Skocz do zawartości

Sposób na fotoradar


Redzi

Rekomendowane odpowiedzi

O, dobry artykuł. Rozmawiałem jakiś czas temu z kierowcą lawety i opowiedział mniej więcej to samo. Opowiedział zresztą historie, których wolałbym nie usłyszeć. Natomiast konkluzja była podobna. Brawura, olewka znaków i sygnalizacji, ale przede wszystkim permanentnie włączony "tryb nieśmiertelności". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem kiedyś  wypowiedź specjalisty do spraw bezpieczeństwa komunikacyjnego. Czym bardziej bezpieczne samochody ,tym bardziej skłonni do ryzyka kierowcy.Stwierdził on że gdyby na kierownicy był zaostrzony gwóźdź ,a nie poduszka powietrzna, było by mniej wypadków śmiertelnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsza jest według mnie rutyna. Przekonałem się o tym po roku od zdania egzaminu jak wyjeżdżając z pod hipermarketu chciałem wyjechac do przodu bo żadne auto tam nie stało a okazało się że był betonowy pacholek. :-) Myślę że osoby po małych kolizjach bardziej uważają na drodze choć to nie reguła. Dla przykładu około 2 miesiące temu kobieta wjechała mi w lewy bok samochodu. Posiadała już sterte wydrukowanych oświadczeń i jak sama stwierdzila z uśmiechem na ustach ze to jej nie pierwsza stluczka. To ja się pytam kto takim ludziom daje uprawnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jak jest w Norwegi:

 

W miejscu, gdzie dozwolona prędkość wynosi 60 km/h lub mniej, zapłacimy za przekroczenie prędkości
a) do 5 km/h - 600 kr
B) od 6 do 10 km/h - 1.600 kr
c) od 11 do 15 km/h - 2.900 kr
d) od 16 do 20 km/h - 4.200 kr
e) od 21 do 25 km/h - 6.500 kr
f) powyżej 25 km/h - UTRATA PRAWA JAZDY


W miejscu, gdzie dozwolona prędkość wynosi 70 km/h lub więcej, zapłacimy za przekroczenie prędkości
a) do 5 km/h - 600 kr
B) od 6 do 10 km/h - 1.600 kr
c) od 11 do 15 km/h - 2.600 kr
d) od 16 do 20 km/h - 3.600 kr
e) od 21 do 25 km/h - 4.900 kr
f) od 26 do 30 km/h - 6.500 kr
g) od 31 do 35 km/h - 7.800 kr
h) powyżej 35 km/h - UTRATA PRAWA JAZDY

Na autostradach i drogach o dozwolonej szybkości ponad 90 km/h i więcej
Obowiązują stawki takie jak na drogach o dozwolonej prędkości 70 km/h i więcej, z tym że za przekroczenie prędkości od 36 do 40 km/h zapłacimy 9.000 koron, a prawo jazdy stracimy przekraczając dozwoloną prędkość o ponad 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jak jest w Norwegi:

 

W miejscu, gdzie dozwolona prędkość wynosi 60 km/h lub mniej, zapłacimy za przekroczenie prędkości

a) do 5 km/h - 600 kr

B) od 6 do 10 km/h - 1.600 kr

c) od 11 do 15 km/h - 2.900 kr

d) od 16 do 20 km/h - 4.200 kr

e) od 21 do 25 km/h - 6.500 kr

f) powyżej 25 km/h - UTRATA PRAWA JAZDY

 

 

W miejscu, gdzie dozwolona prędkość wynosi 70 km/h lub więcej, zapłacimy za przekroczenie prędkości

a) do 5 km/h - 600 kr

B) od 6 do 10 km/h - 1.600 kr

c) od 11 do 15 km/h - 2.600 kr

d) od 16 do 20 km/h - 3.600 kr

e) od 21 do 25 km/h - 4.900 kr

f) od 26 do 30 km/h - 6.500 kr

g) od 31 do 35 km/h - 7.800 kr

h) powyżej 35 km/h - UTRATA PRAWA JAZDY

 

Na autostradach i drogach o dozwolonej szybkości ponad 90 km/h i więcej

Obowiązują stawki takie jak na drogach o dozwolonej prędkości 70 km/h i więcej, z tym że za przekroczenie prędkości od 36 do 40 km/h zapłacimy 9.000 koron, a prawo jazdy stracimy przekraczając dozwoloną prędkość o ponad 40.

