Skocz do zawartości
  • 0

Wybór elektrycznego silnika dziobowego


tornado

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Maciek, znów rewelacyjna robota. Tylko w wypadku haswinga jest również możliwość pływania po trasie z tempomatem i przystankami, w aplikacji.

Ogólnie dziobowy nie jest wskazany jeszcze do kotwiczenia na płytkiej wodzie.

Edytowane przez Matteoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maciek, znów rewelacyjna robota. Tylko w wypadku haswinga jest również możliwość pływania po trasie z tempomatem i przystankami, w aplikacji.

Ogólnie dziobowy nie jest wskazany jeszcze do kotwiczenia na płytkiej wodzie.

Rober, upnąłem tekst, tabelę podmieniłem. Co do tej płytkiej wody to względne pojęcie, bo wiadomo, że nie zrzucę silnika na płytszą wodę niż długość rury. Płoszenie ryb jakoś nie jest takie, jakby mogło się wydawać, swego czasu pływałem z perspektywą Livescope po wodzie 1,5m, podchodziłem na 12 m do ryby, która stała w miejscu i nie zwiewała, pozwalała się obrzucać przynętą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, mam łódkę 4,5 metra V, bardziej do rekreacji niż łowienia dwa lata temu zamontowałem silnik dziobowy Motorguide X3, polecam wszystko hula bez problemu, 100 ah wystarcza max na dwa dni łowienia i pływania. Dodam, że silnik mnie nigdy nie zawiódł i nie świruje.

Na drugiej łodzi Michał 4 m mam silnik dziobowy Haswing i nie polecam tego silnika jest chaotyczny, gps szaleje, bez ostrzeżenia przesuwa nagle łódkę a po roku rozleciała się wtyczka, w dodatku obsługa pilota to jakiś kosmos. na tej łódce akumulator wystarcza ni 5-7 dni wędkowania.

Uważam że przy dużej i ciężkiej łodzi 24v było by lepsze ale na moje wyjazdy weekendowe w zupełności wystarcza, musisz tylko pamiętać że przy większej łodzi zużycie energii będzie większe wiec dobrze mieć większy i lepszy aku.

pozdro Waldek

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Minn kota powerdrive 45 spotlock micro vs haswing cayman 55 gps.

Może ktoś miał doświadczenie z w/w silnikami i może mi coś podpowie. -ogólnie : który jest cichszy ? Który mniej awaryjny? Który lepszy?. Zależy mi tylko na funkcji kotwicy. Nie będę spinał z echo. Chcę zamontować na łódce 4m. Minnkotę mogę mieć za 1000€. Haswing od Ukraińca 3800zł wersja 1.5 lub z dystrybucji naszej wersja 1.6 za +/-5300zł.

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Primo

Każdy silnik słychać jak obraca się głowica, mój cayman wydaje dźwięk, kumpla Garmin też wydaje dźwięk. Czy ma to dla mnie znaczenie? Jak wieje i jest fala to i tak dookoła są dźwięki.

Due

Tylko polska dystrybucja albo kraju w którym używasz. To nie są małe pieniądze, oszczędność 1,5 tys. PLN może skutkować wyrzuceniem w błoto 3,8 tys. PLN. A potem i tak musisz kupić nowy.....

Tre

Patrz na serwis, jakość obsługi posprzedażnej. Oba nie są silnikami z górnej półki więc mogą się zepsuć, mieć awarie a tu istotny jest jak napisałem dobrze działający serwis. 

Po czwarte

Apetyt rośnie w miarę jedzenia.... Popływałem kilka miesięcy z Caymanem i jednak przydałaby się opcja spięcia z echo, opcja bezpośredniego wytyczania kotwiczenia wg punktów na mapie w echo.....

Edytowane przez CORNEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cornel, dziękuję za poświęcony czas i rady. Wspominasz o gwarancji. Warto mieć to fakt.

