Skocz do zawartości

Farby podkładowe


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Właśnie skończyła mi się pucha białej farby której używałem jako podkładu, trzeba kupić coś nowego. Woblery robię z balsy, i od święta z lipy impregnowanej Drewnochronem. Zastanawiałem się nad podkładami dwuskładnikowymi tylko nigdy tego nie używałem.Jakie macie z tym doświadczenia? Jak wygląda malowanie takim dwuskładem, zanurzeniowo czy nanosimy to pędzelkiem? Jakich podkładów Wy używacie dwuskładnikowe jednoskładnikowe , jakie są ich zalety i wady itp

 

Macie jakieś propozycje bielusieńkiego podkładu który dobrze sprawdził by się do akryli natryskiwanych aerografem i lakierowania domaluxem lub hartzlakiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zapewne nie napiszę nic nowego, czego inni nie wiedzą.

Spróbuj z włoską ICA, ja używam ją, od kiedy się pojawiła w Polsce. Jest tania i wystarczająca na wszelkie zastosowania. Używam od drewna po stal (poliuretan), jest też acryl i poliester, od podkładu po finish. W Lublinie znajdziesz na ul. Zemborzyckiej, (sprawdziłem Twoją miejscowość, ja jestem z Białegostoku, więc to nie reklama, a sugestia, sam jestem użytkownikiem tych farb,) jest tam jakiś przedstawiciel lub mieszalnia. Zarzuć jakieś podkłady jednoskładnikowe, gdyż twardniejąc muszą odparować rozcieńczalnik i stąd to „bąblowanie”, na które wielu się uskarża. Balsa, lipa topola wymagają „ciężkich” (płytko penetrujących) podkładów, które w pierwszym podejściu zmykają pory drewna, reszta to kosmetyka i artyzm. Podstawowe podkłady są białe, więc masz bazę pod laserunek lub przejścia tonalne na warstwach, z amatorskimi hologramami włącznie, a to są farby szybkie, ale to już technika, a pytałeś o materiał. Popytaj, co Ci potrzebne na miejscu, lecz bardziej ufaj kartom technologicznym niż sprzedawcom i ucz się własną, a najlepiej czyjąś praktyką. Bo gdyby to opisać, wyszłaby bardzo obszerna książka. Z farbami i lakierowaniem param się ponad 30 lat i trochę już tego przerobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba coś nie przeszło-ponawiam

Zapewne nie napiszę nic nowego, czego inni nie wiedzą.

Spróbuj z włoską ICA, ja używam ją, od kiedy się pojawiła w Polsce. Jest tania i wystarczająca na wszelkie zastosowania. Używam od drewna po stal (poliuretan), jest też acryl i poliester, od podkładu po finish. W Lublinie znajdziesz na ul. Zemborzyckiej, (sprawdziłem Twoją miejscowość, ja jestem z Białegostoku, więc to nie reklama, a sugestia, sam jestem użytkownikiem tych farb,) jest tam jakiś przedstawiciel lub mieszalnia. Zarzuć jakieś podkłady jednoskładnikowe, gdyż twardniejąc muszą odparować rozcieńczalnik i stąd to „bąblowanie”, na które wielu się uskarża. Balsa, lipa topola wymagają „ciężkich” (płytko penetrujących) podkładów, które w pierwszym podejściu zmykają pory drewna, reszta to kosmetyka i artyzm. Podstawowe podkłady są białe, więc masz bazę pod laserunek lub przejścia tonalne na warstwach, z amatorskimi hologramami włącznie, a to są farby szybkie, ale to już technika, a pytałeś o materiał. Popytaj, co Ci potrzebne na miejscu, lecz bardziej ufaj kartom technologicznym niż sprzedawcom i ucz się własną, a najlepiej czyjąś praktyką. Bo gdyby to opisać, wyszłaby bardzo obszerna książka. Z farbami i lakierowaniem param się ponad 30 lat i trochę już tego przerobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...