Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepy SUSKI - opinie, uwagi, informacje


IntruZ9

Pytanie

Od lutego jestem posiadaczem przyczepy podłodziowej od firmy Suski,zakupiłem ja wraz z łodzią tangiri,ale na dziś dzień jestem pewien że to był mój pierwszy i ostatni zakup z tej firmy! przyczepa była dwa razy wodowana,(testy łodzi przed sezonem) co się okazuje? Elementy zawieszenia czli resory piórowe,piasty są pięknie ubarwione ruda,na tyle że łódź od dołu jest cała ubabrna brązowym kolorem,problem zgłoszony do tangiri,bo finalnie od nich ją kupiłem,oni już pchnęli temat krok do przodu wysyłając stosowne pisma,oczywscie w Polsce najlepszym sposobem na załatwianie problemu jest Milczenie/ignorancja,tak traktuje klienta firma uznająca się za poważną,od ostatniego maila minął juz ponad miesiąc,zero kontaktu (było tylko jedno pismo napisane na kolanie które też podsyłam niżej,od firmy dostarczającej części) że wszystko jest ok,bezpieczne i to tylko "zendra"
Osób zgłaszających problemy jest kilka,a to łożyska przegrzewające się,a to rdza,myślę że prędzej czy później sprawa skończy się w sądzie

 

Tytuł tematu edytowany na bardziej odpowiadający dyskusji jaka się rozwinęła...

.

post-67348-0-31102300-1649433412_thumb.jpg

post-67348-0-95994400-1649433417_thumb.jpg

post-67348-0-36990500-1649433424_thumb.jpg

Edytowane przez Jano
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czekam z utęsknieniem jak ktoś rozbierze samodzielnie piastę z łożyskiem od osi Suskiego i zapoda fotki :)

Zobaczymy jakie tam są łożyska i czy ma jeszcze dodatkowe uszczelnienie .Tu na myśli mam przyczepę podłodziową.

Rozbierałem i łożyska były zwykle. Przy wypychaniu się rozleciały. Przyczepa z 2022. Za uszczelnianie robić miały simeringi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cieszę się, że masz jedną z tych udanych przyczepek. Skądś renoma marki się wzięła i wcześniej było naprawdę bardzo dobrze.

Alternatywa - też chętnie zobaczę.

Resory - nie wydaje się to najważniejszym elementem przyczepki i skoro sa producenci, uznawani zdecydowanie za bardzo dobrych np Kalf, którzy nie stosują resorów, to znaczy że można to zrobić bez nich i działa. I nie chodzi mi o porównanie cen do Kalfa, bo to nie ma sensu. Wskazuję, że na belce da się jeździć bardzo komfortowo - znam z doświadczenia - trzy przyczepki na belce, które prowadziły się świetnie - Kalf, Brenderup i obecnie Meers.

Ale... Ja ciągam ciężką łajbę, która zwyczajnie sama z siebie nie ma ochoty "podskakiwać" i nie używam już przyczepek lekkich, bo nie umiem walczyć sam ze sobą i z wagą zestawów. Bezpieczeństwo z hamulcem najazdowym tez ma znaczenie dla mnie.

Parę szwedzkich stworków leśnych już testowało nockami możliwości hamowania zestawu.

Jak widać, każdemu wedle potrzeb - moje są inne i Suski ich nie spełnia

 

 

Dlatego nie porównujmy produktów z zupełnie innej półki cenowej. Daj suakiemu tyle za przyczepę to Ci zrobi z nierdzewna osią ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dlatego nie porównujmy produktów z zupełnie innej półki cenowej. Daj suakiemu tyle za przyczepę to Ci zrobi z nierdzewna osią

I nie porównuję (co wyraźnie napisałem)  - pokazałem przykład, że polska misja "pragnę mieć resory, bo bez nich jest taczka" to mit.

A od Pani Suskiej nie chcę przyczepki, nawet z nierdzewki.  Wystarczy mi przygód i przerabiania.

Edytowane przez Dano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do resorów to mam zupełnie inne zdanie , nie chodzi już o to że mam przyczepę  od Suskiego  , ale o to że towar w przyczepie mi nie podskakuje . Może masz taki ciężki ładunek na przyczepie że jedzie przyklejona do asfaltu . Nasze drogi nie są idealne i wszystkie drgania przenoszą się na płozy czy rolki na których  stoi łódka i z czasem jak cienki laminat pojawiają się pajączki   ;)  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I nie porównuję (co wyraźnie napisałem) - pokazałem przykład, że polska misja "pragnę mieć resory, bo bez nich jest taczka" to mit.

A od Pani Suskiej nie chcę przyczepki, nawet z nierdzewki. Wystarczy mi przygód i przerabiania.

