Gość WontMiss Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Witam.Chcialbym podzielić się z kolegami po kiju swoimi doświadczeniami związanymi z super gwarancja firmy St Croix.Początek października 2020 pękła wędka ES90MHF2, mniejsza w jakich okolicznościach (bo przecież gwarancja obejmuje wszystko). Panika, telefon do firmy Żbik i odpowiedź,, wszystko jest na stronie, ale tej wędki już Pan nie dostanie, pewnie będą dwie krótsze". Nie satysfakcjonowało mnie to wcale. Opłaty jakie były na stronie przeraziły mnie, więc wolałem kontakt z producentem. Na stronie St. Croix - super star service, piszesz zgłoszenie i jest. Odpowiedź po dwóch dniach od Pana Joe ze dostane nowa wędkę, będzie wysłana za 3 dni. Myślę sobie. Szok, super, extra. Po wymianie emaili dotyczących płatności okazuje się że jednak nie, gdyż nastąpiła pomyłka i on nie zajmuje się reklamacjami miedzynarodowymi( tu już proszę zauważyć, jak traktują konsumenta z Polski, a jak u siebie- nowa wędka w 3 dni od zgłoszenia).Nowy e-mail na podany adres przez Pana Joe do Pana Dana. Kontakt telefoniczny, kilka maili. Będzie zrobiona górna czesc w dwa miesiące, koszt 50$. Myślę,trudno. PoczekamOdzywam się po 2 miesiącach. Zero odzewu. Ponowna reklamacja na ogólny servis. Zero odzewu. Telefony. Po X razie złapany Pan Dan który informuje mnie ze nie zajmuje się już ta sprawa. Proszę kierować do Pani Terran. Emaile do Pani Terran, która informuje mnie później już telefonicznie, że pierwszy raz słyszy o tej sprawie. Da się to zrobić, tylko to potrwa do kwietnia 2021(mamy styczeń). Do tego opłata servisowa 25 dolarów i 207 dolarów za przesyłkę. Łącznie 232$. Załamany no ale cóż... Wędka kosztowała ponad 2000zł.Kwiecień nadszedl. Znowu kilka emaili. Zamieszanie, odpowiedzi że nie jest w stanie przyspieszyć produkcji. Koniec kwietnia i okazuje się że przesyłka wyszła jednak 31 marca z Park Falls( zero komunikacji w firmie).Numer listu do śledzenia przesyłki otrzymałem.Małe problemy z pocztą polską i przesyłka dociera do mnie dnia wczorajszego, tj. 07.06.2021. Mega uciecha, wyrwałem się z pracy, zasuwam do domu otworzyć mój nowy czubeczek. Wyciągam z folii, fajnie zapakowany w tubę, zabezpieczony pianką. Otwieram folie... iiii czubek pęknięty za pierwszą przelotka od góry. Jak narazie to w sumie kilkadziesiąt emaili, kilkanaście telefonów, a historia jeszcze nie ma końca. Wczoraj znowu korespondencja z Panią Terran, zobaczymy jak firma wyjdzie z tego z twarzą, lub z gębą.Gdyby ktoś zapytał mnie czy ma kupić wędke z tej firmy, lub od jakiegokolwiek dystrybutora w Polsce. Mówie stanowcze NIE! 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilczybilet Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Fajnie to wygląda, jak się czyta, że "gwarancja dożywotnia" czy 15 lat, ale widać jak przychodzi co do czego, to już nie jest tak kolorowo...Ktoś kiedyś pisał, że problemu z reklamacją po złamaniu jednego ze składów nie miał, tylko musiał trochę poczekać, ale po Twoim wpisie widać, że pechowo trafiłeś i takiego serwisu nie życzę nikomu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Dzięki za opis serwisu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon82 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Firma St.Croix u mnie ostro podpadła po wycofaniu z produkcji długich Avidów i Elitek.Mam te kije w wersji custom a tak w zasadzie gwarancja, która wtedy kiedy blanki kupowałem była "dożywotnią" jest o kant stołu.Po co mi inny kij czy blank skoro dożywotnio chciałem chronić te konkretne kije. No cóż, jeśli kiedyś się połamią to wezmę w zamian co jest, sprzedam i pójdę już gdzie indziej. St.Croix w dzisiejszym wydaniu kompletnie mnie nie bierze 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zandermafija