Leśniak Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 A niedawno Pan uważał że Ardent jest najlepszy... . Świat idzie do przodu. Dla mnie cały czas jednym z lepszych na zęby jest Shimano Drag Grease.Tak swiat idzie to przodu i ja też, tylko krowa nie zmienia poglądów Panie Andrzeju.Cal,s jest podobny do Shimano,a kto wie czy nie lepszy,czas pokaże. Ja wiem że amerykańskie produkty są bardzo dopracowane i je lubię. Kołowrotki też.Testowałem ostatnio też Shimano "Salt Water DG-13 i do Daiwy np. - to lipa. Do Shimano owszem tak,ale w bardzo dobrym sranie technicznym. Zawsze twierdziłem że nawet najlepszy smar nie jest panaceum na "rozpierdzielony" młynek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) cals jeszcze lepiej sprawuje sie na tarczach hamulca,a moze pan kiedys sprawdzi ten ktory ja polecilem w watku o smarach ,zapewniam ze bedzie jeszcze lepsiejszy Edytowane 24 Marca 2016 przez didi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 cals jeszcze lepiej sprawuje sie na tarczach hamulca,a moze pan kiedys sprawdzi ten ktory ja polecilem w watku o smarach ,zapewniam ze bedzie jeszcze lepsiejszy A który to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 A moge uzyskac odpowiedź na moje pytanie? Bo widze ze zaraz w kolejnym wątku pojawi się 100 lepszych i lepsiejszych smarów.... Teraz wszyscy z Ardentu na Cal's przeskoczą he he ....p.Jakub juz ręce zaciera he he... Ps. Mam to cudo ( miałem wczesniej niz p.Jakub zaczął to na tym portalu sprzedawać) i jakoś na kolana mnie nie powaliło....kolejny smar do małych okoniowych helikopterków....zaraz gromy na mnie spadną ale zdania i tak nie zmienie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 a do kolowrotkow ktore maja stycznosc z zasolona woda ,stosowany do zabezpieczen paneli bocznych jak i na przekladnie ,ten bedzie gitnapewno lepszy niz niebieski penn stosowany kiedys do podwozi traktorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) A moge uzyskac odpowiedź na moje pytanie? Bo widze ze zaraz w kolejnym wątku pojawi się 100 lepszych i lepsiejszych smarów.... Teraz wszyscy z Ardentu na Cal's przeskoczą he he ....p.Jakub juz ręce zaciera he he...Ps. Mam to cudo ( miałem wczesniej niz p.Jakub zaczął to na tym portalu sprzedawać) i jakoś na kolana mnie nie powaliło....kolejny smar do małych okoniowych helikopterków....zaraz gromy na mnie spadną ale zdania i tak nie zmienie...Nie lubię i nie używam okoniowych helikopterków. Wezmę "męską" wersję. http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Tan-for-Larger-Reels-1-Pound-P23004.aspx Edytowane 24 Marca 2016 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Wiem wiem ale taki typ smarów trzeba lubić. Ja w żaden sposób nie napisze ze jest zły bo tak nie jest. Po prostu szukam czego innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Nie lubię i nie używam okoniowych helikopterków. Wezmę "męską" wersję. http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Tan-for-Larger-Reels-1-Pound-P23004.aspx http://www.ebay.com/itm/1-oz-Cals-Universal-Reel-Star-Drag-and-Drag-Grease-REGULAR-VERSION/182064720980?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D35626%26meid%3D17aa52d8da0d4b7299e11807797374ed%26pid%3D100011%26rk%3D2%26rkt%3D5%26sd%3D191796725605 Tego używam już od dość dawna,tylko się nie chwaliłem. Jest Super. Cal P-1 purple jest ok do małych i srednich maszynek Edytowane 24 Marca 2016 przez Józef Lesniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 jest tez tutaj,chyba prosciej kupichttp://roulementcasting.com/boutique-2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) tak jak pisalem wczesniej,cals jest fajny jest to najlepszy smar do okladzin hamulca lepszy od shimanowskiego ace-2,lecz na przekladnie mam swojego faworyta ktory jest naprawde nie do