Skocz do zawartości

Smarowanie kołowrotka


Rekomendowane odpowiedzi

A więc temat mojego penna wraca rozebrałem , wyczyściłem , przesmarowałem , wymieniłem szpulkę i po 30 min. nad wodą i trrrr ... :angry: panowie dajcie namiary na kogoś kto bawi się pennami może będzie wiedział o co chodzi...dzięki

Edytowane przez Greg77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem u Mefiego DG6.Porównam go do  Ace2 którym smarowałem stelki kolegom, sobie, ba nawet TPSW nie narzeka na owe smarowidło.Czy lekkie, może ale idealnie wycisza przekładnię miękko kręci.Nie mam problemu z dołożeniem smaru w maszynce więc nie muszę stosować jakiegoś twardego "towotu" na 2-3lata.Kręciek co roku powinien być obejrzany jak u niego ze smarowidłem, no chyba że "przeleżał" na półce to czas-okres można wydłużyć :) .

I jak wypadło porównanie DG06 do Ace2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie mam, znalazłem w domu smar TF:

http://termopasty.com/pg_191_183_3_3_1_smar_tf.html

 

Pytanie czy mogę spokojnie tym przesmarować swojego Shimano Nasci? 

 

Według danych technicznych może pracować w tem. -40 do 260 stopni.

 

 

Ewentualnie mam jeszcze smar Jaxon :)

Edytowane przez dawek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zainwestować bajonskie 20 zł w coś sprawdzonego ? Nadać to i masmix się nada tylko na jak długo.

Nie chodzi o 20 czy 30zł. Za ten też kiedyś zapłaciłem bodajże 25zł, ma teflon (niektórzy to polecali). Dlatego pytam czy ten by się nie sprawdził, może ktoś używał.

A kolejna sprawa że chciałem zająć się kręciołem w sobotę a do tego czasu nic mi już nie przyjdzie. (w Kielcach ciężko coś znaleźć)

 

W każdym razie dzięki za odpowiedź. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ciężko jest sprawdzić czy coś się nada, nawet jeśli wydaje się w miarę rozsądne to i tak do jakiejkolwiek opini potrzeba czasu , chociaż tego jednego sezonu w maszynce żeby ocenić czy aby przypadkiem mazidlo nie ma jakiegoś negatywnego wpływu ;) jakbyś wcześniej napisał to bym Cię obdarowal dobrym smalcem paczką 24h ;) możliwe że ktoś używał ale wątpię żeby można było się sugerować opinią na podstawie jednego czy dwóch mlynkow ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym odradzał. Jego główne zastosowanie podano w pierwszym punkcie specyfikacji "drukarki kserokopiarki fax przekładnie skanery sprzęt audio-video". Tyle że tam węzły tarcia to z reguły metal-plastik.

W przypadku kołowrotka lepszy będzie każdy uniwersalny smar litowy, łącznie z wyśmiewanym tu ŁT43.
PS Teflon jak najbardziej, ale nie w połączeniu z silikonem.

Edytowane przez RBTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, bardzo wam dziękuję za pomoc. To smarowanie przesunie się na przyszły tydzień, chyba że uda mi się znaleźć coś na miejscu.

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc. :)

Castorama, obi , praktiker , itd , itp ....... tam też można znaleźć sprawdzone mazidla, inter cars , bhmd i jakieś sklepy z olejami samochodowymi tez mają w ofercie często specyfiki mobila , shella, texaco ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castorama, obi , praktiker , itd , itp ....... tam też można znaleźć sprawdzone mazidla, inter cars , bhmd i jakieś sklepy z olejami samochodowymi tez mają w ofercie często specyfiki mobila , shella, texaco ;)

Dzięki, jutro jeszcze w kilka miejsc podzwonię. Dziś niestety słyszałem tylko odpowiedź: "nie nie mamy", "nigdy nie słyszałem" "nie mieliśmy takiego smaru" :D 

Ale może gdzieś tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro jeszcze w kilka miejsc podzwonię. Dziś niestety słyszałem tylko odpowiedź: "nie nie mamy", "nigdy nie słyszałem" "nie mieliśmy takiego smaru" :D

Ale może gdzieś tam jest.

http://jerkbait.pl/topic/37999-smar-starplex-ep2mobilith-i-smarmax/

 

Każdy dobry. Ja bym wybrał Mobilith.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym nie wybrał . Mobilitch - przemysłowe mazidło które stawia bardzo duże opory ruchu i aby w miarę się spisywał to trzeba mieszać z oliwką - tak tu jest na forum praktykowane. Mieszanie smaru  z oliwką jest zaprzeczeniem idei smarowania.Smar zmieszany z oliwką nie posiada już takich właściwości smarnych jakie powinny być zapewnione oraz szybko się brudzi co świadczy o tym że elementy kołowrotka nie mają dostatecznej ochrony przed ścieraniem.

