-PYTOON- Opublikowano 19 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Witam, Zwracam się do was o poradę ponieważ pierwszy raz zabrałem się za czyszczenie i smarowanie kołowrotka. Mechanizm czyściłem benzyną ekstrakcyjną a później smarowałem dużą ilością smaru firmy Abu Garcia. Po złożeniu kołowrotek pracuje ładnie i płynnie tylko pojawił się jeden problem. Kręcąc kołowrotkiem na sucho szybkim tempem i nagłym zatrzymaniu korbki cofa się ona o 1/4 obrotu do tyłu i dopiero się blokuje. Czy to może być spowodowane tym, że do łożyska oporowego dostało się zbyt dużo smaru? Co jeszcze może powodować takie zachowanie? Kąpałeś kołowrotek w smarze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 19 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Witam, Zwracam się do was o poradę ponieważ pierwszy raz zabrałem się za czyszczenie i smarowanie kołowrotka. Mechanizm czyściłem benzyną ekstrakcyjną a później smarowałem dużą ilością smaru firmy Abu Garcia. Po złożeniu kołowrotek pracuje ładnie i płynnie tylko pojawił się jeden problem. Kręcąc kołowrotkiem na sucho szybkim tempem i nagłym zatrzymaniu korbki cofa się ona o 1/4 obrotu do tyłu i dopiero się blokuje. Czy to może być spowodowane tym, że do łożyska oporowego dostało się zbyt dużo smaru? Co jeszcze może powodować takie zachowanie? kolego smaru nie dawaj za dużo. Tylko tak aby pokrywały zęby przekładni oraz piniona. Jeśli twój kołowrotek ma posuw ślimakowy tam daj coś rzadszego podobnie na wodzik.U mnie sprawdza się niewielka ilość quantuma hot. Jeśli czyścisz oporówkkę tam dosłownie rozetrzyj tylko krople oleju.Tutaj bardzo fajnie sprawdza się olejek ardenta do łożysk który jest gęstszy od innych. Na przekładnie smar ardent butter, shimano DG10/13,ios do wyboru do koloru.Jak powyżej pisałem osobiście polecam ardent. Nie top mechanizmu w smarze bo to nie ma sensu.Jeśli części mechaniczne nie są wytarte/uszkodzone to niewielka ilość smaru zapewni im poprawne smarowanie jak i dobrą pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 19 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Radek, ja dosyć długi czas stosowałem Ardenta.Po rozrzedzeniu oliwką czy tą do łożysk czy tą rzadszą był fajny do przekładni...ale po jakimś czasie "zważył" się...zrobiły się takie grudki, jakby jakiejś skorupki się zrobiły na tym smarze. A jak Ardent się zetknął z inną oliwką np. Bantamem Shimano'wskim to już w ogóle kicha... Miałeś podobne zdarzenie ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Radek, ja dosyć długi czas stosowałem Ardenta.Po rozrzedzeniu oliwką czy tą do łożysk czy tą rzadszą był fajny do przekładni...ale po jakimś czasie "zważył" się...zrobiły się takie grudki, jakby jakiejś skorupki się zrobiły na tym smarze. A jak Ardent się zetknął z inną oliwką np. Bantamem Shimano'wskim to już w ogóle kicha... Miałeś podobne zdarzenie ?Nigdy nie mieszałem smaru z oliwką. Ardent jest odpowiednio gesty do przekładni. Producent ktory produkuje smary by w tedy zalecał a mieszanie smaru z oliwką to forumowe mieszanie. Nie polecam takich praktyk tylko dobór odpowiedniego smarowidła. Odnośnie ardenta nigdy nie miałem z nim problemów. Może po wymieszaniu jakieś substancje zarwagowały i sie wytrąciły.Nie wiem nie jestem chemikiem:) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki1983 Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Czyli na przekładnie pójdzie Ardent. Teraz powiedzcie mi proszę czy na łożyska dać kapkę oliwki z Ardent'a czy jak łożyska zamknięte to nie ma sensu (takie też opinie wyczytałem tu na forum). Na posuw wodzika (tak to chyba fachowo brzmi) może też iść ten Ardent do przekładni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Łożyska o ile można otworzyć tam daj smar ale nie ardent, lepiej Quantuma hot. Smarując oliwką musisz się liczyć z tym że będziesz musiał te łożyska co jakiś czas na oliwić o ile jest trudny dostęp i trzeba rozkręcać to polecam Quantuma smar. Co do posuwu zależy co masz na myśli... jeśli jest to zębatka to ardent jeśli jest to w rodzaju worma to hot souce. Też niewielkie ilości.. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Pierwszy raz chcę sam przesmarować swoje multiki. Na temat smarów jest kilka tematów na forum,co daje kilkaset stron.Większość z tego przejrzałem,i zdań jest tyle ile samych smarów. Chciałbym coś, co najlepiej się sprawdzi na zęby koła przekładni multiplikatorów (Shimano Chronarch 201, Daiwa Tatula). Wytypowałem kilka smarów: - Shimano DG 06- Shimano DG 10- Penn allegro.pl/dwupak-smar-olej-do-kolowrotkow-marki-penn-i6746746092.html- Hot Sauce Quantum allegro.pl/smar-hot-sauce-quantum-i5032182400.html- Super Lube z PTFE allegro.pl/smar-teflonowy-super-lube-z-ptfe-12g-alco-i6754588340.html- Ardent Butter Grase www.sklepsumowy.pl/ardent-reel-butter-grease-30ml-ardent-p-2080.html Ten Ardent zbiera ostatnio większość pochlebnych opinii. Zresztą na Quantuma raczej też nikt nie narzeka... Tu masz odpowiedź. http://fish.shimano.com/content/sac-fish/en/home/customer-service/reel-maintenance-instructions/_jcr_content/bodycontent/download/downloadFile/file.res/Maintenance%20Tips-%20Baitcasting%20Reels.pdf