pobicia ,zwlaszcza ze nie ma najmniejszego problemu stosowania obu ,calls- okladziny,super lube-(w naprawde niewielkiej ilosci)-przekladnia,lozyska,walek i reszta jak kto tam sobie woliP.S super-lube nie nadaje sie na okladziny hamulca Edytowane 24 Marca 2016 przez didi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Domyslam sie ze nie uzyskam odpowiedzi jakiego cuda używało Shimano 15-20 lat temu bo to nie takie proste...To moze inaczej....Ktory z obecnie dostępnych będzie średnio "twardy", mało lepki " nie ciągnący" i bardzo tłusty a przy tym nie brudzacy sie w expresowym tempie oraz dobrze będzie przylegał do przekładni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
didi Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 srednio-twardy ciezko okreslic cos takiego,masz gotowca o ktorym pisze do przekladni precyzyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) Andrzej a jak sie ma ten Shimano drag do Penna? Penn wg mnie to bardzo miękki smar... Molykote 1502 "twardszy" niz penn... Ten Drag jest mniej ciągnący? Edytowane 25 Marca 2016 przez przemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek z Marek Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 A mnie zaswędziały łapy i szukając masła w maśle najbardziej maślanego mając oliwkę oraz smar quantum hot sauce leżało to sobie nie używane zamknięte no ...ten nasmaruje , żeby jak by co być gotowy.Vanquish 4000 nowy praca była ok ale ....tak jak wyżej.Stan na teraz u....bany, tłusty,terkotka hamulca nie działa całe szczęście nie miałem pod ręką wkrętaka bo masło tkwi jak wszyscy wiedzą w środku .., a mogłem łapy pod dupę. Dobrze że już nie długo. :D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 (edytowane) http://kilo3d.com/wp-content/uploads/2015/06/super-lube-fedt-7-gram-2.jpgZamówiłem dwie większe tubki dwa miesiące temu z mikesreelrepair przy okazji zamówienia na parę drobiazgów do kolowrotków. Cal'sa rówież mieli, ale obsługa stwierdziła, że Super Lube lepszy (również syntetyk z teflonem). Na razie czekam na paczkę, ale pewnie i tak wypróbuje ten smar w kolejnym sezonie, bo wszystkie młynki już obsmarowałem ardentem. Edytowane 25 Marca 2016 przez asafa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siasiu Opublikowano 29 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Witam.Ostatnio testowałem nowy smar rodem z USA,a mianowicie smar Cal,s. Dostałem wstepna próbkę od Pana Jakuba do testów i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Znakomicie trzyma się przekładni i wszystkich elementów kołowrotka. Dedykowany jest do małych i średniej wielkości kołowrotków. Bardzo dobrze spisuje się w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear.Przesmarowałem ostatnio tym smarem kilkanaście kołowrotków ze stajni Daiwy i Shimano z wysokiej półki. Nie mam zastrzeżeń,praca wzorowa,"aksamitna" .Jest to smar syntetyczny z PTFE i na polimerach,jest zdecydowanie lepszy od Ardent-a. Można nim również smarować przekładki cierne w układach hamulcowych. Nabyć można tu:http://olx.pl/oferta/smar-do-kolowrotkow-cals-light-grade-grease-CID767-IDedggt.htmlhttp://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple- http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-for-Smaller-Reels-Colder-Climates-1-Ounce-P26527.aspxWitam. Mam zapytanie, nie ma czasem wersji w sprayu tego smaru. Potrzebuję jakiegoś dobrego, żeby przez port sobie od czasu do czasu zapodać w trakcie sezonu pomiędzy grubszym smarowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 29 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Witam. Mam zapytanie, nie ma czasem wersji w sprayu tego smaru. Potrzebuję jakiegoś dobrego, żeby przez port sobie od czasu do czasu zapodać w trakcie sezonu pomiędzy grubszym smarowaniemSmar Cal`s nie występuje w