Lepszym rozwiązaniem będzie wybór markowych smarów jak choćby Shimano DG-6 ( lekka formuła i do zastosowań w małych precyzyjnych kołowrotkach ) lub DG-10 do młynków średnio obciążonych. Oraz bardzo wiele innych dobrych smarów.

ACE-2 to smar rowerowy który nie spełnia swojej funkcji w przekładniach kołowrotków i nie mający zastosowania w precyzyjnych maszynkach. Ale jak widać tutaj na forum jest bardzo liczne grono które ni jak nie może uwierzyć w markowe specyfiki specjalnie do tego przystosowane i mające ciągłe tendencje do eksperymentowania i stworzenia cudo-mazidła.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak do końca. Nie tworzymy i nie szykamy cud mazideł. One po prostu istnieją. Taki Exxon Mobil SHC na przykład - występuje w klasach konsystencji od 2 aż do półpłynnego 00. Różnią się także lepkością oleju bazowego w/g ASTM D 445 cSt  od 100 do 1500. Tak więc nie trzeba szukać cudów,  wystarczy wybrać odpowiedni do swoich potrzeb.
To samo dotyczy smarów krajowych. Jedyną trudnością może się okazać wielkość opakowań handlowych dla wybranych smarów.

 

Wiele urządzeń przemysłowych eksploatowanych jest w warunkach bardziej uciążliwych niż doświadczają nasze kołowrotki. Wiele z nich pracuje w systemie ciągłym, z jedynymi przerwami na konserwację. Są  także wśród nich urządzenia zdecydowanie bardziej precyzyjne niż nasze maszynki. Nic zatem dziwnego, że oferta smarów "przemysłowych" jest tak bogata. Stwierdzenie, że nie nadają się do smarowania kołowrotków jest na pewno zbyt dużym uproszczeniem.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak do końca. Nie tworzymy i nie szykamy cud mazideł. One po prostu istnieją. Taki Exxon Mobil SHC na przykład - występuje w klasach konsystencji od 2 aż do półpłynnego 00. Różnią się także lepkością oleju bazowego w/g ASTM D 445 cSt  od 100 do 1500. Tak więc nie trzeba szukać cudów,  wystarczy wybrać odpowiedni do swoich potrzeb.

To samo dotyczy smarów krajowych. Jedyną trudnością może się okazać wielkość opakowań handlowych dla wybranych smarów.

 

Wiele urządzeń przemysłowych eksploatowanych jest w warunkach bardziej uciążliwych niż doświadczają nasze kołowrotki. Wiele z nich pracuje w systemie ciągłym, z jedynymi przerwami na konserwację. Są  także wśród nich urządzenia zdecydowanie bardziej precyzyjne niż nasze maszynki. Nic zatem dziwnego, że oferta smarów "przemysłowych" jest tak bogata. Stwierdzenie, że nie nadają się do smarowania kołowrotków jest na pewno zbyt dużym uproszczeniem.

 Cyt.

Wiele urządzeń przemysłowych eksploatowanych jest w warunkach bardziej uciążliwych niż doświadczają nasze kołowrotki."

 

I to jest właśnie powód dla którego nie widzę zastosowania w/w smarów w kołowrotkach.

Odpowiednie smary do naszych potrzeb już istnieją i niejednokrotnie o tym wspominałem,ale Pan wie swoje. To ja powiem że też wiem swoje na przestrzeni wielu ,wielu lat w serwisowaniu kołowrotków. I myśli Pan że nie eksperymentowałem z różnymi  smarami typu Mobil,Exxson,Starplex itp.,sprawdziłem bardzo wiele w różnych warunkach klimatycznych i zdecydowanie optuję za markowymi smarami przeznaczonymi do naszych maszynek.

 

 

Pozdrawiam 

Józef Lesniak

Edytowane przez Józef Lesniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...