MATT1989 Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Co myślicie panowie o którymś z tych smarów:http://www.mcpolska....ow-precyzyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 WitamNa forum jest sporo osób, które moją duże doświadczenie w konserwacji naszych drogich zabawek Każdy mechanik precyzyjny ma swoje sprawdzone smarowidła z upodobania czy doświadczeniaDlatego pytam czym smarować żeby nasz sprzęt był jak nowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) WitamNa forum jest sporo osób, które moją duże doświadczenie w konserwacji naszych drogich zabawek Każdy mechanik precyzyjny ma swoje sprawdzone smarowidła z upodobania czy doświadczeniaDlatego pytam czym smarować żeby nasz sprzęt był jak nowy ?Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak z olejami samochodowymi. Co mechanik to opinia. Czytaj ze zrozumieniem i próbuj. Edytowane 26 Listopada 2013 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert.bednarczyk Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak z olejami samochodowymi. Co mechanik to opinia. Czytaj ze zrozumieniem i próbuj. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Tak jak z olejami samochodowymi. Co mechanik to opinia. Czytaj ze zrozumieniem i próbuj. Pełna zgoda. Osobiście bardzo mi spasował Smarmax. Jednak uważam, że najistotniejsze przy smarowaniu kołowrotka jest jego bardzo dokładne oczyszczenie ze wszystkich pozostałości poprzedniego smarowidła - niby oczywiste, a różnie bywa. Przy niskich temperaturach "zderzenie" dwóch smarów o różnym składzie i parametrach = pewne kłopoty w postaci sukcesywnego "usztywniania pracy" aż do całkowitego zatrzymania (mam to przerobione na własnej skórze). Dobrych smarów jest sporo, poza już wskazanym pozytywne opinie ma niebieski Penn, a pewnie Shimano i Daiwa też byle czego nie oferują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Pełna zgoda. Miałem Smarmaxa i jestem tego zdania, że do trybów są lepsze smary niż ten łożyskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 I ja sie zgodze z Andrzejem. Smarmax napewno jest ok na niskie temperatury- wczoraj wieczorem młynek przesmarowany i wystawiony na 3h przy -5stopni. W temp pokojowej jak i po teście młynek kręci jak szalony, minimalne opory, jakby nie było wcale tam smaruchy. Smarmax nie jest zbyt kleisty i w pełni sezonu napewno go nie zastosuje na rzecz ubóstwianego przezemnie Starplex-a ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Jest jeszcze jeden ciekawy smar nazywany smarem dożywotnim QUINPLEX® 4024, produkowany przez Lubrication Engineers. Podstawowe cechy: nie reaguje negatywnie z żadnymi materiałami ani organizmami żywymi, pracuje w niezmienionej konsystencji od -18 do 180 stopni. Ma ciekawą charakterystykę a mianowicie zachowuje się jak płyn newtonowski tj. w wyniku naprężeń statycznych i ścinania przez koło zębate przekładni gęstnieje i zwiększa opory toczenia. Jak to działa?W momencie kiedy przekładnia toczy się powoli smar zachowuje się niemal jak płyn jednak jego kleistość/przyczepność jest tak duża że przywiera do materiału tworząc otoczkę ale nie powoduje w tym stanie oporów toczenia, wręcz odwrotnie minimalizuje je. W momencie kiedy przekładnia toczy się szybko, następuje ścinanie smaru przez koła zębate w wyniku czego smar gęstnieje minimalizując tarcie to samo czyli gęstnienie ma miejsce w przypadku naprężeń statycznych czyli kiedy przekładnia toczy się powoli ale pod dużym obciążeniem. Gęstnienie smaru pod obciążeniem czy w czasie wysokich obrotów odbywa się oczywiście do pewnego stopnia. Co to daje?Podczas obciążenia przekładni czy wysokich obrotów uniemożliwia w zasadzie kontakt kół przekładni ze sobą. Efekt jest dość śmieszny i dziwny, kręcąc powoli wyczuwam luz w przekładni, kręci się bardzo lekko, ciężar knoba sam obraca korbę kołowrotka, kręcąc bardzo szybko luz pod wpływem gęstnienia smaru natychmiast sam się eliminuje ale odczuwam to jako narastające hamowanie mojego kręcenia. Nie jest to oczywiście smar dla boleniarzy ponieważ różnica w "lekkości" kręcenia (wolno-bardzo szybko) jest dość mocno odczuwalna ale myślę, że sprawdzi się dla sandaczowców, woblerowców którzy wiecznie narzekają na szybko zużywającą się przekładnie. W tej chwili testuję go chociaż już właściwie sezon na cięższe łowienie się kończy. Bardzo trudno też będzie zweryfikować zasadność jego stosowania ponieważ musiałbym równolegle w podobnych warunkach męczyć 2 przekładnie przez długi okres czasu aby stwierdzić faktyczny efekt smarowania. Jednak ten producent jest określany przez fachowców jako absolutny TOP 400g smaru kosztuje coś ok 200zł, namówiłem sprzedawcę na kilka gram na próbę i sprawdzam. Za 5 lat się odezwę i opowiem o rezultatach http://products.lelubricants.com/item/complete-product-grid-2/quinplex-food-machinery-lubricant-4023-4024-4025/4024?