sprayu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siasiu Opublikowano 29 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Dzięki, a co polecacie do takiej bieżącej konserwacji, żeby mi potem na serwisie nie powiedzieli, że przez zły smar coś skopałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 29 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Że tak zapytam chcesz przesmarować kołowrotek a później wysłać go na smarowanie gwarancyjne czy coś w tym rodzaju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siasiu Opublikowano 29 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Nie już gwarancji nie ma. Po prostu chciałbym coś zakupić do bieżącego smarowania w czasie sezonu, bo niekiedy mam tak, że kołowrotek ładnie chodzi, nic nie stuka , puka a przy mocniejszym obrocie korbką słychać taki metaliczny szmer jakby części tarły o siebie na sucho bez smaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 29 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 (edytowane) Nie już gwarancji nie ma. Po prostu chciałbym coś zakupić do bieżącego smarowania w czasie sezonu, bo niekiedy mam tak, że kołowrotek ładnie chodzi, nic nie stuka , puka a przy mocniejszym obrocie korbką słychać taki metaliczny szmer jakby części tarły o siebie na sucho bez smaruA nie lepiej raz czy dwa w sezonie w zależności od częstotliwości łowienia dokonać gruntowego serwisu, na każdym dobrym kołowrotkowym smarze jak jak to mówisz mocno zakręcisz będzie słychać metaliczny szmer bo to jest przekładnia metalowa która nie jest bezszelestna gdzie smar i tak czy siak zostaje wyciśnięty z powierzchni ze sobą współpracujących gdzie ma zostać jedynie cieniutki film smarujący. Edytowane 29 Października 2016 przez FlyFisherman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 31 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Domyslam sie ze nie uzyskam odpowiedzi jakiego cuda używało Shimano 15-20 lat temu bo to nie takie proste...To moze inaczej....Ktory z obecnie dostępnych będzie średnio "twardy", mało lepki " nie ciągnący" i bardzo tłusty a przy tym nie brudzacy sie w expresowym tempie oraz dobrze będzie przylegał do przekładni?Przemku, poszukiwałem podobnego smaru - średniej twardości, mało kleisty i nie ciągnący...i z tej niewielkiej grupy którą przetestowałem najbardziej pasował Ardent. Ja zacząłem inaczej podchodzić do smarowania kołowrotka. To jakiego smaru używam zależy od tego jakie przełożenie ma kołowrotek, a tym samym jakie są zęby na przekładni. HGS'y (6:0:1) - DG-6TP (5:2:1) - ArdentBiomaster (5:0:1)Ultegra (5:0:1) iOSStradic (4:8:1) Może to głupia zasada dobierania smarowidła, brzmi laicko...ale sprawda mi się, praca przekładni moich kołowrotków smarowanych według tej metody zadowala mnie i jeśli chodzi o sam smar przestałem szukać "miodu w d..ie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 31 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 (...) jeśli chodzi o sam smar przestałem szukać "miodu w d..ie" To mi się podoba najbardziej :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 31 Października 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 W końcu zacząłem Cię słuchać chociaż trochę Co do regulowania luzu na przekładni i smarowania przekładni nauczyłem się osiągać zadowalający mnie efekt. Teraz zawzięcie szkolę się w kasowaniu luzów na wodziku i jego ząbku - teraz ogarniam wykrojnik do podkładek Czy Waszym zdaniem warto smarować kołowrotki do ciężkich zadań kleistym smarem czy lepiej unikać takowych i dawać nie kleiste...? Bo np. Mój Biomaster C3000S (2008) najlepiej pracuje na kleistym smarze (w moim przypadku dałem trochę iOS'a) i ma najwyższą kulturę pracy przekładni w porównaniu do innych mniej kleistych smarowideł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.