Skocz do zawartości

Baitcastowe nowości...


mifek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

powiększenie przekładni i ilości jej zębów równolegle zwiększyło pożądaną moc baitcasterów JDM. Najogólniej ten sam chyba mosiądz jest bardziej teraz w nich eksploatowany.

Bez oporów i z maślaną pracą można pociągnąć nowoczesnym, japońskim multikiem średniego woblera SDR. Jednocześnie stare, normalne oraz niektóre nowe, większe i z większą ilością zębów przekładnie są chyba dalej z tego samego mosiądzu. Stosowanie w starych i nowych przekładniach tego samego materiału i brak zastosowania wytrzymalszych w nowych przekładniach może budzić obawy o ich mniejszą, a równie pożądaną jak moc, trwałość. Mogą bardziej lub mniej ząbkować?

Jeśli np. okazałoby się że w topowym 18 Monster Drive, równocześnie obok zwiększenia gabarytów i ilości zębów, przekładnia jest z relatywnie wytrzymalszych materiałów to byłby ok. Nie sadzę tego o popularnym Curado K.

Na Japan Fishing Show 2018 w Yokohama, Jun Sonoda z Japantackle pytał przedstawiciela Shimano o wzmocnienie przekładni Stella i dowiedział się o powierzchniowej obróbce. W temacie mikro moduł pewno też by dostał ideową odpowiedź, może w rodzaju dwóch i czterech palców z filmu powyżej.

Zwiększoną twardość zębów mają niektóre multiplikatory ABU.

Raport z targów w Yokohama można przeczytać na Japantackle.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

powiększanie gabarytów, ilości zębów oraz pomniejszanie przestrzeni między nimi zwiększa moment obrotowy przekładni. Potencjalne zwiększanie obciążeń bez poprawy wytrzymałości może prowadzić chyba do szybszego zużywania.

Np. przelotki i wodziki kołowrotków sic czy tarcze pił widia wykorzystują materiały kruche ale o powierzchniowo zwiększonej twardości czyli spiekany węglik krzemu Si C.

Kupił nie kupił ale ciekawe chyba jak i czy w ogóle mikro moduł jest wzmacniany a to jest przyszłość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Mercedes , znana marka samochodów prawie upadła przez niezawodny model W 123 , poszli po rozum do głowy i produkują tak jak i inne koncerny samochody na dany okres z uwzględnieniem utrzymania serwisów.

Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury .

Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach

Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty

Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda

Pozd.Dawid

Tutaj, na rynku niemieckim, nie kupuje sie nowego auta z powodu wieku czy zurzycia starego, lecz po to, by miec nowsza zabawke przed garazem, niz sasiad ;-)

Sam fakt, ze produkt optymizuje sie rowniez pod punktem przewidzianego okresu eksploatacji nie jest per se negatywny - zywotnosc niemal wszystkiego dalo by sie znacznie przedluzyc, tylko po co?! Pomijajac wieksze koszty produkcji, niewielu konsumentow chcialo by dozywotnie jezdzic W123 (np. 200d, 2l, 60 KM, predkosc maksymalna... 135 km/h, 7 l/100 km, wymiana oleju co... 6000 km) nawet jak by po 50 latach nadal byl w "mint condition" (pomijajac zwolennikow "oldtimerow";-)) czy tez krecic wiecznie ABUsem 6500... Dla mnie to akademicka dyskusja o wytrzymalosci kolowrotkow, nie zyjemy w Afryce, tutaj chyba nikt nie eksploatuje kolowrotka az do zuzycia przekladni czy lozysk? Mowie o zuzyciu w sensie "juz sie nie kreci", a nie o "utracie maslanej pracy"... Nawet "zlom" osiaga dzis zaskakujaca sprawnosc i relacje ceny do jakosci... Sorry, chlopcy, ze sie wtracilem, zycze dale dobrej zabawy! ;-) 

 

PS: Jesli jednak ktos by sie jednak napalil na "dozywotnie" krecenie jakas ukochana maszynka, nic nie stoi na przeszkodzie zaopatrzyc sie np. w 5 zapasowych przekladni i garsc lozysk... Ewentualnie nagromadzic kilka wychuchanych maszynek z drugiej reki na "kanibalizacje"... :P

Edytowane przez yacaré
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma Mercedes , znana marka samochodów prawie upadła przez niezawodny model W 123 , poszli po rozum do głowy i produkują tak jak i inne koncerny samochody na dany okres z uwzględnieniem utrzymania serwisów.

Tak samo dzieje sie z każdym produktem pomijajac male ekskluzywne manufaktury .

Cóż takie prawo rynku w dzisiejszych czasach

Wszyscy chcemy dożywotnio dzialajacych kołowrotków a z mojego doswiadczenia goszczą one u nas do 2-3 lat i sprzedajemy je niejednokrotnie w idealnym stanie lub po tunning za połowę kwoty

Cóż taka nasza piękna natura , przynajmniej z mojego doświadczenia tak to wygląda

Pozd.Dawid

Ten rzekomy niemal upadek mercedesa przez niezawodność w123 to mit - prawda jest taka ze ten model wyciągnął mercedesa z dna, sprzedali z tego co pamietam 1,5mln sztuk, późniejsza wersja W124 tez notowała rekordy sprzedaży :) nie udało mi się zachować żadnego młynka dłużej niż rok,cały czas chcemy coś nowego wiec nie sadze zebym doczekał chwili w której zajadę nowa przekładnię z micro modułem :)

 

Pozdro

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak jest. Jak wchodziła przekladnia 6.8 tez budzila wiele kontrowersji. Teraz jest standardem a przełożenie 8.... i wyżej bo to i tamto bo bo bo a bobofrut swietny soczek.

To samo z mikro i makro. Ja chodzę z kumplami na ryby i jest Nam dobrze. Każdy rzuca zwija łowi. Łożyska sie zużywają, przynęty na zaczepach zostają, ryby biorą i jest spoko. Nie ma co czasami trzeba na niektóre rzeczy w jerku przymknąć oko.

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chu.a z tego rozumiem ale przekaz bardzo ekspresyjny. Ten większy model byłby idealnym uzupełnieniem mojej 1016HL. Pochwalcie się jak ktoś przytuli, cena istotna...

U mnie koniec marca, początek kwietnia wyląduje ta większa, fajnie wyszła cenowo. Jak nie zapomnę i czas pozwoli wrzucę co nieco..

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...