Skocz do zawartości
  • 0

Silnik Mercury


pio76

Pytanie

Witam, mam pytanie czy w silniku Mercury 20KM 2017r. można docisnąć/wyregulować blokadę, która jest odpowiedzialna za obrót silnika prawo/lewo. Chodzi mi żeby na maxa skręcić tą regulacją aby podczas transportu się nie przesuwał. Bo jak na maxa zablokuje to mogę kręcić dalej silnikiem, no fakt że z oporem ale się przesuwa...Jak miałem nowy Mercury EFI to zablokowana wajha i trzymało dobrze...A teraz mam zablokowane silnik na podporze i jest luz, słabo trzyma.

To jest ta wajha pod czapą z czerwoną końcówką przesuwana w poziomie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Pod raczka ktora chodzi lewo prawo masz 13 o ile sie nie myle nakretke z nylonem w srodku dokrec jezeli popusci jeszcze raz daj threadlocker(nie wiem jak to sie nazywa po polsku) i to rozwiaze sprawe na stale (mozesz uzyc na gwint odrobine epoxy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chodzi o tą nakrętkę, którą jest przykręcona z góry na wajha..? Bo ją dokręciłem ale wtedy ciężko z regulacją/przesuwaniem tej wajhy prawo-lewo. Trochę ciaśniej chodzi kolumna ale przy wajhą przekręconą w prawo czyli na max zblokowana i tak obracam . kolumnę. We wcześniejszym silniku ta wajha luźno w miarę chodziła i przy obrocie skręcenia na max raczej nie dało się obrócić silnika...

post-53422-0-57096000-1654940753_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem czy w dobrym temacie piszę...

Otóż mam silnik Mercury 4km i mam z nim problem tego typu,że na "luzie" sam stopniowo wkręca się w coraz wyższe obroty jak bym mu dodawał gazu.

Manetka się nie zacina ,bo sprawdzałem,a silnik wkręca się w obroty wolniej niż przy dodawaniu gazu manetką,a jedyną opcją żeby go zdławić jest wciśnięcie ssania.

Czy któryś z Kolegów miał taki przypadek?

Czy jedyną opcją jest serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zacznijmy od tego, że chyba brakuje ci podkładki ciernej pod wajchą. Zacząłbym od rozebrania i złożenia tego po bożemu. Czasami podkładki są dwie - jedna od spodu druga od góry. A - i to nie są zwykłe stalowe - ten stalowy element co trze jest jakby w kanapce z tych podkładek (tak jest na pewno w Mercury 50).

 

EDIT - tutaj chyba też. Sprawdź, czy jest podkładka cierna z góry i dołu. Normalnie nie ma problemu, żeby takim mechanizmem zablokować silnik na czas transportu.

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

fba9c72263f90627ba535e6afb2dc40d.jpg

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,w weekend uszkodził mi sie przewod od anody w silniku Mercury,spodzona silnika złapała biały osad,anody wszystkie też białe,czy jest jakiś preparat którym to się czyści? Anody ściągnąć i przelecieć Szczota druciarnia? Czyscikiem do miedzi może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tez kontaktowałem się z motostrefą. Jest możliwość odblokowania 40hp na 60(paliwo 91) lub 70hp(paliwo95). Koszt 1600zl.

Z informacji jakie dostałem modyfikacja nie ma wpływu na żywotność silnika.

Jedyne co wzrasta to popyt na paliwo na wyższych obrotach ale to raczej normalne przy takim zabiegu bo moc się z nieba nie bierze[emoji6].

Biorąc pod uwagę różnice w cenie silnika między 40hp a 60hp gra warta świeczki.

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...