&bc=100|1295|1141 ps. nie można go zmyć wodą, odbija też wd-40 i benzynę. Są do zmycia specjalne płyny lub gdy trzeba się go pozbyć stosuje się jego starcie mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 brzmi jak jakies ufo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Z opisu wynika, że to taki inteligentny smar... Może ktoś będzie realizował kupno tego mazidła, chętnie bym na próbe wziął kapke.Myśle, że do kleniowych maszyn sprawdziłby sie w 100% :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Ciekawy smar Będzie świetny do starszych młynków gdzie zaczyna się ząbkowanie Chociaż w nowych też może znacznie wydłuży żywotność przekładni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Jego elastyczność wygląda tak Kiedy gęstnieje na przekładni ma się uczucie jakby nagle koła przekładni zamieniły się na gumowe śmieszny stworek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pickerel Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Bardzo jestem ciekaw przy jakiej prędkości aktywują się jego newtonowskie właściwości? Rozumiem że trzeba go tam trochę upchać żeby w pełni odczuć to co opisujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Wiele go nie trzeba żeby tak działał, posmarowałem lekko zęby pinionu, koła przekładni i wałek ślimakowy wodzika. Przy normalnym kręceniu w zasadzie nic się z nim nie dzieje, lekko i gładko kręci, przy umiarkowanym expresie jak na bolenia momentalnie gęstnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ledar Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam. Szanowni Koledzy mam prośbę o radę, wynikajacą z moich wczorajszych doświadczeń z nowym Pennem Spinfisherem V (problem opisany we właściwym wątku). Proszę o podpowiedź który smar do kołowrotka wg Waszych doświadczen najlepiej sprawdza się w niskich temperaturach. Jedno juz wiem, smar Jaxona, które niepotrzebnie dołożyłem do mechanizmu kompletnie zawiódł - po kilku godzinach łowienia przy temp. około 1-2 st. C sukcesywnie korbka stawała się coraz cięższa. W temperaturze pokojowej, jak młynek sie zagrzał wszystko wróciło do normy. Wychodzi więc jednoznacznie, że zawinił właśnie smar. Muszę więc go usunać i zastąpić jakimś dobrym, sprawdzonym specyfikiem. Zakładam nowy wątek bo w wyszukiwaniu zaawansowanym nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. RB.Smar syntetyczny Leda można kupić w sieci wycisza cały mechanizm kołowrotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tonyopole Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam WszystkichChętnie odkupię trochę smaru SMARMAX 9770-K.Nie chodzi o zamawiane tutaj przez wszystkich 100g (nie potrzebuję takich ilości). Może być nawet 20g...Jeśli Ktoś chciałby sprzedać część swoich zapasów prosze o kontakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk1125 Opublikowano 30 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 (edytowane) Bede mial na zbyciu 3 porcyjki po 100g smaru starplex EP-2. Jesli jest ktos chetny i nie potrzebuje calej tuby 400g to zapraszam na priv.Mam juz komplet. Edytowane 2 Grudnia 2013 przez Patryk1125 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shreek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Poszła pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styra Opublikowano 2 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 1. Slawek.Sobolewski2. 53843. woblerwz4Styra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styra Opublikowano 2 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Ja też pisze się na 200g Styra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styra Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ja też pisze się za 50zł dajcie znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pickerel Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Wracając do tematu wątku to zdecydowanie nie polecam smaru Shimano ACE-2 Grease. Już nawet przy +5°C czuć wiekszy opór przy kręceniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 A co nim nasmarowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg77 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam, jeśli ktoś ma na zbyciu smarmaxa lub inne dobre cudo to chętnie kupię lub dopiszę się do listy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorrys7 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Witam,tez chetnie kupieporcje smarmaxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATT1989 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Ktoś się pisze na porcyjkę tego smarowidła bo chcę zamówić?http://www.dlautrzymaniaruchu.pl/?id=174&idk=43&id_lang=1&pro=pro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.