Skocz do zawartości

Smarowanie kołowrotka


Rekomendowane odpowiedzi

A niedawno Pan uważał że Ardent jest najlepszy... . Świat idzie do przodu. Dla mnie cały czas jednym z lepszych na zęby jest Shimano Drag Grease.

Tak swiat idzie to przodu i ja też, tylko krowa nie zmienia poglądów Panie Andrzeju.

Cal,s jest podobny do Shimano,a kto wie czy nie lepszy,czas pokaże. Ja wiem że amerykańskie produkty są bardzo dopracowane i je lubię. Kołowrotki też.

Testowałem ostatnio też Shimano "Salt Water DG-13 i do Daiwy np. - to lipa. Do Shimano owszem tak,ale w bardzo dobrym sranie technicznym. Zawsze twierdziłem że nawet najlepszy smar nie jest panaceum na "rozpierdzielony" młynek.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moge uzyskac odpowiedź na moje pytanie? Bo widze ze zaraz w kolejnym wątku pojawi się 100 lepszych i lepsiejszych smarów.... Teraz wszyscy z Ardentu na Cal's przeskoczą he he ....p.Jakub juz ręce zaciera he he...

Ps. Mam to cudo ( miałem wczesniej niz p.Jakub zaczął to na tym portalu sprzedawać) i jakoś na kolana mnie nie powaliło....kolejny smar do małych okoniowych helikopterków....zaraz gromy na mnie spadną ale zdania i tak nie zmienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moge uzyskac odpowiedź na moje pytanie? Bo widze ze zaraz w kolejnym wątku pojawi się 100 lepszych i lepsiejszych smarów.... Teraz wszyscy z Ardentu na Cal's przeskoczą he he ....p.Jakub juz ręce zaciera he he...

Ps. Mam to cudo ( miałem wczesniej niz p.Jakub zaczął to na tym portalu sprzedawać) i jakoś na kolana mnie nie powaliło....kolejny smar do małych okoniowych helikopterków....zaraz gromy na mnie spadną ale zdania i tak nie zmienie...

Nie lubię i nie używam okoniowych helikopterków. Wezmę "męską" wersję.  ;)

 

http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Tan-for-Larger-Reels-1-Pound-P23004.aspx

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię i nie używam okoniowych helikopterków. Wezmę "męską" wersję.  ;)

 

http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Tan-for-Larger-Reels-1-Pound-P23004.aspx

 

http://www.ebay.com/itm/1-oz-Cals-Universal-Reel-Star-Drag-and-Drag-Grease-REGULAR-VERSION/182064720980?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D35626%26meid%3D17aa52d8da0d4b7299e11807797374ed%26pid%3D100011%26rk%3D2%26rkt%3D5%26sd%3D191796725605

 

Tego używam już od dość dawna,tylko się nie chwaliłem. Jest Super.

 

 

Cal P-1 purple jest ok do małych i srednich maszynek

Edytowane przez Józef Lesniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisalem wczesniej,cals jest fajny jest to najlepszy smar do okladzin hamulca lepszy od shimanowskiego ace-2,lecz na przekladnie mam swojego faworyta ktory jest naprawde nie do pobicia ,zwlaszcza ze nie ma najmniejszego problemu stosowania obu ,calls- okladziny,super lube-(w naprawde niewielkiej ilosci)-przekladnia,lozyska,walek i reszta jak kto tam sobie woli

P.S super-lube nie nadaje sie na okladziny hamulca

Edytowane przez didi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam sie ze nie uzyskam odpowiedzi jakiego cuda używało Shimano 15-20 lat temu bo to nie takie proste...To moze inaczej....Ktory z obecnie dostępnych będzie średnio "twardy", mało lepki " nie ciągnący" i bardzo tłusty a przy tym nie brudzacy sie w expresowym tempie oraz dobrze będzie przylegał do przekładni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zaswędziały łapy i szukając masła w maśle najbardziej maślanego mając oliwkę oraz smar quantum hot sauce leżało to sobie nie używane zamknięte no ...ten nasmaruje :P , żeby jak by co być gotowy.

Vanquish 4000 nowy ^_^  praca była ok ale ....tak jak wyżej.Stan na teraz u....bany, tłusty,terkotka hamulca :wacko:  nie działa całe szczęście nie miałem  pod ręką wkrętaka bo masło tkwi jak wszyscy wiedzą w środku :D .., a mogłem łapy pod dupę. ;)    Dobrze że już nie długo. :D :D :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dwie większe tubki dwa miesiące temu z mikesreelrepair przy okazji zamówienia na parę drobiazgów do kolowrotków. Cal'sa rówież mieli, ale obsługa stwierdziła, że Super Lube lepszy (również syntetyk z teflonem). Na razie czekam na paczkę, ale pewnie i tak wypróbuje ten smar w kolejnym sezonie, bo wszystkie młynki już obsmarowałem ardentem.