Kupując minnkotę powerdrive 45 mam silnik z gwarancją. Gdyby coś się zepsuło ryzykuję jedynie koszt wysyłki do zachodniego sąsiada. Zastanawiam się czy warto dopłacić do "Polskiego" Haswinga , czy kupić tańszą Minnkotę . Fakt jest słabsza , ale jako kotwica w łódce 4m wystarczy.(pływać na dziobówce nie zamierzam) Szukam więc osób , które używają ten silnik, żeby zdobyć opinie i ewentualnie porównać z Haswingiem (mało informacji jest o tej Minnkocie 45)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czytałem chyba większość wpisów ale mam swoje dylematy na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:

 

1. Używam Lowrance więc raczej motorguide pod ew integracje

2. Obecnie mam minn kota powerdrive 55 i średnio jestem zadowolony z dokładności GPS

3. Czas od żądania kotwicy do spozycjonowania też pozostawia wiele do życzenia

4. Komfort rozkładania i składania

5. Lowrance w budżecie do ix 3 czy ix5 będzie już odporny na słoną wodę. Instalacja 12v

6. W Lowrance jest podstawowy pilot bez możliwość ew kalibracji.

 

Zdaję sobie sprawę że obecnie posiadam podstawowy model. Nie mam uprzedzeń. Sprzęt działa i nie zawiódł. Ale myśląc o modyfikacji szukam lepszego rozwiązania.

Nie troluje ale używam active target. Spinning. Szukam dokładniejszej kotwicy. Czy ten system minnkota z pilotem i tymi wszystkimi bajerami daje jakąś przewagę nad motorguide z podstawowym?

 

Moje argumenty

Motorguide za:

- integracja z Lowrance, odporny na słoną wodę,

Na minus:

- podstawowy pilot, problemy z softem i reklamacje ( czy już skutecznie pozbyli się tych problemów?)

 

Minn kota terranova

- dobre doświadczenia z marką, rozbudowany pilot, dokładniejszy GPS (opinia z filmów na yt), opcje przesuwania łodzi o kilka metrów. Opcja kalibracji

Na minus

- brak odporności na słoną wodę

 

Jeśli ma ktoś doświadczenia dzięki za komentarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do słonej wody są inne wersje motoguide, te białe bo z jakiegoś powodu mają oznaczenie SW. Aby mieć integrację musisz dopłacic do motorguide ze 2000 zł. Aby mieć integracje z silnikiem minnkota musisz miec echo humminbird i ta integracja działa świetnie. Kupując motorguide polecam kupić zapasową obudowę bo oryginalne nie wytrzymują normalnego używania. Wolalem pilot od minnkoty bo moglem go naladować bez rozkrecania. W motorguide musisz wymieniać baterie poprzez rozkręcenie pilota. Co do rozkładania się nie wypowiem bo miałem ulterrę a teraz xi5.

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kondzio:

6. Kalibracje dziobówki są, nie ma skali łodzi

Koszt integracji z ekranem w przypadku motrogajda to jakby nie szukać ponad 1tys. zł. Nie było update od ub. roku, jak masz FS- to może być integracja problematyczna

Terrova do pełnej funkcjonalności potrzebuje kompas zewnętrzny, mg robi skoki na kotwicy bez takiego dodatku. Ja nie wiem czy twa lokalizacja nie wpływa na pozcjonowanie gps- bo jeśli to w pobliżu granicy z krajami nieprzyjaznymi- są zagłuszane GPS Bez testu na wodzie dwóch łodzi obok siebie- z różnymi silnikami nie obedzie się dla twórczych wniosków. 

Edytowane przez Maciej_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

minn kota power drive gps 45lbs

Wystarczy do łódki Silver 405cm ?

Waga łodzi z załogantami, silnikami i ekwipunkiem max 450kg. 80% pływania nie więcej jak 350kg.

Najbardziej zależy mi na funkcji kotwicy. Czasem może troling na dziobówce. Nie zależy mi na parowaniu z echo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...