1 korona norweska = 0,560776787 złotego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Artech, ciekawe

Nie wiem jak te spostrzeżenia mają się do rzeczywistości w Warszawie i ogółu dróg w Polsce, ale daje to do myślenia. Gdyby statystyki tego chirurga były odzwierciedleniem prawdy, to niestety politycy musieliby powiedzieć obywatelom, że jeżdżą do d#py i muszą się nauczyć. A Ci, którzy dopiero zaczną się uczyć, faktycznie będą się uczyć, a nie będą "zdawać". Zmiany w procesie zdawania na kat.B są symptomatyczne, podobnie rosnące jak grzyby po deszczu fotoradary. Kursant wg nowych założeń, ma się nauczyć praktyki w teorii, podczas gdy na jazdę pozostanie 30h i żadnych podstaw w panowaniu nad autem, jedynie start, stop, kierunek, ręczny, nie najedź na linię i albo zdał pan, albo skasujemy frajera za "nie dość dynamiczną jazdę". Ktoś powie, że skuteczny kurs musiałby kosztować z 10 tys. zł i obywatela na to nie stać. Zgoda, ale czy naprawdę na przedrożone zamówienia publiczne i wirtualne projekty, nie wydajemy (wyrzucamy) dość naszych pieniędzy, by w zamian dorobić się bezpiecznie jeżdżącego pokolenia? Ale rząd musiałby wtedy pomyśleć o WORDach jako służbie, a nie jak o skarbonce i zadowolonych etatach. Podobnie z fotoradarami - jasne, że bywają potrzebne i skuteczne (jadącym po % odbierałbym prawko dożywotnio i takim "nieśmiertelnym" 100 w mieście, 200 na trasie - przynajmniej długoterminowo + $$$), ale dopóki drogi nie będą zwyczajnie dobre (za nasze pieniądze!), dopóki będą jeździć trupy przechodzące "kontrole" (za nasze pieniadze!), dopóki system kształcenia kierowców będzie fatalny (tak, też za nasze pieniadze!), to wołanie o pieniądze od użytkowników dróg za przekroczenie 10km/h uważam za (i tu epitet). Chodzi o proporcje i podział odpowiedzialności. Pomijam przebijające się głosy o tym, że "za wszystkie drogi powinniśmy zacząć płacić", jakby mało było podatków i akcyzy na paliwie. Tak jest ze wszystkim - lepiej wydać miliony zł na reklamy rządu (reklamujące rząd), że pomoc na rozwój przedsiębiorczości działa (czyli że UE i Rząd jest koko), pomimo że chętnych na te pieniadze jest dużo więcej, niż pieniędzy, a więc uświadamiać ludzi nie trzeba, a wesprzeć small business można by bardziej. Albo dotować kursy dla świeżych kierowców. Można wszystko, a robi się tak, byle tylko ludzie bruku nie rwali z chodnika. A jak zaczną, to doświadczeni poprzednim systemem towarzysze, podpowiedzą jak sobie z tym poradzić. Wszystko zaczyna się i kończy tam gdzie zawsze, czyli w miejscu gdzie podstawy państwa leżą na boku, a jednocześnie tyłem do obywatela.


Pozdrawiam

Grzesiek

Edytowane przez Maynard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po roku od zdania egzaminu

O rutynie? Po roku jeżdżenia. Ciekawe, co powiesz po 20 latach :o

 

Po tylu latach o ilu mówisz człowiek nabiera doświadczenia. Widział już zazwyczaj wiele, niekiedy uczestniczył. Więc jakoś to sie rownowazy. A młodzi kierowcy sa utwierdzeni w przekonaniu że właśnie po takim roku jazdy nic zlego im nie moze sie przydazyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie rutyna a przekonanie o nieomylności, nieśmiertelności..... wstaw co chcesz.  A rutyna? Gdzieś po 7 latach.

I wówczas niektórzy mają szansę, że się załapią, na spiralę zdarzeń nieprzewidzianych :lol:

Wiesz, walisz wsteczny a z tyłu latarnia. Tylko......za późno się sobie o tym przypomniałeś.

