Skocz do zawartości

Dylan - osiemdziesiątka

Rekomendowane odpowiedzi

Dane mi było oglądać go na żywo dwa razy. Pierwszy raz, gdy miał 60+, drugi raz gdy miał 70+.. W obu przypadkach pokazał klasę. Za drugim razie, gdy wracaliśmy z koncertu, jeden  z kolegów narzekał, że Dylan nie zagrał starszych utworów. Zapytałem, które to są starsze utwory? :)

• Like 1

Tak się zastanawiam czy przyznanie Dylanowi Nobla też było obciachem ?

Można Go lubić lub nie. Kwestia gustu. Na mnie sprawia niekiedy wrażenie jak by nie umiał śpiewać. Ale nie wiem, nie znam się.

Dla mnie symbolem obciachu to jest niejaki p. Brzozowski. Ciekawe kto taką miernotę tak mocno promuje.  

I z tym porównaniem się Sławku nie zgodzę. O ile solenizanta i wspomnianych przez Ciebie śpiewaków łąxzy prymitywizm sceniczny, kojarzący się raczej z farmą na zadupiu, czy przejściem podziemnym, to Dylan jest fenomenem kompozytorskim. Te pokraczne pobrzdąkiwania na gitarze i stęki przypominające bardziej krzywdzoną rogaciznę, niźli gwiazdę muzyki, skrywają prawdziwe perełki. Takie płyty jak "John Wesley Harding" pokazywały już kunszt kompozytorski Dylana, pewnie dzięki rozwiniętemu instrumentarium i bardziej "elektrycznemu" brzmieniu. Prawdziwa spuścizna Dylana, to jednak wspaniałe covery jego utworów. Niejeden klasyk muzyki popularnej zbudował na Dylanie swoją pozycję.

• Like 1

No cóż.

Dylanowi można wiele rzeczy zarzucić ale na pewno nie tą, że nie wpłynął na muzykę światową.

Choć nagranie podrzucone przez Sławka to bardziej redneck song to nie umniejsza jego wagi i wkładu w rozwój muzyki.

Szczerze mówiąc jakoś nigdy nie przepadałem za Dylanem, ot nie mój gust.

O tyle chłopina popchnął całe country dużo do przodu.