Opublikowano 9 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2021 Firma St.Croix u mnie ostro podpadła po wycofaniu z produkcji długich Avidów i Elitek.Mam te kije w wersji custom a tak w zasadzie gwarancja, która wtedy kiedy blanki kupowałem była "dożywotnią" jest o kant stołu.Po co mi inny kij czy blank skoro dożywotnio chciałem chronić te konkretne kije. No cóż, jeśli kiedyś się połamią to wezmę w zamian co jest, sprzedam i pójdę już gdzie indziej. St.Croix w dzisiejszym wydaniu kompletnie mnie nie bierze Podobna sytuacja jest w MHX. Gwarancja dozywotnia kończy się wraz z zakończeniem produkcji danego blanku... Do tego z tą dożywotnią gwarancją to tak nie do końca: "W przypadku uszkodzeń powstałych z niewłaściwego użytkowania wędziska lub dowolnego typu uszkodzeń mechanicznych, nie wynikających z wad fabrycznych nabywcy nie przysługuje prawo do wymiany złamanego elementu." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polny Opublikowano 9 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2021 I weź udowodnij że kij miał wadę fabryczną..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyprys19 Opublikowano 9 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2021 Kolega reklamował suzuki i nie było problemu. Poprosili o odcięcie 10cm kawałków od miejsca pęknięcia i po sprawdzeniu otrzymał nowy blank. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Derrek Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) I weź udowodnij że kij miał wadę fabryczną.....Klient może skorzystać z opcji że bez rozstrzygnięcia z czyjej został uszkodzony kij wymienią na nowy lub element, ale trzeba zapłacić jakieś tam pieniądze . Już dawno przestałem wierzyć w tą gwarancję oczywiście jak jesteś obywatelem USA nie ma pewnie dużego problemu wymieniają na nowy egzemplarz od razu bez gadania .Co innego z polską dostajemy słabe jakościowo wykonane wędki pod względem estetyki , dodatkowo jeden dystrybutor jesteśmy dla nich małym nic nie znaczącym rynkiem zbytu ???? Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Derrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Negative Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Ja też miałem złamaną wędkę tej firmy,kij się złamał z mojej winy,podczas dojścia do łowiska,ale właściwie nikt mnie o to nie pytał.Sprawę bez problemu załatwił polski dystrybutor w ciągu 5-6tygodni.Musiałem zapłacić tylko koszty transportu,co nie było małą kwotą z tego co kojarzę (było to 7-8lat wstecz)to ok 300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hose4ras Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Okolo 2-3 lata temu moj ojciec polamal st croixa ze swojej winy, kijek byl z 3ciej reki, bez papierow itd. Wszystko zalatwione przez Żbika w okolo 3 miesiace.Koszty jakie poniosl to okoloce 300zlPo perypetiach autora tematu nasuwa mi sie pytanie:Czy warto ogarnic to samemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bezi Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Ja złamałem wędkę muchową, też hamerykanckiej firmy, zbrojoną z blanku na który też była, dożywotnia gwarancja. Wędka strzeliła po kilku wyjściach nad wodę, podczas rzutu. Producent reklamacji nie uznał, powiedział że, dorobi tą część (za sporą opłatą), nie produkowany juz blank. Nikt nic innego w zamian nie proponował. Później okazało się, że pomimo tego, nie opłaca się szukać mandrylli i w sumie to spuścili mnie po brzytwie. Dopiero Zieliński z Krk się zlitował i dorobił mi element mimo że, też nie miał mandrylli i musiał kombinować i sztukować. Wyszło spoko, w miarę szybko i dużo taniej. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez bezi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Derrek Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Uszkodzenia wędek z serii LEGEND ELITE SALMON & STEALHEAD, AVID SALMON & STEALHEAD, WILD RIVER, LEGEND XTREME (stare LXS/LXC na turkusowym blanku)W związku z tym, że serie LEGEND ELITE SALMON & STEALHEAD, AVID SALMON & STEALHEAD i LEGEND XTREME zostały wycofane z produkcji w USA wymiana w przypadku tych wędzisk jest nastepująca: a) jeśli złamana była część szczytowa i w fabryce jest jeszcze szczytówka do konkretnego modelu to następuje standardowa wymiana szczytówki na nową do tego modelu. lub jeśli w fabryce nie ma już odpowiedniej do danego modelu szczytówki nastąpi wymiana CAŁEJ WĘDKI na nową, z innej serii - tutaj masz do wyboru: - 1 wędka z serii Legend Elite (krótka) lub Legend X (w przypadku wymiany z LEGEND ELITE S&S lub LEGEND XTREME) - opłata serwisowa 120 USD + podatki, cło, opłata administracyjna - 2 wędki krótkie z tańszych serii (w przypadku wymiany za Legend Elite Salmon & Stealhead) np. 1 sztuka z AVID i 1 sztuka z Legend Tournament - opłata serwisowa 120 USD + podatki, cło, Skopiowane że strony żbik. Myślę że lepiej było reklamować przez żbik , procedura jest opisana należy wysłać całą wędkę na adres :Żbik Sp. z o.o Więckowskiego 98 lok. 1, 90-758 ŁódźZ formularzem Ja, niżej podpisany.....(imię i nazwisko)........przesyłam wędkę marki St. Croix, model................o numerze seryjnym............... i zwracam się z prośbą o wymianę całej wędki/ części szczytowej (odpowiednio) na nową w ramach amerykańskiej usługi serwisowej. Niniejszym zostałem poinformowany o związanej z tą usługą opłacie serwisowej i kosztach towarzyszących (VAT, cło, transport) i zobowiązuję się ją uiścić w momencie odbioru wymienionej wędki/ części wędki. Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Derrek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WontMiss Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 Mam wrażenie, że Ty Darku nie miałeś nigdy nic wspólnego z biznesem. Szanującą się firmą, bez gadania i najmniejszego ale, czy to w Bangladeszu, Indiach czy takiej Polsce podjęłaby działania w kilka dni i postarała się o to żeby klient był zadowolony. Co to za różnica czy przez dystrybutora czy osobiście? Klient powinien być traktowany zawsze dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Derrek Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Mam wrażenie, że Ty Darku nie miałeś nigdy nic wspólnego z biznesem. Szanującą się firmą, bez gadania i najmniejszego ale, czy to w Bangladeszu, Indiach czy takiej Polsce podjęłaby działania w kilka dni i postarała się o to żeby klient był zadowolony. Co to za różnica czy przez dystrybutora czy osobiście? Klient powinien być traktowany zawsze dobrze.Jestem rozczarowany ich traktowaniem klientów z poza oceanu , jednak już wspomniałem mamy jednego Dystrybutora i nasz kraj jest małym ryneczkiem zbytu . Przez tyle lat nie powstał żaden autoryzowany serwis na terenie Europy nawet nie mają tu magazynów . Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Derrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonix Opublikowano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2021 (edytowane) Wielu to przerabiało. Jedni uważają ich gwarancję za za najlepszą na świecie, inni za najgorszą. Jest ok gdy rozwalisz ze swojej winy i po zapłaceniu kilku usd masz nową wędkę.Nie jest ok. gdy przy wyrzucie lekkiej przynęty pęknie w połowie,a i tak musisz zapłaciś jakieś opłaty serwisowe, słysząc, że polskie prawa konsumenckie nie mają tu zastosowania. Obecnie doszły jeszcze chore okresy oczekiwania. Ja się zraziłem i "nigdy wìęcej". Edytowane 10 Czerwca 2021 przez fonix 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest-Natura Opublikowano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2021 (edytowane) Witam.Sorki za