Andan Opublikowano 30 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Proszę: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Witam,równoległe położenie na jednej płaszczyźnie osi obrotów zębatki i zębnika w przekładni multika może być relatywnie trwalsze jak skośne na dwóch płaszczyznach wzajemnie prostopadłych w przekładni stałoszpulowca, nawet Stella. Równoległe osie przekładni są prostszym wariantem. To chyba skłoniło Shimano a w tym roku Daiwa do zastosowania innowacyjnych mikro zębów w niektórych przekładniach multiplikatorów. Efektem może być relatywnie wolniejsze powiększanie luzów międzyzębnych przekładni, dłużej płynna praca a z drugiej strony mniejsze koszty, większe zyski, mniejsze ryzyko i takie tam.W najmocniejszych przekładniach kołowrotków zęby są ciągle wycinane w stali nierdzewnej, grube a w niektórych modelach dodatkowo utwardzone i wygładzone.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Witam,na mniejsze ząbki można sobie pozwolić w lepszym kołowrotku. Prawdopodobnie mechaniczne odkształcenia wałków i przemieszczenia ich punktów stałych w schemacie obciążonej przekładni multiplikatora są mniejsze jak w porównywalnym stałoszpulowcu.Chyba dlatego Shimano śmiało, po Curado K, poszerza ofertę innowacyjnych mikrozębów w 18 Antares (Monster Drive) a Daiwa zaczyna w 18 Ryoga (HMGSystem). I chyba z tego samego powodu przekładnie stałoszpulowców 18 Stella i 18 Exist będą jeszcze miały tradycyjne zęby. Jednocześnie nie oznacza to że będą solidniejsze od 18 Antares i 18 Ryoga.W większych i mocniejszych kołowrotkach przekładnie mają tylko duże i grube zęby.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek28 Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Tylko że Antares ma mikro zęby chyba od 2015r jak kupowałem był nowością. Ale problem polega na tym że jak się łapie na duże obrotówki to czuć przekładnie czego nie mogę powiedzieć o multikach z normalnymi zębami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaweł Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Tylko że Antares ma mikro zęby chyba od 2015r jak kupowałem był nowością. Ale problem polega na tym że jak się łapie na duże obrotówki to czuć przekładnie czego nie mogę powiedzieć o multikach z normalnymi zębami.Zajedziesz go mocno,te nowego typu nie są na takie cukierki/o Mikołajkach pewnie piszesz/.Stare są mocniejsze/Antares i Calais/ ale do tego typu przynęt to chyba jednak CC101 lub 201/ewent. Metanium XT oraz niezastąpione CU 201// Edytowane 1 Lutego 2018 przez gaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek28 Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 (edytowane) Paweł właśnie dlatego kupiłem Ryoge.Zero problemów.Ale kupiłem też drugiego Antaresa .Stezz z przełożeniem 6,3 i daje rade z meppsem 5 ,zero problemów.Jak przekładnia odmówi posłuszeństwa to znam magika który go zreanimuje Edytowane 1 Lutego 2018 przez nurek28 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 2 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 (edytowane) Witam,fakt, Shimano liderem mechanicznej precyzji w przekładniach multików chyba od 2015 roku. Dzięki. Od lat kilku moment obrotowy przekładni we wszystkich płaskich i okrągłych tip topach na rynek japoński jest większy. Trochę większy ale jednak. W płaskich poprawiono dodatkowo ogólną sztywność paneli od strony korbki oraz ram, a w tych z szpulką na krótkim wałku także paneli od drugiej strony, tj, chwytu. Na chwilę obecną każdy topowy, płaski i okrągły baitcaster, powinien płynnie i bez wysiłku pociągnąć Mepps 5. Jakieś problemy z tym może mieć niższa półka JDM. Jednak regularne łowienie taką przynętą powyciera w jednych i drugich zęby, zarówno te normalne jak i mikro oraz kolejno zniszczy relatywnie najsłabsze łożyska. Te z niższym przełożeniem przekładni tylko dłużej stawią opór.Przekładnie, łożyska i inne części zamienne można wymieniać do znudzenia.Do ściągania dużych obrotówek, spinerbaitów czy średnich SDRów i bez zbędnych zabiegów, potrzeba jeszcze mocniejszej przekładni. Jeśli to regularne zajęcie najlepiej z powierzchniowo utwardzonymi zębami.Pozdrawiam Edytowane 2 Lutego 2018 przez king Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek28 Opublikowano 2 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Ja łowię regularnie całą jesień na obrotówkę 5 i większe i nie stwierdziłem powywracanych zębów a zaczynałem od scorpiona 1001 xt. Dalej działa bez zażutu.Co do łożysk to fabryczne sprawiają zię dosyć dobrze.A jak ktoś wymieni na ceramiki to może liczyć na szybkie uszkodzenie.Bardzo dużo łapię na duże obrotówki i sdry i nie zauważyłem podniszczenia czy zniszczenia przekładni. Przecież multiki nie służą tylko do przynęt miękkich czy innych pezynęt stawiających w wodzi mały opór. Nie chcę zakładać do lekkiej wędki szczupakowej jakiegoś monstrum które pociągnie dużą obrotówkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 