Skocz do zawartości

Smarowanie kołowrotka


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

A mi się wydaje, że i tak wszystkie drogi dotyczące smarowideł prowadzą do wielkich koncernów. Żeby nie wiem co pisali konfekcjonujący i jak starali się przekonać wędkarzy, że w zaciszu wymyślili coś lepszego niż koncerny zatrudniające w laboratoriach dziesiątki specjalistów.

np. taki shimano permalube DG10 z japantackle.

Co podaje samo shimano w katalogu? http://content.yudu.com/Library/A1m8lu/SHIMANO2010FISHINGCA/resources/265.htm

"...Permalube is a registered trademark of Amoco Oil Company..." :-)

Edytowane przez witoldn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus!

 

Przebrnąłem wątek calutki i przyszły tego skutki... :)

 

Ktoś może będzie zamawiał Smarmaxa lub Ardenta? :lol:

 

Pozdrawiam!

 

Serwus!

 

Przebrnąłem wątek calutki i przyszły tego skutki... :)

 

Ktoś może będzie zamawiał Smarmaxa lub Ardenta? :lol:

 

Pozdrawiam!

Może by wznowić inicjatywę ze smarmaxem ????

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakieś pierdoły piszecie typu mam super smar, ale dodaję do niego oryginalną oliwkę, czy smar Daiwy lub Shimano. Po jaką cholerę? Ludzie nie dajcie się wpuszczać w takie bzdety. Mam oryginalne smary Shimano i Daiwa i ja się nie spotkałem z podobnymi smarami w naszych sklepach. Czy płace za nazwę? Może, ale smary są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie; nie dajcie się robić w karolka, smarujcie kołowrotki smarem LT-43 do łożysk tocznych ,smaruję je tym smarem od 50-ciu lat, i nigdy się nie zawiodłem, używam kołowrotków ze średniej pułki, łożyska też smarem nigdy olejem, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie; nie dajcie się robić w karolka, smarujcie kołowrotki smarem LT-43 do łożysk tocznych ,smaruję je tym smarem od 50-ciu lat, i nigdy się nie zawiodłem, używam kołowrotków ze średniej pułki, łożyska też smarem nigdy olejem, pozdrawiam.

Panie Romanie, być może 50 lat temu łt-43 był szczytem rozwiązań w dziedzinie smarów ale proszę wybaczyć, od tego czasu co nieco się pozmieniało. Znam ten smar i nie wyobrażam sobie smarowania nim dzisiejszych kołowrotków na zimę, jest gęsty już w temp. Pokojowej a w niskich temperaturch z pewnością nie jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Romanie, być może 50 lat temu łt-43 był szczytem rozwiązań w dziedzinie smarów ale proszę wybaczyć, od tego czasu co nieco się pozmieniało. Znam ten smar i nie wyobrażam sobie smarowania nim dzisiejszych kołowrotków na zimę, jest gęsty już w temp. Pokojowej a w niskich temperaturch z pewnością nie jest lepiej.

Nawet dawniej nie sprawdzał się najlepiej. Nie 50 a ok. 30-35

Pamiętam dokładnie, jak prawie unieruchomiłem Rileh-Reha i Nixe, aplikując im sporą dawkę ŁT-43.

Lepiej już takie smarowanie działało w "czeskim" Rexie i Stbilach. Ale też najlepiej nie było.

Edytowane przez popper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŁT 43 może pracować w zakresie temperatur od -30 do 120 stopni C. Przy -15 jeszcze nie będzie zauważalnie gęstniał.

Jeśli dla kogoś jest to zakres niewystarczający, może użyć także niskotemperaturowego rodzimego smaru Aliten N, którego zakres pracy wynosi od -50 do 80 stopni C. Jest doskonały do smarowania łożysk w multikach, gdyż przeznaczony jest do pracy przy wysokich gradientach prędkości.

Warto dodać, że jest dostępny także mniej "gęsty" smar ŁT 41.

Uważam, że wymienione smary z powodzeniem mogą być stosowane we WSZYSTKICH kołowrotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ŁT 43 może pracować w zakresie temperatur od -30 do 120 stopni C. Przy -15 jeszcze nie będzie zauważalnie gęstniał.

Jeśli dla kogoś jest to zakres niewystarczający, może użyć także niskotemperaturowego rodzimego smaru Aliten N, którego zakres pracy wynosi od -50 do 80 stopni C. Jest doskonały do smarowania łożysk w multikach, gdyż przeznaczony jest do pracy przy wysokich gradientach prędkości.

Warto dodać, że jest dostępny także mniej "gęsty" smar ŁT 41.

Uważam, że wymienione smary z powodzeniem mogą być stosowane we WSZYSTKICH kołowrotkach.

 

Przytoczyłeś nam dane katalogowe, to bardzo miło, zrób test, nasmaruj kołowrotek i umieść go w zamrażarce lodówki na 5-10 min, po wyjęciu zakręć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przede wszystkim praktykiem, smarowałem także tymi smarami. Pracują na normalnym mrozie bez problemów. Po nocy w zamrażarce (ok. -18 -20)również. Problem miałem kiedyś jedynie z Daiwą BW, ale nie z powodów smaru tylko kurczących się na mrozie tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...