mały offtop, ale może da do myślenia w temacie jak powinna wygladaćtak naprawde obsługa posprzedażowa.Dla porównania tania marka w Polsce - złamałem środkowy element w trzyskładzie (muchówka).Rzecz nietypowa, bo z reguły szczytówki się łamią i takie składy mają firmy najczęściej na zapas. E-mail do serwisu tej firmyi nazajutz odpowiedź (cytat) z e-maila:Model 2005, dokończono sprzedaż w 2006 roku.Jakby pan przysłał jeszcze raz, to w „archiwum” mam takie 2 elementy, sprawdzęNa trzeci dzień po wysłaniu e-maila do drzwi dzwoni kurier z tubą i 76 zł do pobrania. Lekki szok i niedowierzanie że po kilkunastu latach mają na magazynie jeszcze składy na wymianę.To było trzy lata temu - czyli 12 lat po zakońćzeniu sprzedaży tego modelu kija za jakieś 150-200 zł i bez mydlenia oczu gwarancją.Rok wcześniej korzystałem również z tego serwisu łamiąc (siadłem sobie kurna na wędkę przez nieuwagę) dwa elementy najtańszego switcha na rynku - za 120 z przesyłką miałem również na trzeci dzień od wysłania e-maila.W zeszłym roku kupiłem z premedytacją i w ciemno nieco, tutaj na giełdzie, kija z ułamaną szczytówką. Tej samej marki - zanim kijek doszedł do mnie od sprzedającego, szczytówka czekała już u mnie w domu, przesłana z serwisu za sumę 52,5 zł łącznie z przesyłką.Kierownik serwisu - Pan Ryszard, za każdym razem oprócz odpowiedzi na e-mail, dzwonił osobiście do mnie na drugi dzień. Oprócz konkretnych informacji w przedmiocie sprawy, przez kilka / naście minut gadaliśmy też o rybach i innych pierdołach po prostu. Gość mnie nie zna, nie widział mnie na oczy kompletnie.Ja już dawno przestałem wierzyć w "lifetimegurante" kosztujace po kilkaset dolców jak przyjdzie co do czego.A nazwę firmy to się chyba domyślacie ...bo psy na niej wszyscy wieszają a potem okazuje się że pół wędkarskiego świata w naszym kraju kupuje ich kije i przerabia blanki samemu albo w pracowniach ... Sorki jeszce raz za tę małą dygresję nie w temacie wątku.Pozdrawiam. Edytowane 11 Czerwca 2021 przez Forest-Natura 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rando Opublikowano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2021 (edytowane) Jestem rozczarowany ich traktowaniem klientów z poza oceanu , jednak już wspomniałem mamy jednego Dystrybutora i nasz kraj jest małym ryneczkiem zbytu . Przez tyle lat nie powstał żaden autoryzowany serwis na terenie Europy nawet nie mają tu magazynów . O to jaki macie serwis powinniscie miec pretensje przede wszystkim do dystrybutorow. Jak ja kupie kij Megabass, ktory wedlug megabass nie jest produkowany na moj rynek, z komisu ktory ma specjalna umowe z megabass to nie ide z gwarancja do megabass tylko do komisu. Meczcie waszego Zbika bo to oni postanowili te wedki importowac, a St Croix nie zrobil swojego programu gwarancji/ubezpieczenia z mysla o rynkach zagranicznych. A tak pozatym, St.Croix ma teraz problemy z produkcja praktycznie wszystkich wedek z przyczyny braku komponentow wiec obecnie nawet u nas sie sporo czeka. Edytowane 11 Czerwca 2021 przez Rando Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RybkaWoleju Opublikowano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2021 Jak Ryszard to pewnie Jaxon, chyba że zbieżność imion. