FidoAngel Opublikowano 12 Stycznia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2024 Bardzo mnie bawi, że kołowrotek jest traktowany na równi z bardzo skomplikowanymi, pracującymi w skrajnych warunkach i pod skrajnymi obciążeniami urządzeniami, jeśli rozmowa tyczy smarów i smarowania. Prawda jest taka, że kołowrotek to skrajnie proste, żeby nie powiedzieć prostackie urządzenie mechaniczne i wystarczą do jego poprawnego działania, zwykłe, proste "artykuły smarne". 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachu Opublikowano 12 Stycznia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2024 Możemy sobie prowadzić akademickie dyskusje na ten temat, ale jak ostatnio mogłeś się przekonać, kończą się czyimś stwierdzeniem, że czegoś się nie da lub że niektóre kołowrotki można przyrównać do maszynek do mięsa. Darujmy sobie. Parametr NLGI jest tylko jednym z wielu, które moglibyśmy i powinniśmy analizować. Tu dla chętnych trochę na ten temat: https://magross.pl/wymagania-stawiane-smarom-plastycznym-klasa-konsystencji-smaru-wg-nlgi/ Ze smarami do kołowrotków jest Irku trochę tak, jak z moją wodą w kranie. U mnie Aquanet publikuje jej dokładny skład i parametry. Dla mnie najważniejsza jest konkluzja stwierdzająca, że woda nadaje się do picia. Producenci smarów do kołowrotków opisują do czego konkretne smary się nadają i to nam powinno wystarczyć. Jeśli chodzi o samą ochronę antykorozyjną, to raczej pewne, że każdy z nich taką daje na wystarczającym poziomie. Ale jak ktoś moczy kołowrotek, a jeszcze do tego w solance i czyści mechanizmy i smaruje je raz na trzy lata używając go intensywnie, to tu raczej nawet najlepiej zabezpieczający przed korozją smar nic nie pomoże. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 12 Stycznia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2024 Nie wydaje mi się żebyśmy szli w kierunku akademickiej dyskusji. Porównanie z wodą jest dosyć odległe. Januszu, bliżej byłoby porównać smarowanie silnika, albo skrzyni biegów samochodu. Tutaj nikt nie kupuje na czuja, tylko musi wiedzieć konkretnie co wlać do swojego blaszanego rumaka, a na opakowaniu nie jest napisane "olej do samochodu" .Ale może masz rację, darujmy sobie. Ma być smar do kołowrotka niech będzie. Można dopisać "wysokiej jakości" dla poprawienia nastroju 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roost Opublikowano 21 Stycznia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2024 Panowie może ktoś polecić jakiś poradnik/ film na YouTube dot. smarowania i regulacji kołowrotków? Drugie pytanie jaki zestaw smarów/oliwek będzie odpowiedni do kołowrotków UL 1000/2000 ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 22 Stycznia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2024 (edytowane) Panowie może ktoś polecić jakiś poradnik/ film na YouTube dot. smarowania i regulacji kołowrotków? Drugie pytanie jaki zestaw smarów/oliwek będzie odpowiedni do kołowrotków UL 1000/2000 ?Jest w tym temacie sporo filmów, wystarczy przejrzej wątek. Odnośnie drugiego pytania to jest na stronie 50. Edytowane 22 Stycznia 2024 przez Andru77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turtle Opublikowano 2 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2024 Czy do takich zabytków jak DAM Quick Camou 340 smar Permalub będzie Ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 2 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2024 Czy do takich zabytków jak DAM Quick Camou 340 smar Permalub będzie Ok? Jak najbardziej, dam nie powinien się obrazić. Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczupak1 Opublikowano 11 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 (edytowane) Ja by się ktoś nie mógł się zdecydować na Piscifun Alloy M Edytowane 11 Marca 2024 przez szczupak1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qh_ Opublikowano 24 Marca 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2024 Nie wydaje mi się żebyśmy szli w kierunku akademickiej dyskusji. Porównanie z wodą jest dosyć odległe. Januszu, bliżej byłoby porównać smarowanie silnika, albo skrzyni biegów samochodu. Tutaj nikt nie kupuje na czuja, tylko musi wiedzieć konkretnie co wlać do swojego blaszanego rumaka, a na opakowaniu nie jest napisane "olej do samochodu" .Ale może masz rację, darujmy sobie. Ma być smar do kołowrotka niech będzie. Można dopisać "wysokiej jakości" dla poprawienia nastroju Porownanie z silnikiem to przepaść. Skrzynia biegów auta to też inne materiały, temperatury (i ich zmiana pomiędzy -20 zimą i minimum 60-100*C latem, prędkości, obciążenia i przełączenia biegów pomiędzy zębatkami. I tam lepkość i gęstość dobiera się do oczekiwanych rezultatów.Przy tym kołowrotek to proste urządzenie o w miarę stałej prędkości obrotów, zakresie temperatur od ? -2 do max 30? Jedno przełożenie.Moim zdaniem smar do kołowrotka ma być tylko dobry. Taki jak daje producent na pierwszy montaz. Ilość smaru i czystość to podstawa. Jedyne co można zmienić, to po smarze do „nowego”, do styranego kołowrotka dać gęstszy. I tu akurat podobnie jak w silniku - do starego silnika zamiast rzadkiego syntetyka leje się gęstszy mineral co kasuje na długi czas luzy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 8 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2024 (edytowane) Nie chce kupowac 10 rodzai smarowPotrzebuje do stacjonarnych i multkowPan Jozef pisal ze uzywa dwoch, DG-4 i ACE#2 (ten ACE to nie wiem jaki)Chcialbym zeby byl tez do smarowania carbonowych tarcz w multkuKolowrotki w miare nowe ,ale mam tez troche wyrobioneNie zalezy mi zeby pieknie krecil w foteluMa spelniac swoja rolePrzejrzalem tu trzy watki o smarowaniu smarach shimano i serwisieIm dalej w las tym ciemniejCo byscie mi polecili z wlasnego doswiadczenia?Jesli kogos zirytowalem tak glupim pytaniem , to z gory przepraszamTaki znalazlem, moze byc? https://super-lube.eu/de/fette/37-21030-super-lube-synthetisches-mehrzweckfett-mit-ptfe-85-gr-0082353210305.html Edytowane 8 Kwietnia 2024 przez adam 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 8 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2024 kup sobie podstawowe:do hamulca Shimano ACE-0 (DG01) grease - Smar Serwisowy - Mefisto Fishingdo przekładni Shimano SHIP-0 (DG06) - smar serwisowy - Mefisto Fishingewentualnie do przekładni jak nie chcesz dużego opakowania( świetnie się sprawdza) Daiwa Slp Works 104 - Smar Serwisowy - Mefisto Fishing 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 8 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2024 (edytowane) kup sobie podstawowe:do hamulca Shimano ACE-0 (DG01) grease - Smar Serwisowy - Mefisto Fishingdo przekładni Shimano SHIP-0 (DG06) - smar serwisowy - Mefisto Fishingewentualnie do przekładni jak nie chcesz dużego opakowania( świetnie się sprawdza) Daiwa Slp Works 104 - Smar Serwisowy - Mefisto FishingDziekiTen DG01, jest tylko do hamulca? Doczytalem sie ze on jest do hamulca stacjonarnych, czy do carbonowych tarcz w multku tez? Edytowane 8 Kwietnia 2024 przez adam 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 9 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2024 (edytowane) Do carbonów jest dg12 (DG-1) https://www.mefistofishing.pl/shimano-dg-1-dg12-smar-serwisowy-p-1760.html Edytowane 9 Kwietnia 2024 przez tetsu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 12 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2024 kup sobie podstawowe:do hamulca Shimano ACE-0 (DG01) grease - Smar Serwisowy - Mefisto Fishingdo przekładni Shimano SHIP-0 (DG06) - smar serwisowy - Mefisto Fishingewentualnie do przekładni jak nie chcesz dużego opakowania( świetnie się sprawdza) Daiwa Slp Works 104 - Smar Serwisowy - Mefisto FishingW sklepie w ktorym chce kupic nie maja juz DG06Takie tam znalazle na stanieDo hamulca i nie tylko Cal's Star Drag Grease RollenfettI jeszcze ten Shimano Rollenfett Getriebefett Permalube DG10 Gear GreaseCzy to dobry wybor do stacjonarnych i BC?Maja na stanie tez Shimano ACE-2 DG04 Grease RollenfettChce zamowic Cal´sa i DG10, czy lepiej DG04? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Nie chce kupowac 10 rodzai smarowPotrzebuje do stacjonarnych i multkowPan Jozef pisal ze uzywa dwoch, DG-4 i ACE#2 (ten ACE to nie wiem jaki)Chcialbym zeby byl tez do smarowania carbonowych tarcz w multkuKolowrotki w miare nowe ,ale mam tez troche wyrobioneNie zalezy mi zeby pieknie krecil w foteluMa spelniac swoja rolePrzejrzalem tu trzy watki o smarowaniu smarach shimano i serwisieIm dalej w las tym ciemniejCo byscie mi polecili z wlasnego doswiadczenia?Jesli kogos zirytowalem tak glupim pytaniem , to z gory przepraszamTaki znalazlem, moze byc? https://super-lube.eu/de/fette/37-21030-super-lube-synthetisches-mehrzweckfett-mit-ptfe-85-gr-0082353210305.htmlcarbonowych tarcz sie niczym nie smaruje,maja byc czyste,wolne od jakichkolwiek smarowidełjesli wybierasz smary shimano to do multikana przekladnie DG-04reszte podzespolow ,delikatnie DG-01 lub DG-06do staloszpolowca wystarczy sam DG-06 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2024 (edytowane) Od kiedy nie smaruje się carbonów? Jeśli tak to dlaczego Shimano smarowało je w Stradic FL? I dlaczego wypuścili smar do tarcz carbonowych dg-01? Edytowane 13 Kwietnia 2024 przez tetsu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2024 Czy podkładki carbontex wymagają smaru? w niektórych starszych kołowrotkach Shimano używa się podkładek z tkaniny lub filcu, które wymagają smaru. carbontex traci swoje właściwości cierne w wyniku zanieczyszczenia smarem i/lub olejem. Producent Carbontex twierdzi, że ich podkładki wciągane mogą pracować na mokro lub na sucho, jeśli chodzi o smar.16 marca 2015 r 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 15 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2024 (edytowane) 13min 22minNiektorzy smarujaKto ma racje? nie wiemJa bede smarowalDzieki za podpowiedzi Edytowane 15 Kwietnia 2024 przez adam 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 15 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2024 Podkładki carbonowe smarowane z umiarem, pracują zdecydowanie lepiej jak na sucho. Poprawia to płynność pracy szpuli na hamulcu oraz zmniejsza zużycie okładzin. Shimano smaruje fabrycznie. Co kto lubi, na sucho czy z poślizgiem 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam 13 Opublikowano 15 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2024 Widze wlasnie ze mi sie minuty pomylily pod filmami , jest odwrotniePierwszy jest 22minDrugi 13min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obserwator86 Opublikowano 20 Kwietnia 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2024 Panowie, z góry dzięki za szybką poradę: rozbieram właśnie nową Tatulę 200HL TWS celem nasmarowania, mam schemat, obejrzałem jakiś przykładowy filmik z rozbiórki i ... jestem w kropce. Po odkręceniu 3 śrub, nakrętki docisku szpuli itd. za diabła nie jestem w stanie zdjąć obudowy. Próbowałem podważać kostką od gitary itp. ale nawet nie drgnie. Ostukiwałem gumowym trzonkiem śrubkrętu - bez efektów. Czy tam jest jakaś nieoczywista blokada / śrubka pod czymś schowana, czego nie byłoby widać na schemacie ? A może obudowę potraktowali loctitem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Old Sasame Opublikowano 5 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca Nie przeglądałem 50 stron wątku i być może ktoś już wrzucał ten filmik. Czym smarować kołowrotki Ultra Light i Medium. Pochodzenie: Rumunia + napisy PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 5 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca Smarować tym co komu pasuje. Nie każdy jest fanem helikoptera (rzadsze smary) tak jak nie każdy lubi jak się ledwo kręci (gęste smary). Tak naprawdę to najważniejsze jest aby w ogóle posmarować raz na jakiś czas. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.