admin Opublikowano 23 Maja 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Tak jak wspomniałem wyżej - zrobimy takie coś. PozdrawiamRemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 13 Czerwca 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Chcialbym w imieniu mojego Slammera 360, a takze swoim, podziekowac za podane tu na gotowo rady : co i jak i czym i po kolei. A Slammer cieszy sie z nowego smaru (Hot Souce) Pozdrawiam Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 A ja nieśmiało spytam, gdzie można nabyć oliwkę shimano? to się chyba bantam oil zwie czy jakoś tak, może istnieje zamiennik o tym samym składzie pod inna nazwą ?(może ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię)zależałoby mi żeby się nie gryzł ze starymi smarowidłami.może wiecie czy jest jakiś smar shimano do przekładni i gdzie można coś takiego nabyć? ten fabryczny jest jakiś zielonkawo/zółty. wiem ż ejest zestaw shimano w spreyu ale 40-50 USD razem z wysyłką raczej odpada. na koniec sezonu może bym się przerzucił na jakiś komplet penna czy quantum ale do tego trzeba czyscic cały młynek do zera co raczej teraz odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 tym gryzieniem sie ze starymi smarami to ja bym sie akurat najmniej martwil. tak sie sklada ze nakladanie nowego smaru na pozostalosci zuzytego starego to jedno z gorszych rozwiazan jakie mozna sobie zafundowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 @ mifek,tylko w tym sęk że kołowrotek jest nowy/nie używany i środki smarne w nim zastosowane nie są zużyte.tylko trochę sucharek jest i można by coś poprawić w tej kwestii, nie koniecznie czyszzcąc kołowrotek do zera by nałożyć coś innego.myślę że teraz trochę rozjaśniłem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 nooooo to zdecydowanie zmienia postac rzeczy. ale mi jakos tak wyszlo ze o ile oliwke shimano jeszcze jakos trawie - w sensie pasuje mi w uzytkowaniu to ow smar w aerozolu jak dla mnie zupelnie sie nie sprawdzil - dla porownania smarowalem dwa identyczne multiki w tym samym czasie - dwie maszyny mniej wiecej tyle samo uzywane. roznica byla taka ze ten smarowany smarem shimano po 3 miesiacach chodzil jakby byl suchy. a drugi na moim specyfiku chodzil jakby nigdy nic... PS. jesli potrzebujesz czegos dobrego i na dodatek w aerosolu to proponuje cos takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Mifku Napisz cos wiecej o tym molibdenowym smarzysku. Niedawno rzucili japonczycy na rynek smar molibdenowy do kolowrotkow, 100 ml chyba 20 USD plus wysylka. Chetnie bym cos we wlasnym zakresie pozyskal jako alternatywe Guzu p.s. niekoniecznie musi byc w sprayu - ja rozkrecam kolowrotki do smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 daniel w zasadzie nie musi to byc dokladnei ten o ktorym wyzej wspomnialem. na alledrogo mozesz puszke 400-500g smaru wciagnac za caaaaaaaale 20 pln + przesylka. najwazniejsze jest to by byl to smar LITOWO-MOLIBDENOWY do przegubow... wlasnie taka mieszanka ma doskonale wlasciwosci przyczepne, wypiera wode, tworzy mikro filtr na smarowanym osprzecie i na prawde dziala... poki co WSZYSTKIE moje kolowrotki pracuja wlasnie na smarze tego typu i chodza jak nowe - no moze poza tymi ktorych poperdni wlasciciele postanowili sprawdzic wytrzymalosc i np rzucai fatso 14s z multika CC51 - al etakie rzeczy to juz bez komentarza... PS. po kliknieciu na powyzsza fotke otworzy sie linka do produktu - mozna tam cosik poczytac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 No to dobrzepojde w ta strone - sprobuje dzieki za info Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 DAniel cena jest na prawde niewielka a srodowisko do jakiego zostal stworzony takowy smar jest bardziej agresywne i