2 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Też tak kiedyś kombinowałem, że małe przeciążenia i wykorzystywanie zapasu bezpieczeństwa w topowym kołowrotku to dobre rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolen Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Nadchodzi nowa odsłona najlepszego multika http://www.daiwa.com/jp/fishing/item/reel/bait_rl/18_ryoga/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolen Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 (edytowane) Kolejna nowość godna zainteresowania:http://www.daiwa.com/jp/fishing/item/reel/bait_rl/sv_light_LTD/index.html Edytowane 3 Lutego 2018 przez rolen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar69 Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Nadchodzi nowa odsłona najlepszego multika http://www.daiwa.com/jp/fishing/item/reel/bait_rl/18_ryoga/index.htmlMam nadzieję , że nie poszli śladami SHIMANO i nie spaprali tego jakimś badziewiem zwanym "MIKROMODUŁEM" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek28 Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Oj spaprali spaprali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Oj spaprali spapraliNiestety, zamiast zębisk mamy ząbeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hm62 Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Jak tak czytam te wasze wpisy ,to dochodzę do wniosku,że są w śród nas sami inżynierowie i Japończycy powinni słuchać głosu ludu w sprawie poważniejszych technologii :-) 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek28 Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Lud chce sprzętu pancernego żeby nie myśleć co tam w środku szorujeA większość firm co zrobić aby produkt w jak najkrótrzym czasie po czasie powiedzmy gwarancji padł jakiś podzespół Przecież nawet taki gigant jak Mercedes mało nie zbankrutował przez 200 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Witam,jeśli zachce mi się łowić np. wabikami stawiającymi duży opór to przekładnia kołowrotka jest ważnym podzespołem.Trwałość multika w terminie gwarancji mogą wydłużyć moc przekładni, jej moment obrotowy i sprawność ale ponadto bardzo ważna jest chyba ilość zębów przekładni, ich ewolwenta i takie tam. Na 2018 rok największą ilość najlepiej wyciętych zębów w przekładni ma mikromoduł, Monster Drive, HMGearSystem.Precyzyjne, japońskie przekładnie Shimano i Dajła tylko i chyba na razie w baitcasting. W przyszłości któż to wie, może w stałoszpulowcach, może na marliny ...?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurek28 Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Myślę że wiele osób chciało by zostać przy powiedzmy normalnych zębach jak i ich nie zawodności.Ale firmy kierują się w inną strone.Czas pokaże jak ten mikro moduł będzie się spisywał po kilku latach intensywnego exploatowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Pożądaną moc poprawia precyzja polegająca na relatywnym zwiększeniu ilości mniejszych zębów typu mikro moduł i wycięciu wzajemnie odpowiedniego kształtu ich powierzchni. Normalne przekładnie, niektórych firm, docierają się i chyba wtedy jest ok. Ile wart jest Monster Drive i HMGearSystem oczywiście czas pokarze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid@ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Mam pytanie , co trzyma lepiej jeden duży ząb czy dwa małe? Bo wiadomo w ktorej przekladni będzie lepsza kultura pracy.Jak chcialem z dużymi zębami do trolingu to kupilem Penn International 20 z 1970 r. Nawet jak padnie przekladnia to relatywnie nie jest dużym wydatkiemPozd. Dawid@ Edytowane 4 Lutego 2018 przez Dawid@ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid@ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Firma Mercedes , znana marka samochodów prawie upadła przez niezawodny model W 123 , poszli po rozum do głowy i produkują tak jak i inne koncerny samochody na dany okres z uwzględnieniem utrzymania serwisów. Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury . Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda Pozd.Dawid 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 5 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiDivPL Opublikowano 5 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Po obejrzeniu tego filmiku doszedłem do wniosku że znam Japoński. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king Opublikowano 5 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Witam,baitcastingowy kręciołek to nie wciągarka ale jeśli wytrzymałość zębatki stawiamy ponad pożądaną moc to ta z większymi zębami powinna chyba być bezpieczniejsza. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BOB1 Opublikowano 5 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Po obejrzeniu tego filmiku doszedłem do wniosku że znam Japoński....sana kana kane rioga...i wszystko jasne 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.