Edytowane przez asafa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Ostatnio testowałem nowy smar rodem z USA,a mianowicie smar Cal,s. Dostałem wstepna próbkę od Pana Jakuba do testów i muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem. Znakomicie trzyma się przekładni i wszystkich elementów kołowrotka. Dedykowany jest do małych i średniej wielkości kołowrotków. Bardzo dobrze spisuje się w przekładniach Daiwy typu Hyper Digigear.

Przesmarowałem ostatnio tym smarem kilkanaście kołowrotków ze stajni Daiwy i Shimano z wysokiej półki. Nie mam zastrzeżeń,praca wzorowa,"aksamitna" .

Jest to smar syntetyczny z PTFE i na polimerach,jest zdecydowanie lepszy od Ardent-a. Można nim również smarować przekładki cierne w układach hamulcowych.

 

Nabyć można tu:

http://olx.pl/oferta/smar-do-kolowrotkow-cals-light-grade-grease-CID767-IDedggt.htmlhttp://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-

 

 

http://store.scottsbt.com/Cals-Universal-Grease-Purple-for-Smaller-Reels-Colder-Climates-1-Ounce-P26527.aspx

Witam. Mam zapytanie, nie ma czasem wersji w sprayu tego smaru. Potrzebuję jakiegoś dobrego, żeby przez port sobie od czasu do czasu zapodać w trakcie sezonu pomiędzy grubszym smarowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie już gwarancji nie ma. Po prostu chciałbym coś zakupić do bieżącego smarowania w czasie sezonu, bo niekiedy mam tak, że kołowrotek ładnie chodzi, nic nie stuka , puka a przy mocniejszym obrocie korbką słychać taki metaliczny szmer jakby części tarły o siebie na sucho bez smaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Nie już gwarancji nie ma. Po prostu chciałbym coś zakupić do bieżącego smarowania w czasie sezonu, bo niekiedy mam tak, że kołowrotek ładnie chodzi, nic nie stuka , puka a przy mocniejszym obrocie korbką słychać taki metaliczny szmer jakby części tarły o siebie na sucho bez smaru

A nie lepiej raz czy dwa w sezonie w zależności od częstotliwości łowienia dokonać gruntowego serwisu, na każdym dobrym kołowrotkowym  smarze jak jak to mówisz mocno zakręcisz będzie słychać metaliczny szmer bo to jest przekładnia metalowa która nie jest bezszelestna gdzie smar i tak czy siak zostaje wyciśnięty z powierzchni ze sobą współpracujących gdzie ma zostać jedynie cieniutki film smarujący.

Edytowane przez FlyFisherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam sie ze nie uzyskam odpowiedzi jakiego cuda używało Shimano 15-20 lat temu bo to nie takie proste...To moze inaczej....Ktory z obecnie dostępnych będzie średnio "twardy", mało lepki " nie ciągnący" i bardzo tłusty a przy tym nie brudzacy sie w expresowym tempie oraz dobrze będzie przylegał do przekładni?

Przemku, poszukiwałem podobnego smaru - średniej twardości, mało kleisty i nie ciągnący...i z tej niewielkiej grupy którą przetestowałem najbardziej pasował Ardent.

 

Ja zacząłem inaczej podchodzić do smarowania kołowrotka. To jakiego smaru używam zależy od tego jakie przełożenie ma kołowrotek, a tym samym jakie są zęby na przekładni.

 

HGS'y (6:0:1) - DG-6

TP (5:2:1)      - Ardent

Biomaster (5:0:1)

Ultegra      (5:0:1)    iOS

Stradic      (4:8:1)

 

Może to głupia zasada dobierania smarowidła, brzmi laicko...ale sprawda mi się, praca przekładni moich kołowrotków smarowanych według tej metody zadowala mnie i jeśli chodzi o sam smar przestałem szukać "miodu w d..ie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu zacząłem Cię słuchać chociaż trochę ;)

 

Co do regulowania luzu na przekładni i smarowania przekładni nauczyłem się osiągać zadowalający mnie efekt.

 

Teraz zawzięcie szkolę się w kasowaniu luzów na wodziku i jego ząbku - teraz ogarniam wykrojnik do podkładek :)

 

 

Czy Waszym zdaniem warto smarować kołowrotki do ciężkich zadań kleistym smarem czy lepiej unikać takowych i dawać nie kleiste...?

 

Bo np. Mój Biomaster C3000S (2008) najlepiej pracuje na kleistym smarze (w moim przypadku dałem trochę iOS'a) i ma najwyższą kulturę pracy przekładni w porównaniu do innych mniej kleistych smarowideł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...