wymagajace od naszyh zebatek. tak czy siak skoro taki smar nie jest wyplukiwany z przegubow samochodowych (bloto, snieg, woda, piasek, pyl, kurz wysokie obroty niskie temperatury) to dlaczego by nie mial sobie poradzic w naszych cudenkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 rzeczywiście ten smar ciekawie wygląda, cena też naprawdę niska.jak kolega wspomniał nie musi być w spreju, w sumie po co komu od razu pół kilograma -ze 100g to już jest dużo a i w polecony takie 100-250g by się dało wsadzić @mifek, powiedz nam jeszcze z jakim olejem do kompletu Ci się to nie gryzie to pomyślimy co dalej.Czyli rozumiem też nie ma żadnego shimanowskiego smarowidła na naszym rynku do kołowrotków +/- 30PLN ? a co myślicie jeszcze o smarze do piast, łożysk rowerów shimano http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_SMAR+DO+PIAST+SHIMANO.htm l?PT=53133393&PZTA=8&HNT=T&PD=53010751&WSZDZ =Tsmar z PTFE shimano jakis na warunki suche wiec pewnie odpada a tu jakis drugi 200g http://www.bazarek.pl/produkt/0/613712/shimano-smar-teflonow y-do-pancerzy-50-g.html smar Browning z PTFE(chyba z teflonem, ktos mia taki olej do kolowrotkow z PTFE i mowil ze bardzo dobry)http://krokodyl.sklep.pl/view/1139 szkoda tylko ze niema w standardowym opakowaniu, pewnie cena by byla jeszcze atrakcyjniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 14 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 ja najchetnie stosuje oliwke quantum hot souce - ze wzgledu na osiagi ktore poprawia... oryginalna oliwka shimano tez daje rade - jednak hot sosik pozwala wycisnac z multika nieco ( a czasem sporo) wiecej niz oryginalny olejek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 24 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 używał ktoś smaru Browninga Reely Greasy w spray'u? taki biały z teflonem, rozrzedzony chyba gazem, po chwili odparowywuje i jest taki w sam raz.przesmarowałem tym kilka maszynek z olejem PENN'a do kompletu - taki sobie, trochę dziwnie śmierdzi i jest niebieski dziwi mnie trochę ten kolor.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 26 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Jak chodzi o smrod to wzorem jak dla mnie dotad jest oliwka shimano w sprayu A co do niebieskiego... Mam taki siuwaks - reel grease z USA w kolorze ciemno granatowym. Nie jest w sprayu. W sloiczku. Moze to podobna substancja... Tego mojego nie wachalem Teraz probuje AGIP z siarczkiem molibdenu - cos w stylu tego co polecal Mifek.Kupilem w tubie i wyglada jak karmel - z koloru i konsystencji.Nasmaralowalem 2 kolowrotki z worm shaft i jak dotad wyglada OK. Zobaczymy po intensywnych testach polowych... Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doktorek Opublikowano 26 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 A ja się naczytałem o smarach molibdenowych, nawet na Allegro widziałem takowy marki Daiwa . Poszedłem więc do znajomego do warsztatu samochodowego, dostałem trochę smaru, właśnie takiego do przegubów. Firmowany przez ESSO. Kolor grafitowy, konsystencja majonezu. Przesmarowałem swoją Daiwę i póki co na sucho jest nieźle. Aha, dostałem także troszkę polecanej tu, oliwki do instrumentów dętych - piękna sprawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid_ Opublikowano 8 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Trochę odświeżę wątek.. Mycie w jakichkolwiek rozpuszczalnikach (wd-40, benzyna ekstrakcyjna) itp. jest wysoce ryzykowne. Umycie czymś takim zamkniętego łożyska jest raczej równoznaczne z jego zniszczeniem, a przy 10, 11, 12 łożyskach w kołowrotku, nie jest to trudne. Smar się rozpuszcza i wypływa. Stary smar można po prostu zetrzeć na sucho szmatką i patyczkami do uszu. Nawet jeżeli jakaś drobna jego