Tu sie nie zgodzę , belka skrętna w większości tych przyczep to niestety taczka. A dlaczego tamci producenci nie robią amortyzowanych przyczep odpowiedź jest prosta - cena . Łatwiej wrzucić nawet droższa belkę skrętna i mieć większą marżę na takiej przyczepie niż się wysilać i robić pełna amortyzację.

Żadna przyczepa na belce skrętnej nie będzie się tak prowadziła jak taka z amortyzacja i tu nie ma czego sobie udowadniać. Ty nie kupisz suskiego a ja nie kupię drogiej sztywnej przyczepy, ale bardzo chętnie bym nabył taka na sprężynie i amortyzatorze ( są takie włoskie przyczepy podlodziowe ale oni się pewnie nie znają )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oj  nie zrozumieliśmy się , kol. Dano napisał że belka skrętna to mit  i z tym stwierdzeniem się nie zgadzam . Mam 5 przyczep na resorach i mają amortyzatory i patrzę w lusterka czy jest za mną bo tak fajnie się prowadzi  . Na belce skrętnej ciągłem przyczepy z lekkim ładunkiem  , podskakują  bardzo dla tego polecam takie rozwiązanie   resor i amortyzatory  nie zależnie jaki producent  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 ale bardzo chętnie bym nabył taka na sprężynie i amortyzatorze ( są takie włoskie przyczepy podlodziowe ale oni się pewnie nie znają )

 

Proszę uprzejmie https://tredal.pl/sklep/

 

https://tredal.no/tilhengere/bathenger/

Edytowane przez Pietruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I to jest przyczepa którą można porównywać do suskiego , jeszcze cena niech będzie porównywalna bo tam widzę 10tys a Suski teraz jak patrzę to 6tys , więc za te 4tys to można sobie coś tam w niej poprawić a i zostanie z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po pierwsze oś skrętna powinna być obciążona tak co najmniej 50% i trzeba to brać pod uwagę.

Po drugie -częsta patologia - za mocna belka wcale nie jest dobra (patrz punkt 1).

Po trzecie- w osi skrętnej można mieć też amortyzator.

Po czwarte - nie porównujmy przyczep z wyrobami przyczepo podobnymi. Mam koło domu wypożyczalnię i czasem biorę od nich przyczepy. Wszystkie są na osiach skrętnych z amortyzatorem. Wszystkie prowadzą się super zarówno na pusto jak i załadowane - można zapomnieć, że się jedzie z przyczepą.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Psulek dobrze pisze. Banda malkontentów. Najpierw 5 lat ochów i achow na temat przyczep suskiego, teraz mega fajans.. O łożyskach nie piszę. Mam dopiero drugą, jeżdzę dużo.. wierzę ze jest problem. Sprawdzę u siebie. Najwyżej wymienię. Ale

sorry.. te przyczepy, szczególnie w tej cenie kilka lat temu wprowadziły nową formę i były, są ok. Jasne że można coś poprawić. Ja sam wiem co i mam.sugestie. Ale oprócz tych łożysk to za 6 tys zł to bym siedział cicho i nie wydziwiał. Może zacznijcie sami coś produkować ? I utrzymajcie się na rynku wiele lat..

Edytowane przez Bolesław
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Psulek dobrze pisze. Banda malkontentów. Najpierw 5 lat ochów i achow na temat przyczep suskiego, teraz mega fajans.. O łożyskach nie piszę. Mam dopiero drugą, jeżdzę dużo.. wierzę ze jest problem. Sprawdzę u siebie. Najwyżej wymienię. Ale

sorry.. te przyczepy, szczególnie w tej cenie kilka lat temu wprowadziły nową formę i były, są ok. Jasne że można coś poprawić. Ja sam wiem co i mam.sugestie. Ale oprócz tych łożysk to za 6 tys zł to bym siedział cicho i nie wydziwiał. Może zacznijcie sami coś produkować ? I utrzymajcie się na rynku wiele lat..

Ja jeżdżę na suskim chyba od 5 lat i żadnych problemów.Nawet specjalnie dla mnie bez problemu zrobili szerszą oraz rolki przy płozach do wciągania pontonu.Na początku był ponton,później łódka.Zarówno z pontonem jak i łódką przyczepa prowadzi się super,nawet nie wiem czy coś ciągnę z tyłu...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli trzeba sobie zorganizować zestaw ciężarków , albo wozic na przyczepie worki z cementem i wtedy belka skrętna pracuje optymalnie :D

Nie czytasz ze zrozumieniem. Biorę przyczepy z wypożyczalni na ośce skrętnej i prowadzi się je idealnie zarówno na pusto jak i załadowane. Mam suskiego i też prowadzi się bardzo dobrze. Osobiście nie widzę różnicy. Natomiast znam przypadki montażu ośki ~1000 kg do leciutkiej przyczepy i to nie były dobre związki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zastanawiam się na tym przełożeniem resora, ale niezbyt mi pasuje podniesienie całości o te10cm. Czasami muszę wodować się na bardzo płytkiej wodzie.