Wpadasz na skrzyżowanie i masz pierwszeństwo..... Tylko Pani z lewej cięła szybciej a o tej zasadzie nie pamiętała  ;)

Jesteś pewny, że zdążysz przed zimą, z wymianą opon/płynu, w chłodnicy i dajesz się zaskoczyć..... No i poszukujesz warsztatu blacharskiego lub chłodnicy ;)

PS

Mnie łapało z tym wstecznym.  Kilka zgrzewań zderzaka, dwie tylne lampy wymieniłem i rutyna ustąpiła  :)

Edytowane przez popper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest sposób na fotoradar, sposób jedyny i skuteczny !

Nie trzeba stosować żadnych CB, ostrzegających aplikacji na komórki, sprayu na rejestracje(magicznych płyt CD zawieszonych na lusterko) itp itd.

Wystarczy po prostu zostać poOSŁEM, zachowywać się jak święta krowa i mieć prawo tam, gdzie jelito grube zaczyna swój pierwszy zakręt.

Tylko w styczniu 15 parlamentarzystów złamało przepisy drogowe i zasłoniło się immunitetem. W sumie dostali 20 mandatów. RMF FM ujawnia imienną listę "piratów z immunitetami".

 

Mandaty z fotoradarów otrzymali także: Janusz Dzięcioł z PO, Tomasz Makowski z RP, Zbigniew Matuszczak z SLD, Maciej Banaszak z RP, Mirosław Pawlak z PSL, Maria Zuba z PiS, Wojciech Zubowski z PiS, Krzysztof Lipiec z PiS, Jacek Żalek z PO, Janusz Palikot z RP, Stanisław Żmijan z PO (dwukrotnie), Paweł Suski z PO (dwukrotnie), Grzegorz Sztolzman z PO.

Drogówka zatrzymała także europosła Solidarnej Polski Jacka Kurskiego.

źródło -> http://tinyurl.com/a9hj6qk

 

Poniżej inny miszczu, hipokryzja to drugie jego imię - nie płaci bo nie musi.

Jak widać są równi i równiejsi w tym kraju

Rozmowa z posłem Pawłem Suskim

 

Mariusz Rabenda: Jest pan jednym z rekordzistów czarnej listy posłów, którzy dostali mandaty. W styczniu był pan karany dwukrotnie.

 

Paweł Suski, poseł PO: - Nie wiem, kiedy dostałem te mandaty. Nie pamiętam, gdzie przekroczyłem prędkość i jak szybko jechałem.

 

Ale dostał pan te mandaty?

 

- Owszem, ale nie wiem, czy oba były akurat w styczniu. Nie zastanawiałem się.

 

Tak często łamie pan przepisy drogowe, że nie pamięta kiedy i gdzie?

 

- Miesięcznie pokonuję 5 tys. km. W poprzedniej kadencji "zajechałem" auto, robiąc 200 tys. km. Przynajmniej trzy razy w miesiącu jadę do Warszawy i z powrotem, a to trasa najeżona fotoradarami. Trudno, żebym pamiętał, w którym miejscu przekroczyłem prędkość.

 

Dlaczego odmówił pan przyjęcia mandatu, zasłaniając się immunitetem?

 

- Bo mam takie prawo.

 

To może jest pan przeciwnikiem fotoradarów, których tak wiele przybywa na naszych drogach?

 

- Dobrze, że są. Na Zachodzie jest ich więcej niż u nas. Fotoradary dyscyplinują kierowców. Zarówno pana, jak i mnie.

 

Tyle że ja zapłaciłem niedawno mandat za przekroczenie prędkości.

 

- A mnie prawo pozwala na nieprzyjęcie mandatu. Jeśli przepis zostanie zmieniony, będę płacił.

źródło -> http://tinyurl.com/apg5ks3 Edytowane przez Zwierzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Mój sposób na fotoradar stacjonarny,wiem że każdy aktywny musi być oznaczony na żółto lub biało czerwono,jeżeli stoją zwykłe szaraki nie mają prawa działać.Takie nasze prawo B) . A co do mobilnych to bardzo ciężko coś wykombinować jedynie jazda zgodnie z ograniczeniem prędkości.W tamtym roku dostałem dwie fotki z Białogardu, ten sam fotek jeden raz z tyłu potem przód,za tylną fotkę zapłaciłem a za przód nie tablica rejestracyjna zamiast na aucie była na asfalcie,a jest jakieś rozporządzenie że zdjęcie musi być w jakimś stopniu wiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...