http://fish.shimano.com/content/sac-fish/en/home/customer-service/reel-maintenance-instructions/_jcr_content/bodycontent/download_1/downloadFile/file.res/Maintenance%20Tips-%20Round%20Baitcasting%20Reels%20.pdf Edytowane 20 Marca 2017 przez godski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki1983 Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Dzięki Panowie za pomoc. Zamawiam w/w specyfiki, i w wolnej chwili wielkie smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Ja właśnie już przestałem rozrzedzać. I na przekładnię daję nawet gęste, kleiste smary i jest lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majo Opublikowano 20 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Nawet gesty smar po kilku godzinach się rozejdzie i nieco ,,zmięknie". Będzie kołowrotek i tak chodził lżej niż tuż po złożeniu. Inna sprawa jeśli się nawali go tyle, że wypycha dupką od worma czy przez oporówkę. Wtedy rzeczywiście kręcioł nie zrobi 34 obrotów korbką. Edytowane 20 Marca 2017 przez Majo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Nawet gesty smar po kilku godzinach się rozejdzie i nieco ,,zmięknie". Będzie kołowrotek i tak chodził lżej niż tuż po złożeniu. Inna sprawa jeśli się nawali go tyle, że wypycha dupką od worma czy przez oporówkę. Wtedy rzeczywiście kręcioł nie zrobi 34 obrotów korbką.Najpierw trzeba poprawnie nasmarować,a nie pisać bzdety.To jakaś paranoja,smar zmięknie i 34 obroty . Nigdy nie liczyłem i dziwię się. Tak jakoś jest że ci przewrażliwieni na punkcie pracy kołowrotków maja się źle,bo potrafią się doszukać nawet maleńkich niedoskonałości w wykonaniu poszczególnych elementów,które i tak nie maja wpływu na nic.To są bardzo nieszczęśliwi ludzie. Współczuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BGM Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 takie czasy ryb malo to sprzet musi perfekt chodzic 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Niczym helikopter :-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 21 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Niczym helikopter :-)I w dodatku bezszelestny helikopter :-) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 24 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Najmniej " inwazyjny" jest alkohol izopropylowy bo nie zostawia nalotu a bezynka niestety zostawia...to w sumie jedyny minus benzynki :-)W ten biały nalot powstały po myciu benzynką schodzi po ponownym przemyciu alko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 24 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Nigdy nie używałem alko po benzynie. Jak był nalot przecierałem miękką szmatką i tyle :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 24 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Nigdy nie używałem alko po benzynie. Jak był nalot przecierałem miękką szmatką i tyle :-)Albo lekko natłuszczoną szczoteczką do zębów lub pędzelkiem i po problemie. A jak się to nie podoba to jest jeszcze myjka ultradźwiękowa,po której zastosowaniu nie pozostają żadne "naloty' 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jtk53 Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 piszę pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość.mam problem z rozkręceniem rolki kabłąka w team dragon 920i.mimo użycia dużej siły ta duża śruba nawet nie drgnie .proszę o pomoc i jakieś porady.pozdrowienia dla forumowiczów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorS Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Bo tu jest "lewy" gwint 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jtk53 Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 rozumiem,że trzeba się jeszcze bardziej przyłożyć tzn. więcej siły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 (edytowane) rozumiem,że trzeba się jeszcze bardziej przyłożyć tzn. więcej siły ? Tak i w odpowiednim kierunku Edytowane 25 Marca 2017 przez SlawekNikt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jtk53 Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 kierunki mam raczej opanowane.(40 lat w wodociągach warszawskich jako monter)brakowało informacji o lewym gwincie.dzięki wielkie za pomoc,jeśli się uda to napiszę.przy okazji jeszcze jedno,czasem wpada plecionka pod nakrętkę hamulca.można coś zaradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszGD Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 kierunki mam raczej opanowane.(40 lat w wodociągach warszawskich jako monter)brakowało informacji o lewym gwincie.dzięki wielkie za pomoc,jeśli się uda to napiszę.przy okazji jeszcze jedno,czasem wpada plecionka pod nakrętkę hamulca.można coś zaradzić?Ten model tak ma, u mnie i u kolegi z łódki zdarzyło się to kilka razy. Pozostaje kontrola linki przy zamykaniu kabłąka, chyba że ktoś ma jakiś patent to chętnie zastosuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jtk53 Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 czyli czekamy cierpliwie na rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorS Opublikowano 25 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 czyli czekamy cierpliwie na rozwiązania. Poszukaj na forum, gdzieś pisałem co z tym robić i wstawiałem foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.