Skocz do zawartości

Baitcastowe nowości...


mifek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

równoległe położenie na jednej płaszczyźnie osi obrotów zębatki i zębnika w przekładni multika może być relatywnie trwalsze jak skośne na dwóch płaszczyznach wzajemnie prostopadłych w przekładni stałoszpulowca, nawet Stella. Równoległe osie przekładni są prostszym wariantem. To chyba skłoniło Shimano a w tym roku Daiwa do zastosowania innowacyjnych mikro zębów w niektórych przekładniach multiplikatorów. Efektem może być relatywnie wolniejsze powiększanie luzów międzyzębnych przekładni, dłużej płynna praca a z drugiej strony mniejsze koszty, większe zyski, mniejsze ryzyko i takie tam.

W najmocniejszych przekładniach kołowrotków zęby są ciągle wycinane w stali nierdzewnej, grube a w niektórych modelach dodatkowo utwardzone i wygładzone.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na mniejsze ząbki można sobie pozwolić w lepszym kołowrotku. Prawdopodobnie mechaniczne odkształcenia wałków i przemieszczenia ich punktów stałych w schemacie obciążonej przekładni multiplikatora są mniejsze jak w porównywalnym stałoszpulowcu.

Chyba dlatego Shimano śmiało, po Curado K, poszerza ofertę innowacyjnych mikrozębów w 18 Antares (Monster Drive) a Daiwa zaczyna w 18 Ryoga (HMGSystem). I chyba z tego samego powodu przekładnie stałoszpulowców 18 Stella i 18 Exist będą jeszcze miały tradycyjne zęby. Jednocześnie nie oznacza to że będą solidniejsze od 18 Antares i 18 Ryoga.

W większych i mocniejszych kołowrotkach przekładnie mają tylko duże i grube zęby.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że Antares ma mikro zęby chyba od 2015r jak kupowałem był nowością. Ale problem polega na tym że jak się łapie na duże obrotówki to czuć przekładnie czego nie mogę powiedzieć o multikach z normalnymi zębami.

Zajedziesz go mocno,te nowego typu nie są na takie cukierki/o Mikołajkach pewnie piszesz/.

Stare są mocniejsze/Antares i Calais/ ale do tego typu przynęt to chyba jednak CC101 lub 201/ewent. Metanium XT oraz niezastąpione CU 201// ;)

Edytowane przez gaweł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł właśnie dlatego kupiłem Ryoge.

Zero problemów.

Ale kupiłem też drugiego Antaresa .

Stezz z przełożeniem 6,3 i daje rade z meppsem 5 ,zero problemów.

Jak przekładnia odmówi posłuszeństwa to znam magika który go zreanimuje ;)

Edytowane przez nurek28
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

fakt, Shimano liderem mechanicznej precyzji w przekładniach multików chyba od 2015 roku. Dzięki.

 

Od lat kilku moment obrotowy przekładni we wszystkich płaskich i okrągłych tip topach na rynek japoński jest większy. Trochę większy ale jednak. W płaskich poprawiono dodatkowo ogólną sztywność paneli od strony korbki oraz ram, a w tych z szpulką na krótkim wałku także paneli od drugiej strony, tj, chwytu.

 

Na chwilę obecną każdy topowy, płaski i okrągły baitcaster, powinien płynnie i bez wysiłku pociągnąć Mepps 5. Jakieś problemy z tym może mieć niższa półka JDM. Jednak regularne łowienie taką przynętą powyciera w jednych i drugich zęby, zarówno te normalne jak i mikro oraz kolejno zniszczy relatywnie najsłabsze łożyska. Te z niższym przełożeniem przekładni tylko dłużej stawią opór.

Przekładnie, łożyska i inne części zamienne można wymieniać do znudzenia.

Do ściągania dużych obrotówek, spinerbaitów czy średnich SDRów i bez zbędnych zabiegów, potrzeba jeszcze mocniejszej przekładni. Jeśli to regularne zajęcie najlepiej z powierzchniowo utwardzonymi zębami.

Pozdrawiam

Edytowane przez king
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja łowię regularnie całą jesień na obrotówkę 5 i większe i nie stwierdziłem powywracanych zębów a zaczynałem od scorpiona 1001 xt. Dalej działa bez zażutu.

Co do łożysk to fabryczne sprawiają zię dosyć dobrze.A jak ktoś wymieni na ceramiki to może liczyć na szybkie uszkodzenie.

Bardzo dużo łapię na duże obrotówki i sdry i nie zauważyłem podniszczenia czy zniszczenia przekładni.

 

Przecież multiki nie służą tylko do przynęt miękkich czy innych pezynęt stawiających w wodzi mały opór.

 

Nie chcę zakładać do lekkiej wędki szczupakowej jakiegoś monstrum które pociągnie dużą obrotówkę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jeśli zachce mi się łowić np. wabikami stawiającymi duży opór to przekładnia kołowrotka jest ważnym podzespołem.

Trwałość multika w terminie gwarancji mogą wydłużyć moc przekładni, jej moment obrotowy i sprawność ale ponadto bardzo ważna jest chyba ilość zębów przekładni, ich ewolwenta i takie tam. Na 2018 rok największą ilość najlepiej wyciętych zębów w przekładni ma mikromoduł, Monster Drive, HMGearSystem.

Precyzyjne, japońskie przekładnie Shimano i Dajła tylko i chyba na razie w baitcasting. W przyszłości któż to wie, może w stałoszpulowcach, może na marliny ...?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pożądaną moc poprawia precyzja polegająca na relatywnym zwiększeniu ilości mniejszych zębów typu mikro moduł i wycięciu wzajemnie odpowiedniego kształtu ich powierzchni. Normalne przekładnie, niektórych firm, docierają się i chyba wtedy jest ok.


Ile wart jest Monster Drive i HMGearSystem oczywiście czas pokarze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie , co trzyma lepiej jeden duży ząb czy dwa małe?

Bo wiadomo w ktorej przekladni będzie lepsza kultura pracy.

Jak chcialem z dużymi zębami do trolingu to kupilem Penn International 20 z 1970 r.

Nawet jak padnie przekladnia to relatywnie nie jest dużym wydatkiem

Pozd. Dawid@

Edytowane przez Dawid@
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Mercedes , znana marka samochodów prawie upadła przez niezawodny model W 123 , poszli po rozum do głowy i produkują tak jak i inne koncerny samochody na dany okres z uwzględnieniem utrzymania serwisów.

Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury .

Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach

Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty

Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda

Pozd.Dawid

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...