część zmiesza się z nowym, to ileż to będzie, 1-2%? Myślę że to wartość pomijalna. Generalnie staram się smar z wnętrza usuwać na sucho, otwarte łożyska płuczę pod bieżącą wodą (pod kranem, tylko obowiązkowo zamykamy korek w wannie czy umywalce!) i zakrapiam oliwką. Myślę że większość z nas jest przewrażliwiona na punkcie konserwacji kołowrotków. Jestem ciekaw, jak to wygląda w USA. Chyba niewielu z wędkarzy choć raz w życiu otwiera swoje kołowrotki. Raz w roku do serwisu i multik musi objechać cały sezon na jednym smarze. Ja rozbieram i czyszczę co kwartał lub częściej, kiedy jest potrzeba i obowiązkowo przed zimowym leżakowaniem. Oliwkę uzupełniam częściej, bo szybciej ucieka. Najlepsza jest profilaktyka. Można nie odkładać kołowrotka na piasek czy ziemię i dodatkowo, po każdym łowieniu płukać go szybko pod kranem (tak z resztą zaleca shimano w instrukcji). pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_B Opublikowano 24 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 .... jesli potrzebujesz czegos dobrego i na dodatek w aerosolu to proponuje cos takiego Witajcie Czy do kompletu pasowała by oliwka tego samego producenta jeżeli tak to jaka była by odpowiednia do smarowania łożysk : http://www.johansson-ab.com/pl/products/olej_molibdenowy.php http://www.johansson-ab.com/pl/products/oil616.php http://www.johansson-ab.com/pl/products/t_oil166.php jak można przeczytać każdy jest po prostu super tylko który będzie najlepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 WitamJaki alternatywny do malibdenowego smar do przekładni głównej spinnDaiwy.PS. smar ABU (biały silikonowy)się nie nadaje za gęsty i przekładnia ciężej pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 A każdy jeden śliski, no może bez sodowych i wapniowych bo lubią chlać wodę z otoczenia... A sama gęstość smaru nie zależy od tego czy molibdenowy, litowy, sodowy i cholera wie jaki, tylko od ilości mydła i innych dodatków w oleju... Czyli i te molibdenowe mogą być gęste i twarde jak masło w kostce, i mogą być jak gęsta śmietana... A jak za gęsty, to się trochę rozrzedza olejem bazowym (czyli takim jaki jest w smarze) i już jest rzadszy-miękciejszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Mnie sprawdza się CX80 litowy, certatki kręcą bez problemu, stelki i inne maszynki też nie narzekają .Nasz szanowny kolega w masce pisał również o mobilithach!!!Panie Tomaszku jaki ostatnio jest na warsztacie 220,460, proszę koledze podpowiedzieć na czym ostatnio daiwki kręcą u szanownego kolegi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 No na 460 bo tylko taki ostatnio jest do kupienia w normalnych ilościach (czyli tuba 400 gram), a inne (np. 220) to już tylko beka 16 kilo i więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Mister Zorro, Jesli to nie sekret to czym i jak najlepiej rozrzedzic smar - taka np 460tke o NLGI 1.5 ? Dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Czym najlepiej, to cholera wi... Ja mieszam z równie czerwoniutkim przekładniowym syntetykiem Mobila, taki mam też akurat przypadkiem w przekładni kierowniczej we wrotce... Może to jest optimum..? W każdym razie jest git.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Się okazało że cały smar był nie tam gdzie powinien, czyli na dysku przekładni zamiast na zębach dysku i wałku które były suche.Teraz jest OK.Wniosek, nie tylko podzespoły i technologia ważne, ważne by monter wiedział co i jak ma robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 WitamJaki alternatywny do malibdenowego smar do przekładni głównej spinnDaiwy.PS. smar ABU (biały silikonowy)się nie nadaje za gęsty i przekładnia ciężej pracujeten był OK.... ale się kończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.