godski Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Ja bym natłuścił smarem syntetycznym a poźniej przetarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Rozkładałem i składałem, smarowałem wycierałem, zmieniałem smary i najwięcej uzyskałem 5kg na maksymalnie skręconej gwieździe, jak oceniacie ten wynik na ten kołowrotek, a może jakiś pomysł jeszcze na poprawienie hamulca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karpik 69 Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Pewnie te podkładki które regulują siłę docisku są już prawie proste i dokręcając hamulec nie dociskają już tak mocno. Możesz spróbować je trochę podgiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 20 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Faktycznie prawie proste , podgiąłem je trochę ale nie liczyłem na żadną poprawę , myślę że nawet jeśli by były proste to gwiazda je też dociska , może wtedy by był wpływ tylko na płynności hamulca.W tym kręciołku to już chyba nic się nie zrobi by poprawić hamulec , myślałem że nowe tarcze załatwią problem ale zrobiły to tylko w nie wielkim stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 może pomogłoby dołożenie podkładki na lub pod te 2 wygięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 A może dołożenie jednej tarczy by pomogło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 20 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 Podkładki o takiej średnicy to nie wiem czy mam ale myślałem nad tarczami starymi by włożyć i zobaczyć jaki będzie tego efekt, jutro to zrobię i napiszę czy są jakieś zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 jak juz wszystko zostanie wymienione i domowym sposobem podgiete i nasmarowane, to radze sprawdzic, czy sznurek sie po szpuli nie slizga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peresada Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 sugerowałem to na początku wątku. kolega twierdzi że linka się nie ślizga.pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Podkładki o takiej średnicy to nie wiem czy mam ale myślałem nad tarczami starymi by włożyć i zobaczyć jaki będzie tego efekt, jutro to zrobię i napiszę czy są jakieś zmiany. To teoretycznie powinno podciągnąć z jedną uwagą. Musiałbyś mieć dodatkową przekładkę metalową. One idą na zmianę począwszy od powierzchni styku z kołem napędowym. Jak dasz obok siebie dwie cierne tarczki to się będą kleić ze sobą i ogólna poweirzchnia się nie zwiększy. No i to wszystko musi się jeszcze zmieścić bo druga tarczka od góry ma takie dinksy, które musza siedzieć w dziurkach w kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Linka się nie ślizga jak pisałem wcześniej , dziś sprawdziłem to jeszcze raz by się upewnić po wymianie tarcz, nie było dziś więcej czasu na próby , myślałem jakby można było coś przerobić(pod frezować w kole wpusty) i włożyć w te koło drugą podkładkę metalową z tymi dinksami przekładając tarczką to na pewno by poprawiło siłę hamulca ale koło jest za płytkie by weszła jeszcze jedna podkładka metalowa, na razie nic więcej mi nie przychodzi do głowy , interesuje mnie jaki te abu ma mieć niby hamulec ale nigdzie nie mogę znaleźć oprócz tego co sprawdził Krzysiek w swoim multiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Abu podaje że powinien mieć 15 lb czyli, ok 7kg. Na stronie producenta są tabelki do poszczególnych modeli, gdzie sa podane wartości mocy hamulca. Ja pomysłu już nie mam, może być przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Postaraj się założyć zamiast jednej nowej tarczki 2 stare tylko wcześniej sklejone. To może pomóc. Grubość też może mieć znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 22 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 według mnie za siłę hamulca także odpowiadają te 2 wygięte podkładki.gdybyś założył jakieś inne grubsze lub takie same ale z twardszego materiału-mocniejsze to powinno przynieść efekt.co do tarcz proponuję ich nie smarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Postanowiłem bardziej przyjrzeć się z suwmiarką całemu elementowi odpowiadającemu za hamowanie szpuli , wymontowałem wszystko łącznie z tuleją łożyska i złożyłem tarcze z przekładkami i tuleją łożyska dociskając podkładkami wygiętymi i skręcając to gwiazdą ,po tym zabiegu znalazłem przyczynę. Według schematu http://www.nutterrodandreel.com/pdf/Abu%20Garcia/2003/5601c4 %200901.PDF na elemencie 22081 są podfrezowania na które wchodzą przekładki metalowe które są dopasowane na te frezowanie by się nie obracały i u mnie było za mało podfrezowane wówczas przekładka metalowa spierała się na końcu i nie dociskała mi tarczek przy samym kole zębatym, czyli nie dociskało tarczek z jednej i drugiej strony koła zębatego, hamulec działał na dwóch tarczkach tych od strony łożyska. Podfrezowałem 1mm by przekładka mogła sobie dalej wejść i to było to hamulec poprawił się b.dużo, doszedłem do 7kg i trach nie wytrzymała zębatka która jest na osi szpuli 24953 , tak więc nie wiem zastanawiam się czy tu można wyciągnąć więcej z tego hamulca, czy ta zębatka była już zmęczona, zużyta? Zębatka zamówiona nowa , teraz czekam na przesyłkę, myślę czy ten kołowrotek nada się pod suma czy lepiej szukać czegoś innego bo jak na razie to wsadzam w niego tylko nowe części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 26 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 To są młynki z bardzo mocną przekładnią, konstrukcja wywodzi się ze starszych siermiężnych abu, bardzo wiele okrąglaków ma konstrukcję analogiczną, bo tu nie bardzo daje się wymyśleć coś więcej. Trafiłeś na jakiś pechowy egzemplarz czy co? Pierwszy raz słyszę, żeby scięło pinion (bo tak się nazywa ta część, która Ci padła). Jest przy takim uszkodzeniu niebezpieczeństwo, że są ubytki również na dużym kole, obejżyj pod szkłem powiększającym. Z reguły wymienia się komplet. Oczywiście pinion też ma swoją wytrzymałość i wyobrażam sobie, że padnie ale nie wiem przy jakiej sile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Wczoraj doszedł pinion , złożyłem ładnie pięknie ale co ? tak jak Krzysiek napisał wymienia się komplet i miał rację , młynek nie kręci dobrze czuć zęby i teraz mnie czeka kolejne zamówienie "main gear" bo tak się nazywa drugie koło, mam pytanie czy zna ktoś jakiś sklep bądz jakieś namiary gdzie to dostanę? chciałbym zamówić w innym sklepie ponieważ czekałem na pinion 1,5 miesiąca (długo) a po drugie kroją dużo za wysyłkę w tym sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 6 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 a ebay? Sprawdź, szukaj niekoniecznie po nazwie modelu, tylko po nrach części, bo w wielu młynkach abu koła się dublują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Szukałem po numerach i na różne sposoby na ebay i w google ,koło te według katalogu pasuje do 4601C4/5601C4/6501C4 na ebay znalazłem do 6500 http://www.ebay.es/itm/Abu-6500-Main-Gear-/230846597974?pt=UK_SportsLeisure_Fishing_Reels_JN&hash=item35bf878b56 nie wiem czy to będzie to samo , jeśli chodzi na prawą czy na lewą rękę i czy to C4,a w google przesyłki w tych sklepach przesadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 7 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 A ten sklep znasz? http://www.blakdogtackle.com/?cPath=22&osCsid=p7e62gpbmr19aevku325ivt611 Jest w UK, sprawdzony. Jak nie mają to napisz, może załatwią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Dzięki , zamówione , wyszło 5 eurasków mniej w tym sklepie , zawsze coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manonegra13 Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 (edytowane) Wczoraj przyszła zębatka , multik złożony kręci super, przeznaczenie znajdzie u mnie do trolingu za szczupakiem , na suma został zastąpiony przez revo 61HS ,zobaczymy czas pokaże, dzięki panowie za pomoc;-) Edytowane 21 Listopada 2012 przez manonegra13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.