AnolisN Opublikowano 15 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Złożylem jeszcze raz i przestał gruchotać jak mototek tylko straszliwie szumi i ciężko sie kreci. Cos sie zmienilo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnolisN Opublikowano 15 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 (edytowane) Jak nie będziesz zakładał rotora to będziesz słyszał dziwne dźwięki. Pinion przy założonym rotorze zbliża się do niego nieznacznie i właśnie w tym położeniu ma być. Może być też inna opcja. łożysko od strony korby dobrze nie wskoczyło w gniazdo i za bardzo dociska Ci koło do piniona. Kręci "sztywno" jak wszystko poskładasz?Niezabardzo kuma o co chodzi że sztywno ale ciezko idzie a jak machniesz zeby sie krecil to 2sec i sie zatrzymuje. Zero pracy maślanej. Nie czuć tez mechanizmu tylko takie tarcie jakies .. Edytowane 15 Grudnia 2015 przez AnolisN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psd27 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Kiedyś w moim exceler plusie daiwy miałem tak, że gdy za mocno przykręciłem rotor, kołowrotek przestawał kręcić. Trzeba było ten rotor dokręcić "z wyczuciem" i wszystko wracało do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnolisN Opublikowano 15 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 U mnie niestety nic nie dziala i dalej chodzi jak zardzewiala maszynka do miea... ja ide spac i jutro zobaczymy. Lookne po 18 gdzies jak wroce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopek1971 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Smar nie ma nic do rzeczy. Przesmarowano już nim pewnie dziesiątki tysięcy młynków.Poluzuj troche śrubki obudowy. Sprawdź czy jest lepiej.Czy po skręceniu jest delikatny luz na przekładni? Powinien być. Nadaje się ten smar do np.Shimano z wyższej półki? Słyszałem że nie jest odpowiedni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nadaje się ten smar do np.Shimano z wyższej półki? Słyszałem że nie jest odpowiedni.Nadaje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) No i tak to właśnie jest. Rady na forum do samodzielnego serwisu kołowrotków tak się własnie kończą . A potem próby wirtualnej naprawy kołowrotka i kilka stron pisaniny.Mechanizm tego kołowrotka jest banalnie prosty i raczej trudno tam popełnić jakiekolwiek błędy. Sądzę,tak na odległość że przyczyna może tkwić w zle złożonym i zamontowanym łożysku oporowym. Koszyk musi być włożony w odpowiednim miejscu biorąc również też pod uwagę sam mechanizm przełącznika.Musi to być wszystko zgrane,a da się prawidłowo zamontować tylko w jednej określonej pozycji. Młody adept sztuki serwisowania niestety musi wytężyć umysł i pomyśleć na spokojnie nad zasadą działania całego mechanizmu. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez Józef Lesniak 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jopek1971 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nadaje się. Powiem szczerze że trochę boję się go użyć by nie stracić "maślanej" pracy.Kilka kołowrotków niższej klasy nasmarowałem i trochę "gęściej" się kręcą,stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klim Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Zabieram sie za przestawianie kola i wysylam zdj czescipierwsze z prawej łożysko rotora potem oporówka...Rzeczywiście może być-za mocno dokręcony rotor lub błąd w złożeniu przełącznika oporówki. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez klim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnolisN Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) No i tak to właśnie jest. Rady na forum do samodzielnego serwisu kołowrotków tak się własnie kończą . A potem próby wirtualnej naprawy kołowrotka i kilka stron pisaniny.Mechanizm tego kołowrotka jest banalnie prosty i raczej trudno tam popełnić jakiekolwiek błędy. Sądzę,tak na odległość że przyczyna może tkwić w zle złożonym i zamontowanym łożysku oporowym. Koszyk musi być włożony w odpowiednim miejscu biorąc również też pod uwagę sam mechanizm przełącznika.Musi to być wszystko zgrane,a da się prawidłowo zamontować tylko w jednej określonej pozycji. Młody adept sztuki serwisowania niestety musi wytężyć umysł i pomyśleć na spokojnie nad zasadą działania całego mechanizmu. Zgadzam sie O kolowrotkach nie mam za duzo pojecia jesli chodzi o mechanizmy Kilka z nich juz przesmarowalem i dzialaly dobrze ale ten jest anomalia. Proponujesz przekladanie koszyczka do lozyska oporowego co 1 stopien? Az znajde pierwotne ulozenie? W domu dostepny bede dopiero po 18 i sprobuje.. mam nadzieje ze pomoze bo w sobote trzeba na ryby jechac ;P.Dodam jeszcze tak jak pisalem wczesniej ze mechanizm chodzi maslanie a jak wloze slimak to zaczyna juz sie ciezko krecic. Jeszcze zanim wloze oporowke. A kolowrotek caly po skreceniu to kreci sie na ''sztywno'' jak to kolega wyzej nazwal a szum (glosny) dochodzi tak jakby z mechanizmu z zebatkami a nie gornego. Edytowane 16 Grudnia 2015 przez AnolisN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnolisN Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Jestem dostepny juz jakby cos. Rozkrecam go od nowa i kombinuje. Jak jakies fotki potrzebne piszcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klim Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 rób zdjęcia każdego etapu to się wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnolisN Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Pan józef leśniak miał rację. To była wina źle złożonego ĺozyska oporowego. Dzieki wszystkim za pomoc. Kolowrotek naprawiony temat do zamkniecia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psd27 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Pan józef leśniak miał rację. To była wina źle złożonego ĺozyska oporowego. Dzieki wszystkim za pomoc. Kolowrotek naprawiony temat do zamkniecia .A co się człowiek nagimnastykował (i przy okazji nauczył), to jego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 18 Grudnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 A co się człowiek nagimnastykował (i przy okazji nauczył), to jego Bezcenne :lol: . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Ja przy przekładniach zostanę przy Shimano Drag Grease który jest gęstszy i wyraźniej lepki.Potwierdzam.Najwyższa lepkość z posiadanych smarów tj. Abu Silicote PTFE, Penn,Ardent,Hot Souce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo07 Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Td 920i problem z dostaniem się do łożyska rolki. Co polecacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zander69 Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 A pamietasz ,że w TD jest "lewy" gwint ? Należy odkręcać w drugą strone niż normalnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz197503 Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 miałem to samo z tym ze u mnie trzeba było rozwiercać nowa śrubka w raven fishing 15 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Takie pytanie: TP XT 4000 nieuzywany :-) i nigdy nie rozbierany. I teraz chodzi o smar. Jest on gęsty, barwa przeźroczysty z nalotem zielonego, nie jest lepki a bardzo tłusty, idealnie trzyma sie przekładni...... Ktoś wie czym wtedy fabrycznie smarowali te młynki? Ja chce taki smar.... :-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepton Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Takie pytanie: TP XT 4000 nieuzywany :-) i nigdy nie rozbierany. I teraz chodzi o smar. Jest on gęsty, barwa przeźroczysty z nalotem zielonego, nie jest lepki a bardzo tłusty, idealnie trzyma sie przekładni...... Ktoś wie czym wtedy fabrycznie smarowali te młynki? Ja chce taki smar.... :-) Kupiłem niedawno TP - XT rozmiar 3000. Leżak Smar jest taki jak w Twoim, tj w idealnym stanie.Pełne zdziwienie, w leciwym młynku taki miodzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Z przykrościa :-( to nie mój niestety :-( . Ale czym Japanese smarowali wtedy....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Witam.Ostatnio testowałem nowy smar rodem z USA,a mianowicie smar Cal,s. Dostałem wstepna próbkę od Pana Jakuba do testów i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Znakomicie trzyma się przekładni i wszystkich elementów kołowrotka. Dedykowany jest do małych i średniej wielkości kołowrotków. Bardzo dobrze spisuje się w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear.Przesmarowałem ostatnio tym smarem kilkanaście kołowrotków ze stajni Daiwy i Shimano z wysokiej półki. Nie mam zastrzeżeń,praca wzorowa,"aksamitna" .Jest to smar syntetyczny z PTFE i na polimerach,jest zdecydowanie lepszy od Ardent-a. Można nim również smarować przekładki cierne w układach hamulcowych. Nabyć można tu:http://olx.pl/oferta/smar-do-kolowrotkow-cals-light-grade-grease-CID767-IDedggt.htmlhttp://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple- http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-for-Smaller-Reels-Colder-Climates-1-Ounce-P26527.aspx Edytowane 24 Marca 2016 przez Józef Lesniak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 niedawno moje pytanie było podobne-czym smarują teraz fabrykaty shimano i niestety nikt nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Witam.Ostatnio testowałem nowy smar rodem z USA,a mianowicie smar Cal,s. Dostałem wstepna próbkę od Pana Jakuba do testów i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Znakomicie trzyma się przekładni i wszystkich elementów kołowrotka. Dedykowany jest do małych i średniej wielkości kołowrotków. Bardzo dobrze spisuje się w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear.Przesmarowałem ostatnio tym smarem kilkanaście kołowrotków ze stajni Daiwy i Shimano z wysokiej półki. Nie mam zastrzeżeń,praca wzorowa,"aksamitna" .Jest to smar syntetyczny z PTFE i na polimerach,jest zdecydowanie lepszy od Ardent-a. Można nim również smarować przekładki cierne w układach hamulcowych. Nabyć można tu:http://olx.pl/oferta/smar-do-kolowrotkow-cals-light-grade-grease-CID767-IDedggt.htmlhttp://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple- for-Smaller-Reels-Colder-Climates-1-Ounce-P26527.aspxA niedawno Pan uważał że Ardent jest najlepszy... . Świat idzie do przodu. Dla mnie cały czas jednym z lepszych na zęby jest Shimano Drag Grease.Ale to dobrze że Pan poszukuje. Spróbujemy... . Edytowane 24 Marca 2016 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.