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaweł Opublikowano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2021 (edytowane) Okolo 2-3 lata temu moj ojciec polamal st croixa ze swojej winy, kijek byl z 3ciej reki, bez papierow itd. Wszystko zalatwione przez Żbika w okolo 3 miesiace.Koszty jakie poniosl to okoloce 300zlPo perypetiach autora tematu nasuwa mi sie pytanie:Czy warto ogarnic to samemu?3 lata temu w czasie holu morskiej srebrnej troci/65+/pękła część szczytowa w elicie 96mhf.Czekałem na nowy skład od Żbika 10 miesięcy,Hubert sprawę pilnował.Telefony , maile i czekaj człowieku aż łaskawca wymieni uszkodzoną część bo czekał aż mu się paczka do wysyłki zapełni.To była ostatnia elitka którą kupiłem. Edytowane 11 Czerwca 2021 przez gaweł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WontMiss Opublikowano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2021 Uwaga uwaga. Nadeszła odpowiedź z USA. Dostanę zwrot. Tylko za przesyłkę a złamana wędkę mam chyba wsadzić do kosza. Czyli dokładnie 257$ zwrotu, o wymianie części czy wędki nic nie napisała Pani Terran. Porażka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hose4ras Opublikowano 12 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 3 lata temu w czasie holu morskiej srebrnej troci/65+/pękła część szczytowa w elicie 96mhf.Czekałem na nowy skład od Żbika 10 miesięcy,Hubert sprawę pilnował.Telefony , maile i czekaj człowieku aż łaskawca wymieni uszkodzoną część bo czekał aż mu się paczka do wysyłki zapełni.To była ostatnia elitka którą kupiłem.Faktycznie, mojemu ojcu udalo sie to „szybko” zalatwic nie mniej jednak Żbik poinformowal o tym ze wymiana moze potrwac kilka miesiecy az skompletuje paczke do wysylki... takze nie mydlil oczu a przedstawił sprawe jasno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Derrek Opublikowano 12 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 (edytowane) 3 lata temu w czasie holu morskiej srebrnej troci/65+/pękła część szczytowa w elicie 96mhf.Czekałem na nowy skład od Żbika 10 miesięcy,Hubert sprawę pilnował.Telefony , maile i czekaj człowieku aż łaskawca wymieni uszkodzoną część bo czekał aż mu się paczka do wysyłki zapełni.To była ostatnia elitka którą kupiłem.Fantazja na temat super kijów st croix prysła mają wygórowane ceny jak na jakość kijów jaką oferują w polskich sklepach , kije nie są wcale takie super czułe jakie teraz oferuje konkurencja są strasznie porysowane odpryski na lakierach , nawet nie kiedy powyginane przelotki możliwe że wszystko spowodowane dalekim transportem 1450 zł za legend turnament tyle hajsu kiedyś kupić można było za 1200. A pomimo tego jakość korka do dupy zaczął odpadać po 2 wyprawach ,kij od nowości miał już rysy ( chyba ta super dlugowieczna gwarancja przyciągała ludzi do kupowania tego szmelcu) . Przykładowo kupiłem teraz xzoga airov ml za 1050 nie ma nawet 1 ryski na blanku wszystko dużo lepiej spasowane , a kij robiony w malyzji na japońskich blankach Edytowane 12 Czerwca 2021 przez Derrek 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon82 Opublikowano 12 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2021 Ceny mają z kosmosu przeliczając na polskie. Elitki za 2100, z takim budżetem można pofantazjować u rodbuildera ???? 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 16 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Nie jest ok. gdy przy wyrzucie lekkiej przynęty pęknie w połowie,a i tak musisz zapłaciś jakieś opłaty serwisowe, słysząc, że polskie prawa konsumenckie nie mają tu zastosowania. .Tak się zastanawiam jak to możliwe? Kupuję w polskim sklepie, z polskiej dystrybucji, to jakim cudem polskie prawa nie mają zastosowania?Reklamuję w sklepie a oni mają 2 tygodnie na rozpatrzenie. Jak to zrobią, za przeproszeniem chooy mnie obchodzi. Jakie opłaty serwisowe? To powinno być po stronie dystrybutora. Skoro zdecydował się handlować takim sprzętem, to ponosi ryzyko ewentualnych reklamacji. Ciekawe jakby sąd rozpatrzył taki spór? 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1981 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Gwarancja/ rekojmia to nie jest do konca to samo ,gwarancja I jej ,, zasady, sa dobrowolne taka informacje znalazlem w kiedys w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.