Czy wymiana resora na 4-piórowy ma sens? 

https://allegro.pl/oferta/resor-do-przyczepy-4-piora-76-5cm-375kg-uniwersalny-do-przyczepki-lekkiej-12274226305

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zastanawiam się na tym przełożeniem resora, ale niezbyt mi pasuje podniesienie całości o te10cm. Czasami muszę wodować się na bardzo płytkiej wodzie.

Czy wymiana resora na 4-piórowy ma sens? 

https://allegro.pl/oferta/resor-do-przyczepy-4-piora-76-5cm-375kg-uniwersalny-do-przyczepki-lekkiej-12274226305

ja dołożyłem jedno pióro do istniejacego resora i nośnosc przyczepy bardzo sie poprawiła

wcześniej resor był z plasteliny

sama łodka plus deko szpeju i resory opierały się na tych gumowych odbojach

Edytowane przez selk
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ja dołożyłem jedno pióro do istniejacego resora i nośnosc przyczepy bardzo sie poprawiła

wcześniej resor był z plasteliny

sama łodka plus deko szpeju i resory opierały się na tych gumowych odbojach

 

Ja u siebie zamówiłem już z dodatkowym piórem, bo byłem w górnym zakresie DMC. Nie było problemu u Suskiego. Z tego co wiem, to można przyjechać z przyczepą i dołożą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie czytasz ze zrozumieniem. Biorę przyczepy z wypożyczalni na ośce skrętnej i prowadzi się je idealnie zarówno na pusto jak i załadowane. Mam suskiego i też prowadzi się bardzo dobrze. Osobiście nie widzę różnicy. Natomiast znam przypadki montażu ośki ~1000 kg do leciutkiej przyczepy i to nie były dobre związki.

Czytam dokładnie , temat jest o suskim piszesz że muszą być optymalnie dociążone i z tym się zgadzam chociaż i tak będą pracowały gorzej od amortyzowanych tutaj fizyki nie przeskoczysz. I tu napisałem że konieczne są ciężarki do przyczep na belce skrętnej - worki z cementem żeby dociazyc wszak łódki mają różne masy. Teraz zrozumiałeś co miałem na myśli ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czytam dokładnie , temat jest o suskim piszesz że muszą być optymalnie dociążone i z tym się zgadzam chociaż i tak będą pracowały gorzej od amortyzowanych tutaj fizyki nie przeskoczysz. I tu napisałem że konieczne są ciężarki do przyczep na belce skrętnej - worki z cementem żeby dociazyc wszak łódki mają różne masy. Teraz zrozumiałeś co miałem na myśli ?

Chyba powinienem się wtrącić, ponieważ widzę usterkę logiczną. Nie musisz wieszać worków z cementem, z cegłami, czy szynami kolejowymi żeby oś skrętna pracowała optymalnie. Wystarczy że dobierzesz ją do ciężaru łodzi. Chyba że wozisz na niej łódki raz 300 kg, raz 800 kg czy więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Highvoltage - stwarzasz sobie sztuczne problemy. I nie czytasz - oś skrętna też może być amortyzowana. Idź do wypożyczalni, weź przyczepę na osi skrętnej z amorem i się mocno zdziwisz. Ja brałem i takie po 1400kg które same w sobie ważyły 300-400 i jeździło to bardzo dobrze pomimo braku obciążenia 50%.  Na razie prowadzisz wydumki, co będzie jak łódka będzie miała raz taką raz inną masę. Ja jestem biedny człowiek, mam jedną łódkę co waży ca 500kg na pusto. Jak będę miał inną to i kupię inną przyczepę. Proste. Przyczepa to tylko rzecz. Ślubu z nią nie brałem.

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie stwarzam sobie problemów. Tylko cały czas pisze że zawieszenie na belce skrętnej nigdy nie będzie pracowało tak jak zawieszenie na resorze + amortyzator , o sprężynie z amortyzatorem nawet nie wspominając. I żadne zaklęcia tutaj nie pomogą, belka skrętna jest dobra bo jest tania i tyle z jej zalet, bez odpowiedniego dociążenia pracuje na taczka.

Edytowane przez highvoltage
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I nie czytasz - oś skrętna też może być amortyzowana. Idź do wypożyczalni, weź przyczepę na osi skrętnej z amorem i się mocno zdziwisz. .

Mam oś 750. Waga zestawu to łódka max 200+ przyczepa 150. Prowadzi się dobrze. Ale mam miejsce na amortyzatory. Myślisz że warto dołożyć? Nie będą rdzewieć pod wodą?

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem, nie trzymam przyczepki pod wodą :). W suskim też są amortyzatory. Przecież jak chwilowo się zamoczy, to nic nie powinno się stać. Amor jest szczelny. Sam amor warto dołożyć, tym bardziej, że do przyczepy nie jest to duży koszt i praca.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...