Skocz do zawartości

Smarowanie kołowrotka


Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie będziesz zakładał rotora to będziesz słyszał dziwne dźwięki. Pinion przy założonym rotorze zbliża się do niego nieznacznie i właśnie w tym położeniu ma być. Może być też inna opcja. łożysko od strony korby dobrze nie wskoczyło w gniazdo i za bardzo dociska Ci koło do piniona. Kręci "sztywno" jak wszystko poskładasz?

Niezabardzo kuma o co chodzi że sztywno ale ciezko idzie a jak machniesz zeby sie krecil to 2sec i sie zatrzymuje. Zero pracy maślanej. Nie czuć tez mechanizmu tylko takie tarcie jakies ..

Edytowane przez AnolisN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar nie ma nic do rzeczy. Przesmarowano już nim  pewnie dziesiątki tysięcy młynków.

Poluzuj troche śrubki obudowy. Sprawdź czy jest lepiej.

Czy po skręceniu jest delikatny luz na przekładni? Powinien być.

 

 

Nadaje się ten smar do np.Shimano z wyższej półki? Słyszałem że nie jest odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak to właśnie jest. Rady na forum do samodzielnego serwisu kołowrotków tak się własnie kończą ;). A potem próby wirtualnej naprawy kołowrotka i kilka stron pisaniny.

Mechanizm tego kołowrotka jest banalnie prosty i raczej trudno tam popełnić jakiekolwiek błędy. Sądzę,tak na odległość że przyczyna może tkwić w zle złożonym i zamontowanym łożysku oporowym. Koszyk musi być włożony w odpowiednim miejscu biorąc również też pod uwagę sam mechanizm przełącznika.Musi to być wszystko zgrane,a da się prawidłowo zamontować tylko w jednej określonej pozycji. Młody adept sztuki serwisowania niestety musi wytężyć umysł i pomyśleć na spokojnie nad zasadą działania całego mechanizmu.

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak to właśnie jest. Rady na forum do samodzielnego serwisu kołowrotków tak się własnie kończą ;). A potem próby wirtualnej naprawy kołowrotka i kilka stron pisaniny.

Mechanizm tego kołowrotka jest banalnie prosty i raczej trudno tam popełnić jakiekolwiek błędy. Sądzę,tak na odległość że przyczyna może tkwić w zle złożonym i zamontowanym łożysku oporowym. Koszyk musi być włożony w odpowiednim miejscu biorąc również też pod uwagę sam mechanizm przełącznika.Musi to być wszystko zgrane,a da się prawidłowo zamontować tylko w jednej określonej pozycji. Młody adept sztuki serwisowania niestety musi wytężyć umysł i pomyśleć na spokojnie nad zasadą działania całego mechanizmu.

 

Zgadzam sie :P O kolowrotkach nie mam za duzo pojecia jesli chodzi o mechanizmy Kilka z nich juz przesmarowalem i dzialaly dobrze ale ten jest anomalia. Proponujesz przekladanie koszyczka do lozyska oporowego co 1 stopien? Az znajde pierwotne ulozenie? W domu dostepny bede dopiero po 18 i sprobuje.. mam nadzieje ze pomoze bo w sobote trzeba na ryby jechac ;P.

Dodam jeszcze tak jak pisalem wczesniej ze mechanizm chodzi maslanie a jak wloze slimak to zaczyna juz sie ciezko krecic. Jeszcze zanim wloze oporowke. A kolowrotek caly po skreceniu to kreci sie na ''sztywno'' jak to kolega wyzej nazwal a szum (glosny) dochodzi tak jakby z mechanizmu z zebatkami a nie gornego.

Edytowane przez AnolisN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Takie pytanie: TP XT 4000 nieuzywany :-) i nigdy nie rozbierany. I teraz chodzi o smar. Jest on gęsty, barwa przeźroczysty z nalotem zielonego, nie jest lepki a bardzo tłusty, idealnie trzyma sie przekładni...... Ktoś wie czym wtedy fabrycznie smarowali te młynki? Ja chce taki smar.... :-)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie: TP XT 4000 nieuzywany :-) i nigdy nie rozbierany. I teraz chodzi o smar. Jest on gęsty, barwa przeźroczysty z nalotem zielonego, nie jest lepki a bardzo tłusty, idealnie trzyma sie przekładni...... Ktoś wie czym wtedy fabrycznie smarowali te młynki? Ja chce taki smar.... :-)

 

Kupiłem niedawno TP - XT rozmiar 3000. Leżak 

Smar jest taki jak w Twoim, tj w idealnym stanie.

Pełne zdziwienie, w leciwym młynku taki miodzik. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio testowałem nowy smar rodem z USA,a mianowicie smar Cal,s. Dostałem wstepna próbkę od Pana Jakuba do testów i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Znakomicie trzyma się przekładni i wszystkich elementów kołowrotka. Dedykowany jest do małych i średniej wielkości kołowrotków. Bardzo dobrze spisuje się w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear.

Przesmarowałem ostatnio tym smarem kilkanaście kołowrotków ze stajni Daiwy i Shimano z wysokiej półki. Nie mam zastrzeżeń,praca wzorowa,"aksamitna" .

Jest to smar syntetyczny z PTFE i na polimerach,jest zdecydowanie lepszy od Ardent-a. Można nim również smarować przekładki cierne w układach hamulcowych.

 

Nabyć można tu:

http://olx.pl/oferta/smar-do-kolowrotkow-cals-light-grade-grease-CID767-IDedggt.htmlhttp://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-

 

 

http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-for-Smaller-Reels-Colder-Climates-1-Ounce-P26527.aspx

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio testowałem nowy smar rodem z USA,a mianowicie smar Cal,s. Dostałem wstepna próbkę od Pana Jakuba do testów i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Znakomicie trzyma się przekładni i wszystkich elementów kołowrotka. Dedykowany jest do małych i średniej wielkości kołowrotków. Bardzo dobrze spisuje się w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear.

Przesmarowałem ostatnio tym smarem kilkanaście kołowrotków ze stajni Daiwy i Shimano z wysokiej półki. Nie mam zastrzeżeń,praca wzorowa,"aksamitna" .

Jest to smar syntetyczny z PTFE i na polimerach,jest zdecydowanie lepszy od Ardent-a. Można nim również smarować przekładki cierne w układach hamulcowych.

 

Nabyć można tu:

http://olx.pl/oferta/smar-do-kolowrotkow-cals-light-grade-grease-CID767-IDedggt.htmlhttp://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-

 

 

for-Smaller-Reels-Colder-Climates-1-Ounce-P26527.aspx

A niedawno Pan uważał że Ardent jest najlepszy... . Świat idzie do przodu. Dla mnie cały czas jednym z lepszych na zęby jest Shimano Drag Grease.

Ale to dobrze że Pan poszukuje. Spróbujemy... . 

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...