puków? Jedynie wytoczenie tulejki wchodzi w grę?

 

Domyślam się że sprawdziłeś dokładnie ale u mnie wystarczyło dociągnąć dosłownie pół obrotu, albo nawet nie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek. Brak tuleki nie może, przynajmniej teoretycznie, mieć wpływu na pracę młynka. W końcu to projekt taki a nie, że Ty zgubiłeś tulejkę. Weź też pod uwagę, że niewiele kołowrotków ma podobne rozwiązanie.

PS

Pisałem Ci wcześniej o swoich doświadczeniach, z innego co prawda młynka ale dzisiaj @Zorro wspomniał o tym samym. Tam nie poszukasz przyczyn?

Edytowane przez popper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Zrób eksperyment. Zdejmij szpulkę, w jej miejscu przyklej taśmą jaki ołowiany ciężarek (tak z 50-60 gramów) i pokręć. Powinno stukać tak jak ze szpulką.

A co konkretnie może być nie tak, to cholera wie, trza rozbierać i badać "łocami". Pamiętam, że kiedyś ktoś wrzucał zdjęcia bebechów Battla, to akurat ten wodzik i "jego ząbatka", to takie chamskie, nieobrobione odlewy były, że "każdy inny"... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwu modelach rozmiaru 2000 po ściągnięciu szpuli nie ma puków, stuków, po nałożeniu występują. Wodzik... zielony jestem. O ile w multiku wiem co to jest to w zwykłym młunku... To okolice rolki i kabłąka? :unsure:

Mam tak samo w swoim 4000. Przy każdym obrocie korbką w tym samym miejscu słychać i czuć małe stuknięcie. Po zdjęciu szpuli tego niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Gdy szpula jest na dole w obu modelach jest lekkie kliknięcie, gdy jest max na górze jest głośniejsze kliknięcie/puknięcie. Więc? :)

 

Witam.

 

Z dużym prawdopodobieństwem jest to metaliczny stuk mimośrodu z crosswind gear o crosswind block. Pojawia się jedynie ze szpulą ponieważ siła odśrodkowa ze szpulą na osi jest dużo większa niż samej osi bez szpuli i jest maksymalna w czasie zwrotu kierunku ruchu szpuli. Być może widać już lekką eksploatację elementów crosswind block. Jednym z prostych i skutecznych sposobów pozbycia się tych stuków jest "napakowanie" smaru do wnętrza, wyżłobienia w elemencie crosswind block. Na jakiś czas to działa. Jeśli stuki się pojawiają, to znaczy, że właśnie to miejsce lekko się wysuszyło i trzeba je dosmarować i zmniejszyć tarcie tam powstające (im więcej tarcia tym dużo szybsza eksploatacja).

 

Proszę napisać, czy się udało.

Zwracam uwagę na stosowanie oryginalnych smarów producenta, nie kombinowanie z innymi lubryfikatorami, oliwkami itd.. Często zła lubryfikacja doprowadza do przyspieszenia eksploatacji.

Pozdrawiam,

fedors.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz tą małą zebatkę na samym dole i ten element przykręcony do ośki widoczną na zdjeciu śrubą. Rowek w tym górnym elemencie napełnić smarem. Na pewien czas pomoże. Jeśli te elementy posuwu są niedokładnie wykonane to nic nie pomoże na dłuższą metę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...